Har gjort en hel sminkhörna hemma nu som ser extremt ohygienisk ut men whateverrr. Har aldrig vart någon som köper massa smink men har fått upp ett intresse för det på senaste tiden. Har gått loss och beställt hem massa, både dyrt och billigt som typ Wish (som faktiskt har fett mycket bra grejer? Paletterna på bilden har jag hittat där). Extremt roligt! Väntar på flera paket därifrån just nu så tänkte visa när alla paket har anlänt.

Hur som helst! Gjorde mig i ordning för en utgång igår och drack lite Prosecco. Skulle träffa Bella som jag tidigare aldrig har träffat men vi har följt varandra i kanske ett år och snackat om att ses hundratals gånger men det har inte blivit av. Lite för att hon bor i Gävle. Men igår så kom hon och hennes kompis ner för att fira hennes 20-årsdag!

Så jävla snygga bilder! Hahahah, Men fan vad kul vi hade! Var först på woken (lol nödlösnings alternativ) i tio minuter när vi väntade på att Berns skulle öppna där Bella hade satt oss på listan. Var dock ganska trött vilket jag oftast är på helgerna nu för tiden, tror det är för att det är mörkt och kallt och att jag jobbar mycket. Somna på nattbussen hem och vakna vid något buss-center och fick ta en taxi hem vid halv sju. Nästa gång, om ett par veckor ska jag dra till Gävle så får Bella visa mig vad det har att erbjuda. Mysigate <3

Hade inte på mig Rebecca Stella settet pga minusgrader så fick bli en vanlig halvtråkig klänning från River Island. Och jag ser att jag verkligen måste göra en total makeover på mitt hår. Både göra någonting åt färgen och frisyren, ser riktigt bedrövligt ut just nu.

Ni som aldrig har rest ensamma, eller är rädda för att resa solo borde inte vara det. Finns absolut ingenting att vara skraj för och man lär sig så mycket. Min Paris resa som jag gjorde i höstas var lätt en utav dom bättre resor jag har gjort, och jag har rest mycket och vart iväg på längre resor långt bort. Saken är den att jag och min bästa kompis skulle ha åkt tillsammans från första början så det var ingenting som jag hade planerat. Men hon fick ej beviljad ledighet, och denna resa hade jag vart inställd på att jag skulle göra redan i typ Juni samma år. Så det fanns liksom inga hinder. Jag skulle till Paris.

Den 25 Oktober kom och jag fick skjuts ut till Arlanda av min snälla mamma klockan fem på morgonen. Och på Arlanda så finns det ingenting som heter för tidigt så jag drack en stor stark till frukost och åt omelett på flygplanet med fin utsikt.

Mina första vyer i Paris. Tog en buss smidigt ifrån flygplatsen för 17 euro.

Jag bokar alltid flyg som landar så tidigt som möjligt för att få ut så mycket som möjligt under dagen. Min svit (ja! Jag lyckades hitta ett jätte bra erbjudande mitt vid St: Germain. En mindre svit på 42 kvadrat med stort badkar och balkong) var inte klart innan 14 och jag ankom ett par timmar tidigare så jag gick och satte mig på ett brasserie och åt ost och drack rödvin och kände mig allmänt proper. Det var cirka 20 grader varmt och man frös ingenting.

När jag fått mitt rumskort så badade jag i kanske två timmar, beställde en pizza till rummet och gjorde mig i ordning.

Jag glömmer alltid bort att en karta i städer som exempelvis Paris och London inte motsvarar samma avstånd mellan två destinationer som i Stockholm. Så jag trodde att Eiffeltornet låg cirka sträckan Medis-Hornstull från mitt hotell, och att jag kunde ta en skön kvällspromenad. Men det var fan över 8 kilometer, och jag hade klackskor och inga cigaretter och halta mig fram för att hitta en tobacco och alla Metro stationer som jag passerade var ute på en linje där jag var tvungen att åka jätte långt och byta för att komma till Trocadéro. Vem pallar det inte jag i alla fall.

Jag hade heller inte tagit ut några kontanter och i Paris så kan man på nästan inga tobaksbutiker betala med kort under 15 euro så jag köpte på mig hela fem paket och kom tillslut, helt blodig om ena hälen fram till Eiffeltornet lagom till solnedgången. Riktig krigare!

