Napparna är nu lämnade på Skansen. (Förra veckan) Elton bara stoppade ned dem i röret och tvekade inte en ändå gång. Han var så duktig!

Efter en promenad från Kungsträdgården till Djurgårdsbron blev det lunch med farmor, farfar och pappa som vi mötte upp på Strandbryggan. En mysdag blev det även fast det blev en liten problematisk resa in kommunalt med alla avstängningar osv. Men med Oliver sovandes på ryggen kom vi tillslut fram till Strandbryggan och fick i oss lite lunch vid kl. 14! 🙈😏

(Har varit på landet och haft dålig mottagning hela denna vecka så därför kommer detta inlägg idag🙈)

Idag är planen att vi ska åka till Skansen och lämna napparna till kattungarna. Hoppas man fortfarande kan göra det, har inte kollat upp det.🙈
Vi har ju kört utan napp nu senaste tiden och det har fungerar bra! Inte alls mycket tjat👍🏼

För en vecka sen så nämnde vi för Elton att man kunde lämna napparna till kattungarna. Men då gick han inte med på det. Stort NEJ var det då. Men för en dag sen så hittade ha sina nappar som vi hade gömt undan i en låda och då började han prata själv om att att han ville ge napparna till kattungarna. "Kattungarna kommer blir glada, mamma katt också bli glad" säger han.
Så då måste vi ju åka dit nu och ge kattungarna napparna. ☺

Det jobbiga med att jag åker iväg är att Elton blir SÅ ledsen. Han försöker slita sig ur Emils armar och bara skriker och gråter. Sen står han där och storgråter i fönstret när man åker. Man får så ont i mammahjärtat då! 😔

Vi hade så trevligt igår så jag har redan börjat planera in nästa gång! 🙈☺ Är så mysigt på söder också. Maten var kanon! Favoriten jag tog var Friterad kronärtskocka, m m m!

Ikväll blir det middag på stan med brorsan, Vickan, syrran och Jocke.
Jag lämnar barnen och Emil hemma så jag får riktig egentid😋
Ska äta på Nytorget 6 på Söder. Ska bli riktigt nice då de har massa smårätter vilket jag älskar. 😍 Längtar!

Emil hade stämt träff med hans kompis Daniel och hans sambo Malin. Vi har alltid träffat dem när barnen är med så det var skönt att kunna sitta ned och bara prata utan att ha koll på ungarna som sprang runt.
Blev god mat och lite champagne på det ☺🍾

Ungarna hade det bra hos mormor och morfar☺

Resten av helgen blev bara fix och plock hemma.

Hade en väldigt mysig lördag med mina vänner förra lördagen. Bubbel, god mat och lite kubspel☺
Så mysigt att kunna sitta ute hela kvällen/natten.

Veckan efter började med fullt ös i Västerås med kusinerna på Björnön och ett besök på Loes Lekland.

Elton och Oliver rusar runt som tokar därinne. Båda ungarna blir nästintill okontaktbara.🙈

Tyvärr började jag känna mig hängig på onsdagen med halsont och snuvigt. Så resten av veckan har varit lite tuff då barnen varit snoriga och hängiga de med. 😏

Så stolt över den här killen. Sen några veckor tillbaka har han kissat på beställning när man sätter han på toaletten eller pottan. Så duktig! Får se om vi orkar köra lite utan blöja under semestern.
Har lite annat på gång som att Elton slutat med blöja och nu kör vi med att sluta med napp. Går ganska bra med det måste jag säga. Men är lite extra gnälligt vid läggningarna och att han vaknar på natten och ska komma över till mig och sova där. (Har han iofs gjort innan också) Bär Emil tillbaka honom så blir det totalkaos för han. Skrik och gråt som i sin tur väcker Oliver ibland. 😕
Så det är något vi ska ta tag i också. Barnens sovplatser/ sovrutiner. För just nu är det lite olika hela tiden vart de somnar. Oftast så slutar det med att alla barnen sover med mig i stora sängen och Emil ute på soffan.
Visserligen sover Emil på soffan nästan varje natt ändå. Så jag och barnen har ju sängen för oss själva så det har ju ändå "fungerat". Jag får ju iaf sova på natten. För att springa mellan sovrummen mitt i natten och med skrikandes ungar är inte optimalt. Det är ju lite mysigt att ha dem i sängen med. 🙈 ❤️ A får se hur det blir.

