Hej hörni! Igår ville mina föräldrar ta motorcyklarna för att träffa ett par av sina kompisar och då kände jag inte riktigt för att hänga med, så jag valde istället att stanna hemma vid stugan. Efter ett tag så kände jag mig ganska uttråkad så jag tog min cykel, tog på mig mina hörlurar och satte igång en podd på mobilen. Sedan började jag att cykla ner mot hamnen som är ungefär 4-5 km ifrån vår stuga. När jag kom fram ställde jag ifrån mig cykeln och gick in på Hasses som är som en hamnkrog med glass och lite mat. Jag tycker att det är jättemysigt där så jag beställde en gyrostallrik sedan satt jag där länge, väldigt länge och lyssnade på ännu fler poddar. Efter maten gick jag en runda nere vid hamnen men det blåste tyvärr väldigt mycket så jag cyklade hem igen, men fortfarande med olika poddar i öronen ;P

Jag tycker faktiskt att det var väldigt kul att göra något sånt här själv för när jag är själv så brukar jag oftast bara sitta vid tv:n hela dagen. Sånt här vill jag verkligen bli bättre på att göra för att jag gillar att va själv, det kanske låter sorgligt men jag gör verkligen det. Jag liksom trivs i mitt egna sällskap och det tycker jag är viktigt att man gör, så att man inte alltid känner sig beroende av alla runtomkring en. Det känns som att när jag är ensam så lär jag känna mig själv som bäst. Så ett tips från Mathilda: spendera lite tid med dig själv då och då!

Hej hörni! I onsdags morgon åkte vi till Växjö. På vägen stannade vi på en mysig rastplats och åt frukostbullar som vi hade tagit med oss från stugan. Sedan när vi kom fram gick vi i affärer fram tills att vi fick checka in på hotellet. Jag köpte faktiskt lite grejer som tröjor, ringar, solbrillor... När vi fick checka in på hotellrummet så gick vi ner till källaren och badade i bubbelpoolen och i den vanliga poolen. Efter det gick vi upp och duschade och gjorde oss ordning för att gå till Pinchos och äta kvällsmat. Vi var ute väldigt länge så när vi kom tillbaka till hotellet så gick vi och la oss. Igår, torsdag, spenderade vi på att gå inne på Grand Samarkand, sedan åkte vi tillbaka till Öland. Idag har vi legat vid poolen och spelat minigolf.

Hej hörni! Idag blev det ytterligare en pooldag haha. För min del hade jag nästan inte behövt va i solen idag men vi fick besök av en familjevän så då tänkte vi att det skulle vara kul att gå till poolen. Det har varit en riktigt bra dag med väldigt mycket sol!! Jag brände mig dock... väldigt mycket. Så nu kommer jag nog få hålla mig i skuggan i ett par dagar hihi.

Här kommer iallafall ett par bilder på de kläder som jag köpte i måndags, jag lovade ju igår att bilder skulle komma ;p

Svarta byxor, breda ben, tajtare midja. LAGER 157, storlek S.

(Jag fick ta en storlek större eftersom XS:en var väldigt korta i benen.

Pösig skjorta, blå och vitrandig. H&M, storlek 36. Jag köpte även ett basic vitt linne som jag har under skjortan, LAGER 157, storlek S. (Enligt mig har de de bästa linnena.)

Hej hörni! Usch vad dålig jag har varit på att uppdatera de här dagarna. I måndags så var vi iallafall vid stugan på förmiddagen sedan precis innan lunch åkte vi in till Kalmar. Där åt vi på vår favorit Kinarestaurang (igen hihi) sedan shoppade vi lite. Jag köpte en skjorta, vitt basic linne och ett par byxor. Bilder på grejerna kommer senare! Efter ett par timmar på stan fick vi sen åka till flygplatsen för att lämna av min syster, hennes pojkvän och Ludde eftersom de skulle flyga tillbaka till Stockholm igen. Jag saknar dem massor!!

Igår, tisdag, åt vi frukost vid stugan sedan åkte vi direkt iväg på motorcyklarna längre ner på Öland ner mot Grönhögen. Där spelade vi golf eller vad man ska kalla det haha. På Grönhögen har de så att man kan få skjuta ut golfbollar i ringar på vattnet. Det var faktiskt jätte kul. På vägen hem stannade vi på ett ställe som heter café Havtornsgården. De är kända för sin Havtornstårta så vi passade på att dela på en och den var jätte god.

