Hej! Herregud, nu är det en månad sen jag sist skrev... Livet har liksom kommit emellan och de två veckorna jag var hemma i Sverige över jul ville jag bara njuta av. Tror att jag använde datorn en gång under min Sverigevistelse. Kom tillbaka till London i lördags och försöker komma tillbaka till vardagen här, men det är jobbigt att åka mellan två olika liv. Det känns som att jag står med en fot i Sverige och en i London och jag kommer liksom inte igång med livet riktigt. Måndag och tisdag denna vecka var jag hemma med min värddotter som fortfarande hade jullov och började skolan igår. Jobbade 14 timmar i måndags och 13 timmar i tisdags, så igår var jag helt utmattad och sov till tolv. Det är redan torsdag och i helgen ska jag ut och käka med Malin antagligen. Nästa helg kommer Christian och Cassandra till London och stannar i tre nätter, vi ska bo på hotell allihopa! Det innebär att jag får en liten minisemester från au pair-livet och får andas lite, så det ska bli superskönt. Från en sak till en annan så vet jag inte om jag trivs här längre, att komma hem till Sverige gav mig en tankeställare och det känns som att jag trodde att gräset var grönare på andra sidan men har nu kommit på att jag inte är lycklig här.

Så glad över att det var snö i Sverige när jag var hemma.

Oj, nu har det varit tyst ett bra tag här. Jag har varit så himla stressad och alldeles för trött för att skriva något. Det har alltså gått två helger och en arbetsvecka sen jag skrev sist och jag har inte supermycket att berätta. Förra helgen spenderades i alla fall i Covent Garden och på Museum of London med Malin, Emma och Elin. Hann även med en tacokväll hos Malin. På söndagen jobbade jag från sju fram till lunch ungefär, men det kändes som att jag jobbade hela dagen då jag följde med min värdfamilj för att köpa julgran och min värddotter bestämde sig för att få ett utbrott som höll i sig i princip hela dagen. Det var dock ganska mysigt att klä granen på kvällen och sen drack jag och L glögg.

Förra veckan gick ganska snabbt, var hemma en dag med en sjuk värddotter som hade feber. Helgen kom och jag skulle ut för första gången i London. Det är omöjligt att ta sig hem till Hackbridge på natten så Malin var supersnäll och lät mig sova hos henne i Barnes. Tog tåget dit och lämnade en väska med saker och sen hoppade vi direkt på tåget igen och åkte in till Clapham. Vi köpte vin och letade upp bussen som skulle ta oss hem till Andrea. Där drack jag, Malin, Andrea och Åsa några drinkar och några glas vin och sen åkte vi iväg till ett house party i Notting Hill. Vi blev inte långvariga pga olika anledningar och efter en taxiresa fram och tillbaka till Andreas hus kom vi till Notting Hill Art Club som var helt okej. Alldeles för hög musik och väldigt instängt, så jag tror inte att jag gärna går tillbaka dit. Jag och Malin följde med på en efterfest och bestämde oss sedan för att röra oss hemåt. Vi hade ingen aning om var vi var i London, så tacka gud för Citymapper som alltid räddar mitt liv när det gäller tåg/buss/tunnelbana här. Halv sju på morgonen öppnade vi dörren till Malins hus, genomfrusna och med så otroligt ont i fötterna efter att ha haft klackar på fötterna i tolv timmar.

Vi sov i cirka fyra timmar, sen ville jag börja ta mig hemåt. Fick då veta att det inte går några tåg till Hackbridge på söndagar, så jag skulle få åka tåg och buss istället. Kom till tågstationen i Barnes och ser en lapp där det står att inga tåg går till och från Barnes den dagen, fick leta upp en buss som skulle ta mig till Clapham istället. Satt ute och väntade på bussen i kanske tjugo minuter och under den femtio minuter långa bussresan fick jag kämpa något otroligt för att inte somna. Väl i Clapham fick jag vänta ute i en halvtimme på tåget till Wallington och i Wallington fick jag vänta i spöregn i tjugo minuter på bussen som skulle ta mig hem. Ja, ni hör ju vilken bra söndag jag hade. Nu har min värddotter scharlakansfeber (visste inte ens att man fortfarande kunde få det) och hostar nätterna igenom. Var hemma med henne hela dagen igår, så jag jobbade alltså i TRETTON timmar med en unge som hade scharlakansfeber och utslag över hela kroppen. Blev överlycklig när hon gick till skolan imorse.