På onsdagen var det min pappas födelsedag, så då blev det Grilla korv och springa efter ungarna nere på deras jobb på Ålsten 🙈

Jag och barnen gick en promenad till glassbaren Gelato Scarfó eftersom vi kom lite tidigare. Uppskattades starkt av barnen. Var första gången de fick smaka riktig kulglass 👍🏼

Tänk att det redan gått 3 år sen mitt första barn kom till världen!🙈 27 juni 2014 kl. 21.15
Sitter och tänker tillbaka när jag ligger bredvid Elton inne på BB Sophia när vi precis fått kommit upp till rummet. (Tårarna sprutar samtidigt som jag skriver detta) Vilken känsla! Att få ligga och snosa och titta på sitt alldeles egna barn som man precis kämpat så in i helskotta för att trycka ut. Vilken grej att få föda barn och sjuk smärta. Kroppen är allt häftig den! 🙈

Älskade pluppis/prinsen som vi kallade han i början. Älskar dig så!❤️

Blev lite spontanbesök av mamma och pappa, syrran och gänget. Eftersom jag egentligen inte hunnit planera in någon riktig dag för Elton att ha kalas. Hade tänkt till helgen, men då är ju Emil borta. Får se om det blir helgen därpå eller kanske tom efter semestern. Börjar ju bli lite semestertider nu så folk är ju inte hemma eller har andra planer.

Blev köpemat för hela bunten. Elton fick åka med mig och köpa pizza till oss. Han blev så glad och sa flera gånger i bilen påvägen hem att pizzakillen var så snäll för att han hade fått klubbor av honom.

Farmor och farfar kom också på en snabbvisit. Mycket uppskattad kväll av barnen och speciellt Elton som blev så glad för presenterna och så stolt att få bli 3 år.

Alltså såna här kvällar behöver man! Bara få hänga med tjejerna och dricka lite bubbel och snacka skit. OCH, få sitta i lugn och ro och bara bry sig om sin egna tallrik och äta massa gott! 😍😍

Detta var i förra veckan då vi tog några glas på TAK i stan och sen middag på Boquerian inne i Moodgallerian. Så värt!
Småbarnsförälder som man är så vet man ju vad nästa dag skall komma med🙈 Så vi var hemma innan 12👍🏼 Bra jobbat då vi t.o.m tog tåg och buss hem.

Som tur har jag lördag att se fram emot då några av tjejerna kommer på middag hem hit. Tror det är första "riktiga" tjejmiddagen jag har här hemma i huset. Och då har vi ganska precis bott här i 2 år nu. 🙈

Emil har lämnat stan för att åka på Åre extreme och blir borta hela helgen. Barnen får sova hos farmor och farfar i Västerås. Så sambofritt och barnfritt👍🏼😋

Förra veckan hann Elton med 1 dag på förskolan👍🏼🙈 Blev lite egentid med Oliven.😍❤️

Som jag kommer sakna att få spendera så mycket tid med mina barn som jag gjort nu när jag varit föräldraledig. Känns faktiskt ganska jobbigt att behöva "lämna" dem. Lite ångest har jag över detta. Men vad ska man göra, jobba måste man och ingen ny bebis är på gång på lååånga vägar. Om det ens någonsin blir en tredje! Är tillräckligt med kaos i min hjärna nu med tre ungar här hemma😒😏

Kaos som att åka till Mall Of Scandinavia med barnen. Men nya gummistövlar och skalställ behövdes till Elton. Punkt.😂🙈
Men gick stundtals bra faktiskt. Men lite extra påfrestande är det ju. Men jag brukar tänka att det är som en liten utflykt man gör och att det får ta lite extra tid allt.

Några turer till toaletten för att byta blöja, kissa Elton, kissa mig själv, bajsa Elton, leka av barnen i lekrummet och äta lunch. Och däremellan titta lite butiker. 3 olika hann jag med iaf. och så kom jag hem med det som behövdes 🙈😋👍🏼