Hej med jer derude

Velkommen til min første del af min rejseblog, før du går igang vil jeg lige informere jer om, at det kun er de første 2 dage jeg har valgt at skrive om. Det ville ellers blive for langt, håber i nyder det :))

Vi startede med at køre fra Jyllinge, jeg tror kl var 12 eller i hvert fald lige der omkring. Når ja det er vel heller ikke det vigtige. Jeg skulle af sted til Alanya med en af mine gode venner, som hedder Anders. Det var ham der skulle med mig, min far og pap mor, som jeg kalder Susan da det er hendes navn, men det var os der skulle på ferie. Jeg husker det som de var hans mor der kørte os til lufthavnen, hvor vi så mødtes med min far og pap mor. Vi var alle meget spændte på at komme ned i den dejlige varme. Da vi så fik tjekket ind fik vi spist noget mad på Joe and the juice, vi fik maden gratis da vi fik sådanne nogle kuponer, af Susans søn som arbejder på Joe and the juice i København. Vi bordede så, det var lidt af en lang tur. Vi fløj med Detur, vi havde hørt at var til at betale, det var de også. De havde ganske fornuftige priser, både fly og transport til hotellet var inkluderet. Selve flyveturen var ikke særlig lang men, sæderne var jeg ikke helt tilfredse med. De var alt for små til en person med længere ben. Flere gange var jeg nødt til at stå op, da mine lår begyndte at krampe af den akavet position jeg var nødt til at side i. Da vi ankom skulle vi stå 1 time og vente på vores bus, da der var VILDT lang kø. Grundet til køen var, at der havde været et terror angreb et par dage vi ankom. Jeg kan da forstå bekymringen, det re jo en forfærdelig situation der var opstået. Når dette så er sagt, synes jeg stadig at det var pisse irriterende at skulle vente i så lang tid. Især i så trængte områder. For ikke at komme i gang med busturen som havde 1! stop undervejs, det er ikke meget når man sidder der i 2 timer. Det her ene stop havde en lille mad bod, og det var sådan set det. Så da vi kom til hotellet omkring kl 2 om natten, var vi sygt udmattet. Da vi endelig fik vores værelse, tjekkede vi vores faciliteter ud, det så ikke ud til at være noget særligt, så vi gik direkte i seng.

Næste morgen fik vi noget mad i maven, her efter tog vi en taxa til en strand. Stranden var på en måde vores stamstrand da, min far og Susan altid er på den strand, når de er dernede. Hvilket er et par gange om året da de, elsker at ligge og stege i den hede varme. Det har jeg sku aldrig rigtig brudt mig om, det er alt for kedeligt, der skal ske noget hvis det står til mig. Det var en mere stille strand med rolige bølger, og stille omgivelser. Så det var lidt små kedeligt, det var sku ikke lige os unge mennesker. Så vi fik fremskyndet processen om at komme hjem. Da vi så endelig kom hjem crashede vi en times tid på vores værelse, det var alt for varmt til at være ude og værelset havde aircondition. Det mest irriterende ved vores værelse var at der, var meget dårligt internet. Det medførte at jeg begyndte at få små abstinenser, længes måske lidt efter netflix - lidt for meget. Efter tog vi i byen og kiggede på deres basar. Hotellet havde en rimelig central placering, så det var intet problem at skulle gå der til. Der var selvfølgelig en masse kopivare, da det jo er Tyrkiet vi er kommet til. Vi som sagt rundt i gaderne og kiggede, og blev lokket ind i diverse butikker af de mange handlere. 2016 havde ikke været deres bedste turist år, pga af alle de terror angreb. Man fik lidt medlidenhed med dem, da deres eneste indkomst er når turisterne er på ferie. Vi gik hjem af da vi fik en SMS om der var mad på hotellet. Det var nu ikke det bedste mad der var, det var som om de tror man gider og spise dansk mad u udlandet. Sådan er det jo for det meste i udlandet, men jeg kunne godt snart tænke mig der kom lidt kulturel mad oplevelse. Efter vi havde spist tog vi ud og kiggede på den støre del af byen, så som i havnene hvor de står op spiller på alt muligt sjovt. Om aftenen var der en hel anden stemning, alle var vågnet og kommet ud fra deres jordhuler. Der var massere af lys, hvilket jeg synes var meget betagne så jeg tog selvfølgelig nogle billeder, som den turist jeg nu engang er.

Vi var hjemme på hotellet kl 23, ville jeg tro. Vi sad ved poolen og spillede lift Meier, og fik nogle drinks. Vi havde det skide skægt den aften, efter vi mere eller minde blev smidt ud af baren, tog vi op på værelset. Og fjollede lidt rundt med de 2 kilo MogM’s vi havde købt i lufthavnen. Kastede dem udover altanen, ned på bliktage, efter dyr osv.

Dette var det første af mange indlæg om ferien, håber i var underholdt :)