Nu har vi spenderat några dagar i Bangkok och man börjar äntligen få lite koll på stället...Eller ja iallafall kring vårt område där vi bor..
Än så länge har det bara blivit lite shopping, gått runt på marknader, bio, åkt tuc tuc, fikat och ätit mindre god thaimat

Vi befinner oss just nu i Hoi An! Här har vi spenderat 3 dagar. Vad har vi gjort? Vi har sytt upp kläder! Nio klänningar blir det totalt haha. Våra väskor är rätt fulla nu kan jag lova men så ska det väl vara! Ikväll åker vi tillbaka till Ho Chi Minh för att den 25e flyga till Bangkok!

Extremt mysigt och fint här i Hoi An!

Matlagningskurs i Hoi An!

Och självklart... Pressa på beachen i Nha Trang samt en cykeltur!

Kram på er alla ❤️

Idag är vi i Nha Trang, en stad på kusten ca 10 h norr om Ho Chi Minh. Här har vi varit i 6 dagar tror jag det är. Tiden har spenderats på stranden eller på restaurangen Yens!

Boendet denna gången är löjligt billigt... Vi har ett stort rum men tv, stor säng, ac, varm dusch och kyl för... 36kr/natt! Helt sjukt.

Här finns bara ryssar dessutom. Alltså BARA ryssar. Folk kommer fram till oss och pratar ryska för ja de antar att alla är ryssar här helt enkelt haha.

Ikväll tar vi nattbuss igen. Ska ännu längre norr, till Hoi An där planen är att sy upp lite kläder! Efter ett par dagar där åker vi till Ho Chi Minh igen för att flyga vidare till Bangkok.

Nattbussen hit! Väldigt speciell.

Några dagar på stranden

Man har inte varit i Vietnam om man inte köpt sig en rishatt!

Och självklart ett stycke soluppgång!

Vi hörs snart igen! Kram på er där hemma❤️

Jag och Sara befinner oss just nu i Ho chi Min city i Vietnam! En stad med 100 miljoner mopeder ungefär. Har spenderat två nätter här, och det var nog haha. Bor på hostel igen! Hamnade i samma rum som ett par riktiga partajjare, vilket hade varit superkul om vi också var sugna på party men har varit väldigt trötta här!

Vi har i alla fall kikat lite runt i staden och varit på krigsmuseumet. Intressant och jobbig upplevelse!

Vi kommer komma tillbaka hit innan vi åker tillbaka till Bangkok den 25e!

Har haft lite trubbel med visum och hur vi ska lägga upp resan i Vietnam! Vi blev bara beviljade visum till den 25e maj, men vi hade ju flygbiljett till Bangkok den 30e! Men har nu fått boka om så det blir en lite längre vistelse i Thailand! Planen för Vietnam löste sig också och vi tar nattbussen till Nha Trang inatt!

Sista natten i Kuala Lumpur för Jessica och Sara. Sista för Agnes var igår. Ja nu har vi splittrats. Känns konstigt att inte ha vårt barn att hålla reda på längre. De växer upp så fort...

Men snart ses vi i Sverige igen!

Ska berätta om Kuala Lumpur för er! Som vanligt med fina bilder! Wo

Ska man beskriva vår vistelse i Kuala Lumpur med ett ord så är det shopping. Oj vad vi traskat i köpcentrum! Varje dag tror jag haha. Kul har det varit! Och en rätt stor kontrast mot livet på Perhentian!

En dag besökte vi Magnum store. Här får man göra sin egen Magnum!!! Fruktansvärt gott var det!

Självklart tog vi en titt på petronas towers och tog en drink uppe i skyn! Vacker utsikt över staden

Vi besökte ett elephant sanctuary som låg ca 1,5 h från KL. Här räddar de elefanter och tar sedan hand om dem resten av livet. Inget djurplågeri (var vi noga med att kolla upp innan vi åkte hit!). Vi badade med bebiselefanterna och fick se de vuxna framföra eb show! Fick även mata dem med jordnötter och papaya!

Så nu är resa för oss tre över, fortsätter åt varsina håll. Agnes åker till Sri lanka och jag och Sara tilö Vietnam. Herregud så kul vi haft ihop! Kommer alltid minnas dessa fantastiska månader!

Stor kram till er där hemma ❤️

Hej allihopa! Har lämnat Perhentian Island och kom idag fram till Kuala Lumpur efter en tur med nattbussen!

Perhentian var som tidigare nämnt en riktig paradisö så tänkte visa lite vad vi gjorde där!

Vi åt friterad snickers (över förväntan!!)

Jag och Agnes paddlade kanot medans Sara tog dykarcertifikat! Bra jobbat och grattis säger vi till henne som inte hade en problemfri upplevelse!

Vi drack riktigt gods fruktdrinkar. Här en mangomilkshake

Vi snorklade och fick se en livs levande haj!!

Upptäckte paradisstränder

Låg och poserade i havet (inget vi är stolta över men bilderna blir fina)

Sen självklart så spenderade vi många timmar på stranden! Har plöjt igenom böcker, spelat strandtennis, frisbee, lekt i vågorna och massa mer!

Nu ska vi se vad Kuala Lumpur har att erbjuda! Bor ju tio minuters promenad från ett shoppingcenter så jag har misstankar att det kommer spenderad några timmar där...

Kram på er alla ❤️❤️

Hallå!

