En snabb sammanfattning från förra veckan..

Det var avslutnings middag med simningen för barnen onsdag kväll. Hängde med dom dit då barnen ville att jag skulle hänga med. Fick otroligt god mat och vi hängde där till klockan blev rätt sent då jag skjutsade iväg H till sin kompis och jag åkte vidare hem och sov.

Torsdag va det middag med seglingen då jag och S va kvar hemma och S hade en kompis över. Köpte lite Kina mat och packade och påbörjade plocka ur mitt rum eftersom jag ska flytta ur rummet snart.

Fredagen var min värdmamma ledig men jag skjutsade barnen till campet och hämtade upp dom och tog tåget mot JFK flygplatsen vid 4.

SEMESTER!!!

Flyget åkte vid 7.30 tiden på kvällen mot SAN Diego.

Hela förra veckan pumpade jag på rejält på gymmet och körde totalt 3 intervall pass, Ett fotbollsfys pass, Ett fotbollspass (med endast matchspel i 1 timma), cykel pass/ crosstrainer pass och ett bodypump pass. Så fick min vecka se ut och på fredagen slutade jag vid 8 tiden på kvällen då jag packade ihop mina grejer och åkte till south Hamptons. Mötte upp Felicia klockan 9.30 tiden på kvällen och hennes "sommarhus" var otroligt fint. Ni fattar ett hus som man verkligen drömmer om att bo i och så är det deras sommar hus? Värsta lyxen. Men träffade iallafall även den gamla AU pairen i Felicias värdfamilj som skulle påbörja sin resemånad dagen efter. Super trevlig tjej och vi alla satt och snackade till 2 då alla insåg att det var läggdags.

Tog en välbehövlig sovmorgon på lördags morgonen och sedan gjorde jag och Felicia en utflykt till Montauk. Påvägen dit stannade vi vid ett matställe: Lobster roll och käkade brunch/middag. Det blev en Lobster roll, en majskolv och fish´n chips som vi delade på. Otroligt gott och blev dessutom proppmätt. Vad tror ni inte har hänt när vi kommer tillbaks till bilen... JO!!! BÖTER.. pga att vi stod lite på cykelbanan. Men det roligaste var att det var typ 20 bilar som blivit lappade.. så vi var inte dom enda kan man säga haha.. Men vi delade såklart på bötern men det blev en väldigt dyr brunch/dinner.

Vi fortsatte vidare till Montauk och kollade på Light house. Mountak är alltså änden på Long Islands slut. Otroligt fint men vi gick aldrig in på Museumet utan vi gick runt hela museumet på stenar och vid det öppna havet istället. Vädret var lite så sådär på morgonen men framåt kvällen blev det otroligt fint. Gick runt lite i Montauk town och kickade lite i affärer innan vi åkte vidare hem till Hamptons. Bytte om och fixade oss lite innan vi tog bilen till ett vin ställe där dom odlar vindruvor och tillverkar vin. Otroligt fint ställe med solnedgång också, det var magiskt mysigt tillsammans med ett glas vin och live musik. En perfekt Lördagskvälls och bara sitta där och njuta och ta det lugnt. Åkte vidare och köpte med lite snacks hem då vi kollade på en film innan det var dags för läggdags.

Vaknade upp på Söndagen och kollade på EM-finalen mellan Nederländerna-Danmark då Danmark tyvärr förlorade. Fixade i ordning oss och åkte runt lite i town i Hamptons innan jag började röra mig hemåt mot Huntington. Men innan jag åkte hela vägen hem stannade jag på IKEA och köpte: Tunnbröd, Räkor, lite lösgodis & Chokladbollar. Såklart käkade jag Köttbullar & mos med gräddsås och lingonsylt.. Riktigt mumsigt!

Så fick min helg avsluta och nu är packningen i full gång för på fredag ska jag flytta ut från mitt rum och flytta ner i källaren och nu inser jag att det Inte är länge kvar och det är bara 4 dagar kvar tills jag åker till San Diego och LA. Längtar så otroligt mycket.