Nu räknar jag mest ner dagarna till hemresa och just nu står siffran på elva dagar. Snart sitter jag på planet!

Brunch på Bill's i Covent Garden.

Arkitekturen i London är helt underbar.

Inne på Museum of London. Här inne satt vi och myste en stund. (Alla bilder är tagna med mobil då kameran dog)

De hade byggt upp små krypin så man skulle få en känsla av hur ett kvarter såg ut förr i London.

Så här mysigt är vardagsrummet just nu.

Titta vad fin himlen var när jag var på väg hem förra veckan.

Min lilla ärta som gör mig alldeles galen men samtidigt förgyller mina dagar.

I tisdags gick jag upp klockan sex för att hoppa på tåget till Gatwick. Jag skulle nämligen hämta upp Christian som skulle hälsa på mig i tre dagar. Och vilka dagar det blev. Vi hann med så mycket det bara gick, men tyvärr fick jag lov att jobba rätt mycket. Därför var vi uppe supertidigt varje morgon för att hinna med allt. Vi började tisdagen med att åka hem och lämna hans väska och sedan tog jag honom till Clapham, vi hade för lite tid på oss att åka in till stan eftersom jag skulle jobba. Vi gick till en liten kolgrill för att käka hamburgare till lunch och sedan tog jag med honom in på Debenhams så att han fick kika lite på kläder. På tåget hem från Clapham sa Christian att han älskade London och ville flytta hit, och då hade jag inte ens tagit med honom in till centrala London. På tisdagskvällen tog vi tåget in till stan och gick till Covent Garden för att kolla på all fin julbelysning och ta några drinkar på Belushi's som ligger där. På tisdagar har de happy hour och man får två drinkar för £8, så man lär ju passa på!

Onsdagen började med frukost i Victoria och sedan hoppade vi på tunnelbanan till Oxford Street för att shoppa lite åt Christian. In och ut ur affärer, ont i fötterna och mycket folk. Vi svängde av på Regent Street och tog oss till New Bond Street för att kolla på alla fina affärer. Chanel, Gucci, Dior, Hermès, Louis Vuitton, Prada osv. Det blev knappt med tid och efter en snabb lunch på Costa fick jag lov att springa till tåget medan Christian stannade kvar inne i stan för att gå i fler affärer. På kvällen var det meningen att vi skulle äta middag på en fin restaurang men mina värdföräldrar kunde inte komma ifrån jobbet och kvällen slutade med en kebab i mitt kök halv elva och sen läggdags. Vi hängde läpp lite grann (mest jag kanske) och sen tog vi nya tag dagen efter.

Torsdagen kickstartades med inställda tåg och lite fix och trix för att ta sig in till stan. En timme senare stod vi i Covent Garden klockan tio för att äta frukost på Tuttons. Blåbärspannkakor, cappuccino och färskpressad apelsinjuice räddade morgonen och vi klev ut från restaurangen beredda på att göra det mesta av den resterande tiden. Man kan väl säga att resten av dagen gick i finlirets tecken. Ut gick vi från en fin restaurang, gick igenom Covent Garden där vi stannade och lyssnade på en kvinna som sjöng opera medan staden höll på att vakna. Vidare mot Leicester Square och på väg dit började solen skina och Christian kände sig rätt lycklig. Sedan åkte vi till Hyde Park för att kolla in Winter Wonderland och där köpte jag oss en varsin crêpe som vi åt medan vi gick längs vattnet i solskenet. Vi tog oss vidare mot Harrods för att kolla in delikatessavdelningen och på väg dit såg Christian flera Bentleys, Ferraris och en bil som var helt täckt av kristaller. Vi var verkligen i rikemanskvarteret. När vi var klara på Harrods hoppade vi på tunnelbanan mot Picadilly för att äta lunch på restaurangen som Christian ville äta på kvällen innan när det blev inställt. Stället var jätteflådigt och väldigt italienskt. Vi drack rödvin, åt mozzarella och parmesan, pasta och kyckling. Lunchen avslutades med en cappuccino och en espresso innan vi hoppade på tåget hem till Hackbrigde.