Självaste målet med det hela var ju inte att kolla på Eiffeltornet, det har jag redan gjort, den gången jag åkte dit på min 18-årsdag med mitt ex. Utan jag ville vara tursit deluxe och få bilder på mig med Eiffeltornet. En kille i min ålder frågade om han kunde hjälpa till då jag stod och tog selfies, och det tyckte jag att han kunde. Efter det frågade han om jag ville dricka bärs med han och hans kompis och det ville jag.

Dom bodde delvis i Paris och delvis i Tyskland. Jag tror att vi satt där i tre timmar och drack öl, alltså tills det var dags att ta en taxi tillbaka till hotellet.

Det var kanske det enda jag saknade i Paris. Jag hade verkligen velat dra en hel utekväll och dansa hela natten, men som ensam tjej skulle det aldrig falla mig in att göra det. Varken i Paris eller i Stockholm.

Dag två så gick jag upp någorlunda tidigt för att ta mig mot Café de Flore som jag redan har bloggat om. Det jag redan har skrivit om, som mitt besök vid Chanel butiken, shoppingen osv kan ni hitta i mitt arkiv.

Jaja! Det var väl lite små jobbigt om man inte är en person som använder sig utav selfiesticks och måste be någon okänd ta alla bilder på en själv. Kvällen innan var det ju bara trevligt att dricka öl med två trevliga killar, men så går det inte till jämt. Fast det gick lysande ändå! Jag fick precis dom bilder på mig själv som jag ville ha.

Dag två efter mitt frukost besök på Café de Flore så tog jag tunnelbanan mot Notre-Dame och shoppade en massa souvenirer längst floden tills det att jag jag hitta en uteservering med utsikt mot självaste Notre-Dame, beställde in ett glas Champagne och en skål pommes som var dom krispigaste och godaste jag någonsin har smakat.. Och där satt jag och kände livet i mig.

Precis som gången innan jag var i Paris så fick jag aldrig in I Katedralen just för att jag inte orkade med att slösa bort en halv dag på att stå i kö. Så jag promenerade istället mot Marais som är den bästa delen utav Paris enligt mig. Var ute efter secondhand shopping, och efter en massa tips och google sökningar som jag hade gjorde så skulle Marais vara det som gällde.

Jag vet inte om jag har hängt på helt fel trådar i och med mina sökningar eller om jag bara hade extremt otur med utbudet precis just då jag var där. Men var på kanske sex olika butiker och hittade bara en kjol och en tröja som jag inte ens tyckte var speciellt snygg (och inte har använt efter det) bara för att jag ville köpa någonting.

Nu blir bilderna helt i oordning men påvägen hem tillbaka mot hotellet så mötte jag upp killarna som jag träffat dagen innan för att äta en Crêpe (dom hade utlovat att visa Paris bästa crêpe ställe efter att jag berättat att det är cirka det bästa jag vet). Den var FETT god, tydligen den godaste jag någonsin har ätit ser jag på en gammal caption på min instagram till en bild från den kvällen.

Det blev kväll igen som det blir varje dag och jag poppa en flaska champagne, nej detta är inte ursäkt men jag vill bara klargöra att jag var ju inte packad under hela resan. Jag drack något glas medans jag gjorde mig i ordning haha.

Sedan så bestämde jag mig för att åka till en skaldjursrestaurang som jag gått förbi när jag var i Paris förra gången och som låg nära det hotellet vi bodde på då och som jag verkligen ville testa. Kanske lite tragiskt att beställa in en skaldjursplatå på en person (dock 1/2 men ändå), och en halv flaska vin vid ett bord mellan två par. Men äsch! Jag kommer väl aldrig mer träffa dom och Fyfan vad gott det var med skaldjur.

Efter det så vinkade jag adjö till Eiffeltornet efter en promenad då jag tyckte jag fått min dos utav det, tog ett Mojito stopp, köpte hem ett 6-pack Lipton och Tea och låg och kolla Netflix resten utav kvällen.

