Älskar det nya hotellet!! Alltså stranden.. Måste visa genom film eller någonting man är verkligen helt ensam, inte en människa. Så fort vädret blir bättre ska jag knäppa lite fina bilder (Hahah bara visa när det är bra).

Gillade dock menyn på mat bättre på KawKwang. Men äsch, äter ju inte bara i restaurangen och helt fel var det ju inte. Det som är så jävla fett är att nu bor jag 3 minuter ifrån Saladan! Kan köpa ifrån streetfood stånden varje dag!
Lunch var ingen höjdare. "Cheese salad", självklart! Tänkte jag. Ost är också någonting som är väldigt dyrt här, tyvärr, jag älskar ju ost typ mer än allt. Förväntade mig feta eller någon salladsost men får in någonting som ser ut som ett försök till vegetarisk burgare? Hahah, njaa.. Men kan inte riktigt bli sur då den var väldigt fint gjord.

Mammas lunch. Ser inte så aptitligt ut men det är oststuvad spenat! Minuter var baconen men den gick ju att pilla bort. Smakade lite nyfiken som jag är och oh my ggggg vad gott! Mår lite illa nu däremot. Men det var det värt.

Restaurangutsikten, inte så dum!

Missförstå mig rätt nu. Jag är jätte jätte tacksam att jag har fått den här resan utav mina föräldrar och glad över allting som jag får se och uppleva. Men alltså det är klart att man tröttnar på saker även här.

Man tröttnar på maten, man tröttnar på alla söta prylar som man ser överallt, man tröttnar på dom fina solnedgångarna, man tröttnar på att döda tid vid poolen, man tröttnar på dom billiga drinkarna..

Samtidigt som om det sur ut att jag har det top notch hela tiden, brukar läsa igenom min egen blogg ibland och fnissa lite för mig själv. Det är så himla lätt att få allting att låta perfekt men så är det ju verkligen inte. Jag mår bra här borta, det gör jag. Mycket bättre än hemma! Men jag har det också jobbigt och jag slåss fortfarande med en väldigt svår sjukdom hela tiden.

Lite allmänna funderingar bara! I onsdags så drack jag vin hos Pass följt utav åtta rätters på någon tysk restaurang tror jag att det var. Är osäker. Väldigt tysk mat som ni ser! Kolla in schnitzel och ärtorna!!!
Ha-ha.. Var väldigt gott i alla fall.

Visste ni förresten att det är vin som är dyrast här?! Har fått lite frågor kring vad saker kostar. En öl i butik ligger på cirka 40 baht (8kr) och på restaurang det dubbla priset. En drink cirka 150, ett glas vin 180, en kvarting sprit alltifrån 200 till 500 beror på märke. Men en flaska vin i butik är det värsta! Billigaste jag sett låg på det saftiga priset på 640 baht! Inte så farligt kanske ni tänker men då får vi heller inte glömma bort att en thailändare med ett vanligt arbete (exempelvis restaurangpersonal) har en lön på ungefär 4000 baht i månaden! Galet. En pizza kostar också runt 400 baht.

Nu så har jag precis ätit min sista frukost på detta hotell. Flyttar idag! Vi bokade inget hotell innan vi åkte hit och eftersom att vi är mitt inne i högsäsongen så är det väldigt fullbokat på dom flesta hotell och resorter. Man får helt enkelt ta det man hittar! Stannar man lika länge som vi gör utan att ha bokat får man räkna med att man kanske behöver flytta runt lite.

Gör inte mig någonting. Som sagt man tröttnar på saker och ting så ska väl bli kul med ett helt nytt hotell, men det är ju typ samma miljö överallt. Pool, bungalows, restauranger hit och dit. Har ju ändå bott här typ sju gånger, på detta hotell.
Så nu är mina föräldrar uppe i receptionen och betalar för allt vi har festat till det med här på hotellet på rumsnumret och klockan tolv kommer taxin! Yey.

Tog min in till Saladan igår för att skriva. Sidorna var lika tomma som på bilden när jag gick därifrån. Beställde in en krabba som lunch som var en riktig besvikelse så..

Bestämde mig för att gå och utmana mig på en annan restaurang! Åt alltså knappt något utav krabban haha SÅ JÄVLA RIKE XD Traska.

Har ju inte ätit rött kött på väldigt länge men ska jag äta burgare så är det riktig burgare jag ville utmana mig med första gången hade jag bestämt. Nästa gång blir det halloumi eller något annat skojigt.
Den var tyvärr en besvikelse, ingenting alls i jämförelse med typ alla 7 burgare jag smällde i mig under min weekend i Paris. Rätt torr och tråkig, tror jag glömde beställa med ost också.. lämnade en del men Jaja! Ska skriva ett inlägg i Lanta gruppen på Facebook och fråga vart jag hittar Koh Lantas bästa hamburgare så kanske jag blir mindre besviken nästa gång.

