I den här videon finns många kontraster. Först paradisön Koh Nang Yuan och sedan vidare till Phuket town. Enjoy!

Igår var vår sista dag på Koh Tao. Vi spenderade dagen dock på dotterön Koh Nganuan, en riktig paradisö som jag tycker tyvärr förstörs av att det kommer så otroligt mycket människor dit. Är i alla fall väldigt glad över att vi tog oss dit då det nog är en av de finaste platserna jag sett.

Det var även bra snorkling där, dock fick jag göra det själv. Jossan har nämligen halkat på en klippa och rivit upp stjärten så hon fick gå men en stor kompress på rumpan när vi var där. Blir nog en fin bränna!

Nu är vi påväg till Phuket där vi ska spendera 2 dagar innan vi flyger till Malaysia. Tyvärr blev vi lurade på en del pengar påvägen hit. Även om det inte var stora summor känns det väldigt surt. Man lär sig av sina misstag (säger vi varje gång). Kram

Wihoo! Nu är jag, Jossan och våra härliga danskar certifierade scuba divers. Vi tog certifikatet igår på förmiddagen då vi gjorde två ashäftiga dyk där vi såg bland annat en stingrocka, coola fiskar och ett vrak. På kvällen köpte vi massa buenos och kitkats till våra instruktörer då en kitkat eller bueno var överenskommet om vi gjorde vissa fel (det blev en del) och sen på kvällen var vi ute och firade. En perfekt dag!

Idag åt jag och Jossan en supergod brunch innan vi åkte iväg med moppen och två danska tjejer till en strand med sjukt bra snorkling. Därifrån alla bilderna är.

Imorgon är vår sista dag här på Koh Tao innan vi tar nattfärja och buss till Phuket för att spendera en dag där innan vi flyger till Malaysia. Tyvärr kommer ingen film härifrån då vi spenderade den mesta av tiden på dykkursen och där var inte kameror tillåtna. Lovar att det kommer en från Malaysia! Kram

Okej en liten sammanfattning över de senaste två dygnen:

Waterfall party var sjukt kul! Vi träffade massa härliga människor, dansade till fyra på morgonen och avslutade kvällen med ett nattbad hemma vid vårt hostel. Superhärligt kväll!

Efter att ha sovit 3 timmar tog vi färjan till Koh Tao. Det var nog den värsta båtturen jag någonsin haft. Vågorna var ibland högre än båten och det kändes som att hela båten skulle tippa. Det värsta men också det roligaste var nog att Jossans spya togs tag av vinden och träffade en kille som stod en bit ifrån rakt i sidan. En väldigt äcklig historia men något vi kommer kunna skratta åt väldigt länge.

Nu är vi på Koh Tao och är i mitten av vår dykkurs. Vi har hittills bara dykt i poolen men imorgon ska vi ut till havet. Ser verkligen fram emot det! (efter minst två åksjuketabletter)

Bilderna är från när vi chillade på stranden med våra danska vänner efter kursen idag. Hoppas ni har det bra! Kram

Igår kom vi fram till vår nya destination - Koh Phangan, en ö på östkusten som är mest känd för sina fullmoonpartys. Tyvärr är det inga fullmoonpartys just nu när vi är här men ikväll ska vi eventuellt på ett waterfall party som ska vara ungefär lika beroende på om det regnar eller inte, det blir spännande!

Igår när vi kom hit hyrde vi en moppe och åkte ner till en strand men mest för att hitta på något. När vi kom till stranden var klockan redan 17 och solen höll på att gå ner, men det var fint ljus för bilder i alla fall och kul att se ön.

Idag har det hällregnat i omgångar hela dagen, men vi har trots det tagit moppen till ett vattenfall och till en strand där vi snorklade. Hurtigt! Vi bor nu i dorms första gången mest för att vi ville testa på det (för det går att få privatrum för ungefär samma pris) men våra tyska room mates åkte nästan direkt när vi kom så nu är vi själva ändå.

Imorgon tar vi oss till Koh Tao där vi ska ta vårt dykcert., en av sakerna jag sett fram mest emot på resan, hoppas det blir bra!

Inte ens videon gör det här stället rättvisa men här ser ni en glimt av vad vi gjorde under dagarna där. Kram!

I det här inlägget låter jag bilderna tala för sig själva. Det kommer snart upp en video från våra två dagar i parken. Det var en upplevelse jag nog aldrig kommer glömma.

Imorse efter en total resa på 14h men olika bussar kom vi äntligen fram till Kaoh Sok, ett område med en nationalpark där några av Thailands finaste delar ska finnas. Spontant träffade vi Lizzy, en jättehärlig tjej från Holland som inte hade bokat boende så hon hoppade in och bor nu med oss.

Under dagen har vi gått runt i området och hittat så mycket fin natur, och vi är inte ens inne i nationalparken än. Imorgon har vi bokat en 2 dagars tour inne i nationalparken så vi ska se olika platser där inne och sen sova på flytande hus, hur mysigt?