• Instagram
  • Blogkeen
  • Nouw

Nämen hallå!

Som jag sa tidigare så har det hänt en hel del bara den senaste veckan. Jag har nämligen börjat gymnasiet!

Jag började på Bromma gymnasium, inte för att många kompisar skulle börja där (vilket ändå är roligt) utan pga andra anledningar. Till exempel så vill jag jobba till hösten och tjäna mina egna pengar, dessutom vill jag hinna satsa på det plugg som finns utan att "gå in i väggen" om ni förstår.
Jag ville välja en skola med ett medel tempo och jag hoppas verkligen jag valt rätt.

Jag går i Ekonomi inr Ekonomi. Klassen jag hamnade i är jag faktiskt väldigt nöjd med, två stycken jag redan kände hamnade i den så det var roligt. Däremot är det svårt att säga redan nu hur alla är eftersom man knappt hunnit lära känna varandra.. men update om det kommer så småningom

Schemat vi fått är jag extremt nöjd med eftersom det jag hade i grundskolan sög! Då var min tidigaste dag 15.05 nu är den 12.20. Underbart!
Nu blev det ett väldigt långt inlägg men säg gärna till mig om vad ni tycker om sådant.
Kram

Lite random bild men har inte tagit några i skolan. Btw texten är ett skämt! (Tagen på way out west.)

Heeej igen!

Nu har det gått några dagar och det har hänt väldigt mycket under så liten tid, jag tänkte att jag kan ta det med er ett annat inlägg så håll utkik;)
Men nog om de.
Igår kväll bestämde jag och 4 kompisar att äta en mysig middag.
Det var jag Astrid, Felicia, Julia och en till Astrid.
Felicia och Asta då som hon kallas åkte vid 19.30 för att handla men valde att inte säga till oss andra vad för middag det skulle bli, en liten överraskning helt enkelt.
De kom hem med två fulla matkassar och valde väldigt goda ingredienser.

Vi lagade middagen tillsammans och åt förrätt, varmrätt och ett litet "snack" till efterrätt.
Det var super mysigt och vi satt och snackade om allt i ca 2 timmar. Därefter begav vi oss av emot en annan kompis som heter Klara där det befann sig lite fler kompisar.
En härlig sommar kväll skulle jag säga, snart är det ju över med sommaren. Helt galet.
Kram

Förrätt: smörstekta kantareller på en toast, chips & små plock

Till varmrätt hade de valt att göra en somrig sallad som bestod av: jordgubbar, lax, mix sallad, sparris, tomat, avocado och ceasar dressing till det.
Namnam;)

Sist men inte minst, efterrätts snack. Choklad och nachos med guacamole. När det var dags för den hade det redan blivit kolsvart! Nu börjar man märka att solen går ned tidigare på kvällarna..
Kram på er

Roligaste på länge.

För några veckor sedan var jag och min familj i hvide sande som ligger i Danmark.
Istället för att sola och bada som man oftast gör på en "sommar semester" så bestämde vi oss för att testa något nytt. Det nya vi ville testa var att vind surfa.
Jag är en person som älskar hav och vatten aktiviteter så detta var verkligen något för mig, men jag måste erkänna att jag var nervös. Det var första gången någonsin! Det var bara att bita ihop och våga.
Oj vad roligt det var. Jag njöt varenda sekund och man fokuserade inte på annat än att komma upp på brädan. Ramla man av så var det absolut ingen fara eftersom det var vatten under och vi bar flytväst. Rädslan försvann efter bara några minuter. Sedan var det bara att kämpa på och om jag ska vara ärlig så tyckte jag inte att det var sådär jätte svårt men jag skulle absolut inte kalla mig själv proffs. Detta vill jag göra mycket i framtiden och kan rekommendera till er!!

Heeej!

Idag vid 16 tiden kom jag hem från Way out west 2017.
Det var mitt första år där. WOW säger jag bara.
Detta var en upplevelse jag svårt kommer att glömma, det hände saker hela tiden.
Jag har skrattat och haft så roligt som det bara kan gå. Om jag ska vara ärlig så var jag rätt stressad till en början med tanke på vad som har hänt på andra festivaler men oj vad jag blev positivt överraskad.
När jag bokade biljetterna visste jag inte så många av artisterna men jag måste erkänna att jag har blivit ett stort fan av många som jag knappt kände till!
Mø är ett sådant exempel, jag visste kanske en låt men hon gav verkligen allt på scen så massa cred till henne.

Jag var på wow tillsammans med 11 andra tjejkompisar, ett väldigt stort gäng men ångrar inte en sekund att vi åkte så många. Man fick alltid med sig någon på det man ville göra vilket kan vara skönt. Inget tjafs över huvudtaget.
Det blev sena kvällar eftersom festivalen stängde vid 01.00 och nu är jag helt slut.
Dit vill jag definitivt igen!!

