Hej hej!
Den 2 december åkte vi från Koh Samet till Bangkok, jag var där i 2 dagar innan jag flög hem till Australien igen. För att ta dig till Bangkok från ön åkte vi båt först i 45 min sen kom en minibuss och hämtade oss i hamnen. Det tog ungefär 3 h till Bangkok med bil och vi stannade för att äta på Burger king, barnen fick en varsin krona och de var så söta😍
Väl framme i Bangkok så checkade vi in på hotellet, tog upp väskorna sen gick vi till MBK, de är ett stort shopping center som har massa stånd med fake prylar till bra pris. På lördagen gick vi till ett av de största shopping ställena, dock var det bara dyra affärer där så vi gick bara runt o kolla. Vi hittade en biosalong och jag och mamma gick på Mx4d bio och såg Moana. Det var så coolt! Stolarna rörde sig, de regnade på en, de va dimma, lukt, luft, 3D. Filmen var jättebra! 😄
På söndagen gick vi och shoppade lite sen var jag tvungen att åka till flygplatsen. Jag åkte med Vietnam Airlines, jag mellanlandade i Vietnam och fick stanna där i 5 h innan planet äntligen gick hem till Australien. Jag kan säga att jag tänker inte åka med de flygbolaget igen. De är väldigt skönt att vara hemma igen!

Hade även fått paket från Sverige när jag kom hem, jag har väntat på det i över 2 månader. Tack så mycket Liselott!❤️ godiset kommer ta slut fort😂

Så nu kom vi till sista dagen här på ön, vi har varit här sen förra tisdagen så vi är väldigt glada att vi ska åka till Bangkok imorgon. Jag längtar att få åka tillbaka till Australien på söndag, få se barnen igen och träffa mina kompisar och jag vet att familjen här i Thailand längtar till att få åka tillbaka till Öset.
Om jag summerar dessa dagar på ön så har de varit väldigt bra! Varma dagar, många timmar i vattnet, lek med syskonen, moppe turer, solnedgångar och massa god mat!
Mina sista dagar kommer spenderas i Bangkok med massa shopping. Det är sista gången jag ser Thailand för i år, men vi ses om 3 månader igen😁 Då åker jag till Phuket, Kata och träffar Sanna❤️
Grisen är lika lycklig som mig när den ser mat😂

Hejsvejs!
Här på Koh samet är det väldigt lugnt, inte mycket turister alls. När vi kom hit i tisdags em så trodde vi att de skulle vara massa turister och att stranden skulle vara full. Men så var det inte.. det var tomt i restaurangen och på stranden, på dagarna är de max 6 personer totalt under hela dagen plus oss. På kvällarna och på lunchen är det vi och ett par till som brukar äta. Orsaken till att det är så lite turister är för att för 3 år sedan var det ett stort oljeläckage, stränderna blev helt svarta och alla turister försvann. Förhoppningsvis blommar ön ut igen!
Igår gick jag en bit in mot den "största" byn för att kolla runt lite, det är en bit in och som tur var körde en taxi förbi. Inne i byn hyrde jag en moppe så att vi kan ta oss in till byn för att köpa yoghurt, frukt och juice. Det var första gången jag kört moppe så de var lite läskigt! 🙄
Idag var vi på stranden till 13 ungefär och sen åkte jag och mamma in till byn för att få lite massage. 1 h massage är så skönt och man känner sig som en ny människa efter, sen gick jag och mamma o åt lite innan vi åkte tillbaka till hotellet. Nu ska vi bara slappa och svettas, klockan är 17.20 och det är fortfarande 30 grader.

Att äntligen få vara med mina småliv😍
De tre dagarna jag var i Pattaya var bra! Pattaya är ganska tråkigt, finns ingen riktigt strand och de är så fuktigt. När vi gick på matmarknaden så söndag kväll kändes det som att man hade gjort världens gympass, svetten bara rann. Jag testade krokodil för första gången, det smakade som kyckling bara lite segare.
Många är väldigt fascinerad av tvillingarna och stannar för att ta på kort på dem.
Idag tisdag den 22/11 bara 1 månad och två dagar kvar till jul så åkte vi till en annan ö, Koh samet. Här ska vi stanna i 10 dagar innan vi ska spendera våra sista 3 dagar i Bangkok.
Huset som vi sökte innan jag åkte hit och mamman i Australien åkte till Bali har vi fått!! Så kul!! Så när båda kommer hem från sina semestrar så flyttar vi👏
Imorgon blir det stranden, äntligen! 😍