Idag har vi varit ute med båten. Direkt när jag gick upp ställde jag mig och gjorde ordning ett par tunnbrödsrullar med currykycklingsallad i medan mamma och pappa fixade med båten. Sedan när vi hade packat ordning allt åkte vi ut på sjön. Så i princip har vi varit på sjön hela dagen idag, det har varit jätte mysigt. Nu när vi kom tillbaka har vi suttit en stund på altanen och ska snart grilla. (Vattnet på bilden i mitten ser väldigt grönt och läskigt ut haha.)

Hej hörni! Det råkade kanske bli ytterligare en pooldag idag men det är ju underbart ;P Klockan tio gick jag, mamma, pappa, min syster, Linn och Linns lillebror ner till poolen medan min systers pojkvän åkte för att träffa en kompis. Vid poolen solade och badade vi fram till lunch sedan gick de andra hem till stugan och åt lite mat, men jag, Linn och hennes bror gick till pizzerian och käkade där. Efter lunchen drog det in en del moln, det regnade till och med ett par droppar så vi bestämde oss för att gå hem till var och en. Vid femtiden cyklade jag och mamma ner till poolen igen och simmade lite. När vi kom tillbaka toppade min syster mitt hår men det syns knappt någon skillnad vilket gör mig glad. Nu på kvällen har vi ätit kvällsmat på altanen, gått en runda ner till stranden och nu sitter vi och tittar på film, Snuten i Hollywood.

Hej hönni! Igår kväll kom mitt lilla lyckopiller Linn ner till Öland igen, så idag ville vi passa på att vara tillsammans eftersom hon åker hem imorgon igen. Vid 11 ungefär gick vi då ner till poolen och var där ett tag. Vid lunch åt vi var för sig sedan cyklade vi ner till poolen vid klockan 4 igen. Poolen stänger vid 6 så efter det cyklade jag hem och mös på altanen med familjen (som vi gör nästan varenda dag haha). Till kvällsmat grillade vi kött, halloumi, sparris och lite annat, sedan gick vi en runda ner till stranden. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra imorgon mer än att jag verkligen vill träffa Linnie innan hon åker hem. Kommer det kanske bli ytterligare en pooldag? ;P

Hej hönni! Idag gick vi upp som vanligt, åt frukost och gjorde oss i ordning. Sedan tog vi motorcyklarna och åkte upp mot Borgholm. Där gick vi lite i affärer åt glass och bara mös runt. Till lunch så hade vi med oss en sallad som vi åt i parken, sedan tog vi motorcyklarna tillbaka till stugan igen. När vi kom tillbaka så gick jag en promenad med Ludde, min systers hund, sedan gjorde vi inget mer riktigt speciellt på eftermiddagen. Vi lekte lite med Ludde, satt ute på altanen, bara lite sånt. Nu på kvällen gick vi ner till stranden, köpte med oss två pizzor och satte oss vid ett bord precis vid vattnet. Det var supermysigt att sitta där, äta och titta på solnedgången. Dock var det väldigt blåsigt. Hur morgondagen ser ut har nog inte riktigt bestämts än så det återstår att se!

Solglasögon- Glitter, Örhängen- Ur&Penn, Tröja- Lindex, Byxor- Lager 157, Ballerinaskor- H&M

Idag åkte vi in en runda till Kalmar, shoppade lite och åt även på Kinarestaurang som är vår favorit. Jag handlade inte super mycket men ändå lite grann. Jag är iallafall jätte nöjd med de jag har köpt. Det har varit en supermysig dag. Min äldsta storasyster flög idag ner till oss från Stockholm så ikväll är vi alla i familjen förutom hennes sambo. Dock så åker min andra syster och hennes pojkvän hem imorgon vilket är väldigt tråkigt. När vi kom tillbaka efter shoppingen så har vi myst i soffan på altanen med serranoskinka, ost, oliver m.m, spelat kubb och tittar nu på en film. Salt eller något tror jag att den heter. Denna dagen har iallafall varit väldigt bra.

