Thailand 2017

En fantastisk dag på Koh Tao när vi hyrde moppar och körde runt lite på ön tillsammans med Chris, Nick, Rebecca och Jasmine. Snorklade, solade, åt lunch och njöt av ledigheten och tog vara på min födelsedag ☺🎉☀️ Underbar dag!

Thailand 2017, Höjdpunkter

Jag tror dom flesta har insett att jag gillar solnedgångar. Kan inte motstå dom, det är ju så otroligt vackert! Jag får inte nog av alla fina färger😍.

Jag och Rebecca bestämde oss för att promenera upp till Mango Viewpoint en solig eftermiddag, en av mina favorit platser här på ön. Vi köpte med oss brieost (som vi båda suktat efter så länge) och lite nötter och sen började vi promenera i värmen upp för berget. En timme senare kom vi lagom fram till att solen skulle börja gå ner men tyvärr hade stora gråa moln hunnit täcka horisonten under tiden vi gick. Så det blev inte mycket till utsikt men det gjorde inte så mycket, vi hade våran ost så vi klarade oss👌🧀

Nattdyk med vår första advanced-kurs som vi assisterade😃🌙💦

Färdiga advanced-elever och Andrew som instruktör!☺🙌

Morgon-dyk med våra Open Water elever och underbara Dan som instruktör👍

Har haft fullt upp sen vi kom till Koh Tao så har inte hunnit uppdatera så mycket, men jag kände att det va dags nu!
Jag och August började med att fixa ett boende som vi fick hyra i en månad för en billig peng. Sen satte vi igång med vår efterlängtade divemaster-kurs. Det har varit helt fantastiskt, vi har lärt känna så mycket underbara människor, dykt så mycket vi kunnat, lärt oss massor och haft så roligt vi bara kan. Jag älskar det!

Här kommer första svängen med bilder😃

Vårt fina men simpla hem👌☺

Firade August födelsedag🎉🎈

Bästa frukoststället😍🤗🍓🍌🍍🍳🥖☕️☀️

Balkong-fest hemma hos oss👍🍻

Alla hjärtas dag-middag❤

Thailand 2017

Äntligen kom dagen då vi fick hälsa på Jonas på andra sidan jorden! Nu har vi spenderat en vecka i deras lilla paradis och jag måste verkligen säga att det varit en riktig semestervecka! Vi har solat, legat vid poolen och läst en bok, badat, sovit i en gudomlig säng, druckit goda fruktdrinkar, varit på stranden, suttit på altanen och bara njutit till fullo👌☀️. Vi tog lite ledigt från backpacker-livet helt enkelt, underbart!
Nu sitter vi på en buss tillbaka till Bangkok och sedan är det dags för dykningen igen, som vi längtat!

Tusen tack till Linda och Jonas som tog emot oss med öppna armar💗 och alla deras fantastiskt unika och härliga vänner som gjorde våran vistelse underhållande👍

Tro det eller ej, men Daniella greppade frisörsaxen efter många om och men (Jonas och August försökte gå till frisören två gånger men kom ändå hem långhåriga..) och får jag säga det själv så blev det bättre än väntat😌👌

Filippinerna 2016

Ett av dom mysigaste guesthousen jag varit på! Det fanns hängmattor lite överallt, mysiga möbler, trevlig personal, underbar ägare, fantastiskt god mat, och ett tak där man kan sitta och se solnedgången☀️✨ Rekommenderas starkt för backpackers!
(På Malapascua, Filippinerna)

Gick en långpromenad med August runt ön. Eller vi trodde vi gick runt hela men vi snurrade mest runt insåg vi i slutet😂 två timmars promenad blev det iaf💪

Filippinerna 2016, Höjdpunkter, Sevärdigheter

Jag försökte verkligen uppdatera oftare från Filippinerna men tyvärr gick det inte så bra.. Så här kommer lite bilder i efterskott!

Dykningen från Malapascua var annorlunda jämfört med våra tidigare dyk, vi lärde oss att uppskatta de små liven och fastnade verkligen för den fantastiska macrodykningen🦀🦂🐛🐌. Det finns så otroligt många fascinerande djur under ytan som vi till en början inte såg eller ens visste fanns! Vi fick även se dom fantastiska rävhajarna (thresher sharks), vi dök igenom en tunnel under en ö, såg en 98meters färja, och vi fick se dom vackraste mandarinfiskarna under deras parning✨. Tyvärr va sikten inte den bästa pga regnperioden som inte riktigt hade gått över, men allt som allt är vi väldigt nöjda med Malapascua. Det är en riktigt mysig ö, perfekt för att koppla av och glömma verkligheten för en stund. Lokalfolket var underbara, framförallt barnen som ville leka med oss och sjöng jullåtar för oss.
Ännu ett ställe man kan tänka sig att åka tillbaka till helt enkelt! 🌴

Nudi branch😍✨🐌

Sweetlips, juvenile 👄

Mandarinfish ✨🍊

Nudibranches, snails😍🐌✨ älskar dessa vackra sniglar som finns i alla möjliga färger och former!

Fina sjöstjärnor⭐️💦

Feather star🌾⭐️✨

Some kind of shrimp, don't remember the name🙈

Mantis shrimp

Ghost pipefish👻🐟

Lots of different nudi branches😍✨🐌 #snyggasniglar

Thresher shark😍

Puffer-fish🐡

Sea spider 🕷🕸 (don't remember the name)

Scorpionfish, en av de giftigaste fiskarna🦂 se men inte röra☝️

Nudi branch 😍✨🐌

Seahorse 😍🐴💦 👆➕👇

Lionfish🦁🐠

Nudi branch😍✨🐌

Filippinerna 2016, Höjdpunkter, Sevärdigheter

Två timmar bort med båt, norr om Malapascua, hittar man den här lilla, vackra paradisön som i stort sett består av en sandstrand och palmer och det blåaste, klaraste vattnet man kan tänka sig.

Vi tog en dagstur hit tillsammans med Evolution Divers och några från vårt guesthouse som vi lurade med oss😙 Det var en riktigt bra dag!👌

Filippinerna 2016

Australien ➡️ Filippinerna: Ett flyg från Cairns till Darwin, 7 timmars väntetid, flyg till Kuala Lumpur, 3 timmars väntetid, flyg till Manila - därifrån hade vi ingen biljett utan vi gick till biljettkassan (efter att ha åkt buss till rätt terminal) och tog billigaste biljetten till Cebu, 10 timmars väntetid och sen ÄNTLIGEN va vi framme på rätt ö. Eller nästan iaf, vi skulle bara ta en taxi in till stan, sen en 5 timmars bussresa och sen en 40 minuters båt och så va vi framme. Fyra flygplatser och typ 2-3 dagar senare anlände vi till Malapascua🙌

Och jag måste ändå säga att det va värt varenda sekund av resandet, en oförstörd liten paradis-ö hamnade vi på.

Cebu City✨

MALAPASCUA ☀️🌴

Australien 2016

BILDBOMB!
Sista bilderna från mysiga Cairns och även sista i Australien innan vi återvände till Asien.
Vi fick några riktigt härliga kvällar ute med våran tillfälliga lilla familj!💗 Vi tog även en 2,5 timmars vandringstur upp i berget. Vi hade en otroligt mysig grillkväll vid lagunen. Vi gick på bio. Och vi promenerade längst den fina esplanaden och ut till hamnen. Tack Cairns för två riktigt bra veckor!
Och tack familjen för att ni tog hand om oss