Mat

Äntligen är helgen här igen! Veckorna bara springer iväg.

Igår hade jag ordentligt fredagsmys här hemma, lagade god mat och drack ett glas rött 😊 Det blev kyckling med mozzarella, knaperstekt bacon och oliver. Till detta gjorde jag en kall sås som bestod av cremé fraiche, basilika, vitlök, salt och peppar.

Idag ska jag åka och se om jag hittar ett nytt vardagsrumsbord samt kolla på tapeter till vardagsrummet och sovrummet. Ha en fin lördag ❤

Mat, Vardag, Molly

Så var en av mina favorit högtider över för detta år. Påsken spenderades i stugan med vänner och familj 😊

Inredning, Mat

Så har ännu en helg passerat. Förutom att ha sett Nyheterna i helgen tog jag en shoppingtur med mamma i lördags.

Inhandlade en del nya saker till hemmet, bland annat krukan på bilden från Mio 😊 Den gjorde sig så fin mot min gråa vägg!

Vi avslutade lördagen med en god grillmiddag med familjen ❤

Mat, Vardag

När jag kom hem från jobbet nåddes jag av den fruktansvärda nyheten om det misstänkta terrordådet i Stockholm ❤

Jag har suttit klistrad vid min TV hela kvällen och följt vad som händer på Nyheterna. Skyndade mig in i köket och slängde ihop fredagens middag mitt i första presskonferensen med ljudet på högsta volym.

Tänker på alla som har drabbats! ❤

Mat

En snabb men väldigt god middag blev det innan jag for på kvällens möte 😊

Stekte nötkött med salt och peppar. Till köttet stekte jag vaxbönor och gjorde hemgjort persiljesmör.

Inredning

Hösten 2016 köpte jag min alldeles egna lägenhet, en trea på ca 73 kvm.
Det mesta i lägenheten var fräscht men självklart är det alltid lite fix innan man får det som man vill ha det 😊

Ikväll målade jag färdigt en vägg i köket.

Före och efter bild.

Jag blev mycket nöjd med resultatet 👌 Resten av denna fredag ska jag bara njuta av att det är helg och ladda upp inför morgondagens skoter VM.

Önskar er en trevlig helg!

Mat

Idag blev det tacos till middag hemma hos mig. Till detta gjorde jag en guacamole som var väldigt god! 😊

Recept på guacamole

En avokado
0,5 dl cremé fraiche
3 msk finskuren tomat
1 vitlöksklyfta
Salt och cayennepeppar

Nu är vi hemma på svensk mark igen.

Sista dagarna i Kanada var lika bra som de första. Vi hade ett fullspäckat schema hela veckan med olika studiebesök. Torsdagen hade vi intern utbildning och förutom det så besökte vi Niagarafallen. Vilket ställe, nu när jag sitter och tittar på bilderna här hemma får jag nästan nypa mig i armen för att tro att det är sant att jag faktiskt varit där. Det är något som inte går att beskriva med ord utan måste upplevas!

Nu känns det ganska skönt att återgå till vardagen även om jag gärna stannat en vecka till i Kanada.

Staden man ser på andra sidan bron är Buffalo i USA.

Nu ska jag bara mysa på här hemma resten av denna söndag innan det är dags för en arbetsvecka igen :)

Igår gjorde vi vårat första studiebesök som var på London abused women's centre. Det blev en otroligt intressant och kunskapsrik dag. Vi åt lunch på en italiensk restaurang som heter Bertoldi's trattoria.

När vi var färdiga för dagen åkte jag hem till hotellet och sedan tog jag en jättemysig promenad längs en flod.

Så här ser hotellet ut där vi bor, Station Park Suites Hotel.

Igår blev en lång resdag, över 24 timmar! Resan gick bra trots fyra olika flygplatser och tusentals (kändes det som) säkerhetskontroller men vi kom helskinnade fram till Kanada.

Det är dock lite svårt med tiden, i Kanada är vi fem timmar efter Sverige. Vi skulle ta en ordentlig sovmorgon idag, jag vaknade kl sju och började googla shoppingställen. Vi tog bussen till ett stort köpcenter som heter White oaks mall där jag köpte en klocka och ett par byxor 😊