När jag hade kommit tillbaka till hotellet såg jag att det skulle vara BBQ fest på kvällen! Utmärkt! Älskar ju sånt.

Vi beställde in alltifrån grillad kyckling till bläckfisk, räkor och bakad potatis. Yummii!

Avslutade kvällen med att bjuda alla i min familj på en valfri drink på Focusbar. Dyraste drinkarna hitintills under resan men kände för att festa till det lite grann. Kan dock inte säga att man fick vad man betala för, jag körde det säkra kortet med en Gin drink men alltså mammas Hahaha.. Inte nog med att det var det dyraste drinken på hela menyn utan den var slut på två sipp också. Den var bara rolig att ta bild på. Lite väl mycket turist varning på den va, tycker inte alls att sånna där drinkar är speciellt häftiga. Nonono.

God morgon gänget!

Sprang lite längre idag och svalkade av kroppen i poolen sedan. Ser ut som att jag är Koh Lantas största badkruka på bilden tro vad ni vill men jag upplever till mitt stjärntecken ut till 100 procce! Är som fisken i vattnet. Så pilutta er!
Plaskar och har mig i hela bassängen!

Dagens frukost (åt en omelett till också) och dagens lunch, lite enklare idag. Inte haft så stor aptit när det har vart som varmaste dagar hitintills.

Hur som.. Tog vikten idag! Jag är helt enkelt tvungen att göra det då jag fortfarande ligger flera kilo underviktig. Var helt säkert på att jag i alla fall skulle ha gått upp ett kilo då jag har ätit väldigt mycket mer än vad jag brukar och mat med mer näring, onyttigheter och alkohol på det utöver maten.

Men vet ni vad! Vågen visade exakt samma siffror som den gjorde dagen jag åkte! På grammet!
Alltså mitt mål är naturligtvis att fortsätta kämpa för en viktuppgång, men är samtidigt inte besviken på mig själv då jag faktiskt har gjort vad jag kan och ätit utan att riktigt bry mig. Kan inte säga att jag har ätit vad jag vill när jag vill - men jag har ändå lyssnat på min kropp och ätit om jag har vart hungrig bara kanske inte just det jag faktiskt är sugen på. Fast ändå sett till att bli mätt och vart noga med vatten! Jag rör ju på mig en hel del utöver springandet men har fått typ två blodsockerfall under hela resan och inte känt mig svimfädig en enda gång.
Men jag ger inte upp! Målet är att försöka släppa mer på den bit kontroll som jag har kvar och att våga utöka lite till. Bara dra gasen i botten! Dö är den hen ska, den där Ana.

Ni som undrar om jag får träna:
Svar ja! Jag får motionera osv lite grann men jag får inte överdriva.

Nu är det allt fler som lämnat ön, bland annat han som jag har dejtat.. Har ett par tjejkompisar kvar här men tror att det kommer komma fler snart, annars så har ju jag inga problem med att dra in till stan, beställa in en drink och sätta mig och surra med folk som är här och backpackar om jag skulle ha det tråkigt. Vet i alla fall att jag hinner pricka in ett till full moon innan jag far hemåt igen! Yeey.

Var bara hemma med familjen igår. Försökte göra någonting för att tänka på annat allihopa! Hade det mysigt med tända ljus ute på balkongen och ingen utav oss kände varken av aptit eller någon större hunger så vid nio delade vi allihopa på en pizza i restauranger. Drog iväg och köpte lite torrcider på moppen sen strax innan stängningsdags oss somnade nångång där kring tolv.

Vaknade upp vid sju då min pappa skulle iväg till Krabi för att spela golf. Satt och drack kaffe och läste lite. Älskar min egen tid på mornarna! Mötte upp Amanda runt ett för ett sista häng innan hennes avgång till Phi Phi imorgon.

Visade henne butikerna jag gick loss på igår - thaibutikernas thaibutiker. Var för varmt så satte oss på den restaurang med mest skugga som vi kunde hitta och utforskade menyerna som en karta.

Fick bli en rejäl tom kha gai! Brändes i halsen. Inte riktigt funnit mig in i att jag faktiskt är i Thailand och glömmer bort att det räcker med att säga "spicy food" och inte "very spicy" som man måste i Svedala utifall att man vill ha mycket smak. Lyckades svälja i fel strupe som grädden på moset också, hahaha ja ni kan ju kanske själva föreställa er. Halsbränna next level DELUX! Fick svepa i mig hela min lemonjuice.