Christian tog tåget härifrån klockan fem för att åka till Gatwick. Jag började självklart gråta när han gick ut genom dörren och jag grät en stor skvätt igår kväll också. Imorgon är det tre veckor tills jag får andas dala-luft igen, och det ska bli SÅ skönt.

En glad Christian med världens godaste hamburgare.

Christian i väntan på frukost.

"EAT WELL, LOVE LIFE"

Gingerbread and cream latte på Costa.

Christian i sin fina brittiska christmas jumper med renar på.

På Trafalgar Square i sin nyinköpta keps som fick honom att se ut som en riktig engelsman.

Nu när jag är så långt bort från alla jag älskar så tänker jag på dem ofta. Tänker på hur mycket jag älskar alla nära och kära och hur lyckligt lottad jag är som har alla dessa fantastiska människor i mitt liv.

Beccis- Min absolut bästa vän som jag inte kan leva utan. 13-årig vänskap, så många minnen och så mycket tillit. Min soulmate, bästis och syster som betyder hela världen för mig. Hon är spontan, rolig, omtänksam och säger exakt det hon tänker. Hon vet vem jag är och med henne är allt så enkelt. Vill aldrig vara utan henne!

Christian- Min tvillingbror och kompanjon här i livet. Kärleken till honom går inte ens att beskriva, och bandet vi har kan ingen någonsin förstå. Om inte han fanns vet jag inte vem jag skulle vara.

Min pojkvän- Han är inte bara min pojkvän, han är min bästa vän och ger mig så mycket i livet. Han får mig att skratta, han får mig att känna mig trygg och bryr sig om mig något så otroligt. Han är en person som ger så mycket till andra och inte ber om särskilt mycket tillbaka. Vad gjorde jag innan jag träffade honom?

Mina bästa vänner Colan, Erik, Kristin, Cassandra, Ellen, Sofie- De finns där i vått och torrt och gör mig alltid glad. Vi har aldrig tråkigt ihop och alla skratt de har gett mig är ovärderliga. Vänner som dessa är svåra att hitta och jag kommer aldrig hitta bättre människor att spendera min tid med. Det spelar ingen roll om vi är i olika delar av världen, att träffa dem är som att komma hem. Min andra familj.

Johnny- Min extrapappa och en av mina största stöttepelare här i livet. Vad man än behöver finns han där och lyssnar och hjälper. Han har gett mig så mycket i livet och kommer för alltid att tillhöra min familj.

Min familj och släkt- Mamma, pappa, mormor, morfar, moster, Peter och mina kusiner. Mamma som är så omtänksam och osjälvisk, min bästa vän och stöttepelare. Pappa som alltid finns där och ställer upp, vad det än gäller. Mormor och morfar som är de finaste människorna på denna jord och de bästa morföräldrarna man kan önska sig. De ställer alltid upp, får mig jämt att skratta och kommer alltid att vara mina idoler. Moster som garanterat är den roligaste människan jag vet och som lyser upp varje rum hon kommer in i. Peter som alltid får mig att skratta och som dessutom går att prata med om allt, han lyssnar alltid och bryr sig. Mina fina kusiner som jag aldrig har tråkigt med och som känns som syskon. Ju äldre vi blir, desto roligare har vi ihop och jag skulle inte vilja leva utan dem.

Detta inlägg är till er, ni som alltid har funnits där och som jag älskar så innerligt. Ni sitter på väggen här i mitt rum i London. Ni är det sista jag ser innan jag somnar, och det första jag ser när jag vaknar.

