• Instagram
  • Blogkeen
  • Nouw

Har precis bokat flygbiljett hem till Sverige. Jag kommer hem tidigare (& nej det är inget aprilskämt haha). Ibland blir inte saker som man tänkt men jag är en erfarenhet rikare och det är alltid något :-) Jag har iallafall hunnit vara i Thailand i exakt 24 timmar, och åt där världens äckligaste pizza. På fredag lyfter planet hem, och i mitt hjärta känns det bra. Huvudet har massa andra tankar men det går alltid att resa igen och det kommer jag definitivt att göra! Det som känns värst med att åka hem tidigare är nog att jag inte hann att bli brun, haha. Fåfäng som jag är. Det är bara att ta nya taget, hem till mina kära, jobba och sen ut i världen igen. Jag är trots allt ung och har hela livet på mig att resa och bli brun. Härmed finns det inte så mycket mer att blogga om så här tar det slut. Blev kanske inte så många inlägg medan jag var iväg men är glad att ni är så många som följt mig ändå!

Tänkte bara snabbt säga hej och uppdatera om att vi alldeles strax ska få gå på planet till Thailand, Krabi. Dagarna här i Kuala Lumpur har varit fartfyllda men samtidigt har vi slappat rätt mycket också. Mer om det när jag kommit fram till vår destination, får se hur bra internet jag kommer ha tillgång till framöver! Och vet ni vad? Nu är det bara 24 dagar kvar tills jag är hemma på ön. Helt sjukt att det är så lite tid kvar när det finns så mycket man har tänkt att göra. Dock måste jag erkänna att jag har liiiite hemlängtan så det är inte bara sorg i att det är få dagar kvar :-)

Klockan är 12.08 här.

Utegångsförbudet i lördags gick helt okej. Just för att man visste att man inte fick göra något annat än att vara på hotellet så var det inte ens kul/skönt att ligga vid poolen. Haha! Och exakt allt vi hade köpt hem åt jag upp. Jag bara åt och åt hela tiden. Dock fick jag skypea med mina fina vänner och det är jag glad för. Det är så skönt att kunna prata om allt och inget. Visserligen har jag Mejan jag pratar med hela dagarna, men det är kul att höra om vad som händer där hemma. I vilket fall som låg vi på rummet resten av dagen och kvällen, tills vi fick höra att tydligen är himlen jättefin under denna högtid. Därför infaller Nyepi vid olika datum för att det ska passa in med något slags astronomiskt. Så jag och Mejan kikade ut från vårt hotellrum på kvällen. Det var kolsvart och vi kunde inte se något. Allt var verkligen släckt och personalen bad oss att släcka inne på vårt rum redan vid 18 tiden. Lite märkligt när det inte syns ut men det är självklart att man accepterar deras traditioner. Iallafall så möts vi av värsta mörkret, men vi vänder våra huvuden upp mot himlen och, ja.. Det var magiskt! Jag har aldrig i hela mitt liv sett så mycket stjärnor. Helt otroligt. Så vi satte igång att fota. Jag vet inte om jag tillförde så mycket men vi fick väldigt bra bilder till slut. Bjuder på en här nedanför.

Igår, söndag, så tog vi det bara lugnt. Mejan har mått rätt dåligt och jag var allmänt seg efter att ha legat inne hela förgående dag. Så det blev lite poolhäng och vi fick även finbesök av vår gotlandsvän Oliver. Vi begav oss ut för att äta lite sen tillbaka till hotellet. Egentligen var tanken att vi skulle till någon slags strand bar en bit bort från Kuta. Dock började jag må jätteilla och fick en extrem huvudvärk så vi stannade hemma, vilket nog bara var bra för idag var allt som vanligt igen.

Efter att vi hängde med några tjejer på Gili så har vi varit rätt sugna på att testa att surfa men dagarna har bara sprungit iväg. Men så idag när vi satt på stranden efter en måltid på McDonalds så kom en kille fram till oss och börja prata. Vi var ju lockade av att surfa men tänkte att klockan var så mycket och det här var ju vår sista dag så vi har nog mist den chansen. Men så började han prata om att han och hans bror lär ut och att vi kunde göra det nu på kvällen. Efter lite förhandlande om priset så gick vi hem för att ta på oss badkläder och göra oss redo för lite surfning.