Promenerade stranden hemåt igen, knäppte lite bilder och kramades hejdå! Och nu åker hon imorgon. Det var en fin tjej det, Amanda! Hoppas vi ses någon gång igen.

Ätit seafood nu på kvällningen och blivit blöt som en katt i regnet. Thailands väder är så lurt, man kan aldrig lita på det. Kan gå från 35 graders molnfri himmel till blixtrar och dunder, spöregn och andra galenskaper fortare än en gris blinkar.

Hade lite planer men drar mig inte en meter ifrån min säng i det här ovädret. NEVAH evaah! Måste försöka förstå vardagen också, som det blir om man är borta såhär länge. Kan inte leva rövare varje dag!

Alla i min familj behövde ventilera lite efter vad som hänt så mamma och min lillasyster gick in till Saladan medans jag bad pappa köra mig på moppen längst bort andra sidan stranden samtidigt som han kunde spela golf.

Thailand, landet där man bah vräker i sig bananer! Märks det?.. Haha.. Min plan var att jag skulle gå hela våran strand hem fast på gatan bakom beachen. Med sorgsen musik i lurarna knallade jag mig framåt med flera stopp på vägen.

Shopping är ju ingenting som är Lantas starkaste sida om man säger så. Så länge man inte är ute efter fett äkta Chanel väskor, Versace parfym för
30kr och OBEY linnen, då har ni dött och hamnat i shoppinghimlen. Dom har fan till och med börjat göra kopior på Kånken ryggsäckar?!?!

Vart otroligt shopping sugen och detta låter så förbannat töntigt men jag handlar och klär mig enbart i secondhand, märkes, ZARA eller som nu när jag befinner mig på en ö, hippiekläder. Spar min shopping till Bangkok.

Men! Det finns lite grejer jag faktiskt kan tänka mig att klä mig i. Ju längre bort ifrån turism man kommer på gatorna, ju mer guldkorn finner jag. Här i en "butik" Thailändarna spenderar sina pengar på kläder i. På bilden tror jag ingen utav er ser något särskilt snyggt, men tänk second hand nu. Med en närmare titt på plaggen och lite rotande så kan man faktiskt hitta något fint och det gjorde jag. Visar längre ner i inlägget!

.. Sen till dagens provrum! Yep! Där stod jag i mina tandtråd till trosor och pröva kjolar. Mitt inne i butiken!

Passera alltifrån riktiga blaha blaha stånd och butiker som säljer alltifrån brödrostar till lösögonfransar till det som motsvarar det Thailändska Systembolaget. Man kan hitta allt! Som ni ser.

ALLT! Är fotogeniskt här! Får panik ifall batteriet står på lågt då jag ser någonting som jag vill ta bild på var och varannan minut och jag visar bara en bråkdel utav allt på bloggen. Skulle bli bildregn jämt annars, vill ju inte att ni ska tröttna på mig!!

Sen till min ShhhOoppPing Haul! Haha driver loss.

Men kjolen som var för stor men vad gör det då kan jag bara dricka mer öl och äta mer pizza. Skit tröja att slita på här, trosor för 4 kronor (inget Vickans hemligheter här inte), espressomugg jag fick gratis, fett coolt öglas i trä, kaktus (hitta mitt bakgrunds instagram material tillslut), såsskål man kan ha två såser i då jag lider utav extrem beslutsångest och alltid såsar så mycket som får följa med till Sverige, korg till mina pennor hemma då jag har en bedrövlig kruka som behåller just nu, yoghurtskål och sked då jag börjar tröttna på frukostbuffén, medicindosett jag inte ens har någon användning utav men man vet aldrig om man börjar må dick igen (kan ju annars ha med den tillför bakistabletter under en veckas partyresa nångång i livet) och två nya alkoläsk att prova. Köpte en Fkn IPA också! Finns typ inte IPA här bara Singah som gäller. Lyckan är obeskrivlig, som jag saknat det som folket så fint kallar ''Söders Champagne''!!!

Så! Nu har ni fått en rejäl utvärdering om vad och varför jag köpte allt detta krims krams. Hahah, har så tråkigt kommer ej visa exakt allt jag inhandlar under denna resa på detta vis men idag fick det bli så.
Är trött, det märks nog, mycket prat liten verkstad, borde sluta nu och istället ta mitt arsle upp ur sängen och göra mig i ordning. Ska tydligen till Indianen ikväll. Bråkat med min lillasyster lite grann om att jag drack upp hennes Sprite hon har kallat mig elaka saker är så ledsen men ska jämna ut det nu tänkte jag genom att lägga krokbenen eller något annat spårat påväg upp mot sängen thihi jag är så snäll.

