Dagen började med skola mellan 9,00-15,55. Som vanligt är man trött när man kommer hem ock ska fika. Jag satte mig direkt med Spanska läxan och började traggla glosorna. Ca 20 ord som jag ska kunna tills på Torsdag, då man var sjuk förra veckan fick man läxan idag. Jag har även en engelska läxa på 37 ord om kriminalitet som jag också pluggade på även om jag redan kan dom bra. 20,30 börjande Innebandy träning med damlaget som pågick i 1,5 timme. Bra pass och skott övningar, det märktes att man latat sig under sommarlovet. Sedan delade vi upp oss i tre lag och körde matcher. Vi hade bra flyt och kom snabbt in i spelet, många målchanser men den efterlängtade spänningen var det man snabbt kände. Träningen avslutades med bål-övningar och stretching. Sedan åkte man hem och var alldeles mör i benen, det är en underbar känsla! Bara att ladda inför ny dag imorgon.

Fick se den underbara filmen Marsupilami tillsammans med min mamma! Det blev ett underbart slut på skolveckan som jag till stor del har tillbringat hemma, då jag fick en förskylning. Längtar nu tills pappa och lillebror kommer hem ifrån Spanien imorgon kväll!

Nu är man hemma i regniga Östersund igen. Jag har haft en underbar vecka full med sol, bad och shopping. har en massa med mig hem bland annat underbara minnen. Varje morgon gick vi ned till stranden, Playa de Palma, och solade i några timmar. Det var otroligt varmt så det var tur att det fanns vatten nära så det bara var och doppa sig. Längs stranden fanns det massa affärer, eller turistfällor, som vi ofta bara gick runt och kollade i. Tillslut blev det mat och det fanns så många olika restauranger i olika stilar. God mat serverades det alltid. Jag tog en massa bilder vart jag än gick och det fanns det mest otroliga saker där. Det var så vackert!

Underbart varmt och soligt! Igår kväll anlände jag och mamma på Palma airport och fick åka taxi till Ca'm pastilla där vårt hotell ligger. Mysigt litet hotell nära till stranden. Det var dok lite tråkigt att man inte kan sola på hotellets baksida som har pol, pga att solen är på andra sidan huset.

Dagen börjades med frukost och sedan ner till stranden för att sola några timmar. Sedan blev det lite vila, mat och sedan gick vi runt lite.

Passade på att ta lite bilder när jag ändå var ute☺️

Idag passade jag och kompisen Katla på och bakade en smulpaj på jordgubbar och blåbär. Vi hade en jätte trevlig dag och skrattade mycket.  Till middag blev det grillat och till efterrätt blev det paj.

Imorgon ska jag packa till Spanien då det bara är några dagar kvar tills vi åker. Precis som förra året åker jag och mamma dit tillsammans ena veckan och pappa och lillebror åker en annan vecka då vi måste ha någon hemma för att ta hand om hundarna. Men när jag har kommit hem så har skolan redan börjat så det blir direkt in bakom bänken. 😥 Men ser fa´ram emot att få sola på Playa de Palma. ☀

Vaknade upp med en himla träningsverk. Det märks att man latat sig i sommar. Men längtar redan till nästa pass. Kommer dok inte att kunna delta nästa måndag eftersom jag åker till Mallorca på lördag. Längtar efter att få ligga på stranden och inte behöva göra något. Hade inte tänkt att besöka några turistattraktioner då jag besökte dem förra året jag var där. I år blir det sola, bada och shopping!

Idag kom även mitt efterlängtade skal från Goodvibecases. Efter att ha läst boken The Fault In Our Stars kunde jag inte låta bli att välja skalet med en av de populäraste fraserna ur boken. Det är ett vanlig hårt skal som skyddar telefonen bra.

Det finns många söta designer och film inspirerade skal, jag rekommenderar deras skal för dom är både fina och av bra kvalité och det tar inte lång tid att få dem även om de kommer ifrån utlandet.

goodvibecases

Passade på att stor städa rummet, ut med allt gammalt och in med nytt. Tog någon timme men det vare värt. Hängde upp en ny hylla och några krokar så att jag slipper ha hörlurarna liggandes på skrivbordet. Sedan hade man änglar till föräldrar som köpte nya fat att visa upp bakverken på.

Var även på innebandy träning med bästaste vännen Martina, lite jobbigt då man har latat sig under sommarlovet. Men det ska det bli ändring på!

Videon nedanför är bara en låt som jag nyligen börjat lyssna på. Den finns även i ett lugnare tempo på spotify 🎶

8/8 Gick jag och bästisen Emilia på dans på Sandviken då Umbrella spelade. Vi träffade många vänner och hade jätte roligt medans vi dansade hela natten lång.

Gårdagen började med en tur till Hara Brygga där jag träffade Emilia igen. medans vi låg och solade badade och lekte hundarna. Hara är ett jätte mysigt ställe. Fiket var nära och de serverade goda bakverk och idag även kolbullar. Det enda negativa var att det bara gick att betala med kontant. Men annars ett fint ställe med fin utsikt och bra badställen.

Till kvällen åkte vi med några vänner över till Verkön för att ta del av deras grillbuffé. Restaurangen var i slottet men de hade även en vacker ute servering på ett stort utedäck. Det fanns en vacker utsikt över sjön. Maten var utsökt och köttet var perfekt grillat. Kvällen gick snabbt förbi, med glatt sällskap, go mat och bra musik från Robin Sandman. På slutet blev man även bjudenn på en fräsch drink av den snälla personalen. Det blev ett gott slut på dagen. påväg hem i taxibåt lös himmelen upp i vackra orangea&röda färger och naturen bjöd på en storslagen solnedgång.

Tackar för underbar mat och trevlig personal till Sir Winston på Verkö Slott:

Sir Winston

Hade bästa kvällen någonsin, då man med underbart sällskap fick se de här ursnygga killarna uppträda. Uppträdandet var fantastiskt och man kunde bara inte sluta le. Tog ganska många Bilder och jag kommer att lägga upp fler så snart jag redigerat dem, det var väldigt svårt att fota då dom dansade hela tiden💕

Precis köpt biljett till yran imorgon då jag blandannat ska se på The Fooo💕