Ber om ursäkt för min dåliga uppdatering, det är lite svårt med internet och sen tar det massa tid som jag hellre gör något annat med.

Nu är vi på vårt fjärde stop, Brisbane. Tänkte berätta om alla ställen vi besökt i ordning.

Byron: En väldigt liten mysig "hippie" stad. Jag älskar sånt och trivdes jättebra. Vi bodde på ett fräscht hostel och träffade roliga människor. Det blev lite fest på kvällarna och lite annat skoj på dagarna. En morgon blev det en kajaktur för att se delfiner, några delfiner såg vi inte men jag blev sjösjuk och råkade spy i hela kajaken. Mindre roligt. Det var tråkigt att lämna Byron för det var verkligen ett ställe för oss. Sanna och Alice tänkte köpa en smoothie innan bussen till surfers gick, de höll på att missa bussen.

Surfers Paradise: När vi klev av bussen här sa chauffören till oss "you girls can really talk huh" mmh ja det kan vi verkligen. Vi är så pratiga och skrattiga hela tiden, det är roligt.

Detta hostel var speciellt. Många av de som bodde på hostelet hade bott där en längre tid så de var som en liten familj. Vi delade rum med två otroligt jobbiga men även lite roliga kanadensare. Vi solade och badade under dagarna, gick långa promenader och så festade vi lite på kvällarna. Det var kul! Två nya bikinis råkade jag även köpa i denna stad. Vi hade jättekul men de dagar vi var där räckte.

Brisbane: Nu befinner vi oss alltså i Brisbane. Vi kom hit igår. Hostelet här är mycket bra, eller rummet är mycket bra, det andra är medelmåttigt. Vi har fått ett helt eget rum och det har AC!! Vi njuter till fullo av detta så förutom våran utflykt till ZOOt idag så har vi mest legat i våra sängar.

Australian Zoo besökte vi alltså idag. Är inte en zoo tjej men detta var något vi lite var tvungna att göra. Det var mest australienska djur såsom dingos, koalor och kängurus. Vi hade superskoj och fick klappa både kängurus och koalor. Vi åt glass i mängder och unnade oss både det ena och det andra. På eftermiddagen började det ösregna och vi blev genomblöta. Innan vår buss kom så besökte vi djursjukhuset för vilddjur. Vi fick se en liten kattbjörn bli omhändertagen efter något olycka, det var lite fascinerande. 4/5 får Zoo besöket.

Imorgon: Upp och hoppa! Utcheckning klockan 10 men innan dess.. gratis pannkakor!! Klockan två går vår buss till Noosa. Vi ser fram emot strand sol och bad nu. Vi längtar. Mycket.

KRAM! Hörs när vi hörs🤙🏽

HEJ! Första dygnet i austalien är nu avklarat. Jag lever och mår bra! Resan hit gick hur bra som helst och jag känner mig väldigt stolt över att jag tagit mig hela vägen hit alldeles ensam.

Igår när jag kom hit så hjälpte Sanna och Sandra mig med incheckning och så gick vi tillsammans till mitt rum. I mitt rum skulle jag bo tillsammans med sju andra(det var fullt i Sanna och Sandras rum) men när vi klev in i rummet så insåg vi att vi hamnat mitt i en sexakt så vi vände på klacken direkt. Natten spenderades istället i Sanna och Sandras rum.

Imorse vaknade jag tidigt, tog mig ut på en promenad och utforskade stället. Det är väldigt fint här! Dagen har bestått av sol, bad och promenader.

Alice kom nyss hit och vi trängde även in henne i det lilla rummet. Imorgon beger vi oss några meter ner på gatan och checkar in på ett nytt hostel och sen ska vi lyxa till till med en middag i Sydney. På torsdag ska vi hoppa på en buss och börja resan längst östkusten.

Efter en natt på hostel så kanske ni vill höra mina åsikter kring att bo såhär. Jag tycker det är väldigt spännande att träffa och se alla olika typer av människor från alla olika länder. Det är inte jättefräscht men jag klarar mig, det som är lite jobbigt är att äta. Jag tycker inte om att äta när det inte känns cleant, jag är inte heller överdrivet förtjust i tonfisk och det är bara det man äter här för att hålla ner matkostnaderna. Men jag trivs och antar att man vänjer sig med att ha det lite smutsigt omkring sig.

Nu ska jag hoppa upp till vårt lilla rum och ladda om för en fullspäckad dag imorgon.

Juste! Har skaffat mig ett australienskt telefonnummer som håller på att komma igång så jag nås endast på messenger och mina andra sociala medier.

XOXO

Hej mina nära och kära, välkomna till min lilla blogg! Antar att ni som kikar in här har koll på läget och vet vad denna blogg kommer att handla om. Ifall någon mot all förmodan inte vet det så ska jag bege mig på en resa, ett halvt varv runt jorden. Om ni är nyfikna på vad som händer bland alla kängurus så är detta rätt ställe att hänga på.

Nu är det bara fyra dagar kvar tills det är dags för mig att åka, väskan är nästan färdigpackad och jag känner mig livrädd. Väldigt exalterad är jag såklart också men känner mig lite som bambi som ska ut på hal is. Mina fantastiska vänner Sanna och Sandra är redan på resande fot och möter mig när jag landar i Sydney vilket är betryggande, sen kommer även Alice dagen efter mig. Ett mycket härligt resgäng skulle jag beskriva oss som, trots att vi aldrig rest tillsammans tidigare. Det blir bra detta. FYI så har jag ingen aning alls om hur eller när denna resa slutar utan jag reser iväg på en enkelbiljett. Allt jag vet är att jag kommer åka mycket buss, bli otroligt brun(hoppas!!), Dricka något billigt äckligt vin för det gör "backpackers", sola, bada, upptäcka nya ställen, lära känner en massa massa nya människor och ha det himlans bra!

Nu ska jag jobba mina två sista dagar och fixa klart det sista sen är jag ett minne blott för Sverige(not)