Mat

Idag blev det tacos till middag hemma hos mig. Till detta gjorde jag en guacamole som var väldigt god! 😊

Recept på guacamole

En avokado
0,5 dl cremé fraiche
3 msk finskuren tomat
1 vitlöksklyfta
Salt och cayennepeppar

Nu är vi hemma på svensk mark igen.

Sista dagarna i Kanada var lika bra som de första. Vi hade ett fullspäckat schema hela veckan med olika studiebesök. Torsdagen hade vi intern utbildning och förutom det så besökte vi Niagarafallen. Vilket ställe, nu när jag sitter och tittar på bilderna här hemma får jag nästan nypa mig i armen för att tro att det är sant att jag faktiskt varit där. Det är något som inte går att beskriva med ord utan måste upplevas!

Nu känns det ganska skönt att återgå till vardagen även om jag gärna stannat en vecka till i Kanada.

Staden man ser på andra sidan bron är Buffalo i USA.

Nu ska jag bara mysa på här hemma resten av denna söndag innan det är dags för en arbetsvecka igen :)

Igår gjorde vi vårat första studiebesök som var på London abused women's centre. Det blev en otroligt intressant och kunskapsrik dag. Vi åt lunch på en italiensk restaurang som heter Bertoldi's trattoria.

När vi var färdiga för dagen åkte jag hem till hotellet och sedan tog jag en jättemysig promenad längs en flod.

Så här ser hotellet ut där vi bor, Station Park Suites Hotel.

Igår blev en lång resdag, över 24 timmar! Resan gick bra trots fyra olika flygplatser och tusentals (kändes det som) säkerhetskontroller men vi kom helskinnade fram till Kanada.

Det är dock lite svårt med tiden, i Kanada är vi fem timmar efter Sverige. Vi skulle ta en ordentlig sovmorgon idag, jag vaknade kl sju och började googla shoppingställen. Vi tog bussen till ett stort köpcenter som heter White oaks mall där jag köpte en klocka och ett par byxor 😊

Mat

God morgon!

Igår provade jag att göra pulled beef burgare hemma för första gången.
Jag kan lova att det inte är sista gången jag gör det 😊

Ingredienser:
Pulled beef
Majonnäs
Sallad
Tomat
Karamelliserad lök
Hemgjord sötpotatis pommes och hembakat bröd