View tracker

Att man ska äta mer frukt och grönt är väl knappast någon som har missat? Det är något som jag fått inprintat i skallen sedan barnsben. Men efter en närmre reflektion är det faktiskt inte varje dag jag får i mig tillräckligt med frukt och grönt som är rekommenderat. Oftast är grönsakerna lättare att få i sig eftersom dem redan ligger i matlådan jag tar med mig till jobbet, men har man inte i förväg planerat när man får in frukten i sin kost är det lätt att den glöms bort. Därför tänkte jag tipsa om några favoritbär med fantastiska hälsoeffekter som är lätta att få i sig dagligen genom att t.ex mixa ner i smoothies eller toppa gröten med.

Havtorn har visat sig ha specifikt bra egenskaper mot cancer, Acai skyddar bland annat mot infektioner och inflammationer och gojibär är ett annat nyttigt bär som innehåller 500 gånger mer C-vitamin än apelsiner. Lingon är ett svenskt superbär som visat sig sänka blodsockret och motverka övervikt.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Nu när våren är på ingång kan man knappt låta bli att längta till sommaren. Detta är en tid på året jag i princip alltid känner mig superinspirerad att fota/skriva/rita/vara kreativ. Det känns som att jag äntligen börjar vakna ur mitt ide som jag somnade in i under början av november då jag flyttade hem från Cypern där jag bodde från mars 2015.

Jag har en hel del planer för den kommande sommaren men oavsett vad så kommer det bli svårt att slå förra året sommar då jag jobbade som fitnessinstruktör/spareceptionist på Sunwing Sandy Bay i Ayia Napa. Det var mitt första utomlandsjobb och ett underbart äventyr där jag hann växa otroligt mycket i min yrkesroll, träffa underbara människor & skapa minnen för livet.

Likes

Comments

View tracker

Idag har jag farit omkring i hela stan känns det som, men vad har jag egentligen fått gjort? Min dag började kl 8 imorse på Edvardslundskolan där jag undervisade danslektioner för 4 klasser på deras idrottslektion, därefter åkte jag iväg till mitt andra jobb Actic inne i stan för att träffa en PT-kund jag bokat in, därefter åkte jag vidare till Actic på Kungsgatan där jag hade nästa kund och även skulle leda ett yogapass. Nu sitter jag fortfarande kvar på gymmet och samlar kraft för att åka ner till dansskolan för att gå på en danslektion. Jag känner egentligen att kroppen vill hem och vila men skam den som ger sig!

På mitt älskade gym som jag jobbat på i mer än 3 år nu, vart tar tiden vägen?

Likes

Comments

Något jag alltid älskat att träna är rörlighet! Trots att jag blivit aningen stelare med åren tycker jag fortfarande jag har en bra rörlighet och gillar att känna mig smidig i vardagen utan att känna att korta muskler och stela leder är något som begränsar mig. I samband med träning stretchar jag alltid ut bröstmuskulatur, latsen, höftböjare, baksida lår och den djupa vadmuskeln både innan och efter passet. Ibland när jag känner för det passar jag även på att stämma av så att spliten, spagaten, på båda benen och bryggan fortfarande sitter.

Likes

Comments

Nu har jag precis landat i soffan efter en heldag på dansskolan jag jobbar på som avslutades med en raggalektion med mina duktiga elever. Jag är så glad som börjat jobba på stället där jag själv förälskade mig i dansen vid 10 års ålder och där jag har spenderat så många timmar av träning, skratt och slit. Under ca 8 år var det stället mitt andra hem men efter en danstävling i Tjeckien sommaren 2012 kom skola, jobb och tonårsliv i vägen och jag la dansandet på hyllan. Nu är jag dock tillbaka både som elev och danslärare och jag älskar det!

Likes

Comments

Jag har under de senaste månaderna haft svårt att hitta motivation till min egenträning både på gymmet och i löpspåret så i veckan har jag införskaffat mig ett aktivitetsarmband som mäter mina steg, distans, brända kalorier och håller koll på min sömn. Sånt tycker jag är så kul att följa och har absolut gjort mig med motiverad att börja springa igen. Detta år har jag nämligen lovat mig själv att springa mitt första lopp och har därför anmält mig till kvartsmaran Å-loppet här i Eskilstuna med min pappa. Så nu är det dags att successivt börja öva upp flåset för att orka ta mig i mål under 60 min.

Idag kombinerar jag högintensiva intervaller på löpbandet med längre distanser i spåren och ibland slänger jag även in gruppträning i min träningsplanering. Allt för att få en så allsidig, effektiv & rolig progression i min konditionsträning som möjligt.

Likes

Comments

Äntligen har jag skaffat en ny blogg där jag kan komma igång och skriva av mig om allt mellan himmel och jord. Tidigare har jag bloggat på Devote enda sedan 2009 men känner att den bloggen nu är ett avslutat kapitel och att jag ville starta om på nytt. Så, välkomna till min blogg!

Likes

Comments