Contains affiliate links

Da vi endelig har ramt slutningen af September, og derfor er gået rigtig ind i efteråret, har vi fundet 8 lækre striktrøjer til jer.

Det varme tøj kan hurtigt gå hen og blive kedeligt og basic, så vi har kigget lidt efter trøjer med detaljer. Derudover kan man altid pifte en basic striktrøje op med fx en nederdel og et par fede støvler, eller en masse smykker.

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - Klik her

Da vi sidste lørdag var et smut i københavn, valgte vi at tage et hurtigt kig på sneakers i illum.
Her fandt vi 3 fede sneaks som klart kunne være en lækker mulighed her til efteråret/vinter.

1. Yves Saint Laurent
Det her er en rimelig basic logo sko i hvid. Gjort unik med 2 forskellige farver munde i metallic, samt en smule sølv i snørebåndene.
Vi er fan af de her da de altid vil kunne bruges, grundet de ikke skiller sig for meget ud.

Link: Yves saint laurent sneakers women

2. Santoni
De her super fine bordeaux røde sneakers vil være så fine her i efteråret. Der er kørt i de mørkere farver hvilket er skønt på denne tid. De har en fin pels på toppen i 3 forskellige farver, som man selvfølgelig skal passe på.

Link: Santoni sneakers women

3. Valentino Garavani
Her er der endnu et par sneaks med pels, dog på en helt anden måde.
vi faldt helt pladask for disse super fine hvide sneaks med mink pels, de forekommer både i den lyse beige, babyblå og sort. Vi kan personligt bedst lide den beige farve, den kan bruges året rundt, som en sommerfarve, men også en vinterfarve.

Link: Vanlentino sneakers women

Contains affiliate links

Ligesom alle andre, er vi vilde med at indrette vores værelser så kreativt, samt unikt som muligt.

Denne gang har vi taget udgangspunkt i nogle stilrene og meget scandinavisk inspirerede møbler og pynteting.
Det kommer af at vi fik øjnene op for "Scandinavian design center", som laver nogle ret fede ting, som fx. det grå senge plaid og den herre skønne flowerpot lampe.

Tag et kig på de ting vi synes ville fitte helt utroligt skønt ind på værelset.
- links under billedet.

Contains affiliate links

Bedste veninder tilbringer tid sammen på mange forskellige måder hele tiden.
Vi værdsætter ligeså meget dagene derhjemme på sofaen med en pose chips, som at drikke kaffe på vivaldi eller planlægge en hel dag sammen.

I lørdags valgte vi så at gøre noget ekstra ud af dagen, for at nyde hinandens selvskab på en anden måde.
Vi mødtes i næstved by, hvor vi meget spontant tog et smut i Cassiopeia og valgte at få lavet veninde huller i øerne.
Med et super humør og en forventning om at dagen nok skulle blive herre god, tog vi toget mod københavn.

Da vi landede på hovedbanegården ved en 14 tiden, besluttede vi os for at tage et smut på strøget.
Vi kiggede lidt i butikker, og fik bla. øjnene op for et par vildt fede rillede velour bukser i Monki, de forekommer i flere forskellige farver. (link nederst)
Vi var også lige inde forbi amazing Jewelry som uddeler rosé og snacks. Man har her også mulighed for at tage fine billeder og dreje på et hjul i håb om at vinde et gavekort til butikken. Butikken er en hel event i sig selv.
Sidst smuttede vi i Illum, her var vi på udkig efter fede sneakers (indlæg senere om de 3 fedeste vi fangede)
sluttede vores strøgtur af med en kop kaffe og et glas cola på illum's tagterrasse, her nød vi udsigten, og fik snakkede om alt det der lige faldt os ind.

Vi vendte snuden tilbage af strøget og mod tivoli, vi købte indgang, turpas og en chinaboks.
Mens vi ventede på at the Voice for alvor skulle gå igang, prøvede vi forlystelser, hyggede og mødtes med vores venner.

Årets the voice havde et mega fedt line up, en masse store danske navne, den udlandske sangerinde Rita ora og Lukas Graham og Kato som speciel Guests.
Der blev i hvert fald sørget for et super godt show, med en masse mennesker der var med til at skabe en ufattelig stemning. Da Martin Jensen havde fyret sit sidste nummer af, smuttede vi mod hovedbanegården, og tog toget hjem mod næstved ved midnat.