Expedition Robinson fortsätter.

Eller okej jag måste sluta ljuga.. Jag var inte alls helt borta ifrån den horribla kopie-världen idag. Finns nog en del utav den utspritt precis överallt i hela Thailand.

Hade det faktiskt väldigt mysigt igår! Tog en drink samtidigt som jag väntade på min taxi samtidigt som mina föräldrar åt middag på vårt hotell för att ta mig till Long Beach.

Möttes upp, tog en GT och åt lite middag! Halka som på ett bananskal in i The Treehouse efteråt utav en ren slump där ett thailändsk reagge band spelade. Inte så livat men som sagt, väldigt mysigt! Var hemma vid halv två tror jag och somna med en gång.

Tog inga bilder direkt då jag inte orka vara den på en dejt Hahaha. Den otroligt skeva bilden på mig tog mamma för mamma tyckte att jag var fin (det var jag också men kanske inte just på den bilden) <3 Ni skall inte tro att jag ber någon ta alla bilder på mig. Bara nästan alla ;))

Nu börjar folk åka hem en efter en då inte alla har möjligheten att stanna här lika länge som jag. Bland annat vissa utom dom som jag hängde å lattja med på full moon i torsdags 👺

Men jag är ju som jag är, kontaktar folk utan att tänka efter då det i min värld inte existerar så mycket som jag tycker är pinsamt. Vad ska hända? Skämmer ut mig jämt å ständigt och banne mig vad livet blir roligt! På ett bra sett! Folk uppskattar oftast sånt och vissa tycker man är en knäpp tokstolle och andra att man är en riktig skitstövel. Haha!
En tjej som följer mitt recovery konto på instagram skrev en kommentar strax innan min avgång att hon också skulle åka till Thailand samma dag som jag. Innan jag visste ordet av det hade jag skrivit ett DM om hon skulle till Lanta, och visst skulle hon de! Till samma hotell som jag bor och flänger omkring på varje dag dessutom och det fick vi veta när hon anlänt hit. På plats.

Möttes upp idag i trädgården, slog oss ner och hade en skaldjurssalladsdejt! Var inte tyst en enda gång under hela måltiden och imorgon så ska vi iväg och kolla runt lite innan hon också lämnar mig i övermorgon.

Dom bästa personerna träffar man alltid på dom
märkligaste platserna eller på dom konstigaste visen, det lärde jag mig tidigt i livet. Både angående vilka jag umgicks med igår och idag.

Sitter och tröstäter lite minibaner nu som ett mellanmål eller vadfan man nu ska kalla det eller ettikera allt man stoppar i sig som. Rätt nedstämd stämning i min familj då en familjekompis gick bort i förrgår som också befann sig i Thailand.
​HÄR​ kan ni läsa artikeln om olyckan på Aftonbladet!

🙏🏼❤️✨ Sov gott, Calle 🙏🏼❤️✨

Tog mig samman efter pizzan och gick hela femtio meter klädd i bikini och elefantaxelväska barfota till Focusbar som jag velat gå till hela veckan som jag vart här.

Hade tänk skriva lite på min bok och det krävs rätt miljö för att jag verkligen ska få feeling för sådant under solsting..

Tror ni att jag var nöjd eller om var nöjd med mitt val? Jävligt nöjd! Skrev över femtio A4or. Måste ha vart pga barens namn.

Nu håller jag på att fixar mig för att dra iväg ännu en afton! Ska på dejt! Gissa med vem?.. ;)) Ledtråd: grå tröja.

Ett helt vanligt thaiyrke här i södra Thailand! När jag påbörjar min springtur strax efter sju så har thailändarna i alla möjliga åldrar redan vart igång i timmar med skaldjursplockningen.

Hade själv tänk plocka med mig ett gäng musslor hem till frukosten men dom rackarna hade redan tagit dem allihopa! Först till kvarn!

Plockade dock en snäcka som hade vart fin att lägga på altanen min (eller okej jag erkänner, lite fint att ha med på bilder när man fotograferar materiella ting exempelvis). Men den flög ur handen på mig strax efter att jag knäppt bilden. Var ett livs levande djur inuti! Ingen aning om vad för kryp tho. Får helt enkelt leta vidare efter mina instagtam-material imorgon, ska nog ta och ställa klockan på fem redan nu.