Postad i: Semester i Tyskland

Vår resa till Tyskland, Europa park och Strasbourg var det bästa vi gjorde på väldigt länge! Vi fick massa minne som alltid kommer vara med oss. Men inte bara minnen... förstås att vi kom hem med lite souvenirer, för det är alltid kul att ha eller hur ?. Här nere ser ni allt som vi köpte i Europa park- Det som jag är mest glad för är min nya favorit mugg... den sötaste kosa ni har sett. Nu dricker jag allt bara i den... och tycker att det är roligt att det är precis en kosa som det var på den gamla. Tydligen så tycker jag mycket om kosor ( det gör jag). En underbar resa, underbara stunder och massa energi!

Postad i: Vardag

God morgon... eller morgon för jag har ingen aning om den är god eller inte... är upptagen med att sova stående :). Vilken tur att det är fredag idag och inget annat! Längtar redan tills jag kan lägga mig i sängen och sova ikväll! Plus att idag när jag kommer hem så ska jag inte göra massa saker men bara vila och titta på tv. Men nu ska jag ta mig själv och fixa frukost, åka till jobbet och fixa det som ska fixas innan måndag när jag får träffa mina småttingar. Vad skönt att det är äntligen fredag. Nu...kaffe!! Ha en fantastisk dag!

Postad i: Vardag

God kväll mina fina läsare! Just nu är jag helt slut i huvudet. Började jobba imorse och slutade för några minuter sedan. Kom hem strax efter fem efter en dag som var ganska stressig ( inte ens en kaffepaus har jag haft idag, bara snabb lunch) och det enda jag gjorde var att äta middag med älsklingen. Innan och efter har jag plastat in 26 namn skyltar, 26 tallinjer, massa mål och en väldigt fin dörrskylt. Älsklingen har kommit och poängterat att för en person som var nära utmatningssyndrom och depression är jag väldigt konstig. Man ska tydligen inte jobba sådär mycket då...hahahaha. Men jag kallar detta mindfullness... jag ritade en massa ju! Jag vet jag är inte helt hundra jag! Hur som helst nu tänker jag ta en dusch och sedan lägga mig! God natt mina solstrålar!

Postad i: Vardag

Set blev inget inlägg igår kväll. Men det är helt ok. Jag var upptagen med att leva, att njuta, att ladda. Efter jobbet igår åkte jag med älsklingen till Skutskär för en middag med Emma, Jonas och familjen. Var ganska trött men allt försvann när man öppna dörren och världens snällaste pojke kasta sina armar runt mig.... kunde inte bli bättre. Vi lagade middag och pratade till sent in i natten så ni kan gissa hur jag vaknade idag.... Japp lite trött är jag men vad gör det när man har laddat energi ändå?! Det går över. Nu sitter jag i soffan med frukosten och är redo för en ny dag. Sedan ser jag fram emot att bara vara hemma och inte ha något planerat. Sedan är det bara en plus att imorgon är det fredag! Jag önskar er en underbar dag och vi hörs senare. Vad har ni för planer för dagen?

Postad i: Semester i Tyskland

En av de finaste sevärdheter jag har sett var Vårfruktkatedralen även kallad Notre-Dame katedralen i Strasbourg, är en romersk-katolsk katedral som mellan 1647 och 1874 var , med sitt höga torn, världens högsta byggnad. Den är helt fantastisk att se den och också att kunna promenera i närheten där massa butiker och souvenirs finns. En kopp kaffe eller en kall öl, med en fantastisk utsikt. Jag gillade staden väldigt mycket och är väldigt glad att kunna ha haft möjligheten att besöka den.

Postad i: Vardag

Men alltså hej på er solstrålar! Vilken överraskning hade jag när jag vaknade och såg att det inte regnade så som de tog att det kommer göra... alltså en toppen början på dagen! Vad som ska hända idag då ? Ja, som de andra dagarna så är det jobb fram till 17:00 som gäller bara att halva dagen spenderar jag på skolan och den andra på kurs. Spännande när man ska lära sig massa nya saker... det gillar jag! Så fort jag är klar på jobbet/ kurs ska jag åka hem och hämta älsklingen och åka för att träffa bästa Emma med familj. Vi ska laga mat och bara njuta av varandras sällskap. Det är sådana kvällar som ger mig energi efter en hel arbetsdag. Jag älskar mitt jobb men tycker att det är jobbigt när eleverna är inte med på skolan. Men nu ska jag äta min frukost och sedan göra mi i ordning för att kicka igång dagen! Vi hörs lite senare! Ha en trevlig dag allihopa!

Postad i: Vardag

En väldigt givande dag måste jag säga.... bra och givande morgon på jobbet , lunch med fina Therese , mer givande arbete, en tur på stan för att köpa nya lås till cyklarna, laga middag och sedan fika med svärföräldrarna, ta en promenad. Nu har jag laddat i soffan med en kopp te och pustar ut medan jag tittar på Allsång på Skansen. Det känns fortfarande som att jag har energi kvar men det är kanske bra om jag behåller något till morgon dagen! Hoppas att ni har haft en bra dag , nu säger god natt och ha en trevlig kväll mina fina solstrålar!

Postad i: Semester i Tyskland

Måndag, efter en helg i Europapark skulle man ha trott att vi är trötta och ska stanna hemma men det var inte fallet. Vi tog oss med bilen ända till Strasbourg. Det är mindre än 40 km från där Helmi bor till Strasbourg så det var något självklart att vi skulle besöka den. Det finns även här mycket att vissa er så därför gör jag ett inlägg till.

Postad i: Vardag

Hej på er mina fina läsare! Sov som en stock hela natten så nu är jag utvilad igen och redo för fight. Gårdagens tråkigheter vill jag inte tillåta att ta mer energi. Solen skiner och det verkar bli en fantastisk dag. Det är så typiskt nu när man har börjat jobba så är vädret perfekt för stranden och när man är ledig då regnar det hahahahaha. Idag blir det jobb fram till 17:00sedan en sväng till Biltema för att köpa lås till älsklingens nya cykel, som vi kan använda för att låsa den på vår baksida. Vet inte om det kommer hända mer än det men vi hörs lite senare. Ha en fantastisk dag om du kan!

Postad i: Vardag

Alltså herregud vilken dag.... Ni vet hur det började med den stulna cykeln så strax efter jobbdagen var slut hämtade jag älsklingen och tillsammans åkte vi ner på stan och in i alla butikerna för att hitta en ny cykel till honom. När vi var klar med det så tog vi oss ner till Bolougnerskogen och körde lite allsång. Därefter promenerade vi för vädret idag har varit helt magiskt... och likaså utsikten i parken. Nu är vi äntligen hemma och jag känner mig helt slut så det blir en tidig kväll i sängen. Hoppas på en bättre dag imorgon. Sov gott allihopa!