I fredags kväll hade jag och Jesper myskväll, vi åkte på hemmakväll och köpte massor med lösgodis och såg flera filmer tills vi somnade.

Lördag chillde vi mest hela dagen, red en sväng på Tuva. Sen skjutsade jag mamma och hennes kompisar till något event. Sen åkte jag vidare till Daniel där Jesper och andra vänner befann sig. Så vi festade där, spelade kubb och det annorlunda var väl att jag var nykter. Sen skjutsade jag in några som skulle på krogen, några andra skulle ha lite nattkäk och hem med lite folk också. Sen när klockan var två så hämtade jag mamma och hennes kompisar och skjutsade hem dom. Trött!

Söndag blev chilla den dagen också. Kom faktiskt lite sol, så låg och solade lite. Måste ju hinna få lite färg i sommar.

Nu var det nästan två veckor sedan jag bloggade, därför att det inte hänt nå speciellt mycket. Jag jobbar på som vanligt på Veterinärhuset, där mina kvällspass ofta slutat med två timmar övertid, men finns det saker att göra, då är det ju roligt. Hatar lugna dagar, man bara går å lullar runt och passa på att städar, då tickar klockan långsamt. Fredagen kom jag hem åtta, så det blev en lång dag på jobbet, typiskt att det var fredag, men jag hade inga planer så det var ju bra. Tisdag var en rolig dag, jag var på röntgen och det var jätte mycket patient som skulle in där, så det var göra hela tiden, sånt är kul.

Annars rider jag Tuva så ofta jag hinner, förra veckan fick hon ett par vilodagar i sträck, då var hon väldigt pigg när vi red igen, lite glädjeskutt gjorde lilla tanten.

Har börja gymma på morgonen också, gjorde det i gymnasiet och det finns ju bara fördelar med det. Man blir pigg på morgon och resten av dagen, och sen har man hela kvällen till att göra annat, för gymma har man redan fått avklarat, skönt. Gymmar bara dagar jag börja 9 annars får man nog för lite sömn, sova är viktigt.

Oliver min lillebror har hunnit fylla 10 år också. Fick sin första mobiltelefon. Så både torsdag och söndag blev det fika/middag med släkten.

Igår var jag på ultraljudsundersökning på sjukhuset, hungrig och kissnödig var man tvungen att vara. Men inga fel, allt såg ok ut. Så det var väl bra.

Jag har ju hypotyreos. Och jag har insett fler nackdelar med det, förutom att vara ständigt trött och inte kunna äta 99% av vad en vanlig människa kan äta, så är det helt omöjligt att bygga muskler och helt omöjligt att förbränna fett. Det är bara så. Vilket inte känns direkt peppande när jag gymmar och tränar så pass mycket ändå. Men det är något jag måste acceptera. Även om det suger.

Nu är det inte långt kvar innan vi åker, flygbiljett bokad och visum fixad iallafall. Men lite fler saker som måste fixas innan avresa. Är så himla mycket man måste tänka på, mobilabonnemang, bankkort, adapter osv. för USA. Har beställt och köpt flera olika bikinis, så nu är jag redo för strandlivet. Räknar dagarna. 37 dagar tills vi far!

Veckan på jobbet har varit bra, har varit väldigt mycket hela tiden, dock utan att bli stressigt. Förutom fredag, då kom det knappt några patienter, det var så lugnt, aldrig varit med om det tidigare. Så passade på att lära mig lite i labbet och städa. Göra sånt man inte hinner med i vanliga fall. Måndags efter middagen fick jag super ont i magen, sen när jag vaknade på tisdags morgon mådde jag jätte illa. Så blev hemma från jobbet. Jag kunde inte fatta vad som var felet, det ända tänkbara var väl att jag ätit något gammalt.

Fredag kväll blev det serier/film med Jesper. Lördag red jag Tuva på dagen, sen gick jag ner till Älven där min familj, Ulli med familj och Anders med familj var. Vi grillade, åkte båt, åkte wakeboard och vattenskidor. Till och med jag. Jag hoppade i vattnet på 16 grader och åkte vattenskidor för första gången. Jätte läskigt, skrek hela vägen, haha. Tog ett tag innan jag kom upp, men jag kom upp!

Idag vaknade jag för sent, halv elva. Resten tältade vid älven, men jag sov hemma i Stordalen. Så idag ska jag greja lite med tvätt, städ och matlådor inför veckan. Sen ska jag också rida och gymma.

Kändes inte tungt att gå till jobbet på måndag morgon, och detta är för att jag trivs jätte bra på jobbet och gillar det jag gör. Dock var det skönt att gå hem, för det var stressigt, så båda benen och huvudet värkte. Blir lätt stressigt när det är semestertider. När jag kom hem åt jag middag, hemma hos mamma och pappa, sover där hemma just nu. Sen tog jag mammas nya cykel, cyklade ner till stallet, red Tuva, sen cyklade jag hem. Tungt sista biten hem. Andra dagen gick jobbet också bra, lärde mig massor av nya saker, vilket jag gör varje dag på mitt jobb, vilket jag tycker är roligt. Efter jag slutat åkte jag till Jesper och åt grillad kyckling, sen gym med Jesper och Matte. Onsdag efter jobbet åkte jag till Jesper, så vi lagade mat tillsammans. Sen åkte jag hem och tog en chill kväll. Ligga i sängen och ta igen sig lite, så skönt och behövligt.

