Hej på er! Hoppas att allting är bra, med mig är det bara fint. Imorgon är början på tre veckors sommarjobb tillsammans med en klasskompis från grundskola. Vi var på arbetsintrodukiton imorse för att få reda på vad som gällde kring vårt arbete men även för att vi skulle få med oss en del papper inför jobbet. Netto fick mitt sommarjobb bli, inte det bästa men det ger alltid något. Förhoppningsvis blir det tre roliga veckor, så som det blev förra året på Willys. Bra arbetskollegor, trevliga samtal och ett intressant arbete. För övrigt har jag varit väldigt upptagen de senaste dagarna, antingen har jag varit iväg med mamma och handlat eller så har jag umgåtts med vännerna. Oavsett har det varit en bra start på sommarlovet.

Kram.

En av de mysigare dagarna, studenten den nionde juni. Dagen började med en stunds vila i solen som därpå led till en allt stressigare eftermiddag. Duscha skulle jag göra, sminka mig, klä på mig och packa då jag skulle sova över hos Julia. Vårt första stopp blev hos min styvpappas bror där hans son hade tagit studenten. Härlig kväll med härliga människor. När vi kände oss klara där runt halv nio, nio tiden så körde mamma mig hem till Julia där firandet av hennes bror redan var i full gång. Mina underbara vänner var där, så kunde inte blivit en härligare kväll och ett bättre avslut på kvällen.

19:41 och vad finns i mina tankar? Skolavslutning imorgon men är jag beredd på att säga hejdå till de personerna jag aldrig mer kommer att träffas? Är jag beredd på att leva med valen jag gjort, misstagen som jag krockat med och att aldrig mer se personerna i skolans korridor? Nej, det är jag inte.

Jag har gjort en hel del dåliga val i mitt liv. Jag har fallit för fel killar, varit godtrogen mot allt och alla och valt att gräva mig så djupt ner i förälskelsen att jag knappt har hittat tillbaka. Jag har gång på gång glömt att läsa spelreglerna men ändå fallit för killarnas spel och lögner. Jag har velat säga nej men samtidigt glömt mig själv när jag i hopp om deras vilja sagt ja. Jag har fått upp ett hopp om en människa i tron om att han förändrats, efter att jag gett honom mer än de två chanser han förtjänat. Jag har, trots lögnerna jag fått ta del av, gång på gång lurats av personens ord. Jag har ett flertal gånger låtit personer slingra sig ur deras svek genom dåliga ursäkter.

Mina dåliga val av människor och val av att tro på deras upprepande lögner gör inte mig till en sämre eller bättre människa, det formar mig till den person jag är idag. Jag har lärt mig att ett brustet hjärta inte bara gör ont utan det stärker mig och ger mig en läxa. Det lär mig att inte göra om samma misstag och att inte tro på samma lögner ännu en gång. Det lär mig även att säga till när jag själv tycker att det räcker och det lär mig att sätta stopp för det som gör mig illa innan det är försent. Jag är inte perfekt men vem är det? Mina val, mina misstag och de tusentals chanser jag ger, det är jag och ingen annan. Jag kan ändra mig absolut, men samtidigt är det denna personen jag har blivit. Jag är godtrogen, jag tror gott om alla människor. Varför? Jo, för att jag tror på att alla människor förtjänar åtminstone en chans oavsett personens bakgrund, jag tror även på andra chanser.

Som sagt, resultatet av mina dåliga val som i sin tur leder till ett brustet hjärta är inte fel och det är inte heller tecken på idioti eller att vara en dålig människa. Det är något jag ständigt lever med. Det är även en situation jag får arbeta på och hantera för vad den är nu och inte för vad den kunde ha varit.