Vart ska jag börja? Det var helt FANTASTISKT! Jag tyckte det var så himla kul och det måste verkligen vara en av de bästa grejerna jag har gjort i mitt liv. Typ topp 3. Jag förstår inte varför vi inte gjort detta tidigare (nu kommer vi inte kunna göra det mer på denna resa) men nu vet jag iallafall att nu måste jag till Australien (min nästa resa) och då ska jag surfa. Verkligen lära mig. Det var lättare än vad jag hade trott men jag var inte alls så bra som Mejan var. Hon var riktigt duktigt faktiskt! Jag var väl helt okej, jag lyckades iallafall stå och surfa ett antal gånger så helt kass kan jag inte ha varit. Skulle kunna prata om den här upplevelsen hur mycket som helst, för det här var verkligen något jag tyckte var roligt. Så glad att vi gjorde detta och längtar tills jag får chansen att göra det igen!

Nu på kvällen mötte vi upp Oliver, gick ut och åt på restaurang för att sedan shoppa lite på marknaderna. Finns rätt mycket jag skulle kunna tänka mig att köpa men jag ska vänta tills Thailand. Där ska jag tillåta mig att fynda och pruta en jäkla massa :-)

Imorgon, tisdag, lämnar vi Bali (nu känns det verkligen sorgligt efter surfningen) för att åka till Malaysia. Det ska bli lite skönt också, att få packa om och lämna grejer som man inte ens har haft något användning för. Det blir förmodligen bara två dagar där innan vi åker till Thailand. Det ska bli kul att åka runt och se massa nya fina ställen men jag tycker nästan att det är skönare att bo på ett ställe, att ha en fast punkt att utgå ifrån. Men det är ju inte därför vi är här så förhoppningsvis känner jag inte så när vi väl är på plats. Tusen tack förresten till alla er som läser. Det är sjukt kul att se hur statistiken växer och att ni är så intresserad av det jag skriver. Kanske inte bloggar helt i onödan ändå ;-)

Klockan är 02.43 här.

Här fick ni bilder från Gili Trawangan. Fotade inte alls mycket därborta vilket känns trist nu i efterhand. Hoppas ni tycker att bloggningen har varit bra idag och ni får jättegärna lämna någon kommentar här eller på Facebook som de flesta gör :-) Måste bara fråga, vad tycker ni är bäst - att jag bloggar en gång i veckan eller om jag ska börja lägga upp enstaka bilder & lite text oftare? KRAM TILL ER HEMMA I SVERIGE

Lite bilder från dagarna i Kuta. Poolen & vårt hotell som ni kan se är väldigt fint. Bild på mig och Mejan när vi skulle hem från krogen och det började ösa ner med regn. Vi var lika blöta som om vi hade hoppat i poolen med kläderna på. I och med regnet gick vi aldrig och åt innan vi skulle hem så vi beställde McDonalds Delivery :-)

Lite bilder från när vi var vid Tanah Lot templet. Det var jättefint och jättevarmt den dagen, så vi orkade inte gå runt så länge men vi hann se väldigt mycket och fick fina bilder. Tyvärr får ni mest mobilbilder då jag ej har fört över kamerabilderna.

Vi var ju som sagt på en kaffeplantage och Monkey Forest i Ubud. På kaffeplantagen kunde man få ta bild med en fladdermus, självklart ville vi inte det. Haha! Men vi bad vår guide att hålla upp den så att vi kunde få fota. Det var inte det lättaste men när vi tillsist fick se hur stor den var blev vi riktigt rädda.

Här besökte vi Tirta Empul - Holy Springs där människor kommer för att rena sina själar i vattnet. Det fanns mycket regler vad det gällde detta tempel, du måste täcka benen (jag hade långklänning så för min del behövdes det inte) med en slags sarong, håret ska vara uppsatta och tjejer får inte ha sin mens när dom besöker templet. Lite oklart varför men tydligen finns det fler tempel som har den regeln.

Här besökte vi en vulkan, Kintamani. Sjukt häftigt, dom hade en restaurang mittemot vulkanen där jag & Mejan tog varsin färskpressad ananasjuice. Det är typ det enda vi dricker här borta. Det finns ett stort berg nästan bredvid vulkanen. För att komma dit måste man ta båt och det gör dom endast när någon har dött och lämnar kroppen där. Antar att det är någon slags hedring.

