TRAINING, HAPPINESS

Igår vaknade jag vid 16 (!!!!) är sååå jetlagad haha... Hemskt verkligen! Direkt efter jag hade vaknat så åkte jag hem till Andreas, alltså åååå har saknat honom så mycket nu när jag varit borta så det var hur mysigt som helst att få hänga lite med min favvokille igen!

Imorse tog jag mig iväg till gymmet för ett lättare ben och magpass, jag vaknade vid halv tre ungefär (jäkla jetlag alltså..) och kunde inte somna om så var lite trött och konstig i kroppen på gymmet men det fungerade i alla fall.

Den senaste månaden har jag haft en dålig rutin gällande kost och träning, mycket på grund utav att jag varit utomlands, så ska försöka hitta tillbaka till en bra rutin med kost och träning nu. Har gjort ett litet träningsschema till mig själv med fyra gympass och tre konditionspass per vecka som jag tänka hålla igång. Kanske låter mycket med sju pass per vecka men min innebandy är slut för säsongen så vill hålla igång konditionen och styrketräningen nu när vi inte har några träningar med laget.

Mitt träningslinne kommer från Rönnisch.

Mellan mina magövningar.

När jag kom hem efter gymmet gjorde jag i ordning en acai bowl, en finn crisp med ost och skinka och en kopp te.

Idag ska jag plugga, har en del att ta igen (känns som det alltid är så haha) så måste vara effektiv hela dagen så jag kan få mycket gjort. Vid halv åtta ikväll ska jag iväg på en jobbgrej och sen ska jag bara ta det lugnt, kommer förmodligen vara så trött att jag knappt kommer orka röra mig så en lugn kväll passar mig perfekt. Hoppas att ni får en fin onsdag! Kram

DAILY, HAPPINESS, LA & San Diego 2017

I torsdags åkte jag och Issa till Manhattan Beach för att kolla runt och äta sushi till middag.

I vattnet var det fullt med surfare (inte på bilden dock) som surfade i vågorna, det är så coolt att se på tycker jag, skulle verkligen vilja testa själv någon gång om jag får möjligheten.

Precis som alla andra kvällar vart det lite kyligt men jag vägrade ha på mig långbyxor haha, man åker ju inte till Californien för att gå runt i jeans och tjocktröja.. ;)

Min tröja jag har på mig köpte jag från Abercrombie & Fitch i San Diego, velade som tusan när jag köpte den men har använt den nästan varje dag sedan dess.

Nu är jag äntligen hemma i min säng efter en otroligt lång flygresa. Min första flight från LA till San Fransisco var försenad så jag missade mitt andra plan, fick knappt någon hjälp på flygplatsen innan jag tillslut vart ombokad till ett senare flyg via Paris till Stockholm och var framme flera timmar senare än vad jag skulle varit. Det var inte roligt och vara fast i San Fransisco utan att få hjälp och samtidigt veta att jag skulle hinna planet om jag skulle fått hjälp direkt.. Men jag är hemma och det är huvudsaken!

I måndags åkte jag och Isabelle till Cheesecake factory för att äta middag, jag har aldrig ätit middag där innan utan bara ätit deras underbara cheesecakes (som är 10 av 10).

Jag var så hungrig så jag beställde in både friterad ost och en pastarätt med räkor och tomatsås.

Bästa Isabelle<3

Utsikten från restaurangen var ju helt amazing, vi bad till och med att få ett bord längst ut så vi verkligen kunde njuta utav utsikten.

Till efterrätt så åt vi cheesecakes innan vi tog en promenad på ca 40 minuter hem, den var ganska välbehövlig efter all mat jag åt haha.

Igår vinkade jag hejdå till Anna och vid 11 tiden ungefär kom jag fram till Los Angeles och tjejerna här.

Efter någon timme åkte vi iväg till en marknad och sedan var planen att vi skulle hikea, tyvärr var vädret så dåligt med växlade sol och regn så istället gick vi och åt lunch och kollade i lite butiker innan vi åkte hem.

På kvällen tog vi oss en promenad för att köpa glass, ser ni hur gigantisk min var! Orkade inte ens äta middag efter för den var så stor haha. :-) Glass är livet!

En väldigt trevlig första dag här i Los Angeles.

Efter en sovmorgon så tog vi oss ned till Pacific Beach för att äta lunch och hänga lite.

