Blev en liten spontan trip till Växjö igår för att möta upp dem efterlängtade tjejerna, mitt G4 gäng<3 Inte träffat dem på nästan 2 veckor nu vilket är så sjukt lång tid för oss och det var som sagt på tiden! Så vi åkte in dit utan några större förhoppningar förutom lite kvalitets tid med varandra. Så det blev lite thai buffé för oss och sen så gick vi bara helt enkelt runt i Växjö, snackade och hade det bara allmänt trevligt!

Planerna för dagen och morgondagen nu är att idag så ska jag försöka hinna med att träna lite innan jag tar tåget&bussen vidare till Öland för att vara med G4 gänget igen, suprise suprise. Så i princip hela morgondagen kommer spenderas hemma i Felizias hemstad där vi också kommer att sova över hemma hos henne.

Så under fredagen sen så kommer vi att åka tillbaks in till Kalmar igen för att spendera några timmar i Linas lägenhet för att sen framåt kvällen dra vidare till ett 20 års firande!! Så taggad verkligen and I can't wait!

Men lite kvalitets tid som sagt med the gang igen behövs verkligen nu trots att skolan börjar på tisdag och att vi då kommer att börja umgås igen på heltid hihh.

Eftersom att om några enstaka dagar så påbörjar jag mitt sista år på gymnasiet, mina två sista skolterminer i mitt liv KANSKE. Mitt val till vilken linje jag skulle välja var dessutom inte det mest glasklara. Gick på besök för ekonomi och hotell&turism linjen inne i Kalmar på två olika skolor men på våren i nian valde jag ändå något helt annat. Samhäll beteende på en mindre skola med människor som jag i princip kände/visste om sen tidigare. Alltså inget nytt utan det kändes som en fortsättning på högstadiet när vi väl började och det var som ett trygghets val för mig men som kändes helt fel efter 2-3 veckor.

Jag kom tillbaks till tänkandet av hotell&turism eftersom jag verkligen älskar resor, upplevelser och allt däremellan och då började jag ringa runt, gick till rektorn och fick sedan byta en månad efter jag hade börjat ettan. Jag bytte skola, kände knappt någon där utan det var bara en jag "visste om" i den nya klassen sen tidigare som gick på samma högstadie som mig. Vi klickade ganska snabbt och själva klassen välkomnade mig med öppna armar<33 Man kände sig inte utanför om man säger så vilket var väldigt skönt! Genom dessa två år har vår klass delat upp oss en del och jag har hamnat i ett schysst tjejgäng som jag i dagsläget trivs riktigt bra med!

Men idag så ångrar jag faktiskt mitt val i själva linjen en aning men det finns inte så mycket att göra åt det nu såvida jag inte vill gå med dem yngre än mig och det vill jag faktiskt inte. Jag vill ta studenten med mina jämnåriga, bli färdig i skolan och sen se vad livet tar mig! Men nu är det som det är och har hört från flera att det dom läste i gymnasiet håller dem absolut inte på med för tillfället. Är dock inte helt missnöjd med mitt val för 2 månaders praktik utomlands under skoltid sitter riktigt fint på schemat i trean!!

Mitt tips till er som nu ska börja gymnasiet är att inte välja det ni känner er trygga med om ni fortfarande funderar på något som kanske skrämmer er eller gör er mer nervösa än "the safe choice", våga gå ur trygghetszonen! Försök även att lära känna så mycket nya människor ni bara kan för det finns inget bättre än flera härliga människor i sin kompiskrets! Och sist men inte minst tänk på att ifall ni är nervösa dem första dagarna så finns det faktiskt flera runt omkring dig som känner exakt likadant.

Montserrat är ett område som är placerat högt uppe i bergen med ett begränsat antal butiker, caféer, restauranger, kyrkor och hotell. Att ta sig till berget från Barcelona tog oss ca 1h med tåg och sen tog vi oss upp till själva berget med en kabelvagn vilket var en aning läskigt med tanke på att det var så pass högt upp.

Vi tog oss sedan ännu högre upp i berget och därmed hamnade 1000 meter över vattenytan ungefääär. Utsikten var magisk och man kunde faktiskt gå hur långt bort som helst här uppe runt berget men det orkade vi inte med utan vi stannade bara kvar i närheten av transporten.

Utanför den stora kyrkan som befann sig på området.

I transporten påväg ner för en sjukt brant backe med fönster både på väggarna och i taket.

Dagen avslutades sen på en restaurang som låg vid sidan av den kända gatan La Ramblas med så god förrätt och varmrätt serverat till vårt bord!

Hemma hemmaaa i Sverige igen efter en vecka i Spanien! Har haft det superbra och vädret har vart på topp trots att det regnade en aning två av dagarna. Barcelona var verkligen den finaste staden med asså! Alla byggnader, stranden, utsikterna ALLT! Har gjort några inlägg från veckan som ni kanske redan har sett + att jag har ett sista inlägg som antingen kommer komma upp senare idag eller imorgon. Gjort en del shopping med som jag kanske kan göra ett inlägg om lite senare. Kände i alla fall att jag ville ge er en update nu så ni inte misstänker att jag fortfarande är kvar där nere. Men som sagt så var själva resan amazeballzzz och jag kommer att komma tillbaka det kan jag lova!

Lite mer inside på vad vi egentligen gjorde på vårt första stopp på city turen! Som sagt så hoppade vi av just pågrund av utsikten och sen såg vi även att det fanns en restaurang i närheten med samma utsikt vilket var ett stort plus för oss då vi inte hade ätit något förutom en baguett på morgonen. Så sissy och jag beställde in en pizza som vi skulle dela på därav oliver och svamp som topping eftersom jag inte alls är så förtjust i det och fick offra mig. Minns inte riktigt vad restaurangen hette men ett tips för er som vill besöka det så börjar dem inte laga mat förrän 11.30 huhu. Men ett fantastiskt ställe med en ännu mer fantastisk utsikt!

Att ta bra hand om sitt ansikte och hud är enligt mig något som är viktigt men som jag tyvärr har slarvat med en del på senaste tiden vilket inte är bra. Har inte den bästa huden för tillfället som jag hade önskat men det är inte för illa heller. Det är på bättringsväg helt enkelt! Men jag har själv märkt att jag inte är så noggrann med vad jag lägger på ansiktet och skulle helst vilja testa på en serie istället för att blanda ihop märken som t.ex en ansiktstvätt från ett märke och en moisturizer från ett annat osv osv.

Har sett en del videos på youtube angående hudvårdsmärket DERMALOGICA som jag faktiskt tidigare har hört om. De flesta youtubers jag har stött på har nämnt att dem är riktigt bra och då får man såklart upp ögonen ännu mer för produkterna. Gick in på Babyface.se där dem då har produkter från det märket + en del andra. Om jag ska vara ärlig så skulle jag kunna testa på att använda dessa produkter ett tag och se om dem verkligen funkar för just mig för det är såklart olika för alla. Då skulle jag helst vilja testa på en serie av något slag som passar min hudtyp. Men vi får se, det återstår o se!