Vattenfallet Tegenungan. Sjukt lång trappa som man måste gå för att komma till vattenfallet. Ännu värre var det att gå upp igen. Hade gärna velat bada där men det var lite svårt att ta sig fram plus att vi hade tyvärr inga badkläder med oss.

Sådär, lite bilder. Vissa bättre än andra :-) Senare tänkte jag lägga upp bilder från Gili Trawangan, dock är det väldigt få tråkigt nog. Nu ska jag skypea lite! Får se om jag får sätta mig utanför vårt rum, vi blev nyss tillsagda att släcka lampan i rummet. Haha! Så länge vi inte måste stänga av tvn så gör det inte mig så mycket.

Hörde att det snöar i Sverige, vad roligt för er! Här ligger vi i 31 graders värme vid poolen för idag firas Nyepi här på Bali, eller den så kallade Silence Day, vilket innebär utegångsförbud. För ja vi är tillbaka här. Så först tänkte jag berätta lite om Gili T där vi befann oss i veckan.

Underbar ö! Dom har ingen trafik så det finns bara häst och vagn samt cyklar. Mycket skönare då trafiken utomlands oftast är väldigt kaotisk. Människorna är sååå trevliga, inte som på Bali eller här i Kuta. Stranden och havet var så fantastiskt! Åker man dit ska man dyka eller snorkla. Stället kryllar av dykcenter, något som jag dock inte gjorde. Har testat på att dyka förut men det var inte riktigt min grej, dock ångrar jag att jag inte åkte på snorkeltur. Tydligen kryllar det av jättefina havssköldpaddor, som man till och med ska kunna se om man bara snorklar vid stranden. Resan dit var lite känslomässig då jag trodde att vi hade blivit av med våra väskor, som tur var låg dom på stranden när vi klev av båten. Vi tror även att vi var med om bedbugs på vårt första boende på Gili. Hade vi kommit på det tidigare hade vi förmodligen bytt boende direkt, men vi kopplade inte förrän dag två när vi skulle checka ut..

Dagarna där borta gick fort. Vi låg på stranden om dagarna och tog det bara lugnt. Solade, badade, drack goda drinkar, åt färsk frukt, godaste pizzan och hade det bara allmänt bra. Dag 3 där borta mötte vi upp en bekant till Mejan. Sara hette hon och var med 4 andra tjejer. Så dom två sista kvällarna hängde vi med dom, spelade beerpong och hade det trevligt. Det var väldigt vemodigt att lämna igår, kändes inte som att vi hade tillräckligt med tid & hunnit med allt man ville göra. Jag känner mig faktiskt klar med Bali och alla sevärdheter men skulle definitivt kunna åka till Gili Islands igen.

Nu är vi tillbaka på vårt älskade hotell som vi hittade här i Kuta. Vi valde att bo lite bättre i och med utegångsförbudet som är här idag. Det är balinesiskt nyår, och idag får ingen gå ut på gatorna, allt är stängt, det ska vara tyst och helst så lite ljus tända som möjligt. Anledningen är för att under denna dag kommer onda andar att flyga över Bali och då undviker man dessa genom dom här "åtgärderna". Vårt hotell tillåter oss iallafall att få vara vid poolen om man håller ner ljudnivån vilket är skönt. Det roliga är att vi har jättebra filmkanaler på vår tv och kände att det här blir inget problem att ha utegångsförbud. Dock upptäckte vi imorse att tvn inte funkade och frågade personalen här på hotellet vad felet var. Det visar sig att Bali stänger av alla sändningar/tv-kanaler, så det här kanske blir lite svårare ändå. Som tur är har vi internet och en Samsung Smart Tv vilket gör att vi kan streama film på tvn. Vi köpte på oss en jäkla massa godis och mat igår, men när jag blir uttråkad så äter jag hela tiden, så vet inge riktigt hur länge vårt lager kommer räcka. Haha!

Idag är det exakt en månad tills vi åker hem och tiden går så fort. Vi kommer åka tillbaka till Malaysia nu för att lämna av saker, packa om väskorna och sedan bege oss till Thailand. Även om det känns som att tiden håller på att ta slut så har vi faktiskt ett nytt äventyr framför oss. Vi ska försöka hinna med att åka till Singapore två dagar, men vi får se om tiden räcker till. Nu ska vi ta vara på de tre dagarna vi har kvar här, då vi åker på tisdag. Jag tror att vi hade tänkt testa på att surfa, åka på en till liten utflykt samt möta upp en annan gotlänning som är här i Kuta. Så himla tråkigt att man inte får gå ut på gatorna, då hade man åtminstone kunnat hänga med andra turister som inte har något att göra idag.

