Woho, idag har vi legat i solen under hela dagen ( klockan är 13.40 här just nu ). Men vi har varit vakna sen 07.00 i morse, så det har blivit en hel del glass under solen under de timmarna haha.

Jag har fortfarande jetlag och låg uppe hela natten inatt, men som tur väl var så blev det ca 40 minuters snack med bästis via snap Hahaha. Vi har varit ifrån varandra i ca 4 dagar och måste ändå hålla kontakten, där har ni kärlek mina vänner ;) haha. Men var behövligt, saknar henne redan!

Nu ligger vi och dricker lite öl efter att ha varit vid stranden sen kl 10.00 ( typ ). Fått i oss lite mat och bara glassat som jag nämnde. Ikväll så håller vi oss nog vid stranden för att dricka lite öl och kanske träffa en vän till Alex som han hade när han jobbade här. ( om han är ledig ) haha.

Hoppas ni har det guld, vi längtar INTE efter kylan. ;)

Och min fräknar ( som var en fobi som liten ) har börjat kliva fram, och nu.. ja nu är jag faktiskt bekväm med dom :)

Go’kväll.. Jag och sambon här gjorde idag det dummaste valet någonsin. Efter ca 2 timmar efter vi anlänt här på gili så började det regna :(. Och med vår tuffa jetlag period vi hamnat i så la vi oss i sängen och kollade på film. VILKET slutade med att vi däckade båda två och vaknade nu.. 19.41. Vilket säkerligen kommer betyda att vi får det sjukt tufft med sovtimmar inatt. Man ska aldrig säga aldrig, men känns väl nästan så. Men nu har jag även bockat av att hamnat i en sjuk jetlag. First Time. Går inte jämföra med Thailand, alls.

Iallafall, här har ni vår svit villa, en underbar villa. Lite längre ifrån havet, men det ingick cyklar haha. Så blir inte alls farligt ändå. ( nu snackar vi 15 min gång till havet ). MEN vi har en egen uteteress med två egna solstolar och egen trappa ner till poolen. Samt att vi har en villa på 80 kvm. Så att bo såhär i 4 dagar klagar vi knappast på. Nu ska vi käka, kvällsmat ( eller middag ) haha.

Här har ni vårat boende <3

Det är ju inte alla som ser aska komma ut ifrån en vulkan på Bali, det kan nu jag bocka av iallafall. Syns alltid sämre på bilder, men kollar ni noga så ser även ni det.

Vi passerade förbi den idag när vi åkte båt över till Gili där vi befinner oss just nu. Bilder på det kommer senare ikväll, ni måste bara se detta. Vi har hittat sånt jävla smultronställe. Helt underbart. 15 min gång ifrån stranden, MEN en egen villa med ett helt otroligt fint poolområde. Så vi valde att bo såhär på gili, på nästa ställe bor vi nog dock närmare stranden och lite billigare. Men här stannar vi iallafall i 4 nätter <3

Men godmorgon.
Klockan är 06.30 här och vi ska snart få skjuts ner till båten som tar oss till gili T. Där väntar oss ett väldigt fint ställe och plats att bo på under 4 nätter så tänkte jag skulle vlogga lite när vi kommit dit för yes. Det sysslar jag med här. Filmar lite snuttar överallt för att sedan klippa ihop det hemma. Blir spännande :)

Igår var vi ute och drack lite tillsammans med en ljungbybo - Gustav. Blev sjukt trevligt då vi bockade av ganska många ställen här. Men magen känns sådär idag efter så många bitang(?) tror ölen hette så iallafall ;) haha.

Ja alltså nu får vi se om jag hinner publicera detta innan mobilen dör. Jag envisas med att skriva det när jag har 3 % kvar och sitter nere vid poolen medan sambon sover på rummet. Det är sån harmoni här nere.

Vädret idag har varit så trist. Jätte molnigt med regn fram och tillbaka förutom tidigt i morse när vi hade vår promenad och nu mot kvällen. Nu tittade en helt underbar sol fram. Så då passade jag på att sätta mig här nere och bara njuta utav att man kan sitta med bikini klockan 17.00, för så mycket är klockan här just nu.

Ikväll får vi se vad som händer, vi ska nämligen åka härifrån redan klockan 06.30 imorgon, tror jag det var. Eller 07.30, något utav de haha. Så får bli en lugn kväll. Men vi ska nog träffa en Ljungbybo som hade vägarna förbi Bali ikväll med. Men ah, vi får se hur det blir.

en underbar kväll blir det iallafall <3

Tjo!
Vår första natt på Bali gick......sådär ;) haha. Klockan 02.00 inatt vaknade BÅDE jag och Alex. Vi var jetlaggade.. ganska så deluxe. Vi har alltså varit vakna sen dess. Jag somnade väl till 1 timme till eller något precis innan frukost. Men ah, detta har nog faktiskt inte hänt mig innan tror jag. Kanske inte var så smart att slockna i 10 timmar på flyget ändå. Men men.

