I Lördags var det white night, det är en utställning i stan där det är levande konst på väggar och hus som ni ser på bilden ovan. Dock såg vi ej så mycket eftersom det var extremt mycket folk ute, man fick seriöst panik. Så vi gick till en bar med namn The Carlton club, som har en roof top bar. Något jag faktiskt rekommenderar om ni är här i Melbourne, det fanns flera våningar med både dans och skönt häng.

He eeeey! Nu bor vi äntligen i lägenheten, men de har inte alltid varit på topp.

Så vi åkte från vårt hostel igår eftermiddag runt 17.00 då vår värd inte skulle vara hemma fören 18.00. Men innan detta så måste vi beställa två uber för vi har för mycket packning, typsikt oss tjejer va? Den ena chauffören kör då en helt annan väg så vi får betala dubbelt så mycket, Elin tar tag i detta och skriver till Uber och bara 2 timmar senare så har hon fått tillbaka pengar på sitt konto. Detta är service bröder.
Väl på plats och vi går in i lägenheten så får vi en chock, det är tre andra killar här och det är så sjukt stökigt, typiskt killar va? Sen10 minuter senare så kommer det två killar till och vi typ WTF!! Vi har ju trott att vi ska ha hela lägenheter för oss själva... Så vi får ju smått panik och söker på hostel igen i stan även fast jag har betalat 1400kr för detta, tillslut så pratar vi med Kai (vår värd) och han säger att det ha skett ett missförstånd. Killarna skulle ha checkat ut men tyvärr så har det missat de med en dag så vi alla 9 personer delar denna lägenhet första natten vilket faktiskt inte gjorde så jätte mycket men ändåååå. Men nu är det vi tjejer, Kai och en kille som heter William som bor här.
Denna lägenhet ligger utanför Melbourne så det tar ca 35 minuter med tvärbana in till city, så det är ju inte så farligt. Speciellt inte när man är uppvuxen på landet.

I morse blev det intervallträning i typ världens brantaste backe, trodde jag seriöst jag skulle dö. Nu är de andra och shoppar medan jag är kvar i lägenheten och har lite egen tid, behövs faktiskt ibland även fast jag är sällskapssjuk. Så jag har kollat och ansökt några lägenheter i Sydney då jag förmodligen kommer fortsätta min resa där själv utan Lisa och Danni. Elin går ju i skolan här i Melbourne så hon kommer ju såklart stanna.

Trevlig helg kompisar, XOXO!

Och ja vi har spindlar i vår lägenhet vi bor i just nu, håriga och stora är de också.

Danni ♡ Danni

Idag är det alla hjärtans dag och då fick de bli en romantisk middag här på hostlet med mina rumskompisar. Tro det eller ej men jag har blivit värsta kocken här i Aussie. Jag lagar gärna mat till mina vänner för då blir det vegetariskt och och deras kötthalt minskas, Win-Win!!

Idag bokade jag och Lisa flyg från Tasmania till Sydney, så den fjärde Mars blir jag Sydneybo. Där kommer jag att söka jobb och leta efter lägenhet, då jag vill bosätta mig någonstans under en liten längre period och få rutin på saker och ting. När jag känner mig klar i Sydney kommer jag fortsätta min resa längst östkusten.

hejhallå där!! Nu har vi fått en nykomling till vårat lilla gäng, Elin heter hon och är Dannis kompis. Vi fyra har nu fått lägenhet lite utanför Melbourne och där bor vi från den 17 till den 25 februari. Även fast vi trivs väldigt bra på detta hostel vi bor på nu och att vi delar rum med två svenska killar, så är man lite trött på hostel haha. Ska bli skönt att kunna packa upp sina saker och sprida ut sig.

Idag blir det att åka in till city för att hämta ut våra bankkort, yey!! Är dock väldigt trött idag då vi va på St kilda festival igår, men det är bara att bita ihop. Ha en fin måndag!!!

