Lite tidigare i veckan så var vi på apberget här i hua hin och herregud vad coolt de va! Tycker apor är sådana smarta och nästan lite obehagliga djur Hahah. Dedär är alltså vilda apor som bor på berget så det är inga tama eller tränade apor som är infågna utan man får gå runt själv och mata dom osv. Kan va den stunden i mitt liv då jag haft mest panik Hahah för dom var heeeelt galna! Kom flygandes från ingenstans, hoppade upp på en och försökte dra ner hinken med bananer från oss. Men verkligen ett tips ifall någon av er besöker hua hin, gratis är det också!

Outfit från någon kväll sedan då vi var ute och åt middag!

Hej på er! Ännu en dag med en molnig himmel men vi gjorde det bästa av situationen, for till en galleria och gjorde manikyr! Ikväll blir det bara jag och Emmy som far ut på middag eftersom Elsa har blivit sjuk så vi får se vad vi hittar på, blir nog kul!

Ikväll då vi var på världens mysigaste italienska restaurang!!

Hej på er! Idag har vädret inte varit på topp så vi bestämde oss för att gå i ett köpcenter istället och shoppa lite. Hoppas verkligen inte väderappen stämmer då det står att de ska regna dagarna som kommer...

Efter någon timme i shoppingcentret ville jag och Emmy hitta några badmadrasser så vi gick runt lite och kollade i området och hittade en skola Hahah, vi fick iallafall för oss att gå in och kolla på skolområdet som verkligen va jättestort och alla barnen va så himla söta😍

Hej! Usch vad varmt det har varit idag, alla kläder har verkligen klibbat mot kroppen för de är så kvavt ute men man ska ju inte klaga! Älskar verkligen detta! Vill kunna ligga på stranden, gå runt i sommarkläder och sola varje dag! Idag har vi legat på stranden hela dagen, åt lunch på hotellet vi bodde på förra gången vi var i Thailand och nu är vi klara för att snart gå ut och äta middag! Längtar verkligen inte tillbaka till Sveriges väder just nu Hahah så ska se till att njuta 16 dagar till här! Kram Cornelia.

Igår kom vi äntligen fram till Hua hin efter 9h flygresa och nästan 4h bil. Vi kom fram till hotellet vid 2 ungefär så det var inte lönt att gå och lägga sig heller. Istället bytte vi om, gick ner till poolen en liten stund för att sen gå en promenad på stranden och äta middag. Något nyårsfirande blev det inte riktigt heller heheh, planen för mig och Emmy var att ta en liten powernap efter att vi hade kommit hem från nattmarknaden och sedan gå till stranden för att kolla på fyrverkeriet och fira in det nya året men vi vaknade typ 10 i 12 och var så trötta då så ingen av oss orkade. Istället facetimeade jag en stund med dom där hemma och somnade om.

Idag har vädret varit mycket bättre än igår så vi for till stranden imorse och har bara tagit det lugnt resten av dagen!

Hej på er! Ett tag sedan jag kickade in här nu men jag har helt ärligt inte haft lust, brukar bli så under vintern Hahah. Just nu sitter jag på Helsingfors flygplats och väntar på flyget som ska ta oss till Thailand, ska bli så skönt!!! Därifrån kan jag iallafall lova er uppdatering Hahah sen får vi väl ta det som det kommer, kram!

Hej på er! Nu är jag tillbaka från fina England och har bytt ut värmen mot snö. Vi hade det lite knapert med internet så därför var det lite svårt att visa er bilder under tiden, men ni får dom nu istället!

Tänkte börja med lite mer bilder från Thetford, världens mysigaste stad! Som jag skrev i förut såg det verkligen ut som att det var en liten låtsasstad uppbyggd i typ universal studios Hahah! Är verkligen så glad och tacksam för att vi fick fara dit några dagar först då det inte är ett "turistställe" som man annars hade farit till!

Sista dagen fick vi också följa med Pauline som vi bodde hos då hon körde hennes barnbarn till skolan! Så kul att få se hur skolan är där och hennes skoluniform var så gullig! Hon var bara 8 år så vi fick se lågstadieklassrum då det bara var 3 årskurser på skolan som jag förstod det! Hade jättegärna också viljat se en skola med barn i min ålder. Man märker verkligen hur chill vi i Sverige har det i skolan då hon direkt tilltalade hennes lärare med bara efternamnet. Jättekul att se skillnaden!

Hej allihopa! Har inte sagt det här på bloggen men just nu befinner jag mig i Thetford, England. Asså jag är verkligen kär i denna stad!!! Det är som att gå runt i en film! Hit vill jag verkligen flytta några månader och ba må hahaha. Nämen det är verkligen jättefint och mysigt!
Idag har vi fått gå runt för att hitta olika platser, typ selfieorientering. Så kul och Thetford är mycket större än vad vi trodde. Mer bilder från det kommer kanske ikväll för nu måste jag göra iordning mig för någon slags "lightparty" hahah, vi får se vad det är.

Hej allihopa! I söndags var jag och Elsa och såg hitta Doris 2 och fyfan vad bra den va! Den var så himla fin och dom kopplade ihop filmen jättebra med den första så det är nästan ett måste att se den här också!

Nu tränar jag lite glosor och väntar på att Elof ska komma hit. Kvällens planer består av plugg och fika hos farmor, mysigt!!

Godmorgon! Just nu ligger jag i sängen och väntar på min buss då jag missade den första hehe. Har svenska och redovisning som första lektion så jag sitter och kollar igenom texten en sista gång! Nu är det äntligen helg iallafall, yeey! Gillar verkligen inte fredagar då vi slutar 20 i 4 men idag ska jag möta upp farmor på middag efteråt så det kompenserar!

På bilderna ser ni iallafall början av en lite bättre skoldag igår. Vi började halv 8 med en föreläsning och frukost på Rex och fick därför också sluta 2h tidigare, hur skönt!! Men nu måste jag springa till bussen, ha en bra dag!