Hejsan hoppsan! Det var ett mycket bra tag sen jag skrev något här! Så jäkla synd att jag inte bloggade under sommaren då jag var i Holland! Känner mig lite blyg eftersom det är så länge sen jag skrivit, hahah! Vet inte vad jag ska skriva längre.

Anyways, är tillbaka i kalla, regniga Finland igen och skriver (läs: borde skriva) mitt examensarbete.

Eftersom jag inte vet vad jag ska skriva så slänger jag in några bilder från förra veckan då Han var i Helsingfors och hälsade på istället. Superawesome vecka! Vi var på Valokarnevaalit på Borgbacken, yrade runt på Heureka, hejade på Jokerit när de förlorade sin ishockeymatch, chillade med mina vänner, spelade minigolf, åt sushi, åt sena frukostar i sängen, kollade massor av Netflix (Kosmos och Sons of Anarchy!), råkade blondera mitt hår helt och hållet (Han skulle fixa till min ombre, men det gick lite snett, hahah! Inte Hans fel dock!) och gosade massor! Längtar sååå tills jag får åka till Holland och mysa sönder honom igen!

​Heeej! Jag är sämst på att uppdatera... Verkligen.

Om ni vill se mer av mig och mitt liv i underbara Holland kan ni kika in på Instagram istället! Följ, gilla, kommentera, spionera, stalka eller nånting ☺😘

instagram.com/cristamakkyla

April susade snabbt förbi. Åt massor med god mat, drack vin, njöt av vädret, firade TravelBird's 6-årsdag, åt IKEA-frukost, planterade grejer, firade min och Dominics födelsedag (vi är födda samma dag och år - awesome!), såg Streetlab-killarna live (minus minus min favorit Tim, buuuh...), firade King's Night och King's Day, jobbade massor och bara chillade. Typ.

Han stack till Amsterdam tidigare idag för att bygga upp konferensen Up The Game som han och de andra are hosting tomorrow. Han kommer hem först på tisdag... Jag blev genast rastlös och började leka housewife. Tvättade kläder och lakan, handlade mat, städade och fixade. Hann också skypea med Julle och Natte.
Nu ligger jag i sängen och tänker kolla ett avsnitt Devious Maids. Känner mig jätteliten i den stora tomma sängen. Ibland slår det mig plötsligt hur lycklig jag är över att faktiskt vara här. Här i Nederländerna. Jag älskar det här landet något otroligt! Och att får vara med Han. Nästan varje dag. Jag saknar honom nu, fast han bara varit borta i några timmar och bara kommer att vara borta två dagar. Hur ska jag någonsin kunna åka tillbaka till Finland? 😉

Förra helgen spenderade jag i Groningen med tre av de bästa människorna i universum.
När jag hade jobbat klart på torsdagen hoppade jag på spårvagnen till Amsterdam Centraal. Efter att ha väntat en stund såg jag plötsligt ett kärt ansikte dyka upp i folkmassan. Att få krama om en vän man känt i 20 år och som man inte sett på länge framkallade såna lyckotårar där mitt framför Amsterdams centralstation. Folk stirrade på oss där vi hoppade och grät och kramades och skrattade. Så underbart att få se Lina igen! Och nu bor vi i samma land och allt! Lina är alltså på utbyte i Groningen.
Fnittrandes och hoppandes inväntade vi de två andra gästerna som anlänt från vårt moderland, Finland. Vilken fest det blev när alla våra fyra ögonpar möttes! Nu var vi fyra stycken som hoppade och skrattade och kramades! Så himla kul att Malin och Heidi kunde komma på besök!
Vi checkade in på vårt hotell och stack ut på stan. Uppdaterade varandra över en himmelsk middag på en libanesisk restaurang, vandrade runt på människofyllda gator, strosade runt i Red Light District och chillade på en mysig pub innan vi trötta kröp ner i våra hotellsängar.
På fredagen gick vi till ett franskt café för att äta frukost. Efter frukosten åkte jag till jobbet, jobbade kvällsskift och tog del av min första Friday Drinks at the Office. Superskoj kväll med Isabelle på jobbet och när vi jobbat klart mötte jag (lite tipsy) upp brudarna igen och vi stack till Groningen.
Lördag morgon började med frukost/lunch på Bagels & Beans och sedan strosade vi runt i Groningen hela dagen med Lina som guide. Jättemysig stad! På kvällen gjorde vi middag hos Lina innan vi stack till en bar. Vi såg ett liveband, Coppersky, i en källare och dansade bland roliga människor.
Söndagen kom och det var dags för sällskapet att skiljas. Jobbigt. Vi hade så himla skoj hela helgen! Skrattade mest hela tiden. Så mycket kärlek! Detta var precis vad jag behövde. Det kan kännas lite ensamt här ibland utan alla mina kära finska vänner.
Kom hem till Utrecht några timmar innan Han kom hem från en helg i Rotterdam med Prison Escape. Tråkigt att ha skiljts från brudarna, men himla skönt att få krama grabben igen. Awesome helg. ❤

Här går det undan! Hinner inte ens starta datorn längre på grund av allt nytt och skoj som händer! Har snart bott i Utrecht i tre veckor och har hunnit med en hel del skoj! Bland annat har jag...

...ätit underbar påskmiddag hos Hans föräldrar.

...myst med favvograbben själv, spelat massvis med brädspel och kollat Breaking Bad.

...gjort himmelska Dutch pancakes med både sött och salt på!

...varit till Amsterdam och shoppat, druckit vin och njutit av solen med Hans mamma. Fick en underbart söt kjol och en matchande topp (inte toppen på bilden dock) från Aaiko.

...varit till Julianapark och kollat på alla mina vänner där. Även hälsat på våra får- och lammgrannar med Tirza.

...börjat min praktik i Amsterdam. Detta innebär att jag spenderar mycket tid i huvudstaden och många timmar borta hemifrån och från Han. Första veckan var tung, lärorik och skoj.

Åååh, så underbart det är att vara i Utrecht igen! Flyget kändes som en halv evighet eftersom jag var så uppspelt! Han plockade upp mig från flygfältet och det kändes så overkligt att krama och pussa honom! Tänk att jag får mysa i sex månader nu! När vi kom hem till Utrecht hade Kasper och Tirza gjort middag åt oss alla. Så gulligt av dem! Och jättegott! Lekker!
I morse stack Han till jobbet och jag hoppade på en buss in till stan. Så underbart att bara gå runt, se på folk, LYSSNA på folk (holländska❤), dricka kaffe, shoppa (hann redan köpa två kjolar heheee) och njuta av fina, soliga Utrecht! Känner mig så hemma här! OCH jag fick äntligen inviga mina Nike Air Max! Har inte vågat använda dem i snöiga och slaskiga Finland.
Nu är jag hemma igen och chillar och väntar på att Hani ska komma hem. Hoppas ni har det bra!