Vilka underbara och gulliga kollegor man har. I torsdags blev jag och en till kollega avtackad. Vi  fick en varsin jätte fin dalahäst i present 💖 Det är med blandade känslor jag lämnar jobbet. Kollegorna kommer jag att sakna enormt. Vi har alltid haft kul och gjort mycket tok tillsammans 😊 Men det är klart man kan ju fortsätta att umgås ändå.

Idag den 6/6 firar vi 3 år som gifta och igår hade vi varit ihop i 22 år. Det har vi firat med en seglats till Axmar brygga. Vädret var verkligen varierat mellan skön sol🌞 till piskande hagel❄ Vi gick på en liten sightseeing i byn å tittade på lite historisk kultur. Så intressant 😊

En regnig, men skön tisdag. Ja, vad säger man om denna dag... regnet har skvalat hela dagen, men det var väl behövligt och uppfriskande. Jag måste ju säga att luften i naturen luktar helt underbart vid regn. Dagen på jobbet har varit ganska bra idag iallafall. Att jobba i hemtjänsten är så fritt å skönt och man får så mycket positivt energi. Det lilla extra jag ger mina kunder, förgyller hela deras vardag och de blir så glada när jag kommer hem till dem💖
Men tiden i hemtjänsten har nu börjat ebbat ut...jag har nu pga av chefsbyte å omorganisation, nu valt att säga upp mig...😱 Jag står längre inte bakom kommunes (chefen) sätt att behandla personalen. Nuförtiden har vi en orealistiskt planering, stress och personalen är både sjukskrivna och flera har valt att byta arbetsplats. För ca 6 mån hade vår hemtjänstgrupp 100% nöjda kunder i en undersökning. Personalen trivdes och gjorde det lilla extra för alla. Vi var med andra ord kommunens bästa hemtjänst och fick en utmärkelse för det 💞
Nu har vi ny chef å blivit ihopslagna med en annan grupp å allt har totalt rasa 😞 Sorry att jag skriver så mycket nedlåtande, men jag måste få skriva av mig i min frustration.
Nu ser jag framemot mitt nya jobb som Köksansvarig på ett dagis💖

Puss på er😘

Nyss hemkommen från en kort weekend med bara mannen 💖 Jag önskar jag kunde dela lukten av skogen på ön. Hela ön är nämligen helt betäckt av liljekonvaljer 😍 Helt magiskt att komma upp tidigt på morgonen och titta ut på det spegelblanka havet innan alla kommit upp. Bara sitta i sittbrunnen och känna en doft av liljekonvaljer och höra på småfåglarna kvittra. Ja, dessa dagar har jag verkligen kunnat mediterat och njutit av livet💞
Ser redan fram emot nästa helg, då ska vi segla lite norrut...

Härlig primiärtur till Granskär. Äntligen har vi kommit ut med båten. Fick dock inte med hela familjen denna helg, men så är det ju att vara tonårsförälder 😜

Åh, snart är sommaren här, fast man egentligen inte tror det....herregud i morse var det 2 grader varmt här i Falun...brrr. Tur man kan drömma sig bort med Dagny och känna värmen genom drömmen. Men vem är Dagny undrar ni kanske?? S/Y Dagny är en Jeanneau Sun charm 39 från år 1989. Dagny är en unik blandning mellan tävling och bo-båt. Dvs hon är både snabb och har en mysig och bekväm inredning för att ha som bo-båt. Året därpå slutades modellen tillverkas, utan delades upp i 2 olika modeller, Sun fast och Sun Odyssey . En snabb båt och en bo-båt. Dagny är ca 12 gånger lång och 4 meter bred. Det finns 3 hytter. Två stycken ligger i aktern (längst bak) och en i förpiken(längst fram). I mitten av henne är salongen där det finns en hörnsoffa och ett längsgående pentry (köket;gasolugn och spis samt kyl och frys). Där finns även 2 toaletter med varsin dusch i båda. I salongen finns även ett navigationsbord med VHF mm. Uppe i båten finns en ganska rymlig sittbrunn och en liten badbrygga med duschmöjligheter. I sittbrunnen har vi även ett sittbrunnstält som vi kan sätta upp om det är dåligt väder eller om man vill sitta och mysa i på kvällen när det blir lite kyligare ute. Förutom storsegel och försegel har hon en motor, som man kan ta till när man inte ska åka så långt eller om vinden är helt stiltje. Om vinden är bra brukar vi segla i ca 8 knop (ca 16 km/h) Dagny har en mast på ca 17,5 meter, vilken jag har varit upphisad i några gånger :)

Bild 1; Sittbrunnen med sittbrunnstält

Bild 2; Hela Dagny

Bild 3; Förpiken

Bild 4; Trapp ned i båten till salongen samt ingång till akterhytterna

Bild 5; Barbords akterhytt

Bild 6; Salongen ( ingång till förpiken i bakgrunden)

Igår var det årets dag... SJÖSÄTTNING av s/y Dagny ⛵🌞😍 Så snart börjar årets äventyr till havs 💞