For lige at ende en fantastisk bedste veninde dag, tog vi søndag morgen på Café Oliver og fik en læææææækker brunch. Denne weekend er der ikke blvet sparret på noget som helst.

Dette var bare lige for at fortælle hvordan vi elsker at tilbringe tid sammen, og en evt. inspiration til hvordan i kan lave en lækker weekend med veninderne.

Btw, na-kd kører op til 70% på udvalgte varer. klik linket under
NA-KD

bukserne fås både i Bordeaux, rosa og sort
velour bukser fra monki

By Cozum

Som de fleste nok ved, har min søster og jeg været et smut i Mexico, Playa del carmen, for at være helt præcis.

Det er uden tvivl den bedste og mest spændende ferie, jeg nogensinde har været på.

Jeg tog afsted morgenen søndag d. 25. Vi startede ud med en kort flyvetur til Paris, hvorefter vi ventede 4 timer på vores næste fly. Anden flyvetur tog derimod 10 lange timer, dog havde vi underholdning og mad, hvilket gjorde det en del bedre. Min søster og jeg sov det meste af tiden, så inden man fik set sig om var vi fremme i den tropiske, varme og lækre by Playa Del Carmen. ✈️

De første par dage lå vi bare ved poolen eller stranden på hotellet. Vores hotel lå helt ned til vandet, så man næsten kunne gå direkte fra poolen af og ud i sandet.🌊🏖

Dagene efter brugte vi på oplevelser rundt i Mexico. (Kan læses senere)
Selvom vi havde all inclusive på hotellet, og derved kunne vælge mellem 5 forskellige restauranter, synes vi alligevel det var nødvendigt, at smage lidt mad fra de lokaler restauranter.

Priserne hernede er utrolig lave i forhold til Danmark. Vi gav under 100kr for et måltid mad på en helt i orden restaurant, og kæder som fx starbucks er halvpris sammenlignet med herhjemme. 🍷🌮

Lokale mexicanere er også utrolig høflige og alle føler sig velkommen.
Vi mødte 2 fyre, som viste os rundt i bylivet, der blev drukket drinks på super fine barer og vi blev introduceret for diverse mexicanske traditioner, herunder en totalt besynderlig drukleg.
Den gik ud på at man enten alene eller som gruppe tager hinanden i hænderne, de 2 yderste har så en form for et håndtag i den ene hånd. Der bliver sendt strøm ud i disse håndtag, det føles lidt ligesom når ens krop sover helt vildt. Tjeneren skruer op for strømstyrken til man ikke kan holde til mere. Pointen er at se hvem der kan holde til mest strøm, og jo fuldere man bliver, jo mere strøm tror man at man kan holde til. 🙈🙈

Efter 11 dage i paradis var det tid til at tage tilbage til Danmark, og grundet en tidsforskel på 7 timer aner jeg ikke hvor lang vores hjemrejse har været.
Men omkring de 21 timer fra vi forlod hotellet til vi var hjemme i Næstved. I Kastrup lufthavn blev vi mødt af mine vinkende forældre og bedste veninde Cille. 🛬👋🏼❤️
Jeg kan klart anbefale at vælge Mexico som sin næste rejsedestination, og hvis man har mulighed for det, så gerne 14 dage. Der er så forfærdelig mange ting at opleve.
Læs om mine kulturelle og spændende oplevelser lige under.

By Cozum

Som læst ovenover, har jeg oplevet en masse ting i Mexico, og dem vil jeg uddybe her.
Vi havde 4 dage i træk med heldagsture, vi forlod hotellet ved 7tiden om morgenen og var tilbage igen et sted mellem 19 og 20.

Dag 1:
Den første dag tog vi en taxa til byen Akumal, som er kendt for sine flotte strande med utroligt mange havskildpadder. Vi snorklede rundt og så på skildpadder, fisk og koraler i en time. 🐠🐢🐟
Herefter tog vi med en lokal mexicaner ud til den flotteste lagune jeg nogensinde har set. Utroligt flot og blåt vand. Det var noget af en vandretur over store og små sten, øgler og andre firben der gik i ét med naturen. Det var i hvert fald ikke noget en hver turist oplever, en vej kun de lokale benytter sig af, og kender til. 🐚🦎🦋
Efter en hel dag med turkisblåt vand, fisk af forskellige slags og sol, tog vi tilbage til hotellet.