Frank Ocean! Han var väldigt bra.

FLUME! HAN VAR GRYM.

Lana Del Rey!
Jag blev faktiskt positivt överraskad då jag hört av folk att hon kan vara lite ring rostig live men jag tyckte att det lät grymt!
Hon har väldigt "vackra" låtar vilket kan vara annorlunda till skillnad från andra konserter

Major lazer!
Det här var den roligaste konserten enligt mig, jag tror jag aldrig har skrikit (positivt dårå) som jag gjorde när de spelade. Det var så mäktigt! Ett stort plus i kanten var att jag nuddade Diplo eftersom vi stod längst fram;))

Jag är väldigt tacksam för den här helgen!

Ni får gärna säga till om det är några bilder ni saknar! Kram

Hej alla fina!

Ända sedan jag var en liten flicka har jag alltid varit i skärgården på somrarna från 1 till kanske 5 veckor. Vi har åkt ut mer vår båt varje gång. Många kan tro att det är lång tråkigt men så är verkligen inte fallet. Man åker till olika öar när man vill och hittar på massa mysiga saker.
Jag skulle definiera skärgården som en riktig svensk sommar.
Där brukar vi köpa glass, cykla, åka båt, äta massa god mat och självklart bada.
Stressen finns aldrig där, den är lämnad hemma i Stockholm och för bara ett ögonblick kan man faktiskt slappna av. Bara av att se all vacker natur blir jag avslappnad.
I sommar var jag och min familj ute med båten i en vecka för hann inte mer än så. Vi åkte till Utö, Sandhamn och huvudskär.
Trots att öarna är så nära så är miljöerna helt olika varandra. Älskar det.

Nämen hallå!

Jag är fortfarande kvar här i Marbella, meningen var att jag skulle åkt i söndags men nu kommer vi att åka hem tisdag morgon istället. Det beror på att min mors fästman har brutit tre revben.. aj... och vi vill inte lämna honom ensam kvar här i Spanien utan att veta vad som kommer att hända här näst. Trots alla omständigheter försöker vi ha det mysigt ändå, det är ju semester!

Igår kväll (söndag kväll) så åkte vi ner till Puro beach och åt middag, det var verkligen mysigt. Jag älskar restauranger som ligger nära vattnet!
I närheten fanns det massa söta affärer men jag hittade dessvärre inget, däremot har jag hittat lite saker från andra ställen under resan. Ni får säga till om ni vill att jag visar allt jag köpt!
Men som sagt hade jag en härlig kväll med fin utsikt och god mat. Jag hoppas att ni också fick en mysig sommarkväll!

Puro beach club!

På bilden ovan kan ni nästan se hur gott det var!

Min outfit för kvällen, blus-Gustav//byxor- zara// skor- marknad// örhängen- Caroline Svedbom

Ojoj säger jag bara.

Kvällen igår var rätt kaotisk men samtidigt fantastisk! Först var jag o min kompis på ett "för snack" innan vi skulle bege oss ner till puerto banus och äta middag, det var super mysigt.
När vi skulle åka ner kom vi på att vi råkat låsa in våra egna nycklar i huset och föräldrarnas bilnycklar var inuti. Ups.. men kl 21.00 hade vi fått en extra nyckel och var äntligen redo att bege oss.
Jag och min kompis var väldigt sugna på Paella så det hade vi redan bestämt oss för. När vi kom fram till restaurangen var klockan runt 21.30 och vi beställde direkt för vi var super hungriga, en och en halv timme senare fick vi vår mat.. Så länge brukar man väl aldrig behöva vänta på restauranger? Men jaja den var god iallafall

Här är vår efterlängtade Paella. Seafood Paella.

Min outfit för kvällen. Färgglatt va?
Kram på er

Hej på er!
Nu har jag bara suttit på ett flyg den senaste dagen så har inte riktigt haft tid för att blogga, men nu börjas det igen!
Ikväll kl 20.30 ska vi åka till en restaurang för att äta middag. Vi blir hela 28 personer! Väldigt stort gäng! Jag undrar hur restaurangen ska hinna med all service till så många men det blir säkert jätte bra. Jag är iallafall taggad!
Mer om min outfit hehe..
Jag har på mig en blus jag köpte för ca 1 år sedan och en svart kjol åt det sötare hållet, till det matchade jag med en axelremsväska, skor med samma färg som blusen och ett Balenciaga armband. Vad tycker ni?
Kram

Blus- Gustav// kjol- ior// armband- Balenciaga// skor- ilse Jacobsen// väska- Zadig&voltaire

Hej gänget!