Vi har lämnat Singapore och befinner oss just nu på ett regnigt Perhentian Islands Kecil. Har allt fått ett par fina dagar med sol här med, men nu verkar regnet och åskvädret hålla i sig ett par dagar.

I alla fall, detta är nog vad man kan kalla en paradisö! Vi bor och lever på stranden. Alla restauranger, affärer och boenden är endast ett stenkast från playan. Vissa restaurangers bord står ibland ute i vattnet till och med.

Riktigt härligt att vara här och ta det riktigt lugnt! Planen är att den 5e maj ta oss härifrån och bege oss in mot land och Kuala Lumpur igen. Där väntar shopping och lite fest!

Vi har ju fått vad vi betalar för på boendet i alla fall! Men vi trivs bra ändå trots denna spartanska bungalow.

Så här ser stranden ut!

Kram på er alla där hemma ❤️

Så ja! Nu har bilderna laddats över så ni kan få se hur sjukt häftig denna stad är!

Vi börjar med Marina bay!
Detta är ett område vid hamnen. Här finns bl.a. Marina bay hotel, en trädgård med massa lysande svampar och världens största växthus! På kvällen så bjuds det på ljusshow bland de lysande svamparna vilken var riktigt cool. Disneylåtar och mer spelades, fick rysningar i kroppen!

Så vår första dag i Singapore tillbringade vi i detta område! Senare på kvällen åkte vi upp i hotellet och fick se hela staden! Så mäktigt!

Andra och tredje dagen stod shopping på schemat! Och oj vad vi shoppat och OJ vad sprängfyllda våra ryggsäckar är. Kanske inte det smartaste att köpa ett par klackskor när man lever som backpacker...? Äsch det löser sig!

Den tredje dagen gick vi ju även på bio som sagt! Hade vart perfekt om det inte var så satans kallt i biosalongen! Satt hopkrupna med armar för att hålla lite värme... Men filmupplevelsen var bra för övrigt!

Nu sitter vi här den fjärde dagen. Sov ut ordentligt och lyckades till slut få ihop de där väskorna. Bara för att så åkte vi och shoppade ännu mer idag haha. Får snart rensa den där väskan ordentligt!

Ikväll ska vi ta en nattbuss mot Kuala Lumpur!

Här ser ni de lysande svamparna och marina bay hotel i bakgrunden!

Häftig ljusshow!

Växthuset är byggnaden till vänster om svamparna!

Vyn uppifrån hotellet (våning 57)

Blev crashad mitt i en Photoshoot

Ute och fingår

Ute och fulgår? I chinatown!

Agnes klippte sig hos en frisör

Jag klippte mig hos Agnes och Sara

Drinkprovning på hotell Hilton sista kvällen! PS prova aldrig något som innehåller frukten durian, det är faktiskt skitäckligt

Större delen av tiden bodde på ett hostel som hette Footprints som låg i området Little India (vi har levt på indisk mat här, så gott!). Rummet var skitkallt så vi alla har nu ont i halsen, det luktade kattbajs och vi hade två män i rummet som verkade ha tävling i vem som snarkade högst men på något vis är vi väldigt nöjda med boendet ändå!

Detta vart allt om Singapore! Kan rekommendera alla att åka hit för detta var några riktigt bra dagar! Nu laddar vi upp för paradisstränder i två veckor i Malaysia sen så kommer vi dela på oss :( men det är långt kvar!

Kram på er alla hemma i Sverige! ❤️❤️❤️

Hej vi lever och mår bra!

Vart ett bra tag sen vi skrev, så här kommer en liten uppdatering! Kommer skriva lite utförligare om Singapore senare för just nu finnes inte tid! Måste dessutom ladda över lite bilder från kamerorna så ni får se hur sjukt grymt detta land är!

Ja som sagt, Singapore är vi i nu och har varit sedan i onsdags! Det är faktiskt helt grymt! Är verkligen tagen och imponerad hur det är här! Så litet men ändå så stort! Med tunnelbanan här tar vi oss runt i hela staden på bara ett par minuter. Riktigt smidigt!

Vi har ägnat två dagar är shopping här. De har en ca 2 km lång gata med bara massa shoppingcenter. Helt otroligt!

Vi har även gått på bio! Imax i 3D vilket var riktigt ballt! Såg fast and furious 7.

Idag ska vi åka till Malaysia igen. Först Kuala Lumpur sen direkt därifrån till Perhentian Island som ska vara ett litet paradis! Där spenderar vi sedan ca 2 veckor!

Så som sagt, en liten snabb update! Kommer med bilder så fort det finns tid och wi-fi!

Kram allihopa ❤️❤️❤️❤️

Lämnade Bali för att ta oss med båt till en av gili öarna. Vi stannade vid Gili Trawangan som är den ön med lite mer folk, mest ungdomar. Hittade en jättefin bungalow för en billig peng. Har även träffat två jättetrevliga tjejer från Småland som vi träffade för första gången när vi gick upp för vulkanen Mount Batur på Bali. Komiskt nog träffades vi igen när vi åkte i samma shuttle bus till båten som skulle ta oss till Gili. Så vi nu har vi bott precis bredvid varandra i några dagar och gått ut och ätit tillsammans osv

Gili Trawangan har än så länge bjudit på massa sol, bad och god mat. Man känner att man verkligen kommer ner i varv här, det enda man behöver tänka på är när och var vi ska äta haha. Känns väldigt skönt att vi kommer spendera en längre tid här på dessa öarna! ☀️🍹