Det är underbart att få bli så här härligt bortskämd med restaurangbesök nu är familjen här och hälsar på! Nu till middag åt vi på Food for friends i The lanes. Jättefin restaurang, något dyrare och passande för middag. Jag åt en riktigt matig rätt med ostronmussling, potatis och rödvinssås. Hade aldrig tidigare ätit växtbaserad mat på ett så här rustikt vis men var verkligen riktigt gott!

Det var verkligen helt rätt val att åka till Eastbourne idag! Jättevackert att åka längst kusten i strålande sol och blicka ut över gröna fält med får. Ja, bussresan var nästan halva grejen med dagens utflykt, så fint var det!. Väl framme i Eastbourne picknickade vi på stranden (grönsaker å hummus är verkligen historiens bästa picknick!!) och gick ut på piren. Där hittade vi finaste hattarna, ångrar starkt att vi inte köpte med oss dem hem. Sen gick vi runt i stan ett tag och fikade på ett mysigt café som heter Coffee & Carrot. En riktigt toppen dag!

Den här platsen är bland det vackraste och häftigaste jag sett! Bara 30 minuter från stan ligger denna 100 meter djupa dal och kan tänka mig att det är en av de vackraste platserna på jorden. När vi stod och tittade ut över mil av gröna fält kändes det nästan som att vi var i Toscana snarare än Sussex. Sen råkade ju vädret vara helt perfekt! Soligt och något dimmigt så att de såg så där magiskt ut. Till vår stora glädje och överraskning fick vi reda på att Devil’s dyke ligger vid Ashdown Forest vilket ”the home of Winnie the Pooh”. Kan inte fatta att jag varit i RIKTIGA Sjumilaskogen! Mina barndom är nu fulländad!!!

Godaste glassen jag smakat! Alpros hasselnöt- & chokladglass, varför har vi inte den här i Sverige?! Smakar som nötkräm och är perfekt att dela på två!

I söndags var vi på vårmarknad vid The level och picknickade i solen. Jag blev helt överlycklig när jag hittade ett stånd med svensk lösviktsgodis! Och de hade punshpraliner! Bästa godiset, och växtbaserat också! Efter ett tag gick vi vidare till Open market där jag fyndade 5 kilo paprikor för 3 pund (strax över 30 kr)!!! Kändes som att hela Brighton stirrade ut mig på vägen hem haha! Men hade världens mysigaste konversation med en dam om paprikor! Hur som helst, nu har jag alltså väldigt mycket paprika här hemma. Mina roomies tror inte att jag kommer kunna laga upp allt, men matsvinns-Fanny ska prove them wrong!