Så tråkigt att det ska va så dåligt väder nu.. Igår skulle vi ju åkt moped men blev inte av eftersom Simon inte mådde jättebra. Annars hade det varit bra väder för en åktur. Men jag gick ner lite till stranden runt 12 då det var lite soligt men det kom till och från hela tiden då molnen va så stora så var det mest molnigt. Låg inte så länge då det är tråkigt att lägga sig själv och ingen som kan smörja ryggen haha.
Idag är det också molnigt. Hoppas det blir bättre så jag kan lägga mig ute ändå. Tänker att jag kan ta en låg solskyddsfaktor och ligga i molniga vädret. Bara det inte är kallt.

Dykningen blev heller inte av.. Så ledsen över det men förstår ju självklart att det inte hade gått när han mådde så dåligt inatt. Men var en av de sakerna jag sett fram emot mest med resan och speciellt här på koh Chang..

Står stt det ska va halvklart men är bara tjocka gråa moln och kvavt.. Låg ute ca 2 timmar sen fick det räcka..

Blev väckt vid 02 inatt av att Simon inte mådde bra alls. Aldrig sett någon så svettig och han mådde riktigt dåligt. Trodde han skulle svimma och blev helt andfådd så fort han sa något. Så jag fick ringa receptionen och be dom köra oss till sjukhuset.
Vi fick stanna över natten då Simon fick dropp i 4 timmar. Vi fick ett litet rum att sova i och vid halv 8 väckte dom oss och skrev ut mediciner till Simon. Var inget allvarligt utan förmodligen en bakterieinfektion i magen om jag förstod det rätt. Svårt att förstå alla jobbiga ord som redan är svåra på svenska och nu förstå det på engelska haha. Men har det inte gått över om någon dag skulle vi åka upp till sjukhuset igen :)

Varit vaken sedan 07:15 då jag vaknade av mig själv. Kände på Simons panna (då han sa på kvällen att han kände sig febrig), att han var jättevarm så hämtade en Ipren till honom så han kanske kunde vakna lite senare utan feber. Men han är fortfarande varm och fryser till och från. Vi som hade planerat in att vi skulle hyra moped idag och åka runt ön.. 😰 men man kan ju inte bestämma över om man ska va frisk eller inte. Vädret verkar vara ganska mulet och ska tydligen va det hela dagen... Tråkigt. Vi får väl se vad jag hittar på då jag mår dåligt om jag är inne på rummet för mycket haha..

Igår kom vi fram till Koh Chang efter många timmars resande och väntande. Åkte vid 10.00 från koh samet och kom fram runt 17 till koh Chang. Vårt hotell är huuuur fint som helst. Ska försöka komma ihåg att ta några bilder som jag kan lägga upp på bloggen.
Idag har Simon och jag varit nere på stranden pch solat, badat och spelat strandpingis eller vad det heter haha. Sen gick vi och åt lite på hotellet och satte oss i solen eftersom jag ville ha sol pch självklart är det då jag bränner mig, även att jag precis hade smörjt mig innan vi gick till restaurangen haha.. Hoppas det Inte blev så farligt!

Alldeles strax dax för att Simon och jag ska bege oss vidare till koh Chang. Ska bli roligt. Älskar att åka runt bland öar då det är så mycket finare att se tycker jag!
Väntar på båten med att lyssna på musik och äta en proteinbar (tog med mig massa från Sverige, var bra att ha faktiskt!)

Asså vattnet är så härligt.

Igår var det som sagt nyårsafton!
Vi började dagen att åka lite mer än 2 timmar på en väldigt dålig väg (man satt knappt i sätet för det var så mycket guppande) till en strand där det inte är så mycket turister på. Och det kan jag lova att det inte var. De kunde knappt någon engelska och de kollade mycket på oss haha. Men så roligt att se något annat än vanliga turiststränder. Var molnigt till och från men när vi kom dit så sprack det upp och blev strålande sol och lite innan vi skulle hem så blev det molnigt. Så vi hade redig tur med solen.
På kvällen hade vi dessvärre lite otur. Vi hade bokat bord på en restaurang och precis fått in maten när vi känner att det börjar regna. Inget tak eller parasoll där vi satt i mitten så de kommer in med paraplyer till oss utan tak. Det var inte alls mycket och gick över efter 5 minuter och vi kunde fortsätta äta en liten stund. Sen kommer världens skur och allt blir precis blött. Och de har fullbokat så de vet inte var de ska göra av alla gäster. Men de löste sig till slut och vi kom in under tak. Men maten var ju helt blöt och drickan var ju full med regnvatten. Men som det är i Thailand, "vadå, det är väl inget att klaga på?" Så ville man ha ny mat eller dryck så skulle man få beställa nytt men betala för det. Haha de har ju lite andra sätt att hantera sånt här på än Sverige.
Men vi kom ifrån restaurangen runt 22 och började gå ner mot stranden i Pattaya för att se om vi kunde köpa någon ljuslykta att släppa iväg. Men fanns ingen där eller hos oss i Jomtien. Verkade som stt de inte fick sälja sånt på stranden för kungen? Men inte säker men verkade så när man frågade vissa.
Så vi gick och köpte oss varsin cider/öl och gick tillbaka till stranden och 23.55 så ser jag två thailändare med varsin lykta och jag tänkte att jag frågar vart dom köpt dessa lyktor och tar löpet och springer till den affären i så fall. Men de gav oss en lykta som en liten nyårspresent. Så söta! Underbara människor. Så dom räddade verkligen vår nyårskväll. Så vi fick iväg vår lykta tillslut!

Här är lite av det jag köpt här nere och det jag köpte från VictoriasSecret. Dock har Jah redan plockat ner en parfym så den kom inte med på bilden :)

Godmorgon. Just nu ligger jag på stranden, lite disigt men hopps det försvinner snart. Klockan ringde som igår 07.20 och jag tog mig en kort runda, hade bara tänkt att gå idag men blev sugen på att springa så sprang vägen tillbaka till hotellet. Så skönt. Nu kan man ligga hela dagen på stranden utan att bli allt för rastlös. Simon ville sova ut idag för han mådde inte så bra igår. Trodde jag skulle få äta frukost själv men när jag stod vid hissen så kom Simons föräldrar och när vi kommit ner så kom även hans bror och hans tjej. Så var bara Simon som fattades.
De andra skulle gå och kolla lite i stånden innan de gick till stranden, så just nu ligger jag här själv. Ganska skönt när det är lite disigt, då kan jag passa på att sola ryggen eftersom jag inte har någon solskyddsfaktor på den haha.

Igårkväll åkte vi in till Pattaya och gick i ett köpcenter. På övervåningen där så hade dom massa roliga "åkattraktioner". Typ spöktunnel, spökhuset, någon bio och lustiga huset typ. Så jag och Simon ska tillbaka dit någon dag och göra några av de där grejerna, verkade så roligt. Annars så åt vi bara mat men kan faktiskt säga att den maten var nog ingen av oss redigt förtjust i haha.