Veckodagarna har bestått i fullt plugg och lite arbete någon gång då och då. Många promenader och mycket kvalitetstid med vänner. Trump har blivit president och Köpenhamn har besökts och årets första glögg har druckits. Det är en stor dal med många toppar.

Det har varit en rivstart med skolan och jag slungas direkt in i en klass med 200 pers. Vi börjar med äktenskapsbalken, löser frågor kring bodelning och nu är vi inne på arv, vem som skall få vad och så vidare. Mycket intressant men vissa saker hänger man inte med på.

Sedan senaste inlägget har jag hunnit bruncha med underbara Sara, hunnit gå en vecka i skolan, tävla och ha en liten fest. På tävlingen slutade David och jag på en 6e plats av ca 20-25 lag. Det var en otrolig upplevelse att få tävla med någon som är så duktig. Han är trots allt 30 bästa i Europa.

Vid 14 var jag på plats på Crossfit 360. Vi var ca 10 pers som tränade tillsammans.

Så här såg träningen ut.

Först en squatclean Ladder (Vikterna för tjejer)

10 reps 40 kg
8 reps 50 kg
6 reps 55 kg
4 reps 60 kg
2 reps 65 kg
1 rep 70 kg

Jag klarade alla vikter. 😊

Jag teamade tillsammans med Hanna och vi synkar alltid så bra, därför vi tävlar och har tävlat ihop.

Timecap 60 min

1) 4 Round - share anyhow
9 HSPU
15 deadlifts 80/60 kg
21 box jumps 24/20 inches

2) 6 rounds - You go I die
30 double-unders
15 power snatches 35/25 kg

1 min rest

3) 5 rounds - share anyhow
30 WB
6 C&J 70/50 kg

4) 6 rounds - You go I die
3 power Clean 60/40 kg
3 Front squat 60/40 kg
3 Jerk 60/40 kg

1 min rest

5) 4 rounds - share anyhow
5 Bar MU/ 10 C2B/Pull ups (bar muscle ups för oss)
10 Thruster 43/30 kg
15 Lateral burpees

Efter det var vi rätt trötta men vi hade så roligt! Vid 19.30 möttes vi alla på Carnivore i Malmö. En oerhört bra restaurang då de har otroligt gott kött. Nästan alla tog ryggbiff, svensk från Ugglarp. Perfekt grillat och det smälte i munnen. De har först en salladsbuffé innan huvudrätten, det gäller att inte äta sig mätt på den.

Var hemma vid 22, la mig i soffan och tittade på Bingolotto, så himla roligt. Alla som hade varit programledare för Bingolotto hade samlats och pratade om massa minnen.

Sista dagen på jobbet. Det kändes rätt vemodigt men spännande att börja skolan igen. Mest för att man inte längre kommer ha en lön och vardag på samma sätt. Men jag ser fram emot det. Fredagar är heliga och har varit i 2 år. Det är frukost på jobbet och det är ju lika gott varje gång. På eftermiddagen är det fika och eftersom det var min sista dag så bjöd jag på fika. Det blev en vit chokladkladdkaka med lemoncurd och grädde. Den var jättegod och den var uppskattad hos alla.

Vid 16 så var jobbet slut och jag stack till träningen. Körde en teamwod och vid 18 skulle jag hålla pass.

Alla dessa clowner som härjar runt gör det lite läskigare att cykla hem på kvällarna men hemma vid 20.30. Hämtade ut paket som mamma hade skickat, fullt med hemlagade godsaker så som äppelmos, knäckebröd, torkade äpplen, bröd, lingonsylt, blåbärssylt, tigerkaka, gifflar. Im all set! 😍

Avslutade kvällen med ett upptappat bad och njöt av att det var helg.

Eftersom jag har byttbloggplattform så kommer också uppdateringen från Stockholm något senare.

Vaknade på fredagen med ett leende på läpparna. Stockholm med mina favorittjejer väntade på eftermiddagen men först var det en jobbdag som gällde. Jag hade packat allt och tog allt direkt till jobb. Cyklade till Hanna när det väl var dags.

Vi flög till Stockholm Arlanda från Malmö Sturup och tog flygbussen in till stan. Bussen gick hela vägen till hotellet.

Väl framme stack vi till Vasastan Hemma, en restaurang som jag hade bokat några dagar innan. En restaurang som fått bra recensioner på TripAdvisor. Mycket riktigt. Ligger på Dalagatan 28. Maten och drycken var jättegod. Jag beställde halstrad tonfisk. När jag väl är ute försöker jag beställa något som jag vanligtvis inte äter hemma eller alls ofta.

Dagen efter började vi med en löpning och dusch innan vi begav oss till frukosten. Frukosten var något som folk verkligen rekommenderat. Jag håller med, den var väldigt bra.