Lördag morgon sov jag ganska länge, klev upp och gick direkt ut när jag såg att solen lyste. Så jag åt en god hemmagjord kebabsallad i solen. Så härligt, direkt när solen gick i moln, alltså mycket moln. Vid tre tiden, då åkte jag ner och red Tuva. En barbacka tur. Så mysigt. På kvällen tog jag och Jesper en promenad, vi hittade en liten kattunge på vägen, så vi försökte leta upp ägaren i närheten, vilket vi också hittade. Men man hade ju önskat att man inte hittat någon, så man kunde ta med den lilla sötnosen hem! Söndag var det sämre väder, tog en promenad och en cykeltur innan lunch, plockade lite smultron också. Sen började det regna mitt på dagen, och regnade hela dagen lång. Så blev en chilldag.

På torsdagen vaknade vi vid tio, klev upp och åt frukost. Jesper och jag satt oss i solen på baksidan och njöt. Medan resten gick ner på stranden. Efter någon timme åt vi lunch, blev en sallad och sen skulle vi också gå ner på stranden. Vi gick runt i två timmar, hittade klippor, båtbrygga och villa områden men ingen strand. Men det var mysigt ändå, det var så varmt och soligt, så vi köpte 4 st vatten/läsk på vår promenad och var röda när vi kom hem igen. Duschade och gjorde oss i ordning för middag. Janita, Camilla, Eddy, Mattias och fler var med på middagen. Sen spelade vi kort fram till midnatt. Var helt slut efter denna soliga dag.

Fredagsmorgon var det upp tidigt igen. Packade och åt frukost för att bege oss hem över. Halv tio åkte vi ifrån Bitte. Stannade och åt lunch i Nyköping på Max, sen fortsatte vi mot Stockholm för att frakta en kanin till Hudiksvall. Eftersom vi ändå skulle åka den stäckan. Jag och Jesper turades om att köra och allt gick bra, vi var hemma innan åtta. Hem och kolla till djuren, sen film i soffan hela kvällen.

Onsdagmorgon klev vi upp tidigt för att hinna till Liseberg i tid när de öppnade. Eller ja, vi klev kanske upp halv nio, men vi kom dit när de öppnade och han in för att ställde oss i kö till Balder innan de hade hunnit öppnat åkattraktionerna. Sen sprang vi vidare och åkte några till. Men vi han bara tre åk innan vi var hungriga för lunch, eftersom det var så sjukt mycket folk. Jag, Jesper och mamma åt på Trebello, blev en god Caesarsallad. Sen fortsatte vi åka, vi åkte allting förutom Loke som hade stäng på grund utav tekniska problem. Middag, åt jag och Jesper på Skeppsmagasinet, där jag åt bakpotatis med skagenröra och han åt bbq ribs. Överlag hade vi ganska otur, vi stod väldigt mycket i kö, och när vi stått där väldigt länge blev det tekniska problem, det hände tre gånger. Men vi han åka nästan allt och var kvar ända till stängning. Vi åkte hem dyngblöta eftersom vi åkt flera omgångar på både Flumride och Kållerado. Väldigt rolig dag iallafall, ont i fötterna.

Jesper och jag packade och hade en plan att åka tidigt på måndagsmorgon. Men vi insåg snabbt att planen skulle brista. Vi hade flera punkter som vi hade missat inför mötet på ambassaden. Så efter vi hade packat om flera gånger, för att få plats med allt, då även alla mina hinder skulle med till Stockholm för säljning, kunde vi åka till Timrå. Där skrev vi ut massor av papper, sen var vi tvungen att handla, springa in på skatteverket på våra bara knän och be om ett papper dom egentligen inte ger ut bara sådär, dom var snälla, tur. Vi var även tvungen att gå in på en fotobutik och ta ett visum foto. Sen hade vi hunnit blivit lunch hungriga, så Subway med Matte blev det. Sen klockan ett åkte vi ifrån Sundsvall.

Inte många mil ifrån Sundsvall var det totalstopp i trafiken, så vi vände och tog en lång omväg, men gick fortare än att stå kvar i den kön. Jag hade även blivit jätte förkyld från helgen, så drack jätte mycket vatten, eftersom jag var så torr i halsen. Vilket resulterade i flertal stopp efter vägen. Men klockan sex var vi framme i Humlegårdsparkeringshuset i Stockholm. Vi vandrade till hotellet och var där halv sju. Gick upp på rummet, duschade och byte om, sen ner till middagsbuffén. Första intryck av hotellet var jätte bra, det hade hyfsat bra läge och lugnt område. Middagen var också jätte god, och det ingick i priset, dock inte IBS vänlig mat.