Jag ska försöka lägga upp så mycket bilder som möjligt idag (lite krångligare när man bloggar från mobilen) då jag ändå inte har så mycket bättre för mig. Dessutom är jag väldigt tillgänglig på mobilen idag, så ni får gärna skype:a med mig, eller ringas på FaceTime. Jag vill ju faktiskt veta vad som händer där hemma också :-)

Klockan är 15.19 här.

Det är egentligen dags för mig att sova, då vi ska upp tidigt imorgon och åka vidare till Gili T. En annan, mindre men vad jag har hört, vackrare ö.

Just nu befinner vi oss i Ubud på Bali. Vi kom till Bali i lördags, alltså för en vecka sedan. Första dagarna befann vi oss i Kuta. Tog det mest lugnt, strosade runt på gatorna och hängde vid poolen på vårt hotell (stranden i Kuta är inte den bästa). Jag är sjukt nöjd med hotellet som vi hittade där. Första dagarna bodde vi på ett lite billigare ställe, som var helt okej, men då vi eller iallafall jag tyckte att det var en jobbig start på resan så valde vi att lägga liiiite mer pengar på ett annat hotell. Det var hur bra som helst, du fick verkligen valuta för pengarna. Så jag vet inte hur vår vistelse i Kuta hade varit om vi inte hade bott där! :D

Torsdagen hade vi hyrt en chaufför som körde runt oss till en massa sevärdheter. Tempel, risterasser, plantager etc. Vi var tex. På en kaffeplantage där världens dyraste kaffe görs - av bajs. Haha! Well, jag smakade inte på det men däremot testade jag andra. Kokos & Vanilj var mina favoriter och då dricker jag inte ens kaffe, jag snarare hatar det, MEN jag köpte med mig lite hem. Så stolt över mig själv!

Vi besökte även Monkey Forest här i Ubud. Och alla som känner mig vet att jag älskar apor, det har till och med stått i tidningen att jag vill bli apskötare, så detta var ju en dröm för mig. Om det inte vore för att jag var så jävla rädd! Det är ju vilda djur, det fattar jag, men dom var rätt oberäkneliga så upplevelsen blev mer jobbig än rolig. Fast aporna var jättesöta, iallafall dom små och dom var roliga att kolla på. Så ja, blandade känslor när det gäller det besöket. Idag var vi också på utflykter med vår taxi chaufför, kollade fler tempel, vulkaner och vattenfall. Lite besvikna är vi dock, för det är ett speciellt tempel vi har velat besöka hela tiden och vår chaffis har sagt hela tiden att han ska ta oss dit. Well, så blev det inte. Men men, vi kanske hinner med det när vi kommer tillbaka från Gili Islands.

Nu fick ni en liten snabb update, har massvis av bilder men dom får ni tyvärr inte ta del av just nu då vårt internet suger här! Lyckades iallafall få upp 3 st :-)

Klockan är 23.09 här.

​Dagarna rullar på som bara den. Har varit i Kuala Lumpur i exakt en vecka nu och det har varit helt fantastiskt. Mycket shopping, och då menar jag MYCKET, samt lite utforskande av staden. Jag har varit otroligt kass på att ta bilder men det är för att vi mestadels spenderar tid i olika shoppingcenter. De är helt sjuka här borta, det ena större än det andra. Sammanlagt har vi nog varit i ca 8-9 st och de är enorma. Väldigt roligt för mig som är shopaholic. Jag har spenderat pengar men faktiskt fyndat en hel del, speciellt idag. Mejans mamma tog oss till ett ställe där det först var ett "riktigt" shoppingcenter men sen kunde man gå in i ett annat. Där var det mer som en marknad fast ändå butiker. Mycket billigare och prutande. Men där fick jag också vara med om det sjukaste någonsin.