Brunchen/dinnern

Lighthouse- the end of Long Island

Vinodlingen

Filmkväll med lite snacks

Söndags häng vid båthamnen

Detta var ett MÅSTE på IKEA!!

Mer än 1 vecka har gått sedan Sanna åkte hem och det är redan Augusti.. Augusti betyder alltså: MIN SISTA MÅNAD här i USA. Mitt datum som jag åker hem är den 31 augusti och landar på min födelsedag 1 september.

I Lördags tillbringade jag en heldag med party inne i city då mina vänner Elin & Linnea lämnar USA och New York för att åka tillbaks till Sverige. Men jag kommer att möta upp Elin i Los Angeles den 12 Augusti så kommer träffa henne i några dagar där. Men vi började iallafall med Lavo brunch, PhD, Bounce och sedan skulle jag vidare till Tao. Men jag var helt slut i kroppen och jag kände mig inte alls på fest humör så vid 10 tiden bestämde jag mig för att åka hemåt så var hemma innan klockan 12. Super skönt men ändå super tråkigt då jag ville spendera sista tiden men dom. Men ibland blir det så och detta va det bästa beslutet för mig. Men hade en super trevlig kväll tillsammans med dom och kommer sakna dom så himla mycket. Här kommer lite bilder från kvällen:

På söndagen tog jag en sovmorgon och gick upp vid 10 tiden och fixade lite med all packning och försökte städa ur min garderob eftersom jag ska flytta ner till källaren nästa vecka. Så det är full fart på allting. Åkte till stranden och tillbringade 3 timmar i solen och åkte hem och fixade i ordning mig för att åka hem till Merve där hon hade Goodbye party.. Merve är en av mina tyska kompisar här i området och hon lämnar i morgon torsdag. Riktigt tråkigt och dom andra tyska kompisarna lämnar också när som helst. Men humöret är fortfarande på topp ändå och snart har jag en liten mini semester. Vilket kommer bli hur skönt som helst. Vi käkade lite gott hos Merves värdfamilj och efter det åkte jag till bay cluben och mötte upp min värdfamilj där dom hade haft lite släkt kalas för H som fyllde för 2 veckor sedan. Men ingen var kvar förutom familjen. Men vi satt där och kollade på solnedgången och sedan rörde vi oss hemåt och tog det lugnt. Lite bilder från kvällen kommer här nedan:

Skjutsade Sanna till flygplatsen igår kväll och vi har spenderat hela 11 dagar tillsammans. Mer om allt vi har gjort hittar ni i ett tidigare inlägg längre ner.  Det har iallafall varit mycket skratt, upplevelser och utgångar. Har dessutom lagt in en hel del bilder i tidigare inlägg på allt som vi gjort tillsammans. Så är ni nyfikna så scrolla ner så ser ni alla bilder.

Ha det så bäst sålänge, kraaamisar

Lite tråkigt besked angående fotbollen. Vi väntade och väntade på besked om vi skulle få wild cardet eller inte och nu fick vi äntligen beskedet och TYVÄRR så fick vi inte det. Riktigt tråkigt att avsluta denna säsong. Men denna säsong har varit otroligt kort men rolig. Det blev ungefär 8 matcher och 7 matcher från start vilket är godkänt från min sida. Att komma till detta lag var extremt roligt och dom har verkligen fått mig att inse hur mycket jag älskar fotboll. Dessutom har detta även lett till att jag fått uppleva en liten "proffs" känsla vilket har varit riktigt roligt. Nu tränar jag för fullt på gymmet och springer intervaller för fullt samt body pump pass. Sedan avslutar jag min säsong i ÖSK. Troligtvis kommer jag kunna vara med 2-3 matcher vilket jag ser framemot jätte mycket. Men först och främst så är det säsong så jag måste hålla igång ordentligt. Tror dessutom att jag kan träna med herrarna minst 1 gång i veckan så jag håller igång med lite boll i allafall.