Header
View tracker

Snart börjar skolan, ahapp.. blir och plugga och fokusera och ta tag i allt, en dag kommer jag att tacka mig själv för alla uppoffringar jag gör i nuläget. Detsamma gäller er, ni bör kämpa för det ni vill, inte för någon annan utan för er själva. Det gäller att jobba hårt, slita och att ha upp/ned gångar för att en dag känna sig stolt över det man slitit för. 

Inte bara mina studier utan också träningen såklart! Blivit små ändringar så jag bytt gym, känns otroligt bra där och sålänge jag trivs så vet jag att det kommer resultat 😉 

Ikväll kör jag ett benpass, blir lite svårt att fota / filma det jag gör då jag tränar själv men schemat kommer upp senare, känns bra, varierar träningen (övningarna) så ofta jag kan! 


Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Dessa övningar måste ni testa!

Abductor maskinen är underbar den får yttre låren samt rumpa att jobba satan! Trots det så gör jag något extra jobbigt på den. Jag börjar med att sitta ordenkligt då jag gör ca. 15reps, lutar mig fram där efter och kör ytterligare 15reps och avslutar på samma position med ca. 50reps, välj att köra tungt i denna övning som mig! Det är värt att känna att det tar på muskeln så att det svider, det är ju så den växer ;) Som ni ser sitter jag ganska långt fram i stolen, det är för att jag tycker att det tar mer, men när vi lutar oss så blir det ju så automatiskt :)

Andra övningen har du samma position som mig på bilden. Denna övning jobbar både rumpan och baksida lår, otroligt bra! Du börjar i min position och låter rumpan åka ner mot marken och sedan upp till bildens position! GLÖM INTE ATT SPÄNNA RUMPAN! ;)

Nu ska jag bara ta det lugnt framför en serie och äta min mellanmål, kvarg! Vad ska ni göra? ;)




  • 1236 readers

Likes

Comments

View tracker

Känner att tiden rinner iväg, vill ha mer kontroll!! 😳 Det är 1år och någon månad tills jag ska tävla för första gången, oj det låter som en evighet men inte om man ser det ur mitt perspektiv, det tar ju en sån tid att bygga upp sin kropp till den storleken man vill ha, eller som jag vill ha -.- Käkar på som vanligt, mycket kolhydrater, lagom fett och mycket protein, så viktigt! När jag missat en måltid så tar jag igen det på kvällen framförallt med kvarg, tillägger antingen Fun light eller frukt/bär! 

Varit borta ett tag då jag som tur har haft möjlighet att träna, lyckos mig va?😃 Det är sommarlov och ändå känner jag mig stressad haha! Kan bero på gymmets sommaröppettider.

Idag har jag köttat ett ryggpass och tog bilder på några övningar jag gjort, gör du dom redan under dina pass är det ju hur bra som helst annars måste du testa 😉












Likes

Comments

Man köper sig ett gym kort, börjar träna och är så taggad och allt på träningen men så plötsligt lägger man av. Varför då? För lite motivation, för lite press eller så känner man att det inte är värt det för att man inte ser resultat.

Kan vara olika från person till person! Finns en lösning!

Jag kan coacha dig!

Tro mig träningen är mitt liv skulle inte svika dig! Berättar lite om mig själv inom träningen så du har lite koll ^^
Har coach, han är domare i bodybuilding/fitness i tävlingar både i sverige och utomlands, han gör ett undantag med mig eftersom att jag är 17år.
Jag tränar mig själv o fixar min kost sedan godkänner han, han är ett stort stöd och han fick igång min träning. Jag tränar med en positiv vilja av att bli bäst och pusha mig själv tills jag inte klarar mer!
Om ett år tävlar jag i bodyfitness och därför behöver jag börja tjäna in pengar inför det samt andra saker. Jag brinner för det jag gör och vill så gärna hjälpa andra att nå sina mål!!

Detta innebär att jag både ger dig kost och träningsscheman efter dina mål! Och följer dig hela vägen i din resa. Jag är målmedveten och vet vad som krävs för att nå det man vill, träning är min grej och jag ger dig all min kunskap.
Bor du inte i Stockholm coachar jag dig oavsett om distansen skiljer oss åt. Allt har en lösning för mig!

Är du intresserad? Kontakta mig via kik (dianadaisycruz) eller via Instagram på direct message (dianadaisycruz) min instagram hittar ni på bloggen under min presentations bild!

Ni som har mig på facebook kan skriva där!

  • 1446 readers

Likes

Comments

Är inte rikast i världen och inte världens fattigaste, jag är bara en student. Jag lägger all min tid på skolan och träningen, jag kämpar varje dag för att nå mitt mål men det krävs mycket mer än timmarna på gymmet för att komma dit. Maten är superviktig! Jag skulle inte ha råd att köpa mig lax och massa dyrt kött varje dag med tanke på den mängden jag behöver få i mig. Visst har jag råd då och då men i längden blir det dyrt!

Därför äter jag som mellanmål och bl.a. till frukost antingen havregrynsgröt och äggröra med skinka eller kvarg som är proteinrikt!

Ungefär 500g kvarg per dag som är ca.60g protein, jag bör få i mig ca.150g protein dagligen. Otroligt bra köp då 500g kvarg kostar 12kr hos Ica :D! Självklart behövs sömnen också, den får vi inte glömma!!

Som sagt, två pass om dagen är det jag kör på nu, benpass stod på schemat idag och det var hur grymt som helst!

En bild från dagens kvällspass och mellanmål efter träningen, kvarg med äpple! :)

  • 1456 readers

Likes

Comments

Haha dödade verkligen min rygg idag med Linda, så jävla bra pass som alltid! Mycket fokus och peppande vilket jag tror att man behöver 😉 Vi trappar upp i vikter, börjar med en låg vikt för att värma upp och trappar upp i vikter för varje sett vi kör. Vad vinner vi på det? Jo, uthållighet och styrka! Genom att göra flera repetitioner och samtidigt hinna köra tungt med få repetitioner vilket innebär styrka. 

