Egentid med dessa morsor igår.
Kidnappade iväg svägerskan på en liten mamashower i stan med massage och brunch på Greasy Spoon. Populärt ställe då vi fick vänta en timme innan vi fick bord. Helt ok mat, plus för den goda Egg Benedict med tryffelhollandaise och Seranoskinka👌🏼

Nu är det bara en vecka kvar till BF för Victoria. Snart snart är hon här. ❤️ Kämpa! 🤰🏼

Har ser man Sweco-skrapan. Där inne ska jag sitta med några hundra andra🙈

Här om dagen var jag inne på jobbet en sväng. Hade lite lönesamtal jag behövde komma in på.

Oliver vinkade av mig ute på vägen när jag gick och det kändes faktiskt bra att traska iväg i morgonsolen till jobbet. Åkte tåg och buss. Såklart vart det tågstopp, så 1,5 h tog det in totalt till kontoret. Mindre bra😒 Borde tagit 60 min max. Får se hur vi gör sen om vi förmodligen samåker in och sen får den som inte hämtar barnen åka kommunalt hem.

Var mycket att ta in och måste nog erkänna att det känns lite jobbigt alltihop. Eller ja blandade känslor. På tåget hem satt jag lite i chock då det var mycket att ta in, mycket att bearbeta för min ovana hjärna.
Men vad ska man göra, jobba måste man ju! 😏

Igår blev det Take away-middag hos mamman och pappa. Men inte vilken mat som helst, från restaurangen Arirang.😍
De ska åka hem till mormor och Uffe i Portugal i en vecka. Så avundsjuk!

Nu ska vi snart åka till Nacka för att träffa Elton och Olivers tjejkusiner. ☺ Fullt ös!

Semestern är slut och det är skönt på ett sett av lite olika andledningar men även ångestladdat. Kan knappt med ord beskriva hur det känns.

Dels för att detta var sista sommaren med mina killar som föräldraledig och även för att börja jobba igen. Hur ska jag få ihop vardagen när jag knappt får ihop den nu! 😫 Ja det får väl visa sig. 😏

Lite skojsigt har vi gjort i sommar iaf; Grönalund, Skansen, åkt till badställen, långbesök i Västerås, Landet, Bio med Elton, äventyrsbad, Rålisparken, vara med familj och vänner.

På utomhusbadet Midgårdsbadet

Sen vet ju alla småbarnsföräldrar att semestern egentligen inte är någon "semester". Men känner att en riktig semester på någon dag eller så skulle behövas inom kort.

- Efter denna sommar har Elton blivit nappfri, napparna lämnades till katterna på Skansen.

- Bröderna har kunnat börja leka mer tillsammans utan att de ska slå ihjäl varandra. 🙈

- Oliver lärt sig simma med badpuffarna

- Oliver förstår många saker nu och försöker härma de ord som vi säger

- Att äsa bok har blivit större intresse då vi lite innan sommaren införde det som en rutin i själva läggningen

Denna vecka har bara blivit fix och bus hemma. Storhandling med alla i familjen i måndags. Efter 3,5 h på Ica Maxi och 3000 kr fattigare var vi hemma, kul! Därför Mathem används ganska ofta här hemma.🙈

Här har man smitit ut etter middagen i hopp om att få lite egentid efter middagen. Ja, 10 min fick jag 😒

Nu har vi varit hemma några dagar efter en hel vecka ute på Lådna. Har haft ganska varma och soliga dagar. Lite kallt i luften emellanåt men det är ju inte så att man hinner ligga och steka ändå.😏

Så kul att se alla barnen leka tillsammans 🙈☺

Lite synd att jag inte tog mig tid att åka ut och fiska med Elton. Hade varit mysigt med lite egentid med honom. 😏Men är som vanligt mycket att fixa med hela tiden runt om kring barnen. Byta kläder, smörja, byta blöja, fixa lunch, natta för vila, fixa mellis, plocka disk m.m. Sen var jag "själv" med barnen lördag-onsdag så blev lite extra fix med allt. Emil var hemma och fixade.😏

Här har vi veckan i bilder:

Fick över några kompisar på besök i början av veckan. De kom med deras båtar och lade till över natten. Så fina båtar och kan verkligen tänka mig att det är jättemysigt att åka runt med egen båt i skärgården sådär.
Vi åkte så några gånger när vi var små med mamma och pappa. Vet att jag tyckte det var kul och mysigt iaf.
I framtiden när man har lite mer pengar på banken får det nog bli en båt☺

På kvällen efter middag åkte vi in i viken där man fick njuta av sista kvällssolen. 👌🏼🌅

En kväll åkte vi till Möja för att äta på restaurang. Gick ändå helt okej med alla barn. God mat var det också.

Napparna är nu lämnade på Skansen. (Förra veckan) Elton bara stoppade ned dem i röret och tvekade inte en ändå gång. Han var så duktig!

Efter en promenad från Kungsträdgården till Djurgårdsbron blev det lunch med farmor, farfar och pappa som vi mötte upp på Strandbryggan. En mysdag blev det även fast det blev en liten problematisk resa in kommunalt med alla avstängningar osv. Men med Oliver sovandes på ryggen kom vi tillslut fram till Strandbryggan och fick i oss lite lunch vid kl. 14! 🙈😏

(Har varit på landet och haft dålig mottagning hela denna vecka så därför kommer detta inlägg idag🙈)

Idag är planen att vi ska åka till Skansen och lämna napparna till kattungarna. Hoppas man fortfarande kan göra det, har inte kollat upp det.🙈
Vi har ju kört utan napp nu senaste tiden och det har fungerar bra! Inte alls mycket tjat👍🏼

För en vecka sen så nämnde vi för Elton att man kunde lämna napparna till kattungarna. Men då gick han inte med på det. Stort NEJ var det då. Men för en dag sen så hittade ha sina nappar som vi hade gömt undan i en låda och då började han prata själv om att att han ville ge napparna till kattungarna. "Kattungarna kommer blir glada, mamma katt också bli glad" säger han.
Så då måste vi ju åka dit nu och ge kattungarna napparna. ☺

Det jobbiga med att jag åker iväg är att Elton blir SÅ ledsen. Han försöker slita sig ur Emils armar och bara skriker och gråter. Sen står han där och storgråter i fönstret när man åker. Man får så ont i mammahjärtat då! 😔

Vi hade så trevligt igår så jag har redan börjat planera in nästa gång! 🙈☺ Är så mysigt på söder också. Maten var kanon! Favoriten jag tog var Friterad kronärtskocka, m m m!

Ikväll blir det middag på stan med brorsan, Vickan, syrran och Jocke.
Jag lämnar barnen och Emil hemma så jag får riktig egentid😋
Ska äta på Nytorget 6 på Söder. Ska bli riktigt nice då de har massa smårätter vilket jag älskar. 😍 Längtar!

Emil hade stämt träff med hans kompis Daniel och hans sambo Malin. Vi har alltid träffat dem när barnen är med så det var skönt att kunna sitta ned och bara prata utan att ha koll på ungarna som sprang runt.
Blev god mat och lite champagne på det ☺🍾

Ungarna hade det bra hos mormor och morfar☺

Resten av helgen blev bara fix och plock hemma.