Mejan står i ett provrum och testar kläder, varav jag frågar en i personalen om jag får tests två tröjor jag höll i (det är inte alltid man får det i sådana butiker beroende på färgen på plagget och priset) och det var okej. Precis då kommer Mejan ut och ska visa mig hur hennes klänning ser ut på henne så jag står kvar. Då kommer en annan i personalen och säger att jag inte får testa kläderna. Jag frågar förstås varför och förklarar att den andra personen sa att det var okej. Hon hämtar henne och dom börjar diskutera på något språk. Sen säger hon något som jag inte riktigt uppfattar, förutom "small". Tillsist fattar jag men trodde inte mina öron så var tvungen att fråga Mejan vad personalen säger. Då säger dom "It's to small, you can try (pekar på Mejan) but not you (och pekar på mig)" Förstår ni min chock?! Jag och Mejan bara tittar på varandra, fattar inte att det där precis hände, och sen går vi. Helst av allt hade jag velat vara otrevlig och typ kastat tröjorna jag höll i på dem, men jag behärskade mig. Fick sjukt dåligt självförtroende på noll sekunder, och så fort jag hitta något i någon annan butik vågade jag inte ens prova då jag vad rädd att få höra samma sak.

Aja, annars har dagarna varit väldigt bra. Vi har bokat biljetterna till Bali och åker på lördag. Det ska bli så jäkla kul. Vi har ju faktiskt inte solat eller badat så mycket förutom när vi var i Penang och när vi var i Mejans mammas kusins lyxvilla. Det är det galnaste huset jag set på 21 000 kvadratmeter. Plus egen golfbana. Och inte nog med det, så fick vi besöka deras nyrenoverade lyxlägenhet, mitt i Kuala Lumpur, på 7000 kvadratmeter. Jag har tagit lite bilder, men det går varken att förklara med bilder eller ord hur fint, stort, lyxigt och vackert det har varit.

Ikväll var vi ute en sväng, på en nattklubb som hade bra musik men i och med att det är torsdag var det inte speciellt mycket folk där. Vi har två dagar kvar här i Kuala Lumpur innan vi åker vidare, så vi ska nog mest ta det lugnt, packa lite och möjligtvis gå ut imorgon. :-)

Sista bilden är en skridskorbana som fanns i shoppingcentret vi var i idag. I ett annat som vi var i häromdagen fast det typ ett tivoli. Och då menar jag inte en liten tågbanan för barn utan sjukaste berg- och dalbanorna och andra extrema åkattraktioner. Jag är inte den som bangar på sådant, men mådde typ dåligt av höjden och att jag halvt har drömt om det stället förut och då slutade det inte bra. Haha!

Klockan är 02.42 här.

Så, då var det dags att berätta om veckan som varit och visa er lite bilder.

Fram tills igår har vi spenderat tiden i Bahau vid Mejans släktingar. Där har vi alltså firat kinesiskt nyår. Det jag tycker har varit kul att resa med Mejans familj är att få vara med om deras traditioner och lära sig lite mer kultur än att bara vara turister. Jag jämför mycket med Chile och hur vi gör där borta. Så mitt i allt blir det ju lite saknad efter familjen där borta. Att fira kinesiskt nyår är lite olika beroende på vart i Asien man befinner sig men här i Malaysia har det varit mycket att spendera tid med familj och vänner. Äta enormt mycket, skjuta en jävla massa raketer och ge gåvor i form av kuvert som det ligger pengar i. För mig blev det väldigt konstig att få dom här gåvorna då jag inte bara har fått av Mejans familj utan av deras vänner också. Alltså av helt främmande människor. Mer om kinesiskt nyår kan man läsa http://www.svd.se/nyheter/utrikes/kinesiska-nyaret_4347225.svd?sidan=1

Igår sa vi som sagt adjö till Bahau och reste vidare uppåt i landet till Taiping där Mejans pappa befann sig hos sin släkt. Det första vi gjorde var att skoja med Mejans farmor - jag skulle låtsas vara Mejan. Hon är alltså väldigt gammal. Problemet var bara att hon kunde knappt se så ja, hon fattade inte riktigt.

Då vi kom fram rätt sent så gick vi ut och åt för att sen åka hem och sova. Ovanligt nog gick vi upp tidigt idag då vi skulle på en liten semester trip till Penang. En väldigt turistig stad men väldigt fint. Favoriten hittills enligt mig. Vi tog in på hotell, ett speciellt som Mejans familj alltid har bott på när dom har åkt hit och det är huuur fint som helst. Så idag har vi bara chillat vid poolen (jag har bränt mina ben) och haft det skönt. Nu känner man verkligen att man har "semester".