Melbourne

He eeeey amingos!
Ligger just nu på stranden och bättrar på brännan, idag är det lite svalare än vad det har varit de senaste dagarna då temperaturen har legat på 37 grader i skuggan..

Nu har vi äntligen en liten plan den närmaste tiden, idag ska vi kolla på lägenheten som vi kommer hyra från den 14-25 februari sedan flyger jag och Lisa till ön Tasmania som ligger utanför Melbourne. Där kommer vi även träffa min vän Julia som jag träffade förra året på min asienresa, sååå kul!! Danni blir kvar här i Melbourne då hon har vänner här som hon vill umgås med. Efter en vecka på Tasmania så flyger vi till Sydney och då blir det att söka jobb som en dåre. Pengarna bara försvinner här, allt är så satans dyrt..

Hejhallå!
idag åkte vi till en annan strand än St kilda beach med namn Brighton beach. Det skulle ta ca 30 minuter från dörr till stand men inte för oss virrpannor, det tog ca två timmar..
Vi gick rätt sen trodde vi gick fel så vi vände, hoppade på fel tåg, sedan gick vi tillbaka där vi typ börja och så höll de på så där.. Men det var värt det, så fin strand och så söta små hus, (MYCKET FINARE I VERKLIGHETEN) ett måste om man är i St Kilda.

Kvällen blev att njuta av solnedgången med några glas vin på St kilda beach, mmm livets liv.

Imorgon skulle vi checka ut från detta hotell (Summer house backpacker hotel barkly) men vi förlängde de tills på söndag dock måste vi byta rum så det är lite jobbigt... Tror även vi kommer förlänga det en gång till efter det, sen blir det nog att åka upp till Sydney!

XOXO

Klockan är 23.23 just nu i denna minut och jag är i sängs, så skönt! Dagen idag har varit super mysig faktiskt även fast alla va extremt bakis. Blev parkhäng med pizza, sol, bad och sen en kvällspromenad vid stranden och ut på piren för att se på pingvinerna som kommer upp på land när solen försvinner, så söta.

Annars då? Jo vi har fixat bankkonto, telefonnummer, skattenummer så det känns att vi är på gång nu. Nu ska man bara fixa något jävla jobb också... Sedan lägenhet...  Haha.

Hejhopp! Så nu undrar ni säkert vad jag har haft för mig de första dagarna och om jag skriva de kort så har jag solat, sovit och festat. Idag är det monligt så vi sov till ca 11.30, välbehövligt! Sen har vi bara tagit det lugnt och nu ska vi ut på en sån kallad PW.

I morgon ska vi fixa så vi har ett bankkonto, telefonnummer, skattenummer m.m då vi skulle ha fixat lite sånt idag men de flesta "butikerna" var stängda så imorgon kommer de bli fullt upp..

Xoxo

Melbourne

ÄNTLIGEN! Nu är vi framme i Melbourne. När vi kom av flyget så gick allt så smidigt, trodde det skulle va extrema kontroller osv men allt skedde typ via "datorer".. Märkligt med tanke på vad man ser på alla program som handlar om Austalien och deras säkerhet.

Nu bor vi på ett hostel i St Kilda, som ligger väldigt centralt till allt. Ikväll va vi ute på stan en sväng och bara gick runt för att få en blick av Melbourne, ett riktigt hippieställe. I love it!
XOXO

Första flygningen på sex timmar till Doha (Katar) gick strålande, jag älskar faktiskt att flyga. Det är ju på något sätt en speciellt känsla att flyga, i alla fall när man ska bort från Sverige haha. Om två timmar går nästa flyg till Melbourne som ska ta 13 timmer, yey... När vi kommer fram är klockan runt 18.00 i lokaltid, det innebär att klockan är runt 10.00 hemma i Sverige. Galen tidsskillnad...

Nu ska jag vara social med Danni och Lisa, känns så sjukt bra mellan oss. This gonna be amazing!