Igår hade jag en heldag inne i London med Malin och Emma. Först åkte vi till Marylebone för att gå på Svenska kyrkans julmarknad och kika lite. Där var vi dock klara ganska snabbt och gick mot tunnelbanan för att åka vidare till Covent Garden. Väl i Covent Garden gick vi runt och kikade på allt julpynt och gick in i några gulliga butiker. Emma och Malin gick in på den svenska godisbutiken och köpte på sig lite lösgodis, men jag som inte ens gillar lösgodis gick mest runt och tog kort eftersom affären var så himla fin. Vid tre var vi vrålhungriga och hittade en italiensk restaurang där vi satte oss och beställde in pizza och pasta och pratade i ca två timmar. Emmas kompis kom förbi den sista timmen och när vi var klara skiljdes vi åt så Emma och hennes kompis gick åt ett håll och jag och Malin gick åt ett annat. Vi var sugna på att ta några drinkar och gick runt och letade i typ två timmar efter ett ställe som inte var fullt. Vi gick igenom Picadilly Circus, Trafalgar Square, Liecester Square, SoHo, Chinatown och Camden. Till slut hittade vi en liten bar vid Covent Garden där vi beställde in mojitos och bara satt och pratade. Kom hem strax efter tio och kollade ikapp några serier. Idag har jag inte gjort någonting och så ska dagen fortsätta. Jag ska vila upp mig och sträckkolla serier och äta Marabou. Nästa vecka blir fullspäckad och jag vill vara utvilad! Nu kommer en bildbomb!

Svenska kyrkan som ligger i Marylebone. Det var kö längs hela gatan.

En godisaffär fylld med Candy Crush-godis.

Covent Garden.

I den svenska godisaffären.

Igår åkte jag själv in till Croydon för att shoppa lite och det slutade med att jag gjorde av med alldeles för många pund på en kappa. Till mitt försvar var den perfekt och dessutom från en affär som inte finns i Sverige, så jag tyckte att jag var värd den efter att ha hållit hårt i alla pengar sen jag kom hit. När jag skulle åka hem gick jag totalt vilse och letade i säkert en halvtimme efter min hållplats. Problemet med trams är att hållplatsen man gick av på inte är den hållplatsen du ska gå till för att åka tillbaka. Efter mycket om och men hittade jag min hållplats och tog mig hem säkert, men det tog verkligen på krafterna. Därför tänkte jag att jag skulle sova ut idag och kanske bara ta en promenad eller något, men halv åtta fick jag ett sms från min värdmamma där hon skrev att S var krasslig och skulle stanna hemma från skolan. Med andra ord har jag jobbat tio timmar idag och är mer än trött. MEN, idag knackade det på dörren och en brevbärare gav mig en stoooor kartong. Jag visste att min familj hade skickat ett paket, men jag hade aldrig föreställt mig att det var så stort. Det kändes som julafton och jag slet upp paketet. Där i låg en gulligt kort, Wasa frukost, skinkost, Herrgårdsost, en osthyvel, Ahlgrens bilar, en äggskärare, tidningar, lösgodis, Marabou apelsinkrokant, skinka, kaviar, riskakor, dipmixer och brödkryddor. De känner mig verkligen och hade skickat iväg världens drömpaket!

Imorgon ska jag ta tåget till Waterloo för att möta upp Malin och sen tillsammans åka till Marylebone för att träffa Emma och hennes kompis och gå på Svenska kyrkans julmarknad. Sen ska vi till Covent Garden och kika runt lite och förhoppningsvis käka middag och ta en drink eller två!

Just det, i onsdags var det även tre veckor sen jag kom hit och igår var det prick en månad tills jag åker hem över jul. Heja mig!

När jag stod och väntade på tåget till Clapham i morse ropade de ut i högtalarna att tåget till Epsom hade blivit inställt pga elektroniska fel. Tåget till Epsom är alltså det jag tar när jag ska hem, så jag blev lite orolig över att jag inte skulle kunna ta mig hem med tåg om jag åkte iväg dit jag skulle. Jag hoppade på tåget ändå och hoppades på att de skulle hinna fixa felet tills jag skulle hem. När jag stod på perrongen på Clapham Junction och väntade på tåget hem blev jag överlycklig över att felet hade blivit fixat, MEN tåget var tjugo minuter försenat. 30 minuter stod jag ute i kylan och väntade och väl på tåget höll jag på att somna. Hämtade min värddotter som vanligt och stannade kvar i lekparken en stund. Gillar att låta henne springa runt där ett tag varje dag efter skolan så man gör av med både energi och tid. Idag har vi bakat chokladkaka, hjälpts åt med disken och tränat på räkning. Nu sitter jag i soffan i vardagsrummet och pratar med två tjejer jag ska träffa imorgon i Wimbledon!