Dag 2:
På vores anden dag tog vi med en tourguide til Chichen Itza. En bustur på 3,5 time, dog med et lille stop i en Maya landsby. Mayaerne er et folkefærd, som stammer helt tilbage fra år 500. De lever på deres helt egen måde og med eget sprog. De tror kun på solen, månen og stjernerne og har lavet deres egen kalender ud fra det. (Det var dem der mente at jorden ville gå under i 2012, for deres kalender var ikke længere) 🌚🌝✨
Her var det muligt at købe souvenirs, dog kalder de det ikke souvenirs men håndlavet kultur.
Efter en halv dag var vi fremme i chichen itza, her ligger en af verdens 7 vidunder, en pyramide lavet af mayaerne. Helt utroligt flot, og velholdt.
På turen hjem smuttede vi inden om en anden slags lagune, denne var ligesom et hul i jorden.
Vandet var ufatteligt koldt, så det blev ikke til meget mere end et lille dyp for min søster og jeg.
Endnu et lille stop i byen med Mexicos ældste kirke, utroligt så fint den stadig står.
Herfra 2,5 time hjem, men hele den dag var klart en bustid på 7/8 timer værd. 🚌

Dag 3:
På vores tredje oplevelses dag, tog vi en båd ud til øen Cozumel. ⛴🌊
Det er en lille ø, som man ikke behøver meget mere end én enkelt dag til at se.
Vi lejede en scooter, og susede rundt på vejene helt ud til vandet, så skønt. Vi fik nok set i hvert fald 50/150 forskellige fuglearter som øen besidder. 🦅🦉🦆
Da mørket begyndte at falde på, tog vi båden tilbage til Playa del carmen.

Dag 4:
På vores fjerde og sidste udflugts dag valgte vi igen at køre i bus i omtrent 3 timer før vi var fremme ved Ekbalam, endnu en masse ruiner fra Maya folkene. Her var der er tempel, som vi havde mulighed for at bestige. 200 ekstremt stejle trappetrin til man nåede toppen, med en udsigt over hele junglen og en masse andre pyramider.
Det var med nød og næppe, at Sandra Sis og jeg overhovedet kom ned igen. 🙌🏼
Videre med bussen et par timer, til Rio Lagartos.
Her skulle vi med en lille form for en speedbåd ud og sejle på en flod. For enden af den floden holdte vi et stop, ud af båden sprang vi og lige ovre på den anden siden af vejen var der lyserøde søer i massevis. Lyserødt/orange vand med helt rosafarvede flamingoer. Vi måtte dsv ikke komme helt tæt på de flotte fugle, så billeder blev der ikke mange af. Smukt var det i hvert fald. 🌺
Derefter en laaang bustur hjem til hotellet.

Jeg ville ønske vores rejse havde været længere, der er så mange steder jeg gerne ville have set.
Jeg gad godt besøge byerne Merida og Cancun, se de flotteste strande i Tulum og sejle til øen isla Mujeres. Jeg kommer med sikkerhed tilbage til Mexico en dag.😍

- Denise

Hey allesammen

Som nogle nok ved, har vi ikke så lang tid tilbage i folkeskolen Det betyder derfor også, at vores tid er knap. Mangel på indlæg skyldes at den ene dag tager den anden.

For 1 uges tid siden havde vi galla... Hvilket nok var en af de bedste dage til dags dato. De mennesker vi har været sammen med uafbrudt i snart 10 år. De mennsker vi holder allermest af, samt de mennesker der har fyldt vores hverdag op med glæde... De var alle samlet 1 sted. wow.. sikke en aften. Massere af priser, lækker mad samt en fantastisk stemning. Vi kan ikke andet end at være glade, hvilket er tydeligt at se på billederne nedenunder.

By Cozum

Der har været lidt stille her de sidste par dage, det skyldes vores første eksaminer. Vi har endelig, ligesom de fleste andre 9. Klassere, kæmpet os igennem de obligatoriske skriftlige eksaminer, som indebærer dansk og matematik. Vores klasse har (med det held vi besidder) ikke trukket andet end mundtlige fag, som vi derfor først skal færdiggøre i starten af juni.

