View tracker

När det blir mörk och kallt inget bättre än att gå till gymmet och tänka på nästkommande sommaren istället för komma hem varje dag efter jobbet och bli tjock i soffan framför tv apparaten..

nu på sommar var man inte så aktiv med bloggen men det blir det nu på vinter med massa nya bilder och videor om först och främst om träning och lite annat 👍

så nu satsar vi järnet för 2015 fitness galan 👇👇

vi ses snart med massa spännande saker...



Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Tja.. jag är så ledsen att jag inte bloggat på sistone. men detta beror på att det svårt och ha en blogg faktiskt speciell om man bara siktar på en sak och inte om ens liv då kan man skriva vad som helst om dagen... hoppas ni förstår mej och själv klart kommer jag att fortsätta med detta medel för att hjälpa dej med din träning..

peace and love
godnatt

Likes

Comments

View tracker

Kanske min största hemlighet för att lyckas med min muskelmassa.

En Klocka! ja en enkel tränings klocka!
för att dina muskler ska kunna bygga mera muskel fiber och bli större så måste du irritera dem så mycket som möjligt genom att inte låta dem vila en lång tid under din styrketräning med tunga vikter!

Jag har alltid min Klocka på 45 sek och när tiden är slut då vet jag att det dags för att förbereda mej på mer lift och på så sätt har jag en marginal på mindre än en minut som är perfekt för din muskelutveckling 👍

OBS: om ni kör på detta sätt för första gång räkna med värsta träningsvärk de kommande 3 dagar.

lycka till 👊

Likes

Comments

Om ditt mål är att utveckla din muskelmassa eller definiera det, då du ska köra konditionsträning efter vikter passet. Varför? Eftersom jag håller med om att det glykogen som lagras i musklerna i början av din träning investeras på bästa sätt i att höja mer vikter så att din muskelutveckling kommer att vara högre än om du gör en kondition innan!

Cardio efter styrketräning övningar har en annan fördel: om du bara vill få muskelmassa, men också vill minska fett utan att förlora muskler.

Så, först kör ett hårt vikter pass och sedan konditionsträning för att på bästa sätt förlora fett i kroppen.

"det räcker med MAX! en timmes vikter pass och 15 till 20 min konditionsträning"

Lycka till 👌

Likes

Comments

Hej bloggen nu ska vi prata lite om hur jag ser på mina dagar när man pratar om sin träning. I skillnad av andra som ser sin träning vecko mesig så ser jag den i dagar ist.. hur då? Här nere kommer jag visa👇

dag 1 ben och moge

dag 2 bröst och triseps

dag 3 vila

dag 4 rygg och biseps

dag 5 ben och moge

dag 6 axlar och bröst

dag 7 vila

den schema är strukturerad i 7 dagar men ibland när jag byter till en annan schema (varje tre månader) då kan det bli en 5 dagars träningschema, mer intensivt mer sömn och mkt mera mat 👌

Tack och hej


Likes

Comments

99% av alla som styrketräna och vill bygga sina muskler har ingen aning om vad denna övning har för fördelar. den här övning är i andra ord en naturell anabol som ökar dina hormoner på en högre nivå, och vad betyder detta? ja att dina muskler kommer byggas på snabbare och din bröst, arm, rygg, rumpa, ben... BLIR STÖRRE snabbare än vanligt. Med en ganska bra näring såklart full av protein och aminosyror 💪

När ska man köra Deadlift?
jag rekommendera varje 72 timmar alltså 3 gånger per vecka och en av dem i samband med din ben pass.

lycka till med din träning!!

deadlift 👇👇👇 chao pescao

Likes

Comments

Ja, som jag sa innan att blanda ihop dessa två produkter är en utav dom mes power fulla kombinationer som finns för att utveckla dina muskler. först måste vi veta att proteinet är vår viktigaste närings ämnen i vår kropp 👌
hela kroppen behöver protein för att utveckla inte bara musklerna utan varenda cell, jag kommer prata om rollen som har proteinet i musklerna idag, ni som styrketräna hårt 4-5 pass om vecka måste definitivt komplettera er näring med ett kosttillskott (protein i pulver) för att kunna reparera och byggs samtidigt mera muskel fiber. varför måste vi ta protein i pulver? ja för annars när vi äter vanlig mat vi säger en kyckling filet som har 30 gram protein då hinner inte din kropp innan maten går genom din mage att hämta alla närings ämne bland dom proteinet. 
när vi äter så kroppen tar bara en fyardedel 1/4 av proteinet alltså om på din tallrik finns 10g, din kropp tar ifrån bara 3 eller 4... och med protein pulver pratar vi om nästan en helhet av den mängden proteon vi drack beroende på var och en och sin metabolism men iaf ett jättestort skillnad. annars ni som tränar hård utan pulvret skulle behöva äta typ 8 måltider om dagen och vem orkar det liksom.