Efter middagen tog vi en promenad runt Östermalm och letade upp amerikanska ambassaden inför morgondagen. Sen hade vi ställt klockan på sex på morgon. Fem minuter i sju kollade jag på klockan och flög upp ur sängen, in i duschen och ner och äta frukost. Frukosten var också jätte god, mycket alternativ. Jag kan verkligen rekommendera detta hotell om man vill bo på Östermalm, som för oss blev väldigt nära ambassaden. Prisvärt, fint hotell och väldigt trevlig personal. Hotellet heter Clarion Collection Hotell Tapto.

Iallafall, vi var tvungen att ringa en taxi då vi försov oss. Vi kom fram en halvtimme innan vårt möte. Men herregud vilken kö det var. De hade sån sjuk hög säkerhet att det tog flera timmar att ens komma in på området. En och en fick man gå fram till liten byggnad, där vakter stod och kollade på en genom en glasruta. Man fick klä av sig jacka/kofta, visa under skorna och vissa allt i väskan/mappen. Efter det fick man komma in, lämna ifrån sig allt, gå igenom en metalldetektor och man fick bara med sig papperna man behövde. Sen vidare in i en större byggnad, där fick man en kölapp, sen lämna in alla papper + pass. Sen ytligare en kö för att vänta tills sitt namn blev uppropad. Så vi kom in på mötet strax efter elva, där var dom väldigt strikta och frågefulla. Och allt på engelska. Gick väl bra, ska komplettera lite bara för att få visum.

Vid tolv checkade vi ut från hotellet och gick med väskorna till bilen. Sen gick vi och åt lunch, Tacobar blev det. Sedan gick vi och shoppade lite på stan i Stockholm, handlade allt på rea också. Tre tröjor, trosor, strumpor, glasögon och sånt. Vid fyra åkte vi från Stockholm mot Huddinge, där jag skulle sälja mina kaninhinder. Sen vidare mot Göteborg, stannade på Rasta i Nyköping efter vägen och åt middagen och var framme i Göteborg strax innan tio på kvällen. Bodde hos moster Bitte, så spelade lite kort innan vi gick och la oss.

Fredag började vi förfesta hemma hos Jesper vid 19 tiden, vi var jag, Jesper, Lukas, Elin, Sebbe, Carolina, Daniel och Matte. Vi åkte in till stan vid halv tio, där vi kom perfekt tid till Norlie & KKV, sen satt vi och hängde i öltältet en stund, tog några glas, glassar och Danne köpte även en 3 liters öl. Under den tiden hade vi även tappat bort Elin. Sen var det Galantis och som avslut på kvällen gick vi på subway. Vi hittade aldrig igen Elin, men hon kom iallafall hem.

Lördag sov vi till ett, sen upp och äta lunch. Sen cyklade jag till stallet, red en barbacka tur på Tuva, och cyklade tillbaka. Duscha och fixa mig, sen åka till Matte och förfesta där. Vi kom till vid 18 tiden, idag blev vi kortade med folk, det var jag, Jesper, Matte, Danne, Elin och Tobbe som kom senare. Åkte in till sensommar halv tio, så vi han till Otto Knows, sen sprang vi bort till Svensson för att dra några shots, eftersom de inte serverade de inne på området. Sen tillbaka till Steve Angello. Mitt i publiken, längst fram stod vi, sjukt tryck, trångt och svettigt. Där mitt i allt hittade jag även Maja och Emil. Sist blev det såklart subway.

Dagen efter min 20-årsdag blev jag firad av halva släkten, farmor å farfar, Carola å Johan m. familj och Ulli med barnen. Vi åt grillat, skrattade och hade trevligt. Vi åt både blåbärspaj och kladdkaka till efterrätt, och så fick jag presenter. Jag fick ett set med 3 kastruller/gryta, röd och vittvinsglas och pengar. Super nöjd med allt.

Jobbet rullar på bra, träningen och ridningen också. Blev lite mycket denna vecka. En dag klev jag upp sex och red Tuva, hem och duscha, för jag började jobbet nio, slutade klockan sex. Hem och äta middag, sen till gymmet direkt. Efter det dusch, sen förberedda frukost/lunch inför dagen efter, sen sova på en gång. En dag slutade jag också sex, då både red jag och gymmade på eftermiddagen, det blir super tight. Man kommer i säng för sent, och sömn är viktigt. Så måste hitta nån rutin som passar.

På torsdagen firade min andra hälft av släkten mig, mormor å morfar, Janita, Bitte, Camilla och även Alexandra dök upp oväntat. Super roligt att träffa alla, det var längesedan. Vi åt grillat, skrattade och hade trevligt. Även nu bjöd jag på både kladdkaka och blåbärspaj, hade beslut ångest vad jag skulle göra. Fick även presenter, en stekpanna och ett stort set med bestick. Super nöjd!

Jag har även fått tillbaka bilen från Rylander bil för andra gången nu, nu har den kört i några dagar utan problem, så vi hoppas det håller sig så.