Så som några redan vet är jag i Thailand och inte Bali, mamma och familj har varit i Thailand ett tag nu så jag tänkte att jag skulle passa på att överraska henne när jag ändå var så nära. Eller nära o nära.. 9 h med flyg och 2 h med taxi innan jag var framme. Jag kom fram igår 22.40 och fick inte tag på mamma.. de slutade med att jag träffade en annan som bodde på samma hotell som jag fick dela rum med. Jag fick ett eget rum och såg till att låsa dörren efter mig. ☺️ Imorse kl 8 började jag min jakt på vilket rum de var, tillslut hotta jag rätt och plinga på dörren. Noah öppna och började prata med mig som att jag aldrig varit ifrån han, mamma bara stod och kolla på mig helt chockad. Tror chocken precis har börjat lagt sig. 😂
Känns super bra att vara med mina syskon igen! Bali kan jag göra senare! Så nu blir det 15 dagar här i Thailand innan jag åker hem till Australien igen.
Idag har det varit runt 30 grader men riktigt fuktigt svetten bara rinner..
Film på mammas reaktion kommer senare!

Igår fyllde Shari (mamman) 27 år! Jag köpte blommor och en vodka flaska formad som en dödskalle. På kvällen käkade vi middag på en restaurang med hennes familj och efter de åkte vi hem till hennes föräldrar för att äta tårta.
Vädret igår var super bra! Men super varmt.. hhhaa 30 grader här är inte att leka med, Can't wait until it's 40 degrees😂
Situationen med föräldrarna verkar inte lösa sig.. vi letar fortfarande efter ett hus som vi kan flytta till så att vi slipper han. Mamman är så färdig med han men han verkar inte fatta och fortsätter att bråka. Pappan följde inte med på middagen igår (tur de), när vi kom hem runt 21 var han inte hemma. Jag och mamman la barnen i deras sängar och satte oss ner o prata. Efter ett tag kom han hem, ganska full. Han sa och gjorde saker som gjorde mig väldigt irriterad och rädd. Jag har aldrig sett en människa skaka så mycket som mamman gjorde igår när han bråkade med henne. Hon är så rädd för han. Jag tänker inte ta berätta hela händelsen, men den var fucked up så att säga. Jag ville bara skriva av mig lite.
Jag mår bra! Ska bli skönt att få åka iväg till Bali på söndag😍

Jag och Ben bestämde oss för att åka på bio, vi ska se Quija. Hoppas den är bra och att jag blir vettskrämd😂
Just nu har jag och Ben hela biosalongen för oss själv, stolarna kan man fälla ner så att man halv ligger, hoppas jag inte somnar..

Hejhopp!
I fredags åkte jag och Ben in till Melbourne för att gå på nudel marknaden, vi gick runt och kollade alla matstånd innan vi bestämde oss för att äta de ni ser på bilden. Det är strips med anka och sås, sen de tre vita sakerna är som deg och i var det anka i ena, kyckling och i den sista gris. Super gott!! Vi hängde på några rooftop barer och drack öl och pimm's. Vädret var perfek! Ungefär 23 grader varmt och vindstilla, vi chillade på en pizza i solen. En super bra dag!

Lite uppdatering om vad som pågår i familjen. Mamma letar fortfarande efter ett hus som vi kan flytta till. De är lite stressigt och frustrerande att inte veta vad som kommer hända men de är bara att vänta.

Döda ben.. Igår gick jag och tränade på gymmet för första gången på väldigt länge! Hahah alldeles förlänge.. Jag körde ben för att komma igång och körde nog lite väl hårt för jag kunde knappt gå efter jag var klar.. Men det var de värt!
Idag hade jag min första Pt träning, hon gjorde ett program åt mig som jag ska köra i 4-6 veckor, 3-4 ggr i veckan. Det ska bli super kul att se om de blir några resultat! Nästa gång vi ses om 4 veckor ska vi se om de har blivit några förändringar, kolla vikt och jag får ett nytt program. Imorgon kommer jag ha träningsvärk från helvetet men de betyder bara att jag gjort något bra.
De kommer inte finnas många ursäkter för mig att inte gå till gymmet då de ligger 2 min bort.