På lördagen så tog jag ett tåg mot ett mindre ställe, kanske en timma utanför Paris för att shoppa på en outlet. Och det var inte bara skit som typ Barkarby utan hitta faktiskt massa bra saker! Den outleten fick i princip stå för all shopping under min resa.

Hade fortfarande skavsår från första kvällen och det blev inte bättre utav att traska runt kring en outlet så jag satte mig och åt en fransk dagens lunch och drack lite vin och tog efter det en svindyr Uber hem till hotellet.

Vilade bara på rummet fram tills middagsdax. Gick ut, passera triumfbågen, tyckte det var kul att se en gammal kånken mitt på Champs-Élysées och satte mig ner på ett brasserie.

Satte mig först inne i restaurangen och beställde in en pizza men kände mig efter ett tag inte på humör utav någon anledning så bad om att få den i en kartong, satte mig utomhus under värmelampor och klappa kisse, drack en Desperados och rökte ciaretter i väntan på min Uber.

Alla ovanstående bilder är ifrån olika dagar. Hälften knäpptes på lördagen men dom andra under dom första dagarna. Orkar inte kolla upp datum och tycker inte att det spelar någon större roll.

Sista dagen gick jag runt jätte trött bland alla lyxiga butiker och skyltfönstershoppa, köpte presenter och bockade av det sista på min to-do list. Åkte upp till Lafayettes takvåning med utsikt över större delar utav Paris.

Sådär ser en riktigt tröttla ut. Åt en glass på Amarino den dagen också. Den obligatoriska tumblr glassen.

Söndag! Sista dagen. Planet skulle inte lyfta förns vid 23 så jag hade ju nästan en till hel dag att strosa runt i Paris med en väska på 23 kilo :-) åt ännu en omelett till frukost ock satt under värmelampor på ett brasserie i Marais. Middagen fick bli så franskt det bara går innan jag hoppa på bussen ut mot flygplatsen. Pommes, gratinerad löksoppa och ett glas rödvin.

Vid det laget så hade jag så lite pengar kvar på mitt konto att jag fick be modern min föra över ett par hundra så att jag kunden ta en buss från Gare de Lyon mot CDG. Lyckades skramla ihop mina sista euro till en dyr flygplatsöl i väntan på boarding och sedan så var det bara tacka Paris för den här gången och flyga hem igen.

Tackar även gudarna för all hjälp jag fick med mina bagage i metron. I Paris Tunnelbana så finns det ingenting som heter rulltrappa och det var väl kanske det enda dåliga som hände under resans gång.

Apropå metron så lärde jag mig hur hela Paris tunnelbanesystem fungerar den här gången. Inte det lättaste men nu fattar jag!

Så! VAR NTE RÄDDA för att resa ensamma! Detta är bland det skönaste jag någonsin har gjort. Tänk er själva. Att vakna upp fyra mornar i rad och bara behöva tänka på vad DU vill göra just idag i världens bästa stad.

Även om jag vill skriva om det så lite som möjligt och vara helt ute ur den ätstörda världen för alltid så är det inte direkt en hemlighet att jag under en längre tid faktiskt var väldigt svårtsjuk, under perioder dödssjuk i Anorexi. Jag var väldigt öppen med det och skrev helt utan gränser om det på sociala medier.
Jag ångrar mycket och har fortfarande ett flertal följare på min Instagram som är i recovery. Jag är inte den som tänker hålla på att blockera folk men jag undviker dom bara så gott som det bara går och jag är hundra på att flera utav dom läser min blogg, och jag vill bara klargöra att tänker ni sitta och kommentera någonting som kretsar kring min kost/levnadssätt/träning/livsstil.. Allt som har med det att göra., så kommer jag bara att kasta era kommentarer. Fick en kommentar senast för ett par dagar sedan från någon som reagerat på att jag skrivit att jag sällan äter frukost på vardagar.

Då ifrågasätter jag, hade du reagerat likadant om det vart en person som aldrig har vart sjuk skrivit så? Jag vet inte, men i alla fall majoriteten utav mina kompisar äter inte frukost på vardagar och det gjorde typ inte jag heller innan jag blev sjuk. Det ligger säkert någon välmening i det hela men låt bara bli att kommentera. Jag är friskförklarad för en bra tid tillbaka och äter helt enkelt inte frukost pga den simpla anledningen att jag inte är hungrig klockan sju på morgonen. Men bjuds det på bullar vid nio-kaffet på jobbet är jag den som säger ''TACK FÖRST DEN!''. Och blir det över tar jag gärna en bit till utan att ens tänka. Det finns ingenting som är sjukligt kvar utan allting handlar om att jag går på hunger-känsla eller ork.