Resten av dagen bjöd på shopping. Jag hade inget speciellt jag ville handla men agerade mer än gärna personal adviser till mina vänner. Vi hade så trevligt. Trötta tjejer begav sig sedan till hotellet för lite vila för att sedan göra sig iordning till kvällens middagsbokning på Boqueria inne på jakobsbergsgatan 17. Där har jag varit innan eftersom jag vet att det är ett säkert kort. God spansk tapasmat och till detta blev det sangria på rödvin. Vi hade en helt amazons middagskväll och senare drog vi oss mot baren ute på baksidan av Boqueria. Där tog vi ett glas vin/gingerbeer och begav hos hemåt vid 1..

Dagen efter sov vi in och tog en lång frukost. Efter det begav vi oss till bak&chokladmässan som var amazing! Blev helt mätt på all choklad man fick. Senare bar det hemåt igen mot hotellet för baggagehämtning. Flygplatsen var nästa anhalt.

Jag har haft en helt galet bra helg. Jag behövde en kvalitetshelg med mina tjejer.

Lämnade in min cykel på Rundels cyklar. Dem är duktiga på de dem gör men ibland, som med så många andra cykelverkstäder, så krämar dem på lite extra. Man ska alltid vara tydlig för dem vad man vill ha och inte vill ha annars får man extra allt och får betala därefter!

Idag väntar Stockholm med 2 fina tjejer, två av de bästa som jag vet. Vi ska bo på hotell, äta på restaurang och bara njuta av den kvalitetstiden vi har tillsammans. Tanken är också att vi ska träna lite men det på sin höjd mycket promenader för mig då jag har haft både förkylning och ont i halsen. Men det börjar i alla fall bli bättre.

Det kändes skönt att lämna lägenheten imorse eftersom j ag äntligen fått allt på plats. Hyllor, lampor osv. Känns jobbigt att behöva flytta i maj, IGEN...

Så varmt det var varit och i helgen gick jag i bara klänning. Men över denna helg har det verkligen vänt. Nu imorse var det så grymt kallt och jag övervägde att ta vinterjackan. Det blev en annan istället, det var ett dåligt beslut. Har heller inte haft varken värme eller varmvatten i lägenheten. Kontoret är i alla fall varmt. Skönt.

Hämtade mina skor igår från din sko. Ville bara ha ett par enklare fina högklackade nu till vardags. Inte farligt dyra och kvaliteten på lite billigare kedjor är inte så dålig vad jag har erfarenhet av.

Efter frukosten packade vi ihop våra saker och begav oss till världens största tekniska och naturvetenskapliga museum. Väldigt häftigt och definitivt värt ett besök om man är München. Jag visade dessutom mitt studentkort och fick 7 euro rabatt. Biljetten kostar 11, jag betalade 4.

Vi lunchade sedan på ett fit hak med fina hamburgare. Tyskarna har också förstått det där med sötpotatispommes. Stället heter "Hans im Glück". Tydligen så finns det en del sådana hak runt om i Tyskland. Mycket goda hamburgare och bröden var riktigt fina. Men efter 4 dagar här så känner man sig fluffig och riktigt svullen. Ska bli skönt att komma hem till nyttigare rutiner.

Det blev limo-Ride tillbaka till flygplatsen och nu väntar vi på att få åka hem.

Efter konstmuseet gick vi och la oss 2 timmar och vaknade runt 18. När vi vaknade var det bara att ta på sig dirndl som klänningen heter och göra sig redo för dag 2 på oktoberfest. Denna gången skulle vi gå till ett ställe som skulle visa sig vara bättre än det förra stället vi var på. Marstall hette detta stora tält som egentligen ser ut som ett gigantiskt trähus. Det låg precis bredvid den stora byggnad vi var i igår. Maten var bättre och då menar jag inte den maten som är längst ner på bilden för det var bara massa massa kött i form av korvar, skinkor och fullt med rättika. Utan jag menar den maten vi beställde in en och en. Men över lag så var öset och musiken bättre. Detta tält låg ocks&a ring; på de område Oktoberfest har hela sin nöjespark.

Massa gamla godingar som summer of 69', living on a prayer och massa andra låtar öste vi till. Vid 23tiden var det last call på beställningarna och sedan gick vi hem, vissa av oss fortsatte festa lite medan jag kände att jag var ganska mätt på det hela och gick och la mig.

Vid 9tiden åt vi frukost och vid 12 checkar vi ut. Flyget hem går inte förrän 19.20 så vi ska väl gå till de tekniska museet idag som vi alla egentligen har velat gå till.

Vi var några stycken som skulle gå till tekniska museet men det slutade på konstmuseet: Pinakothek der Moderne istället. Där gick vi en bra stund innan vi bestämde oss för att käka något. Efter många om och men hittade vi ett ställe som heter Park-café som ligger på Sophienstraße 7, 80333 München. Vi kom in och blev mötta av en riktigt otrevlig servitör som ignorerade de faktum att vi kom in. Men vi var så hungriga så vi satte oss där ändå. Vi fick till slut en servitris som var väldigt trevlig. Det blev en hamburgare för min del med sötpotatis pommes. Det var väldigt gott.

Nu har vi lagt oss på hotellrummet och ska vila lite sedan bär det av mot Oktoberfest igen.