Köpte ett undervattens-skydd till min iPhone innan jag åkte vilket jag har använt idag. Kände att det var mer värt att lägga pengar på det, 800 kr, än en helt ny kamera för 3000-4000 då jag även har min systemkamera med mig. Lite trixigt var det men kommer nog underfund med det snart :-)

Nu mot kvällen fick vi sällskap av vänner till familjen, som har varit bosatta i Sverige för några år sen, så det blev mat ute på stan och kolla runt lite på marknader. Jag tyckte ju att jag var smart som packade med mig hur lite kläder som helst för att jag skulle kunna få med mig mycket hem, men nu ångrar jag mig då jag knappt har något att ha på mig och jag hittar inget speciellt på marknaderna. Därav har jag lite smått panik!

Imorgon beger vi oss till en ny stad, så det kommer bli en lång bilresa! Fast först ska vi ha en heldag vid poolen och jag ska komma ihåg att smörja in mig, haha. Tillsvidare får ni njuta av dessa bilder.

​Klockan är 02.22 här

Vi lever! Fast knappt. Vi har haft sån sjuk jetlag, något jag inte varit med om förut.

Mina dagar i Stockholm var toppen. Sista natten, alla hjärtans dag, spenderades på hotell vilket var jättemysigt! Söndagen började bra med hotellfrukost, men som kom lite tårar innan vi skulle åka till Arlanda. Väl där mötte jag upp Mejan och hennes mamma. Att säga hejdå till Alex var mycket jobbigare än vad jag hade trott, så ja, ni kan ju gissa vilken lipsill jag var. Haha. Samtidigt kändes det ju pirrigt, det var dagen med stort D, dagen som jag väntat på hela hösten.

Vi checkade in och på flygplatsen så mötte vi en kompis från Gotland, som skulle med samma flyg som oss till Doha. Vilket var första stoppet. Jag har extremt svårt att sova på flyg, så det blev inte så mycket sömn för min del. Första flyget tog ca 6 timmar vilket det andra också tog ungefär. Vi var framme i Kuala Lumpur runt 15. Blev direkt helt fascinerad av naturen, hur grönt och fint det var! I och med att vi ska fira kinesiskt nyår med Mejans familj åkte vi till en by som heter Bahau. Tog ca 2 timmar att åka dit och då sov vi lite i bilen. Väl framme så åkte vi och iväg och åt. Efter det har vi inte gjort så mycket. Vi kanske somna runt 19 igår (måndag) sov fram till 23, åt lite och var vakna till 03. Gick och la oss, sen var jag vaken vid 07 igen och det var så konstigt att jag hade hunnit sova en natt nästan och Sverige hade inte ens passerat midnatt. Sen har vi sovit från och till fram tills klockan var 17.30 här. Vaknade några gånger men slocknade lika fort igen. Så idag har vi alltså inte gjort något. Lite ointressant med alla klockslag, men vill försöka förklara hur dålig dygnsrytm vi fick av vår resa hit.

Så nu på kvällen åkte vi iväg, blev en liten roadtrip och sen till supermarket. Vi stannade även på ett ställe för att ta något att dricka och då mötte vi en man som var från Nya Zeeland. Det var intressant att höra vad han gjorde i den här lilla byn, han hade varit här i 7 månader för att lära kinesiska lärare engelska. Där vi träffade honom extra jobbade han bara för han älskade att laga mat. Han hade ett kontrakt på 1 år men ville gärna stanna då han tyckte att det var skönt att komma ifrån storstan.

Mer än så har vi inte gjort :-) vi är fortfarande rätt slitna men det blir nog bra snart. Mejans familj är jättetrevliga och gästvänliga så jag trivs bra. Förstår ju dock ingenting mer än när dom nämner orden "dem" "vi" "jag". Plus att dom snackar tusen (typ 4?) olika språk här. Det är ju blandade religioner men mestadels muslimer vilket jag inte hade någon aning om. Skyltar står både på malaysiska och arabiska så jag får lära mig mycket nytt, men det är sådant som är kul! Just nu har jag inga bilder att bjuda på, kanske inte så konstigt med tanke på hur mycket vi har sovit. När jag väl har några bra så ska jag bjuda på dem. Så nu fick ni en liten update på hur vi har haft det. I övrigt mår vi bra trots de 34 graderna och jetlagen vi har. Förresten så kan ni följa oss via hashtagen #ameysia lite överallt som instagram osv. Och så heter jag chilena.c på skype, lite sådär kontstigt men jaja :-)