Jag ska inte behöva skriva *trigger varning jag åt ingen frukost* * eller behöva förklara varför jag ibland tar en sallad istället för pasta, för att det finns dom som har/har haft någon form utav ätstörning läser. Blir ni triggade utav att jag inte lever efter vad som är icke-acceptabelt enligt ert matschema, så kan ni lika bra sluta gå in här, ni har ingenting här att göra om ni bara ska vara kritiker.

Det jag skulle skriva i detta inlägg var egentligen inget ätstörningsrelaterat inlägg men råka visst dra ut på det. Vill som sagt bara klargöra vissa grejer och få det tydligt svart på vitt om jag nu ska fortsätta blogga i fortsättningen.
SÅ! Det jag skulle berätta var att jag fick ett gymkort i julklapp och var idag på Eriksdalsbadet för att aktivera det. Och varför jag drog upp ätstörning var inte bara för att säga att jag inte vill ha massa kommentarer kring det utan att jag nu äntligen efter det som har varit får börja gymma igen!
Det var just träning (då dock inte gym utan jag sprang och gick väldigt mycket för att förbränna mer kalorier än vad jag fick i mig) som fick mig att insjukna totalt och rasa i vikt från första början för över tre år sedan. Jag har fått börja leva som en normal person igen under senaste året och efter min friskförklaring men just träning har med all förståelse varit en väldigt strikt bit. Jag sprang en del när jag var i Thailand men det var inte jätte långa sträckor och då var jag ju med min familj konstant. Det var där jag blev som mest återhämtad och det gick väldigt sakta, men säkert. När vi kom hem igen så låg fokusen mest på jobb och att styra upp saker och ting, som vardagsrutiner jag inte hade haft på flera år igen och att få en fungerande vardag.

Jag mådde ganska dåligt under sommaren pga saker som jag gjorde som bara fick mig att må ännu sämre och under hösten så började min livsglädje komma tillbaka igen och träning har vart någonting som jag saknat. Att träna för att må bra. Att gå till gymmet för att känna sig stark och att svettas och ha kul. Jag hatar verkligen att känna mig svag, att vara den som inte orkar, jag var trött på det. Jag vill inte bli någon bodybuilder men jag vill kunna klättra upp för ett berg och jag vill orka kunna springa snabbt och långt och jag vill orka med att kunna stå på händer.

Idag körde jag mitt första gympass, eller pass och pass, idag gick jag till gymmet för första gången på flera år för att känna på lite och pröva. Jag körde lite på bandet, lite crosstrainer, lite funktionellt (squats, sit ups osv..), lite rodd och stretch. Kollade inte kalorier överhuvudtaget, jag fick svettas och känslan var så jävla skön. Efter det så gick jag och handla hem godsaker, tog en sväng förbi systemet för att handla något att föra på lätt innan nattens bravader som inte bara är det torraste vinet jag kan hitta men tycker smakar skit, drack en halvliter ananasjuice och hade en sådan slags kick och skön känsla i kroppen som jag inte riktigt har haft på länge. En känsla jag knappt minns och inte riktigt kan förklara. Jag kände mig stark. Känslan utav jag orkar och fan vad jag mår bra känslan och fan vad kul det här var!

Mitt mål är att bli riktigt vig igen som jag en gång i tiden var. Då tränade jag ju dock gymnastik fem dagar i veckan och stretcha och höll på hela tiden. Gräsmattan på baksidan till vårt hus var det bästa jag visste under ett par somrar. Så många handvolter, flickisar, rondaterer och utmananingar på mig själv i handstående som har gjorts där. Och så många gånger jag har gått ner i splitt och spagat och dragit ena foten bakom huvudet i vardagsrummet på en yogamatta under vintern.. Så höll jag på hela dagarna.

