Jag gillar att variera min kost och därför brukar jag växla mellan olika mål. Jag har lätt för att tröttna om jag äter samma saker varje dag.
Allt för att få i mig det jag behöver och för att orka med dagen med allt vad den kan innebära - skola, träning, jobba mm.

Protein - ex. ägg, bönor, kött, mjölk. ( Öka proteinintaget. Ät gärna 1,6-2 g protein per kilo kroppsvikt per dag. )

Fibrer - ex. havregrynsgröt, fullkornsflingor, fullkornsrågbröd, müsli av olika sorter. ( Välj långsamma kolhydrater för att behålla energin längre, med massor av fibrer. )


Fett - ex. avokado, mandlar, hasselnötter, mjölk. ( Hellre olja än smör. )

Sen brukar jag även göra hemmagjord juice av olika frukter för att ge mig själv en vitamin boost!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

På dagens gympass stod det ben och eventuellt en gnutta mage ifall jag skulle palla, vilket jag faktiskt gjorde ;) Jag körde på de traditionella squatsen såklart, det blev min main övning. ( min pump va sjuk )
Jag tycker även om att träna med gummiband eftersom man då samtidigt kan träna de " mindre " musklerna runt om kring så det la jag också mycket fokus på!
Sedan blev det andra övningar med och utan maskiner också men dem är svåra att förklara i form av text:))
Som magövning har jag en speciell favorit som jag jag kan ge en mer exakt förklaring på senare men den liknar en nedåtvänd situp men vikt i form av kabelmaskiner.. ¿ som sagt är jag dålig på att förklara i form av text så kommer säkert upp en bättre beskrivning i form av bild/video senare.

Imorgon ska jag försöka ta mig upp lite tidigare för att åka in till stan och kolla på höstgrejer med några tjejer från min klass!

Godnatt
⭐️

Likes

Comments

Jag har tidigare testat på att blogga men det blev aldrig någonting av det, så nu tänkte jag försöka igen och den här gången ge det ett riktigt försök.

Jag somnade wayyy för sent igår så tog mig inte upp ur sängen förens en timme sen.. Har precis ätit klart min frukost och ska nu gå och packa gymväskan.

Jag gymmar just nu främst på Sats i viggbyholm, tycker att det är lagom med folk där och en skön miljö. Gymmade tidigare på Sats danderyd men tröttnade på miljön, så det är skönt att kunna byta lite. Ha dee😚




Likes

Comments