Skor från H&M, storlek 36/37 (deras minsta storlek)

Smycken- örhängen (ringar), äkta silver från Glitter.

Halsband, armband och örhängen från Ur&Penn.

Baddräkt från H&M, storlek 36

Tröja/ blus från Hampton Republic (Kappahl), storlek XS

Dagen startade med en liten morgonpromenad genom stugbyarna med musik i lurarna. Redan vid frukosten hade vi strålande solsken och alla väderappar visade att det skulle bli en riktig sommardag så vi passade på att gå till poolen. Där har vi varit i princip hela dagen och det har varit perfekt. Till lunch år vi plocksallad (som jag ofta äter hihi) och till kvällsmat grillade vi hamburgare, vi spelade även kubb och tittade på Sommarkrysset. En typisk sommardag!

Någon gång hört talas om en lightbox? Jag köpte nämligen en sån idag. Jag har sett dem lite överallt tycker jag, ofta på sociala medier men också i inredningsbutiker. Jag hittade iallafall en jätte billig lightbox inne på Rusta idag så jag köpte en för jag tycker att de har sett lite mysiga ut. En lightbox är iallafall en låda med en lampa i och på den kan du bilda några ord som typ några peppande ord, citat eller bara något gulligt. Jag tyckte att den var super söt.

Lite minigolf har man alltid tid med enligt mig. Det är en mysig liten aktivitet, speciellt idag när jag äntligen fick träffa en mycket saknad vän igen efter tre veckor<3 Jag kanske tyckte att det var extra kul att spela denna gången också eftersom jag vann haha.

Grå sweatshirt- Hm, Jeansshorts- Bikbok, Örhängen- Ur&Penn, Skor- Converse

Nu har jag semester hönni!! 4 veckors semester känns rätt så okej faktiskt. Tre veckor av sommarlovet har dock redan gått... Kan det verkligen stämma?! Jag har inte märkt av att jag har haft sommarlov ett dugg. Dagen efter skolavslutningen jobbade jag först två dagar på Dreamhack, var ledig på söndagen sedan började jag jobba på ett äldrehem på måndagen. Nu har jag alltså jobbat där i tre veckor och det var faktiskt lite tråkigt att lämna. Man kom de äldre så nära och lärde verkligen känna alla. Men jag lovade dem att jag skulle komma tillbaka någon dag efter semestern och hälsa på igen. Trotts att jag troligtvis kommer sakna jobbet lite så känns denna semestern välbehövlig. Den startades med lite mys på altanen efter att vi kom fram till vår stuga. Morgondagen kommer nog innehålla mycket uppackning av alla våra grejer.

Idag har det varit en riktig mys dag. Vi gick upp ganska sen och satte oss vid datorerna. Min syster satte sig med jobb och jag med skolarbeten. Sedan gjorde vi oss ordning för att ta lite foton med en tjej på Djurgården. Efter det tog vi även en lite lunch tillsammans. Vi alla tre tog varm smörgås med tomat, mozzarella och pesto. Senare på eftermiddagen gick jag ut på stan en runda och shoppade lite. Man vill ju inte komma hem tomhänt ;P Nu på kvällen tror jag att det väntar lite bowling och mys framför talang men det är inte helt bestämt än.

Plocksallad till lunch är väl typ aldrig fel? Visst jag kanske åt det till lunch igår på tåget också men ändå ;P Idag blev den väldigt enkel, bara lite kyckling, den där pastaröran med chili och isbergssallad.

Efter lunchen gick min syster på ett möte och då låg jag bara hemma och pratade lite med vänner. När hon kom hem så gick vi till Hötorget, köpte en glass och satte oss i solen på trappan där. Så härligt. Man fick nästan lite sommarkänslor!

Igår åkte jag upp till Stockholm för att gå på Shawn Mendes ILLUMINATE world tour. Jag har tagit ledigt från skolan onsdag, torsdag, fredag så att jag slipper åka hem för att gå i skolan på fredag. Konserten började vid 7 tiden och var helt sjuk!!! Shawn är så galet bra live. James TW var förbandet och han var också jätte bra live. Efter konserten tog vi en taxi hem till min syster (som bor i innerstaden av Stockholm). Då var klockan strax innan 11 på kvällen och jag var helt slut. En ganska tråkig resdag slutade helt perfekt!