Den där håriga saken är världens konstigaste kudde.

Kom precis hem från Barnes där jag träffade Frida, en tjej från Sandviken som har varit här i två månader. Vi åt lunch på ett gulligt café och gick sedan över gatan till den svenska affären. Jag har tänkt baka bröd och behövde lite svenska ingredienser som fil, sirap och rågsikt. Det slank ner lite annat i korgen också... Wasa frukost, Annas pepparkakor, en liten flaska julmust, kaviar, ost, medwurst och bregott. För allt detta fick jag betala ca £30, men det var det absolut värt. Snart ska jag gå och hämta min värddotter från skolan och underhålla henne i några timmar. Ikväll ska mina värdföräldrar på ett möte om min värdpappas nya företag så jag ska jobba en timme extra. Dock är det väl inte jobb egentligen, det innebär bara att jag ska vara hemma ifall min värddotter vaknar, inget ansträngande direkt!

Idag har jag bara varit hemma hela dagen och tagit det lugnt. Vaknade utvilad vid nio, gick upp och tog en lång dusch och åt frukost i lugn och ro. Sedan har jag bara legat hemma, kollat på serier och druckit te. Ville ha en hemmadag eftersom gårdagen var så fullspäckad, så jag behövde vila upp mig lite. När jag gick och hämtade min värddotter från skolan gick vi över till lekparken som ligger mitt emot hennes skola. Hon hann inte leka länge förrän hon ramlade ner från klätterställningen. Hon var dock inte högre upp än en halvmeter, men hon ramlade med ryggen först ner på underlaget runt klätterställningen och slog i sin hand och sitt huvud. Självklart började hon storböla, mest på grund av chocken, och jag fick lov att bära henne+väska+vantar+mössa+viktiga papper de fem minuterna det tar att komma hem. För att vara tre år gammal är hon väldigt tung, det tycker hennes föräldrar också, och när vi kom hem hade jag sån kramp i höger arm att jag inte ens kunde skära min mat när vi åt middag. Träningsvärk kommer garanterat infinna sig i båda armarna imorgon. Som tur var gjorde hon inte illa sig, hon blev mest rädd och efter lite mys i soffan hade hon repat sig. Under eftermiddagen underhöll vi oss mest med play-doh och kittlades lite. Fick på henne pyjamas och i väntan på L ville S kvällsmysa i mitt rum. Nu sitter jag i min säng, kom precis hem från affären där jag unnade mig lite chips och nu ska jag kolla på Orange is the new black (för tredje gången) innan jag ska sova. Imorgon åker jag till Barnes för att hitta på lite grejer med två svenska tjejer!

Idag blev jag 20!!!! Har faktiskt haft en superfin födelsedag, trots att den inte firades hemma med min familj och vänner. Jag vaknade klockan tio och gick upp och gjorde mig frukost. Tjugo minuter senare ringde mormor och morfar och sjöng för mig som de gör varje år, världens bästa start på födelsedagen. S kom in och skrek "Happy birthday, Josie!!!" och L sa att jag inte fick komma in i köket på en stund för de höll på att fixa en överraskning. S kom sedan och hämtade mig en halvtimme senare och ledde mig in i köket. De hade blåst upp ballonger, hängt upp serpentiner i taket, kastat konfetti överallt och gjort en stor banderoll som det stod "HAPPY BIRTHDAY" på. På bordet låg tre paket och ett kort. Jag fick skönhetsprodukter, en necessär och ett presentkort på Topshop. Senare under dagen åkte vi till Kingston för att äta födelsedagsmiddag på TGI Friday's. Drack en mojito och åt både förrätt, huvudrätt och efterrätt. När middagen var över kom vår servitris med en födelsedagstårta och hela restaurangen sjöng för mig innan jag fick blåsa ut ljusen. Nu ligger jag i min säng och skypar med min pojkvän. Imorgon börjar en ny arbetsvecka och jag känner mig rätt redo. Veckan bjuder dessutom på en del träffar med andra au pairer, vilket ska bli superkul!