Amino-Syror! i alla kroppar finns det 21 aminosyror och var och en har olika funktioner som t.ex min favorit (Leucina) som hjälper musklerna att bli större. alla aminosyror är lika viktiga för oss som t.ex (för att ge oss energi eller växa upp mm) och det händer samma sak med aminosyror som med proteinet att om du inte har en PT hemma varje dsg som lagar rätta måltider så är det bättre och köpa dom redan färdiga i piller eller pulver. En sista sak protein och aminosyrorna är som din kropp och din själ dom måste alltid vara ihop annars händer inget i vår kropp 👌

hoppas jag var så tydligt som möjlig med detta och kunde hjälpa dej att förstå mera om detta. tack för er tid, bless!

idag bli det ett riktigt Rygg-pass 👇👇

Likes

Comments

Godmorgon allihopa. innan jag börjar måste tacka såå hemsk mycket er som har bidragit med sina idéer så kul, vilken respons man har fått 👍

Jo, min kamp under mina år i fitness livet. Det har varit hur svårt som helst, jag har gått genom problem, förlust, depression och mobbning..
vi börjar från början "varför började jag träna??" inte för att jag var tjock iaf, det hade jag velat då haha, min största anledning var förlusten på en familj medlem jätteviktig för mej och min andra anledning var mobbing pga jag var så small plus mitt stora huvud så ni kan tänka er hur jag såg ut som en klubba liksom hahah nu kan jag skratta!

Då kom den dagen jag satte en fot på ett Gym och bestämde mej för att göra av denhär ett liv stil. problemet var att jag visste inte vart jag skulle ta vägen inne i gymmet (det har också hänt dej jag vet) eller hur man hanterade maskinerna, jag visste inte ens vad en träningschema var för nåt... jag visste ingenting!! och för min otur ingen av mina kompisar tränade, så började jag läsa ist månad efter månad hit och dit och på så sätt lärde mej grunden, vad menar jag med grunden yes, att jag var tvingad att dricka protein för att växa fast jag visste inte vad protein var egentligen jag visste inte hur många gram protein per dag min kropp behöver och såna saker som jag kommer skriva om så småningom... lärde mej också en träningschema (rutin) som jag hittade i en tidning fast jag visste inget om hur mycket tid min kropp måste vila mellan varje repetition eller hur många timmar mina muskler behöver vila för att växa etc, så menar jag med grunden, och så började jag i en värld av lärdom som kommer aldrig ta Slut känns det så. Och nu är jag så tacksam för mej själv för jag lever ett hälsosamt liv nu och mår så bra :)
och om jag kunde med så många motgångar så du kan också.

ett råd till er som vill börja träna/styrketräna/ DET ÄR VÄRD! du kommer bli starkare fisisk och mentalt det är till och med en merit på din cv, kan skriva tusen fördelar med träningen om ni vill för det finns inga nackdelar här!

Jag vet ni vill se bilden på mej då och nu. så här 👇 har ni ett par.
Jag innan jag började träna 2010 och jag ett par år efter





Likes

Comments

Hej hej! idag var jag och handlade mina favorita kosttillskott som jag brukar använda i två månaders period... ska vara rak på saken, många frågar mej vad för protein eller märket protein jag använder. så läs noga nu, under många år har jag testat ungefär 20 olika, några med bra resultat (typ 3 sorts av 20) och några som jag bara säger (ge mej pengarna tillbaks för i helve..) okej så vilken är den absoluta bästa protein jag provat ja, Gold Standard, skapad av Optimum Nutrition (ON) och för att göra min protein intag mer power full så tar jag i aminosyror (idag ska börja testa aminosyror i polver som många säger är bättre, och så slipper jag ta 8 piller om dan) sen kommer jag prata djupare om vad protein och aminosyror betyder och hur dem samarbetar i vår kropp 👌

för tillfället tar jag inga andra kosttillskott. bara nyttig mat

En bild här 👇 på mina kosttillskott obs: ett par tomma burkar haha och en till bild på något jag kommer även skriva om "lita ej på ett fint namn/bild"

chao.. och ses imorgon i gymmet bless

Likes

Comments

att vakna tidigt är inte min grej eftersom jag brukar läggamej sent. och pga att jag måste och då menar jag verkligen Måste sova mina 8 timmar annars kommer jag hellre sent till jobbet, men ta det lugnt nu, min chef är medvetet om att jag tränar hård och att jag måste vila upp ordentligt annars levererar jag icke på jobbet. snäll han är 👌

idag efter jobbet ska till stan till min favorit affär och köpa mina favorita kosttillskott och kommer skriva om just varför jag använder dom OBS: det är inget reklam på nån produk jag pratar om. Och så småningom kommer även prata om dom som kosttillskotten som är i andra ord bortkastad pengar...

Här nere en bild på jobbet och en på min minimål på rasten 👇👇

Likes

Comments