Kl 13.00 var vi framme i Köpenhamn. Vi har gått runt i massa affärer, Oj vad mycket folk det var! Trots det så älskar jag Köpenhamn. Det har sin charm.
Jag hittade en tröja, ett par väldigt coola klackskor och underkläder. Kan visa er senare!
Dagen har varit underbar. När vi inte kollade i affärer så tog vi något gott att dricka på nyhavn eller gick på tivoli och åt såklart. Härligt att få vara med familjen ibland också, på söndag åker jag till marbella med min kompis Asta så då kommer jag uppdatera också. Det ser jag verkligen fram emot men nu ska jag njuta av den sista dagen i Danmark.

Hej svejs
(Förbered er på bild flow!)

Gucci's skyltfönster. Dröm.

Hårband- H&M// klänning- Zara. En skön och enkel outfit.

Till er ;))

På kvällen åkte vi från Köpenhamn till strandvejen i Danmark och åt väldigt god mat i hamnen.
Kram

En riktig zara outfit skulle jag kalla det. Just nu befinner jag mig på en roadtrip vilket innebär att antalet kläder blir begränsat, men jag slängde ihop en liten outfit trots allt.

Vi åkte runt på stan i sylt- Tyskland idag så tyckte därför det passade bra med en härlig blus men samtidigt något skönt till det.

Blus-Zara// byxor-Zara//skor- stan Smith adidas

Aaaah, säg jag bara. Oj jag vad njöt av denna brunch.
Vi är nu Påväg neråt i Danmark på vår lilla "roadtrip". Vi skulle bara stanna på vägen och äta något som jag trodde skulle vara macdonalds men istället kom vi till världens mysigaste by.
Jag kikade även in i lite småbutiker och köpte 2 saker som jag kan visa senare.
Maten på denna restaurangen var helt fantastisk!!

Smörre bröd med bl.a. Serano skinka+ melon, mozarella & pesto, shrimps med lax löjrom. Även en liten fruktsallad till det.

Super brunchen, som jag tog hehe.
Croissant, pannkaka, ägg & bacon, nutella, fruktsallad, youghurt, prinskorv, lax med löjrom+skagenröra. Oj vad gott det var.

Vad är er favorit brunch?😍

Nu drömmer jag.
Jag brukar ofta tänka på saker som jag vill göra men kanske aldrig får chansen till. Av någon anledning har jag alltid sen jag var liten varit fast vid stora "gala" klänningar. Jag kan titta på dem hur länge som helst eftersom de är så extremt vackra. (Ska göra ett inlägg till med fler favoriter).
Den här på bilden är ett sådant exempel.
Jag är kär i den klänningen. Kanske också för att den liknar Askungen lite haha!
Klänningen jag hitta är en liknande som den Elsa Hosk har. Från: Christian Seranio.
Frågan är bara när man ska få tillfället i akt att bära den om man inte har möjligheten att gå på röda mattan i Cannes?..
Men aldrig ska man säga aldrig ellerhur? ;)

Som en prinsessa.

På eftermiddagen satt vi mest på båten och bara tog det lugnt. Sedan köpte vi glass och efter det besökte vi några kompisars båt.

Till restaurangen vi skulle till fick vi åka flak efter en fyr hjulning haha väldigt speciellt men roligt.
Vi var 17 st på middagen.

Nu kommer vi till bästa delen av kvällen! Maten! Den var helt fantastisk!!
Det fanns så många rätter på menyn att beslutsångesten blev grov, men det löste sig ändå.
Bilderna nedan gör vi fortfarande hungrig.
Det var en restaurang lite mitt ute i ingenstans men jag blev överraskad.

Risotto med halloumi och chia pudding (vet inte riktigt vad jag tog det var föräldrarna som rekommendera), det var super gott.
Det andra ni kan se är
Halloumi pommes med majonnäs och bbq.
Sedan kommer den magiska choklad fondanten.

Den här dagen är ett exempel på en sådan dag man kan titta tillbaka på och bli alldeles varm.

Dagen startade kl 10.00 med frukost därefter tog vi det bara lugnt ett litet tag. Sedan var det dags för en cykeltur till ålö där det ligger en helt fantastisk fisk restaurang (vi älskar fisk).

12.30, Efter 40 minuters cykling så var vi framme på restaurangen.
Det kan låta jobbigt men det var faktiskt riktigt mysigt.
Det fanns tre olika sorters fisk & skaldjurs rätter att välja emellan. Jag valde kallrökt lax med kokt potatis, örtsås och en fanta på de.
Mums!

När vi blev mätta och belåtna cyklade vi till en badstrand där det fanns bland annat hopptorn.

