byxdress- Zara
skor- Henry Kole
väska- Karen Millen
örhängen- present från min fina pojkvän (Köpta på Nk men vet tyvärr inte vilket märke.)

Älskar verkligen denna byxdressen! Så himla somrig och enkel, men med en fin detalj i axlarna. Den är också lätt att matcha med olika accessoarer för att klä upp eller ned. Är också lite stolt över mig själv att jag för en gång skull köpte ett plagg med lite färg, haha. Den fanns även i svart men jag lyckades motstå. Duktiga jag.
Örhängena fick jag som sagt av David. Hade sett dem inne på Nk, provat dem och blivit förälskad. Sedan fick jag dem äntligen på studenten och jag blev så himla glad! Stenarna är i samma rosa färg som byxdressen samt turkosa stenar. Verkligen matchy matchy med outfiten och pelarna i bakgrunden, haha.

Byxressen var

Godmorgon fina ni!
Idag är det vår sista dag här och det känns så himla tråkigt... Men vi ska ju faktiskt snart tillbaka till Grekland fast till en annan ö om några veckor, så himla härligt! Tyvärr vaknade vi upp till ett grått och tråkigt väder, så det blir ingen sol och bad idag. Men vi ska göra det bästa av denna dagen ändå. Försst hade vi tänkt att gå och äta någon god frukost på något trevligt ställe och sedan får vi se!

Igår var det Champions League- final som David vill titta på. Vi hittade ett trevligt ställe vid hamnen med stora skärmar där vi åt hamburgare, drick drinkar, och kollade på fotboll. Väldigt härligt faktiskt! Efter det promenerade vi längst hamnen och myste. Vi har det så himla gött här, vill verkligen inte hem...
Jaja, puss så länge.

Hej på er! Hur mår ni?
Jag tar tillbaka det där med att ångesten blir lättare på sommaren i samband med solen och värmen. Fyfan vilken ångest jag hade igår, därav ingen update igår.
Sorry för det men så blir det ibland!

Idag mår jag mycket bättre och ligger just nu vid stranden och lyssnar på Fredagspodden. Älskar Hanna & Amanda. Känns som att de är mina, lite äldre väninnor.

Önskar er en fortsatt bra lördag så hörs vi senare!
Kram❤️

Shit vad trött man bli av frisk luft Vi har åkt båt hela dagen och kom precis tillbaka till rummet, helt matta och slut båda två. Men mysigt har det varit! Dock blåste det en del och därav inget bad för mig, men David fick bada för oss båda istället. Ett av ställena vi stannade på var Porto Katsiki. Tydligen sjätte finaste stranden i världen, enligt någon amerikans tidning. Och det var verkligen vackert! Turkost vatten och vita stenar i botten och berg bakom stranden.

Vår middag idag kommer bli varsin gyros då vi inte orkar gå någonstans(det är utmattande med semester, höhö). Sen ska vi kolla på någon film och bara mysa.
Älskar att resa med David. Vi skrattar oss igenom dagarna och jag blir bara mer och mer kär för varje minut. Det år någonting med solen, man ser på livet mer lättsamt och allting blir roligare. Eller håller ni inte med? Jag som ofta har ångest känner inte alls av det lika ofta, men framför allt inte lika starkt. Så himla skönt. Denna resan var behövlig.

Bikini från H&M

Haha, älskar denna. Love u bae

​Bilder från vackra Porto Katsiki

(Hehe, min solglasögon-bränna är allt).
Jag har aldrig känt att jag trivs i vita byxor och har därför tidigare aldrig ägt ett par. Men för några veckor sedan provade jag denna kostymbyxa från Zara och kände med faktiskt bekväm i dem och slog till! Det är jag himla glad för då de är perfekta för sommarens lite svalare kvällar, men ändå fortfarande somriga då de är vita. Gillar även att de är en tightare modell på dem då jag har flera kostymbyxor som är lite mer lösa.