Nu har jag sommar lov, alltså har jag all tid i världen för att bygga på hela tiden, inga ursäkter 😳 Har börjat med två pass om dagen igen, t.ex idag på morgonen så blev det ett rygg pass och ikväll körde jag triceps,biceps och axlar, vem strävar inte efter snygga armar, hmm? 😓 ☺ 

Så här såg ryggpasset ut! 

Marklyft (pyramid som jag har förklarat i flera inlägg)

Rodd med stång 4x10

Enarmsrodd med hantel 4x12

Latsdrag 10x4 

Efter det var jag helt död 😰 Kom ihåg, ge allt du har och lite till! Kör tungt och fokuserat! Är du osäker på övningar så kan man leta upp dom på youtube (t.ex shoulder workout eller leg workout) 

TJEJER , kör tungt, jag lovar er att ni inte kommer att bli biffiga och se ut som en man på en gång 😡 Det är helt omöjligt för en kvinna att se ut som en man om man inte tagit grejer så var inte rädda och kom ihåg att äta mycket, ni lär inte bli tjocka bara få musklerna att växa! Inte pizza, utan kycklig, ris, potatis, fisk blabla 😘  






Likes

Comments

Du tränar och strävar efter ditt mål med träningen. Plötsligt ser du resultat oups rumpan har växt till sig och benen har fått sin form! Klart man vill unna sig med ett par snygga byxor som dessutom sitter som inga andra 😉 Jag köpte dessa byxor för någon månad sedan och jag verkligen älskar dom!! Inte haft ett par byxor som jag önskar att jag kunde ha på mig varje dag fören jag köpt mig dessa! Finns i flera färger och till och med i shorts och kortbyxor! 😍

Klicka på min bild, på mina byxor för att komma till byxorna!




KLICKA HÄR!

För dessa snygga shorts!

Likes

Comments

Deffar jag eller bulkar jag? haha det syns väldigt klart 😂 Jag bulkar. Lägger på mig fett helt enkelt, tänker stanna där jag befinner mig nu. Ladda med kolhydrater och köra som ett djur på gymmet men varför? Jo jag ska tävla 2015, skulle blivit på våren men jag vill växa mer så jag har bestämt mig för att tävla i december, alltså 2015 och inte våren 2015, hajjar ni? 😉 Har mina planer, ville så gärna deffa ner mig denna sommar och se snygg ut i bikini och en massa men det är bestämt. Jag ska hålla mig runt den vikten jag har nu, växa och mata på för att mina muskler ska växa ikapp mitt fett och deffa ner mig ungefär 6 månader innan tävlingen! Kommer se riktigt snyggt ut det lovar jag!! 😃 

Körde ett stenhårt benpass, jag börjar med 25 repetitioner på alla övningar och trappar upp tills jag gör ca. 6 repetitioner,stannar i den vikten jag kan göra ca. 8 repetitioner och kör 5 set och trappar sedan ner igen. Såhär såg mitt pass ut idag! 👍

Squats (brett) 5x8

Squats (smalt) 5x10

Benpress 5x10

Legstation 5x8

Abductor maskin (yttre/inre lår) 8x15 avslutar med 50 reps korta och snabba för att trötta ut skiten 😉

Individuellt med hantel (baksida lår/rumpa) Den övningen hittar ni här  KLICKA HÄR. 5x12

Benspark 7x8

Nu ska jag njuta av maaaat :D! 






Likes

Comments

Du går in på gymmet ensam eller med sällskap, kollar runt lite och väljer att hålla dig till löpbanden och vissa maskiner för att du inte riktigt vet hur du ska vara bland de biffiga grabbarna som står och skriker, svettas och kan se lite läskiga ut? Jag förstår.

Ibland har jag fått kommentarer som '' du vet att du har svettfläckar under armarna va?'' ''euw vad svettig du är!'' Daah, är inte det meningen med att gå och träna? att bli svettig och köra på tills man knappt kan lyfta 3kg hantlarna? 😂 

Jag minns första gångerna jag var på gymmet, kände mig osäker, man vet ju inte vart man ska börja eller ens göra? eller så vågar man inte. Nu är det helt annorlunda, jag är en av de få tjejerna som kör hårt på mitt gym. Jag kör på och inte bryr jag mig om hur jag ser ut, jag tycker det är helt ok att se ful ut på gymmet 😉 Om jag ska jämföra mina resultat med någon så är det inte med en tjej, jag vill bli bäst och det ska jag. Jag ska våga svettas som en gris, skrika om det så behövs, lyfta de vikter som de andra grabbarna gör och våga ta min plats som tjej! Våga du också! 

Som tjej kommer du aldrig få en sne blick av grabbarna för att du kör hårt och intensivt, a l d r i g! Du kommer bara få status, respekt och stöd för att du visar att du kan precis lika mycket om inte mer än alla de andra. Våga vara unik, svettas, våga slita och skrika. Våga framför allt att be om hjälp vid maxning för att kunna bli starkare! 

Do it like a beast säger jag till alla där ute! du förlorar absolut ingenting, däremot så vinner du mer än förväntat  😉

 








Likes

Comments

Okej nej.. inte morgonpigg. Mamma väckte mig kl 08.00 för en cardio ute i naturen, värt!! :D
Blir så glad av att se allt grönt och känna hur det bränns i kroppen av all värme. Försöker alltid att ha en tjocktröja då jag vill svettas mer :D
Brukar ni gå ut för en promenad? ;)


  • 1552 readers

Likes

Comments