Så vig kanske jag inte kommer att bli igen. Men jag vill bli vig. Och inte ha lika stel kroppshållning som jag i dagsläge har och jag vill kunna släppa loss kroppsligt.

1: Åt en lunch på jobbet igår som jag verkligen inte blev mätt på (typ spenat med lax och gladakossanost och en falafel). Mina matlådor blir oftast någonting jag slängt ihop efter en kylskåsplundring under morgonen snabbt innan jag springer ner till bussen utan marginal, därav rätt knäppa kombinationer. Så plocka upp en pizza påvägen hem med tre olika sorters ostar för att ost är guds gåva till människan, musslor, ananas och en rätt konstig kombination även där. 2: Nej, jag ska inte bli den som postar bilder som bara skriker ''hej jag har vart på gymmet'' men detta var liksom premiär. Tänkte först sudda ut displayen för någon kommer väl att kommentera någonting om det, men varför i friden ska jag behöva göra det? 3: Njet, det är icke en proteinshake jag häller i mig på bussen innan gymmet. Finns väl roligare sätt att få i sig protein än att dricka en tråkig shake känner jag. Men fick en fin shaker i julklapp som funkar lika bra att ha som vattenflaska och som matchade träningsväskan jag snott utav min lillasyster.

Jag äter i princip aldrig frukost på vardagar. Jag börjar jobba klockan noll åtta trettio varje vardag och har lunch halv tolv, vilket i alla fall jag anser som rätt tidigt. Jag går upp någon gång mellan halv sju-sju, sminkar mig på tio, klär mig med kläder som jag redan har valt kvällen innan och sover på tåget eller dricker en Nocco. .

Men idag så skulle jag faktiskt till SEB för att göra saker som vuxna människor ibland har en plikt att göra. Så jag hade tid att fördriva innan så det blev som så att jag slängde i mig en frulle på Haymarket medans jag väntade på att banken skulle öppna. Visst ser den lyxig ut? Det är danskt rågbröd med kallrökt lax, pepparrot, cream cheese och sånt!

Någonting som jag har vart dålig på att handla under alla år är festklänningar. Klickade hem dom här tre eller fyra (beror på hur man väljer att se på saken) för någon vecka sedan och har nu fått alla paket. Allting har prövats och jag är riktigt nöjd med alltihop!

Pink velvet set

Det här är det enda jag inte fick någon bra bild på på. Men! Hade tänk att ha det i helgen när jag ska ut och jag är väl inte den som inta tar bilder på allt jag gör så lär ju knäppa ett gäng. Kjolen finns att köpa här och toppen här.

Seguin Short Dress

Den här är min favorit utav alla tre. Är egentligen inget större fan utav paljettklänningar för min erfarenhet utav det är att man bara fastnar och trasslar in sig i saker. Men den är så fin och jag vill ha den jämt så då får den trassla in sig och ha sig bäst den vill. Klänningen finns att beställa här och i fem olika färger.

Crushed Velvet Dress

Så otroligt lyckat att jag både får en helt annan hårfärg och hudton från bild till bild. Så går det när man lattjar med filter och redigerar via telefonen. Jag ska faktiskt köpa mig en kamera, som jag har sagt. Ganska så snart! Den lönen jag prioriterar det före en massa nya kläder...

Jaja! Den här tyckte jag också om. Tror dock att den får ligga och sova i garderoben fram tills det blir sommar. Bär nog upp den bättre när jag har fått någorlunda färg och kan ha den utan strumpbyxor till ett par snygga klackar. Finns här!

Jag är 168 cm lång, har storlek XS i alla plaggen och tycker att dom är normala i storlek.

Igår efter jobbet så mötte jag upp min familj för en väldigt tidig middag på Pinchos.. Dom åker till Thailand i fem veckor på onsdag och om jag får allting att gå ihop så kaaanke (kanskekanskekanske)jag kan hälsa på dom i någon vecka. Så den här helgen kommer jag bara att umgås med dom och fixa med en massa saker.

Hur som helst så var det ingen höjdare, det var verkligen inte min idé att vi skulle äta där. Utan vi testade mest bara för att folk har talat så himla gott om det. Jag är ingen person som föredrar restaurangkedjor som Firday's, Olery's och liknande, Vapiano kan funka som lunchställe men inte mitt förstahandsval liksom. Pinchos påminde om en blandning utav alla tre restauranger. Gillade inte konceptet med att beställa genom telefonen och maten var väl inget att hänga i granen och det märktes varför det bara tog fem minuter att få in den.