23/5-17. Idag spenderade vi först vår morgon vid poolen då vi även idag missade frukosten. Klockan 12:30 gick vi upp från solstolarna för att äta hotellets lunch, därefter gick vi ner och la oss vid poolen igen. Efter 20 minuter tröttnade vi och bestämde oss för att gå och lägga oss vid stranden, som vi hade gjort dagen tidigare. Vi blev ganska snabbt hungriga och gick till en mysig liten restaurang för att få något i magen, pizza blev det för mig och min bror medan mamma tog en ost omelett. Som de tidigare dagarna gick vi upp till hotellet för att duscha och göra vid oss för att sedan gå ner till La Istanbul ännu en gång, ni märker solklart redan nu att detta var vårt stammis ställe va? ;) Denna dagen blev det inte enbart drinkar, utan vi ville även prova på deras mat. Jag beställde in en pepparbiff medan mamma och min bror delade på någon slags gryta. Allt var hur gott som helst. Denna kvällen var som alla andra väldgit mysig, dock slutade den tidigt då vi alla var väldigt trötta och bestämde oss för att vi ville komma tidigt i säng.
24/5-17. Denna dagen var lite annorlunda. Efter sol och bad samt mat vid poolen så snapade jag och Muslum med varandra och bestämde att han skulle följa med oss för att hitta skor till min bror. Sagt och gjort, vi mötte upp Muslum på la Istanbul och gick därefter med honom mot hamnen. Skor hittades till min bror, dessvärre slutade denna dagen lite värre. Muslum fick ett tråkigt samtal av en släkting vilket gjorde att han var tvungen att åka till sin hemstad, detta resulterade i att han inte var med oss de resterande dagarna. Kvällen gick dock ut på att äta på hotellet samt att gå tillbaka till restaurangen för ytterligare drinkar.

25/5-17. Näst sista dagen, en väldigt mysig dag. Planerna för denna dag löd följande: "Vi går ner och äter frukost på hotellet, lägger oss och slappar vid poolen, går upp och äter lunch, därefter spenderar vi resterande dag på stranden". Även detta var det vi gjorde. Att ligga vid stranden var skönt den sista dagen då man var bränd och överhettat. Under ett parasoll tillsammans med vind var alltså välbehövligt. Denna dag beställde vi även in en jätte stor melondrink hälld i en melon, super god men riktigt dyr haha. Därefter gick vi tillbaka till hotellet för att duscha och göra vid oss ännu en gång, vi alla hoppades på att Muslum kanske skulle kunna vara med vår sista kväll, men icke, han var fortfarande hemma. All respekt till honom. Maten var super god även idag, då jag tog samma, mamma tog stek med bearnaise och min bror tog samma som jag. Några drinkar blev det inte idag, då vi kände att kvällen inte blev lika rolig om vi inte hade Muslum att prata med.

26/5-17. Sista dagen, en dag full av stress och sura miner men slutade i lycka. Vi vaknade tidigt för att hinna med att sola lite, samt att äta frukost. Som vanligt åt jag min frukost baserad på oliver, grönsaker, frukter och en pannkaka. När vi var klara gick vi och solade igen och när klockan slog 11.00 var det dags att gå upp till hotellet för att packa klart. Att duscha stod på mitt schema då jag senare på kvällen skulle på en fest med skolan. Bussen kom 12.20 till hotellet för att hämta upp oss och lämna oss på flygplatsen. Flygplatsen i Antalya var större där inne än vad vi trodde, mamma köpte askkoppar, drickor och kräm till flyget då vi trodde vi skulle fjälla på flyget. När vi väl kom till Danmark och skulle ta tåget till Landskrona var jag stressad som bara den, jag satt och sminka mig på tåget, platta håret och bytte om bakom min kappa som min bror höll upp. Därefter kom vi in på Landskronas tågstation 20.40, där Niklas stod med bilen som sedan skulle köra mig till Glumslövs fest. Festen slutade fantastiskt, kunde inte ha blivit bättre. Därefter somna vi gott hos Linnea.

