Idag tog vi oss till "nöjesparken" eller vad man kan kalla det här i Langkawi. Vi åkte cable car upp till sky bridge. Var väldigt häftigt! 700 meter upp i luften. Var ganska rädd haha, har respekt för höjder, men det gick bra!
Sen gick vi till Seven wells waterfall innan vi åkte hemåt.

Detta skulle postas igår!

Koh lipe var helt underbart! Fina stränder och vattnet var helt magiskt! Men vi valde ändå att åka en dag tidigare till langkawi. Tur var väl det då det var ganska molnigt runt 10-11 när vi skulle åka.
Igår var vi på snorkeltur! Har inte lagt över bilderna från min gopro, så lägger upp bilder från det i ett annat inlägg.
Men nu är vi i alla fall i Malaysia och det verkar fint! Inte hunnit göra så mycket än, men sanden på stranden är underbar!

Asså så underbart här! Havet och stranden, allt är underbart! Fint väder har vi haft också! Tydligen kinesiskt nyår så är helt fullbokat på hela ön.. Men vi hade tur så vi hittade ett till boende, ganska sunkigt kan jag tro men det gör inget.
Vi bor ju superbra nu i 3 dagar, men ville ha 2 till, så vi gick runt på ön och letade.

Resan hit var hemsk. Tog 10 timmar med båt pågrund av storm och höga vågor. Vi trodde vi skulle dö haha. Satt med dödsångest. Motorerna hade tydligen lagt av, men det fick vi reda på precis innan vi var framme.
Skönt att vi ska till Langkawi efter detta så det bara är 1 timma med båt typ.

Bilder från Sunrise beach, underbar strand!

Igår var vi som sagt på bio, The boy. Den var över förväntan! Väldigt bra faktiskt. Trodde den skulle va sjukt konstig då det ska handla om en docka haha, men som sagt, över förväntan!
Vi beställde popcorn och Cola precis som hemma bara att storlekarna är sjuka. Stolarna var jättesköna och man kunde om man ville, boka platser i soffor haha! Så annorlunda från hemma.

Nu sitter vi i lobbyn på hotellet och väntar på vår chaufför som ska ta oss till båten som sedan tar oss vidare till koh lipe! Hoppas på ett bättre wi-fi där då detta va så himla segt och bara fanns i lobbyn!
Nu väntas det en ca 6 timmars båtfärd!

Igår var vädret sådär.. La oss vi poolen, sov till halv 12. Haha usch vilken ångest. På eftermiddagen/kvällen så tog vi oss faktiskt till ett gym och tränade lite! Var faktiskt redigt skönt, men varmt!
På kvällen efter vi ätit så gick vi runt och kollade resor till koh lipe. Efter några olika ställen hittade vi några som sålde för 2,600 bath. Så imorgon bör det av vid klockan 06.00 och vi är framme 13.30 på dagen, så det är några timmars båtresa! Men ser fram emot det så mycket!

Ikväll ska vi på bio här i Patong. The boy hette den haha, en skräckfilm, får se om den är bra!
Vi kom nyss hem från freedom beach, var jättefint! Men vädret var sådär idag igen.. Tråkigt..

Vårt nästa stopp var Patong i Phuket. Här är vi tills söndag, sen drar vi vidare till efterlängtade Kho Lipe!
Vi tpg ett ganska fräscht hotell, dock inget wi-fi på rummet. Men kan va bra att få va utan det lite också haha..
Igår drack vi lite och drog till Stockholm och Grabbarna Grus. Var ganska roligt, men vaknade upp imorse och hade mina magsmärtor tillbaka. Fyfan vad det är jobbigt! Tagit olika tabletter mot det men försvinner ändå inte helt.. Får testa Apoteket igen sen får det väl bli läkare haha..
Idag solar vi vid poolen, dock lite molnigt, men gör inget.

Idag skulle vi egentligen lämnat denna ö, men så blev en till av oss magsjuk så vi fick stanna en natt till. Så imorgon bär det äntligen av till Phuket.
Idag åkte vi till long beach igen. Låg större delen i skuggan och sov haha. Vi är helt slut och mår fortfarande inte riktigt bra.
Runt 18 gick jag och Johanna upp till Phi Phi's view point! Var väldigt fint att sitta där när solen gick ner! Var jobbigt att ta sig upp haha, många trappor att gå! Så redigt svettigt!

Igår var vi ute och snorklade lite! Blev lite fel, för vi trodde vi hade hyrt en provat long-tail båt i 4 timmar som vi kunde åka med vart vi ville. För det sa dom när vi bokade, för vi ville ju åka till bamboo-Island. Sen när vi sitter på båten säger dom att vi har betalat för en rutt och att det inte går att ändra.. Haha de är så fula ibland. Allt för att sälja typ.. Men det var ändå bra!

Tyvärr gick det inte att ladda upp någon video då wi-fi suger... Så kanske kN göra det i Phuket!

Dåligt wi-fi och magsjuka har vi här på Phi Phi. Nu mår vi nog bättre, men igår låg nästan alla av oss på rummet hela dagen och mådde dåligt och sov.
Hade hyrt en egen båt för att åka ut och snorkla vid olika öar igår men blev inget med det. Vi ska försöka oss på det idag. Men vi får väl se helt enkelt.
Inte ätit på hela dagen igår, fick i mig lite melon men fick såna magsmärtor så fort jag fick i mig något så har ingen matlust. Det har ingen av oss. Men går mot ljusare tider!

Försöker få i mig lite äpplen nu tillsammans med alla andra tabletter haha 😪😪

Har så dåligt wi-fi här på ön. Men nu sitter vi på en restaurang som har bra wi-fi och fick äntligen upp inlägget om long beach där vi var igår. Nu är vi på stranden där vi bor och ska nog ut och paddla lite. Får se hur det kommer att gå haha..
Har fått vattenblåsor runt hela navelpiercingen, så jävla äckligt haha.. Funderar på att ta ut den men vet inte om man ska göra det här ifall det lätt kan komma in bakterier då. Får se hur det blir.

Men här är någon bild sen igår. Åt så god pasta!