Måndag: Idag har jag jobbat som vanligt. Skall rida en häst snart och sedan händer det inte så mycket mer idag.
Tisdag: Jobb, lektion på KRS med Pricken och inte så mycket mer.
Onsdag: Jobb och på kvällen GBG-HS med Ida!
Torsdag: Jobb, åka hem och fixa lite inför helgen tror jag
Fredag: Jobb, åka in till stan och möta Ida för en rolig helg.
Lördag: GBG-HS med bla. Carro och Ida. Ut på kvällen och ha det allmänt bra.
Söndag: Inget planerat ännu

Hur ser eran vecka ut? :)

Vecka sju har bara sprungit iväg och jag har hunnit med en del. Har ridit Daniel och Destiny. Ridit lektion på Charlie vilket var jätteroligt och han blev jättefin på slutet. Fick bra kritik och beröm av Anki. Red även lektion på KRS på Pricken vilket inte gått lika bra. I tisdags var han jättejobbig med huvudet och bara slängde upp och ner med de. Red med i TR igår och då var han lite bättre. Kunde trava lite men vi körde mest skritt, han behövde det kände jag och vill inte pressa honom allt för mycket i början. Jag och Katarina kom också fram till att jag inte trivs i hans sadel, vilket gör att jag hamnar i obalans och han blir vinglig. Skall prova en annan sadel på tisdag. I onsdags var det styrelsemöte och vi pratade om många olika saker osv. Idag har det inte hänt mycket, har tvättat och fixat på mitt rum som varje helg och imorgon åker jag till Veneröd för att jobba några timmar samt rider Daniel och Destiny, hoppas någon vill rida med mig så båda tjockisarna får komma ut i skogen hihi

På tisdag startar ett av årets hästfester i Göteborg. Gothenburg Horseshow. Jag skall gå på onsdag kväll och heldag på lördag. Jag och Ida har även planer för helgen som kommer bli awesome.

Veckorna springer iväg...
Jobbet går bra, våra dräktiga ston mår bra och resterande hästar mår bra. Förre fredagen kom det två nya hästar till KRS, en ponny och en liten storhäst. Frans och Pricken. Pricken fick jag testa nu i tisdags för att se vad jag tyckte och jag gillade honom. Förhoppningsvis blir han "min" tävlingshäst till Bohuscupen i vår. Han är 7 år, knabstrup och jättesöt.

Idag har det inte hänt så mycket, fixat lite hemma och skall vid 17 åka in till stan med Evelina för att
gå på 50 Shades Of Darker. Kommer bli najs!

​Pricken får stå för bilden hihi

Har bjudit på olika som vanligt. Jobb, ridning och idag var jag på bio med Carro, Malin och Ida. Vi såg Sing och den var himla rolig. Efter filmen så hade vi bokat bord på Pinchos och det var väldigt mättande och gott.
Har varit hemma ett bra tag nu och chillar och småplockar på mitt rum.

Idag är det också ett år sedan jag, Evelina och pappa började resan till Düsseldorf. En resa som var både lärorik och jobbig. Men mest lärorik och rolig! 😏

Började månaden i Amsterdam tillsammans med Evelina, Johanna och Ebba. Åkte också hem 1:a april. Vi gick runt i staden och var i olika affärer, på ett sexmuseum och provade utelivet. Tog tyvärr inte så mycket bilder här vilket var väldigt synd... Men vi hade det väldigt kul.

Kom till Düsseldorf på kvällen/natten och åkte då till Johanna och sov där. På lördagen så sov vi nog mest eftersom vi kid of vände på dygnet i Amsterdam. Träffade våra tyska vänner och hade det roligt. Skolan började igen och vi fick nya lärare. Tre helt olika lärare, men bra på sina sätt. Började läsa en tyskbok, lärde oss mer grammatik osv.

Hemma i huset så var det kaos. Hyresvärden skulle renovera och det var inte roligt att vara där. Hon gnällde på oss som bodde där och var allmänt otrevlig. Så vi var knappt hemma på veckorna. Bodde hos Johanna och det var så snällt av henne att öppna upp sitt rum till oss 💜

När vi väl var hemma så hade vi det roligt med våra roomies och spelade kort, lyssnade på musik och hade det roligt.

Kör en throw back monday idag!
- Red Pride med Sara
- Red med Emelie
- Var i Colombia
- Red med Emma
- Började rida Loppan tillsammans med Lovisa

...som består av jobb och ridning. Som alla andra veckor alltså ;)
Imorgon är det lektion på KRS som gäller på kvällen och jag skall rida Daniel och Destiny under veckan. Är det bra väder skall jag försöka rida ut dom eller försöka promenera för hand med båda i skogen. Destiny är så lugn att gå med nu så jag tror det hade gått. Skall ta upp idén med Anki 😌

Mini film på Daniel från vår tur i torsdags!

Fortsatte vara i stallet 1 dag/veckan och det var alltid lika roligt. Vi var ute och dansade på helgerna och hade det kul. Träffade 2 trevliga killar som vi lärde känna och var med dom nästan varje helg efter första mötet. Spelade ofta spel med dom och var ute och dansade. Lärde känna lite andra personer genom dom och det var roligt att träna lite tyska.

Vi var i skolan också såklart och fortsatte lära oss och vår lärare var så bra tyckte jag. Åkte på studieresa till grannstaden Köln och fick veta lite om stadens historia, gick på ett museum och hade det mysigt med klassen. Vi hade vår första riktiga tenta och den gick bättre än förväntat, fick MVG haha. Tyvärr fick vår goa lärare sluta innan påsklovet av personliga skäl 😥

Hemma i sverige så fyllde vår katt Missty 10 år och syrran köpte biljetter till KENT. Var så glad när jag fick bekräftat att hon hade fått biljetter.

Vi hade påsklov och bokade en resa till Amsterdam, jag, Ebba, Johanna och Evelina. Åkte på söndagsnatten 27:e buss till Amsterdam och det var en liten dålig start. Vi trodde att vi hamnat fel och hade missat bussen. Alla 4 var trötta och irriterade så det blev lite tjafs, men tillslut fick Ebba tag på bussbolaget och de sa att bussen var sen.
Vi hade alltså inte missat den *phu*. Vi kom fram till tågstationen så var klockan 06 på morgonen och vi köpte biljetter till tåget, minns inte vart vi åkte ifrån, men kom fram till stan ett tag efter det och skulle gå till hotellet där vi skulle bo. Tog en taxi dit och väl framme så skulle vi checka in. Men det fick vi inte... Även om Ebba hade pratat med de innan och berättat att vi kom tidigt på morgonen, så vi lämnade våra väskor och gick ut i kylan. Hittade ett ställe som precis hade öppnat och satte oss där för att äta frukost. Dyraste frukosten jag någonsin har ätit... Minns inte summan men den var DYR... och god haha. Fick tillslut checka in och vilade en stund innan vi gick ut och kollade in stan. 👀