19/5-17. Resans stressigaste dag skulle vi väl kunna kalla detta för. Jag och mamma var hemma på dagen för att sola och försöka packa klart det sista. När vi väl var klara med detta satt vi mest och väntade in tiden så att vi kunde köra iväg till tågstationen. Klockan var halv tre när vi kom på att vi måste hinna köpa mediciner samt åka inom biblioteket för att jag skulle kunna lämna in ett papper inför sommarjobbet. Tiden gick och jag märkte att mamma blev allt mer stressig, dock hann vi såklart med både medicin, papper och tåg. På tågstationen träffade jag Pamela där vi vinkade av varandra med en kram och därefter gick vi och mötte min bror på tåget. Tågresan till Köpenhamn var en ren stressfaktor då vi fick byta tre tåg varav vi missade ett av de. När vi väl var framme på flygplatsen så slutade inte stressen där heller. Maten fick vi kasta i oss då vi kollade på klockan och insåg att det var 10 minuter till boarding på flygplanet, för att inte prata om att vi inte hade fått in vår mat. Hursomhelst hann vi både med att få i oss mat och komma på flyget. 3,5 h senare var vi framme i Antalya där vi sedan skulle försöka leta upp vår buss som skulle ta oss till Side, det tog ett tag men till slut hittade vi den och åkte sedan 1 h innan vi var framme vid hotellet. Väl på hotellet blev vi gott omhändertagna och fick ett helt fantastiskt hotellrum.

20/5-17. En allt mer mysig dag. Vädret på lördagen var blandat från sol och moln. Med tanke på att vi inte hade somnat förrän klockan 3 på natten till lördagen skippade vi frukosten och hade sovmorgon. Vi vaknade lagom till att äta lunch på hotellet, vilket ingen av oss klagade på. Sovmorgon + fantastisk lunch. Dagen gick åt till att sola medan kvällen bjöd på mer. Vi gick ner till strandpromenaden för att kolla vad som fanns där och blev genast påhoppade av inkastare till höger och vänster. När vi fortsatte gå så gick vi förbi en restaurang som heter La Istanbul där en trevlig kille kom fram till oss, Muslum. Han var ännu en inkastare som försökte få in oss på deras restaurang, vi lovade honom att komma dit senare efter att vi hade kollat lite vid hamnen. Sagt och gjort, vi gick tillbaka men såg ingen Muslum. Då kommer en annan kille, Mehmet, fram till oss och skriker "Muslum, I found your friends", där står vi och skrattar medan Muslum kommer springande till oss. Han ger oss ett bord och vi bestämmer oss för att enbart ta några drinkar, då vi ville testa maten på hotellet efteråt. Vi stannade ett tag på La Istanbul tillsammans med Muslum och Mehmet och hade otroligt roliga pratstunder. När vi därefter kollar på klockan så insåg vi att restaurangen på hotellet stängde om en halvtimme, vi förklarade för Muslum och han sa att vi kunde betala dagen efter. Vi sprang till hotellet och fick i oss mat, därefter blev det läggdags.

21/5-17. Så som förra dagen såg ut, såg i princip även denna dagen ut. Vi solade och åt på dagen, gick i några affärer, åt på hotellet och därefter tillbaka till La Istanbul. Som tidigare stod Muslum och Mehmet och log mot oss när vi kom till de, härliga killar. Drinkar beställdes in och vi började genast snacka med både Muslum och Mehmet. Vi tillbringade hela kvällen vid restaurangen tillsammans med Muslum samt en annan kille som ägde restaurangen. Turkisk folkdans lärdes ut, samtidigt som jag och mamma skulle försöka oss på att lära Muslum och han andra bugg. Vi gjorde även tävlingar tillsammans och vid det här laget hade jag fått både rosor, pappersrosor och en blomsterkrans av Muslum. Även denna kvällen slutade fantastiskt bra.