Det har regnat hela morgonen och nu är det väldigt molnigt. Men HOPPAS verkligen på att det klarnar upp till sol snart. Hade ju varit gött med att kunna glassa på stranden ( det ska vi även fast det är väldigt molnigt ). Är ju inte van vid att vara blekast på stället haha.

Annars mår vi prima och vår första kväll var kanon bra. Imorgon så byter vi plats. Så drar vi till gili T. Vi letar just nu boende där. Så får se vart vi hamnar. Men bra blir det!

Heeej!
Jag hoppas detta inlägget når fram trots att internet här är sådär. Krabbar lite när det kommer till just bloggen, men vi gör ett försök!

Vi är äntligen framme!!!! Så jävla skönt. Vår resa började med ett flyg på 1h 30 min till Amsterdam ( från Köpenhamn. ) i Amsterdam fick vi sedan vänta 1 timme för att flyget var försenat men sedan kom vi iväg och flög i 13h och 20 min ( Mhm ). JAG som alltid haft svårigheter att sova på flyg sov ta mig fan 10 timmar Hahaha! Hur sjukt! Jag höll mig dock vaken från halv 5 på morgonen med endast 5 timmars sömn fram till 16.50Så kan väl varit därför kanske OCH för att jag fick utnyttja 3 säten så det blev som en säng. Där hade vi tur jag och sambon haha. Det var så lite folk på planet så vi kunde få varsin säng ;) haha.

Efter vi landat i Jakarta så var det 2 timmars flyg till. Men det gick fort. Och nu sitter vi här,
Med varsin öl i näven och bara njuter. Det har varit 2 LÅNGA dagar med tidzoner hit och dit så det ska bli skönt att få krypa ner i sängen här på ett helt underbart hotell med lyckorus i kroppen. Nu mår vi <3

( tidsskillnaden är 7 timmar för er som undrat ). PUSS

Hej vänner, eller godmorgon får jag väl ändå skriva halv 7 på morgonen, vi har varit uppe ett tag nu och jag känner mig faktiskt ganska pigg. Vi är påväg till Köpenhamn med tåget just nu och jag längtar faktiskt lite smått till flygplats glaset nu, har fortfarande inte bestämt mig för om det blir ett glas öl eller ett glas vitt. Återstår o se, morgonens spänning ;)

Igår bokade vi vårt första hotell som vi kommer bo på under de två första dagarna, ett väldigt fint faktiskt. Om inte bilderna ljuger röven av sig, men det får man väl ändå ha förtroendet för att de inte gör ;) Haha. De två första nätterna blir på Bali. Sedan åker vi vidare.

Ni får ha det toppen sålänge! Så hörs vi snart 🔱

Utan överdrift och inte i något sorts utav samarbete vill jag bara flika in med haha!

Dessa tre hårprodukterna är det bästa, för MITT hår iallafall. Eller hårinpackningen kan jag faktiskt inte säga så mycket om, för började med den för 2 dagar sen haha. MEN schampot och balsamet.. Asså.. jag har testat mycket. Det ska ni veta. Och mitt hår är så känsligt..

Det blir lätt torrt, vid stress så tappar jag GRYMT mycket hår och efter år utav blekning så har mitt hår tagit väldigt mycket stryk som gjort det väldigt mycket tunnare.

Men något som räddar mig är just dessa produkter. Det har iallafall alltid hjälpt mitt hår. Och nu var det så länge sen jag tog mig tiden att faktiskt lägga pengar på just det. Och jag tänkte att jag kunde behöva det inför resan nu med. Så passade på att köra på ett snabbt ryck med detta inköp.

Jag sitter just nu på jobbet, på lunchen och försöker inse att det är sista arbetsdagen på 3 veckor, sedan endast 4 arbetsdagar till innan det istället blir plugg. Känns faktiskt ganska overkligt men samtidigt så sjukt bra.

Tänk att jag och sambon kan skåla med varsitt vinglas ikväll och faktiskt njuta av att vi tidigt på morgonen imorgon är påväg härifrån, - till Indonesien. Den känslan är så otroligt mäktig just nu.

Det har varit väldigt hektiskt för mig på sistone, med otroligt mycket saker som hänt runt omkring mig, mycket stress och väldigt mycket ångest blandat med panik. Det har varit sjukt mycket övertid här på jobbet vilket gjort att kroppen handskats med lite för mycket på samma gång. Men det är så jag brukar göra när jag rymmer ifrån mina röriga tankar.

MEN NU SÅ! Nu är det slut på all stress, slut på alla röriga funderingar och tankar utan nu återstår det bra en fet jävla semester med världens underbaraste sällskap och livsnjutning. Känns ..... UNDERBART!