skor- Henry Kole
kostymbyxor- Zara
t-shirt- TopShop
väska- H&m
örhängen- Glitter
armband- Avi&Lena

Denna kvällen har varit drömmig!
Min och Davids kväll spenderades på världens mysigaste restaurang med lampor i träden och härlig musik. Dessutom var maten, helt utan att överdriva, något av det godaste jag smakat! Vi drack båda rosé och delade på lite olika, mindre rätter. Till efrerrätt delade vi även på en Baklava utan dess like. Maten hittills har inte varit jättebra, tyvärr. Så detta var verkligen en positiv vändning!
Efter middagen promenerade vi längst hamnen och bokade en båttur tills imorgon. Ska bli spännande!
Nu ska vi bädda ner oss och titta på en film.

Tack för världens mysigaste kväll, David. Jag älskar dig.
Godnatt till er andra! Pussar.

Rosé & couscous-sallad med med marinerade grönsaker

Grillade laxspett som var så goda så att jag vet inte vad

Lilla jag

Vår himmelskt goda efterrätt: baklava med choklad, glass & halva-topping

Som ni ser här ovan satte vi oss och läste lite i eftermiddagssolen, hur härligt och avslappnande som helst! Köpte boken Tid av Alex Schulman och Sigge Eklund på Landvetter innan flyget och måste säga att den är så himla mysig. Kanske är det för att jag känner att jag redan har en relation till dem då jag lyssnat på deras podcast från avsnitt ett, men jag älskar deras personliga och privata berättelser om händelser i deras liv. Hur de tänkte som unga och hur de tänker om livet nu. Verkligen ett boktips för sommarens strand-läsning!

Nu sitter vi här på hotellrummet igen och jag skriver detta medan David fortfarande läser. Om en stund ska vi ut igen och äta middag.
​Hoppas ni haft en lika bra dag som jag! Pussar och kramar från mig.

Iklädd i en body/baddräkt (don't really know) från &Other Stories, favorit solisar från Cèline och solhatt från Lunita.

Hej bästa ni!
Denna dagen har spenderats på stranden i en solstol med poddar i hörlurarna. Och tro det eller ej, världens största badkruka, Dalia Malinsky, tog årets första dopp!
Nu har vi precis kommit upp till hotellrummet igen för att duscha av oss och byta om för att hitta något mysigt ställe att äta lunch på. Resten av dagen hade vi bara tänkt mysa och ta det lugnt, kanske läsa lite vis stranden eller promenera.

Önskar er en fortsatt bra dag, fler updates kommer senare under dagen! Kram.

En väldigt chill semester-outfit som jag slängde på mig direkt när vi kom fram.

Linne skjorta- Zara
Shorts- Levi's
Bikini- H&m
Sneakers- Adidas
solglasögon- Céline

Förresten! Jag söker någon med grym kamera som är duktig på att fota outfitbilder. Behöver nämligen en ny header osv. Så om ni själva är grymma och har tid för detta, eller vet någon annan, så maila mig på daliamalinsky@gmail,com eller kommentera!
PUSS

Hej på er!
Sitter och bloggar från hotellrummet med öppen balkongdörr och hör ljudet från vågorna vid stranden alldeles nedan. Hur härligt som helst! Imorse var vi uppe vid halv sex för att hinna med planet och vid ca tolv-tiden var vi framme här i Grekland. Så fort vi kom fram till hotellet slängde vi på oss badkläderna och gick ned till stranden. Där låg vi en liten stund och gick sedan och åt lunch. Nu har vi precis kommit hem från en liten promenad längst hamnen. Området är väldigt mysigt och fint och det ska bli riktigt härligt att vara här i en vecka med David. Imorgon är planen att hyra var sin moppe och åka runt lite, annars ska vi mest sola, bada , kyssas och äta glass. Klagar inte.

Den fina hamnen/strandpromenaden här på ön. Tycker att det är så fint med alla berg här kring Lefkas. Det finns tusen olika barer och restaurang längst promenaden och det är antagligen här någonstans som vi ska äta middag ikväll.