Till lunch åt vi hamburgare på en bar.

Tyvärr var det fortfarande dåligt väder idag så vi fick hålla oss uppe på strandpromenaden, det blåste även jättemycket och var gigantiska vågor i vattnet.

Efter vi hade ätit gick vi runt lite, kollade butiker och fikade på acai bowls.

HAPPINESS, DAILY, LA & San Diego 2017

Vår plan idag (fredag) var att åka till stranden men eftersom det var dåligt väder så åkte vi till ett shoppingcenter istället för lite shopping.

Mitt i shoppingen tog vi en paus och åt kycklingmackor till lunch innan vi fortsatte kolla runt. Jag fick med mig massor utav roliga saker hem bla ett nytt puder, mitt gamla är slut så det var välbehövligt, och ett par nya uggs.

Nu ska vi fixa oss innan vi ska iväg, det är cinco de mayo idag, en mexikansk helgdag, så vi ska till en mexikansk restaurang för att äta middag.

Hoppas att ni har det bra! Kram

TRAVEL, LA & San Diego 2017

Igår (torsdag) på kvällen åkte vi till Little Italy, ett italienskt område här i San Diego, gatorna kantades med ljuslyktor och mysiga italienska restauranger som alla såg välkomnande ut.

I en del områden här (vet inte om det är alla, har sett tre stycken hittills) så har dom skyltar över vägen där det står vilket område man är i, så fint.

Mellan husen kunde man se ner mot vattnet.

Jag och Anna <3 Det är verkligen så mysigt att vara här hos henne, hon har bott här i snart ett år så senaste gången vi sågs innan detta var förra sommaren.

Ser ni mitt hår?? Jag klippte av ca 2dm innan jag åkte, känns så skönt och fräsch nu när jag har tagit bort allt det slitna i håtet.

Till middag åt vi varsin skaldjurspasta som var såååå god, älskar ju både pasta och skaldjur så kan knappast gå fel.

En väldigt mysig kväll i Little Italy.

TRAVEL, LA & San Diego 2017

Imorse var vi på Breakfast Republic för en brunch, jag tog Eggs Benedict - San Diego med avokado och kalkon på och så delade vi på tre gigantiska pannkakor med olika smaker. Min favorit var strawberry cheesecake pannkakan mmmm.

På dagen sen har vi hängt vid poolen och kört ett gympass, välbehövligt efter den gigantiska frukosten haha...

TRAVEL, HAPPINESS, LA & San Diego 2017

Igår när jag kom fram till San Diego så visade Anna mig runt på deras skolområde, det är så himla stort och coolt allting haha.. Det finns verkligen allt här och känns som ett äkta college man ser från filmer, en utav Bring it on filmerna (<3) är till och med inspelad här haha.

Det finns bla en damm med massa fiskar och små söta sköldpaddor.

Efter vår rundtur tog vi oss till gymmet för ett träningspass. Jag har verkligen legat på latsidan de senaste veckorna så kändes skönt att köra ett ordentligt pass igen. Deras gym var även det gigantiskt haha, fanns hur mycket maskiner och ytor som helst, har typ aldrig sett ett så stort gym haha..

Efter vi hade tränat så åkte vi till In-N-Out burger för middag, så himla goda hamburgare! Har hört massor om den restaurangen så var kul att äntligen få prova.

TRAVEL

Hej på er! Det var ungefär en vecka sedan jag skrev här, den senaste veckan har varit väldigt stressig för mig och jag har haft mycket att göra på få dagar, då måste man prioritera bort saker - som att skriva här till exempel.

Igår morse flög jag till Los Angeles, jag mellanlandade i Amsterdam och hela resan tog ungefär 16h, jag lyckades sova större delen utav resan så när jag kom fram var jag hyfsat pigg vilket var väldigt skönt.

Jag ska vara i USA i ungefär två veckor för att hälsa på några vänner som bor här, igår när jag kom fram åkte jag hem till Isabelle, Vendela och resten utav tjejerna som bor med dom och idag åker jag vidare mot San Diego för att hälsa på Anna i några dagar innan jag åker tillbaka till LA. Det är så himla roligt att träffa alla igen eftersom det var ett tag sedan sist. Förhoppningsvis kommer jag kunna uppdatera er lite här också men ni får räkna med att inläggen kan komma upp på konstiga tiden på grund utav tidsskillnaden.