Tirsdag lagde vi godt ud med dansk læsning og retskrivning.
En prøve som man ikke har den helt store mulighed for at forberede sig på. Prøven startede kl 8.30 og var slut igen kl. 10 hvorefter vi fik fri (Luksus !!) Det føltes fuldstændig som en terminsprøve, hvilket var lækkert for så var der ikke den store nervøsitet.

Onsdag.. dagen stod i matematikkens tegn, hvilket vi personligt ikke er særlig glade for. Tror godt at alle 9. Og 10. Klassere kan blive enige om at vi ikke har særlig meget tilovers for Merle og hendes dumme stjerner, Asbjørn og hans grimme ærter, Lucas der vil have en skæv terrasse for ikke at glemme Clara som simpelthen ikke selv kan lave æblemost. Det er i hvert fald de færreste som kan sige, at det var en herre nem prøve.

Torsdag, den rene hyggedag. Dansk skriftlig fremstilling, med adgang til INTERNETTET. Yes! Selvfølgelig uden kommunikation, men man behøver ikke sidde og huske i hovedet hvilke genretræk man skal bruge for at skrive en baggrundsartikel. 3,5 times skrivning, ligeså snart man har valgt genre og er kommet godt i gang, står den bare på spisning af 3 kg slik fra slikparadis, og sangskift på spotify 4 gange i minuttet. Yndlingssangen skruet helt op på maks i høretelefonerne, sådan at man mærker bassen helt inde i hovedet, og så sidder man ellers bare der og dakker uden resten af hallen bemærker det.

Alt i alt er vi glade for det er overstået, men glæder os ikke ligefrem til de mundtlige prøver.

Vi opdaterer når, vi når den tid hvor vi skal udfolde os i historie og idræt://

Hør høj musik, spis massere af slik og læs med på cozum.

Cozum design?

ENDELIG, har vi nu mulighed, for at fortælle jer, om det vi har gået og pønset på det sidste lange stykke tid. COZUM DESIGN. Vi har nemlig udarbejdet vores egne håndlavede smykker.
Vi har lagt sved, blod og tåre i dette projekt, samt tonsvis af kræfter. Det er anderledes smykker, og derfor ikke noget der vil vække alles interesse. Vi har taget udgangspunkt i sommerens trends og derfor er vores styles derefter. Vores såkaldte ”shop” kommer til at foregå på instagram under navnet @ccozum, hvor vi tager imod bestillinger under direct. Der vil jævnligt komme nye designs og farver, som vi håber i vil synes om. Cozum design offentliggøres den 1 maj.

Massere af kys og kærlighed fra os!

SOL, SOMMER, SJOV

Sommeren er lige om hjørnet! Vi kan ikke andet end at glæde os til at slippe for de store trøjer, kolde dage og mørke aftener. Sommeren 2017 bliver god, det vi sikre på!

Frikvarterene bliver rykket udenfor, madpakkerne fyldt med farver, tøjet let og fint samt brune sommersmil. Menneskets holdning til solen og dens helbredende kraft har imidlertid ændret sig markant gennem historien. I oldtiden tilbad mennesket solen som en gud og brugte den til at helbrede og forhindre sygdomme i at opstå.

I dag hører vi mest om solens skadelige virkninger… i medierne får vi også hver eneste forår og sommer fortalt, at der ikke findes en sund solbrændthed, og at solen kan give os hudkræft.

Solen er så meget andet. Vi bliver så meget mere glade og friske. Man kan tydeligt mærke at solen hjælper os mentalt og er med til at gøre hverdagen sjovere. Den giver os harmoni, varme og energi.

Vi er max klar til at vinke farvel til vinterdepressioner og sure ansigter, og hej til glade dage på stranden og tonsvis af gode øjeblikke til de forskellige festligheder, som sommeren bringer med sig.

Vores sommer bringer på diverse festivaller, udflugter, cafe og strandture. For os står det i kærlighedens tegn, da vi efter sommeren skal hver til sit. Vi har nu været sammen uafbrudt i 3 år og det bliver hårdt at skulle sige farvel. Men vi vender stærkt tilbage i 2018, hvor vi skal sammen på handelsskolen. Vi er 2 meget spontane veninder og vi er sikre på at sommeren bliver derefter.

Vi håber i får en skøn sommer og nyder den med dem i holder af.

-Hyg dig, glæd dig og læs med på cozum.