22/5-17. Dagarna blev allt mer lika varandra sedan den första dagen vi var där. Det började med frukost, därefter la vi oss vid poolen i några timmar, vi gick upp och åt lunch, solade vidare nere vid stranden, gick upp på hotellet för att duscha och fixa till oss och sedan gick vi ner och åt. Även denna dag var hotellets mat fantastiskt god. Därefter gick vi tillbaka till La Istanbul där Muslum och Mehmet väntade på oss. Kvällen blev kylig och det blåste väldigt mycket, vilket gjorde att vi fick sätta oss där inne denna kvällen. Lika mysigt var det då vi senare fick ett bord med rosenblad som Muslum hade fixat. Denna kväll gjorde Muslum en specialdrink till mig, som inte var helt fel, väldigt god faktiskt. När kylan hade lagt sig och det inte blåste lika mycket, satte vi oss i ett par soffor där ute och Muslum följde med. I sofforna satt vi och berättade historier för varandra, Muslum berättade för oss om Turkiet och sin hemstad, vi gjorde även tävlingar denna dagen, han visade oss ett trick med en vinflaska, Muslum skulle försöka lära mig dansa cha cha medans mamma försökte lära de Svensk Folkdans.

Hej på er! Har äntligen kunnat få igång internatet på hotellet, därför bidrar jag med några bilder från idag och igår till er. Vi kom till hotellet klockan tjugo över två inatt och som vi bara ville sova, när vi väl fick rummet och sängarna var vi dock inte lika trötta. Idag har vi enbart solat, gått runt lite i stan men även ätit. Framöver kommer det enbart komma bilder upp på bloggen då jag inte har tiden till att skriva inläggen, därför får ni ett långt inlägg om resan till helgen istället!

Kram.

Att vara ensam kan vara underbart ifall det är något jag själv väljer, det kan även vara underbart om det är något jag vill. Om jag sitter själv betyder inte det att jag känner mig ensam och trots att jag sitter tillsammans med andra betyder inte det heller att jag känner gemenskap.

Jag är en tjej som har ett fullt fungerande socialt liv. Jag umgås alltid med vänner och har nästintill ingen ledig stund, det är det livet jag har valt helt enkelt. Jag har även blivit belönad med turen att ha helt fantastiska vänner som backar mig i allt jag gör. Det är inte heller så att jag har ett umgänge där vänner försvinner till höger och vänster, utan de vännerna jag har stannar. Detta är en trygghet för mig och min ständigt poppande ensamhetskänsla. Att känna sig ensam trots att man har människor runt omkring sig är något jag ofta är med om. Jag satt till exempel idag i ett grupprum tillsammans med fyra andra och jag kände mig fortfarande ensam. Mitt problem är inte att jag inte har någon vid min sida eller att jag inte har några vänner, för det har jag. Mitt problem är inte heller att jag inte har någon kille jag kan krama en fredagskväll eller få en kram av när jag är nedstämd, den uppmärksamheten får jag av mina bästa vänner. Mitt problem är, trots mitt stora umgänge, trots att jag jämt och ständigt är ute och far med vänner, festar och trots att jag alltid har någon nära till hands, så känner jag mig fortfarande starkt ensam och blir ångestladdad. Jag känner mig ensam och jag vill inte göra det mer.

Jag har väldigt ofta försökt att trycka in mer aktiviteter på en och samma dag, försökt träffat fler vänner än vad det går att göra under en dag, pratat lite längre i telefon eller försökt somna tidigare. Allt detta för att slippa påminnas om mitt psyke som spelar mig ett spratt. Jag lever tillsammans med en underbar familj och jag har helt underbara människor runt omkring mig, dag som natt, trots detta får jag någon gång ibland känslan om att jag står helt ensam kvar på jorden. Dock är bara detta en tanke likt andra och en känsla som jag även det har fler av. För jag är inte ensam, jag står inte själv på jorden och jag är inte jämt själv. Det allting handlar om är att mina känslor måste börja förlora sin makt över mig.