Vi beställde in:
Chicken fajitas, kycklingkebab, stekta scampi, fish & chips, vinkokta musslor, västerbottenpaj med skagenröra, getost med rödbetor (den var bäst), sötpotatispommes, friterad halloumi (den var näst bäst) och chili cheese nuggets.

Allting för det billiga priset 600 kronor och då en varsin pepsi max och en öl inkluderat.

Nej jag hade inga förväntningar, Pinchos liksom jag kunde på ett ungefär själv lista ut innan vad det skulle vara för kvalité på det hela. Allt som allt får 2/5 Danielor och jag känner inte att jag behöver gå tillbaka dit igen någonsin. Om man ska dit så tror jag att det passar bättre med ett gäng kompisar innan man drar ut eller kanske en grej att gå på med sitt jobb. Men en fredag med familjen? Tvär nej.

Tisdag Januari 2

Ser ju inte riktigt ut så på bilderna som jag knäppte runt åtta-tiden i morse men tro vad ni vill va, jag var faktiskt taggad på att komma tillbaka till jobbet igen efter cirka två veckors uppehåll. Åkte på vintersjukan veckan innan jul och har legat helt död hemma i min säng. Men dum som jag är så bestämde jag mig för att jag kände mig bättre under julhelgen, så jag gick ju såklart ut och festa hela natten på juldagen. Kom hem vid tio tiden på morgonen och då hade febern gått upp igen, högre än tidigare. Så kan det gå!

Jag älskar mina kollegor och jag älskar mitt jobb. Dagen gick fort, idag var en sån dag då det hade kommit in mindre roliga saker att värdera men jag fick julklapp utav min chef som jag skulle ha fått i förra veckan och typ alla hade pizzarester med sig i matlådan (lol) som vi satt och åt på lunchen och prata om allt möjligt skoj så det var mysigt. Tänkte att jag ska skriva mer om mitt jobb i ett annat inlägg och exakt vad det är jag egentligen gör som jag trivs med så förbannat bra. Lite komplicerat att förklara men det är verkligen världens roligaste jobb där ingen dag är den andra lik.

Förutom min fina Fila Hoodie så hade jag på mig mina nya Nikes som kom i samma Junkyard paket i fredags som tröjan. Vem har jag att skylla på när jag klagar på kylan? Bara mig själv. Man ser ju liksom bara på bilden hur kallt det ser ut.

Hämtade ut två andra paket på posten efter jobbet! Ett från Rebecca Stella som jag tänkte visa senare. Beställde tre festklänningar men jag fick bara två idag, så antar att den sista kommer typ imorgon och visar allt i ett och samma inlägg då. Men det andra!..

Majgaad. Finaste underkläderna och classic jeansen från Tommy! Allting satt som en smäck. Även fast det är underkläder så tänker jag ändå ha på mig det på stranden i sommar för att dom är alldeles för fina för att ej få visas upp. Älskar 90 tals modellen på jeansen eller faktiskt egentligen allting som är Tommy 90s. Kanske ska ha på mig dom imorgon och visar väl i så fall en outfit, ska visa hur både jeansen och underkläderna sitter på. Är ju så jävla nöjd!
Jeansen hittar ni här och underkläderna här och här .

Första Januari pizzan

Var precis och plockade upp två stycken skaldjurspizzor på en restaurang till en golfklubb ganska så nära där jag bor för att fira den internationella pizzadagen. Undra hur många pizzor det bakas idag.. Själva grejen är väl egentligen att man ska hugga in på en pizza som är lika sunkig och flottig som en själv pga bakfylla men det smaka precis lika gött ändå.

Annars så ska jag bara ligga och kolla youtube och vloggar resten utav dagen, internetshoppa lite och softa sönder. Hade egentligen velat gå på bio men tror ingen annan förutom jag är speciellt taggad på det. Får bli till helgen. Måste se Ted filmen!

Så tråkigt inlägg. Vi hörs mer en annan gång.