Det här var bara halva dagen men inlägget blir lite för långt om jag ska skriva om hela. Därför tänkte jag skriva ett ytterligare inlägg lite senare om kvällen. Så håll utkik!
Kram

Jag gick igenom Instagram igår och såg väldigt många häftiga bilder så därför tänkte jag varför inte göra ett inlägg om det. Här kan ni se mycket vardagliga bilder på offentliga människor, alla har sin egen charm!
Finns det någon annan typ av inspirations inlägg ni tycker att jag ska göra? Säg gärna till!
Min Instagram: Desireinglander

Godmorgon!
Dagen startade för mig vid kl 10.00 efter att ha blivit väckt av min kära farmor.
Det blev en lite stressig frukost för vi skulle ge oss ut direkt till stranden och f & f hade redan ätit.

12.00, efter en promenad till stranden var vi äntligen framme. Jag är allt ifrån en badkruka men oj vad kallt vattnet var, men jag badade såklart ändå.
Efter 1 timme och 30 minuters sol och bad var vi lite trötta.

14.00, Lunch time!
Vi skulle äta på en mysig restaurang men konstigt nog hade deras mat tagit slut så vi tog take away från ett annat ställe och satte oss på båten.

19.00, Nu var det dags för middag. Planen var att göra farmor hemma gjorda köttfärsbiffar men såklart var köttfärsen slut i matbutiken.
I sista sekund bestämde vi oss för att göra ugnsbakad lax med tryffel pesto. Mums säger jag bara, och peston var helt fantastisk.
Till det åt vi klyftpotatis, sparris, aioli och fetaost+tomat sallad.
Därefter spelade vi kort och bara myste.

Nu har vi åkt ifrån Sandhamn för i år :( kram

Nu har jag sökt igenom olika webbsidor på internet efter bikinis och baddräkter. Jag har hittat 3 självklara favoriter! Nummer 1 är en väldigt basic baddräkt men samtidigt elegant. Nummer 2 älskar jag! Röd off shoulder som är perfekt när man är lite sol kysst. Den 3e kunde jag inte motstå, den var bara väldigt söt helt enkelt och jag älskade hur de har stylat ryggen.

Blå baddräkt från samsoe samsoe klicka 1. Här! // Röd off shoulder bikini hittar du 2. Här! // söt volang bikini från Nelly.com klicka 3. Här!.

Vilken tycker ni var finast??

Hej på er!
I fredags kom vi fram till Sandhamn efter 1 timmes segling. Jag och min familj är här med vår båt.
Jag tänkte berätta lite om min fantastiska lördag så fortsätt skrolla ner.

10.30 Vi började dagen med en liten prommis till bageriet och köpte bröd därefter åt vi super god frukost som jag tyvärr inte tog bild på, juicerna var mindre goda hehe.

12.00, Efter frukost gick vi till en strand. Där solade och badade vi i ungefär 2 timmar.

14.30, då var det dags för en god lunch på båten som bestod av köttbullar, kokt potatis, brunsås och lingonsylt. Mums!

16.00 åkte jag och Hannah sup board vilket var väldigt roligt men var livrädd för att ramla i eftersom vattnet är så kallt. Sedan kom vår båt granne och tog min plats, Hannah och han ramlade i efter 1 minut!
Därefter gick vi på after Sail som är varje lördag i Sandhamn. Det spelades härlig musik och bjöds på mycket skratt.
Det blev väldigt sen middag så var för trött för att komma ihåg att fota tyvärr.
Kram

Jag beställde hem en byxdress till skolavslutningen men såklart kom den dagen efter och nu är det försent att returnera den. Eftersom jag inte riktigt kommer få användning för den så tänkte jag att jag kunde styla om den.

Innan jag tog beslutet var jag lite nervös eftersom hela jumpsuiten kunde ha gått sönder men till slut började jag klippa
Jag valde att klippa isär den så att jag får en topp och ett par byxor. Jag älskar övre delen men är inte lika förtjust i nedre delen men vi får se, kanske går det att hitta någon snygg tröja till byxorna.
Nu har jag sytt färdigt och blev super nöjd, istället för att låta byxdressen hänga i garderoben och ruttna gjorde jag den till något användbart.

Byxdressen från början.
Asos-799kr

Jag var mest ute efter att få en topp, som ni ser kan man styla den med ett par jeans eller lite vad man vill.
Den här kommer jag använda mycket i sommar!

Begagnat är bäst.

Dressen ni kan se på bilden är en Odd Molly overall. Jag älskar den!
Den hittade vi på en loppis i Falsterbo. Jag gick in där utan förhoppningar eftersom affären var såpass liten men jag hittade denna (eller mamma). Ingen fest outfit direkt men helt gudomlig att använda på eftermiddagen när man är lite sliten efter alla sommar aktiviteter.
Ett riktigt fynd! Den kostade 600kr och måste ha kostat mycket mer än så i butik. Jag skulle gissa på 1700kr+ om man jämför med hur dyra resten av ODD MOLLYS artiklar är. Dessutom var den i ett väldigt gott skick.
Man ska aldrig underskatta vintage ;)