Måste säga att 2015 var ett ganska så händelserikt år, tog studenten, hade mitt första riktiga jobb och haft riktiga semestrar. Ända nackdelen med detta år är att man inte modellat alls lika mycket som året innan men några jobb fick man ändå gjort.

Om man kollar målen jag hade för 2015 så uppfyllde jag ganska långt ifrån alla men en sak jag tagit mig mycket tid för är att umgås med mina vänner och haft en fantastiskt tid för att resa och njuta av ledigheten.

Nu under 2016 vill jag få ännu mer gjort, målen för detta året är:

*Skaffa ett heltidsjobb alt plugga vidare

*Ta körkort

*Träna mer

*Resa till Thailand

Åkte iväg till nån outlet utanför stan nånstans idag för lite shopping, var galet låga priser på märkes kläder, nog för att det redan är billigt men när man har rea på det blir det sjukt liksom.

Annars mot kvällen åkte man ner till Santa Monica för att gå ut och äta med familjen :)

Åkte förbi Beverly idag för lite shopping, hittade ett riktigt bra köpcentrum, är också väldigt mycket bättre priser på märkeskläder än i Sverige. Blev dock inte mycket mer än en kofta typ, ska dock hämta den på onsdag då jag får 35% rabatt för presale så det är ju ännu bättre, kanske man kan hitta ännu mer när man är där igen.

Imorgon funderar man på att antingen åka till ett annat köpcentrum eller åka till venice beach igen för sol och bad men får se.

Idag åkte man till venice beach för att kolla på showen min mamma och hennes konst förening hade här i Los Angeles. Var väldigt trevligt och kul, även härlig utsikt när man kollar strand och hav. Efter det blev det att kolla runt lite i butiker som fanns där.

I torsdes efter zoo var jag på santa Monica pier för att möta upp min mamma där dock så skulle jag träffa henne på marina del grey såg jag sen så kan ju säga att man fick gå en bit för att sen ta en taxi för tog en evighet, tog nån konstig taxi som såg ut som en golfbil typ där man bara betalar dricks, han fick 5 dollar då jag inte har en aning hur mycket man ska ge men han tyckte det var tillräckligt så. Sen från där åkte jag med mamma och hennes gäng till santa Monica pier igen och kollade runder där lite, var väldigt trevligt för att sen ta nattbussen tillbaka till hotellet.

Igår blev dock en väldigt lugn dag då mina fötter var helt slut efter allt jag gått om dagarna, tillomed fått blåser på fötterna så för att kunna gå de andra dagarna fick man allt vila vilket känns tråkigt då man vill göra nått varje dag men men.

Idag ska man ialf till venice beach för att se min mammas show hon ska ha där :)

Åkte idag till los angeles zoo och kollade lite på djuren där för att senare testa KFC, inte jätte mycket mer som hänt än så länge men ska ner till santa Monica pier ikväll så det ska bli kul! :)

Idag skulle det vara typ årets varmaste dag är i Los Angeles. Visst var det varmt men trodde det skulle kännas värre. Var kanske 40 grader... I skuggan få alltså.

Här på hotellet vaknar man upp och får våfflor till frukost så det smakar rätt bra, annars gick man en tur på stan, eftersom jag aldrig har varit här innan så vet jag inte hur många gånger jag gick vilse alltså.. Men försöker hålla mig till befolkade områden men under min tur att försöka fixa ett buss/tunnelbane kort så var det väldigt mycket enklare än vad jag gjorde det till, gick runt och runt och tillslut hamna man i värsta mexikanska stället och där hitta man ju ialf en tunnelbana och fick hjälp hur man då fixar ett busskort för jag trodde inte det var så enkelt att det bara ploppa ur ur maskinen..

Så tog tunnelbanan därifrån till Hollywood och besökte då walk Of fame, trevligt ställe, men var sjukt trött i fötterna efter att redan gått i typ 4 timmar så blev en mindre runda där efter att ha kollat lite butiker, tycker faktiskt det är rätt dåligt med shopping butiker men kanske jag som gått på fel ställen, får kolla mer de andra dagarna. Åkte tillbaka till hotellet efter Hollywood och bara vila efter att fötterna gör sjukt ont, får nog fixa bekvämare skor.

En sak som känns väldigt konstig och typ obehagligt är mängden som försöker prata med en och typ ragga och säga att man är vacker och diverse saker, sker typ konstant vilket känns rätt obehagligt då man inte vet vad det är för typer som bor här, finns säkerligen mycket konstiga personer här.

Då har man äntligen kommit till Los Angeles efter att ha rest i typ 24h, riktigt härligt väder här! Var dock galet nära att missa mitt flyg i London, dom hade tillomed stängt gaten och grejer men lyckades komma med efter att ha sprungit så pass att man fick typ blodsmak i munnen. Ska bli härligt att vara här nu ialf och ha en riktig semester :)

Ifall du vill köpa locken från min senaste plåtning så hittar du dom om du klickar på bilderna.