Igår körde jag ett riktigt svettigt och rent ut sagt brutalt jobbigt benpass så jag känner att jag måste dela med mig av de så ni kan köra de också! Börja med att värma upp ordentligt då den första övningen är knäböj!

- Knäböj 6 set x 6 reps, körde alltså ganska många set och mindre repitioner. Jag la fokus på att köra med ganska så tunga vikter och därför valde jag att köra fler set och färre reps. Kör såpass tungt att du knappt kan ta dig upp på den sista repetitionen.

- Utfall 4 set x 10 reps/ben, även här körde jag med tyngre vikt än vanligt. Jag började lätt och ökade efter varje gång.

- Benspark 5 set x 12 reps

- Lårcurl 5 set x 12 reps

- Booty Builder maskinen, alternativt Hip Thrust i smithmaskin beroende på vad man har tillgång till, 5 set x 12 reps

Jag lovar er att ni knappt kommer kunna gå efter passet och träningsvärken dagen efter är verkligen ett bevis på att man kört skiten ur sig. Lycka till!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Vad ser du fram emot just nu? - Göteborg nu i helgen, en mysig middag nästa vecka och julafton!!

Vad har du på dig just nu? - Jag har precis gått upp så jag går fortfarande runt i myskläder.

Vad var det senaste du åt? - Två mackor och en skål med yoghurt.

Vart tränar du? - Jag tränar på stc, absolut bästa gymmet.

Vad har du för mål just nu? - Det jag fokuserar mest på just nu är att slå personbästa i marklyft då jag stått still på samma vikt alldeles för länge.

Vad uppskattar du hos andra? - Ärlighet, tycker det är jätte jätteviktigt.

Vad önskar du dig i julklapp? - Fick så himla fina födelsedagspresenter att jag knappt vet vad jag ska önska mig mer. Men några träningsplagg och tallrikar/skålar/glas osv.

Vad är ditt drömresemål? - Maldiverna!!

Vad är ditt drömyrke? - Jag vet verkligen inte, men något där jag arbetar med att främja människors hälsa. Och att man kan bestämma sina arbetstider själv!

Något du vill tipsa om? - Nocco skumtomte haha, den är så god!!

Likes

Comments

Vad och hur mycket jag äter om dagarna varierar jättemycket beroende på hur min dag kommer att se ut. De dagar jag tex kör dubbla träningspass äter jag mycket mycket mer än de dagar jag har vila då min kropp behöver mer energi de dagar jag tränar. Jag äter iallafall alltid frukost, lunch, mellanmål och middag (nästan alltid kvällsmat också), alltid. Självklart finns det undantag om jag kanske är sjuk eller är iväg någonstans men annars slarvar jag inte. Och ibland händer det att jag äter två stycken "luncher" eller något litet mellanmål mellan frukosten och lunchen, beroende på hur jag tränar. Men såhär kan det iallafall se ut:

Till frukost blev det havregrynsgröt i vanlig ordning. I den har jag bara vatten, havregryn och lite salt. Toppade med en banan, hallon och lite kanel. Sedan åt jag en riskaka och drack ett stort glas vatten!

Till lunch (åt i skolan så jag fotade aldrig den) så åt jag potatis, kött, sallad och brunsås.

Mellanmål fick bli en nocco, banan och ProPud. Ni måste testa denna från Njie, med smak av crunchy granola, choklad och banan.

Direkt efter träningspasset så drack jag proteinpulver för att snabbt fylla på med energi då det skulle dröja en liten stund innan det var dags för middag.

Till middag blev det kasslergryta, ris och grönsaker, tomat och paprika. Jag gillar inte kassler speciellt mycket men just detta var riktigt gott faktiskt.

Och sist men inte minst, kvällsmaten idag fick bli riskakor och ännu mer ProPud.

Likes

Comments

Hejhej fina ni! Helgen är över och det är redan tisdag. Vill att dagarna fram tills helgen ska gå så snabbt som möjligt för då åker ju jag och John till Göteborg. Ska bli så mysigt att få komma bort, bara han och jag. Gårdagen bestod av träning med brorsan och sen hade jag både praktik och jobb. Så när jag kom hem på kvällen var jag helt slut och likaså när klockan ringde imorses. Var inte speciellt lätt och gå upp när jag visste att jag hade precis samma sak framför mig idag och dessutom inte när John låg bredvid mig. Jag trivs jättebra på både praktiken och jobbet men det är klart att det blir tufft när jag har både och på samma dag. Men det är ju något jag valt själv så nu ska jag inte klaga mer haha. Och jag ber om ursäkt för att jag inte har lagt upp vad jag äter under en dag ännu då jag har fått frågan om detta, men helt ärligt talat så har jag inte hunnit. Men jag ska verkligen försöka få till det nu i veckan. Jag ville egentligen bara kika in och säga hej så hoppas att ni får en fortsatt bra dag, pussar och kramar!

Likes

Comments

Förutom träningssetet som jag fick av Alexandra så fick jag även dessa träningstights av min mamma och pappa. Jag visste om denna presenten då jag fick vara med och välja dom själv. De är köpta inne på H&M för 199 kronor (!!). Tycker att dom är sååå snygga och dessutom sitter dom som en smäck och är lite högre i midjan vilket jag älskar. Som sagt ni hittar dom inne på H&M för ett riktigt bra pris!

Likes

Comments

Hur snyggt är inte detta träningsset som jag fick av Alexandra i födelsedagspresent?? Jag ÄLSKAR det. Tycker färgen är så himla ball, tightsen sitter perfekt och sport bh:n sitter bra den med. Det är ifrån märket Aim'n! Jag har storlek S på tightsen och M på toppen vilket passar jättebra och är det jag brukar ha. Kan ibland ha M på tights och S på sport bh men tycker inte det gör så jättestor skillnad för det mesta. Är iallafall jättenöjd, tack igen Alex!!

Och så dessa godingar!! Har länge velat ha ett par nya träningsskor då det känns som jag äger ett par i alla färger utom svart haha. Och svart matchar ju till allt så när jag såg dessa skrev jag direkt upp de på önskelistan. Så jag blev överlycklig igår när jag öppnade Wilmas paket och dessa låg i, tack igen! Dom är som sagt från Nike och modellen heter Wmns Nike Flex Bijoux.

Likes

Comments

Efter praktiken i fredags (på min födelsedag) så åkte jag hem lite snabbt och fixade i ordning mig. Sedan mötte jag upp dessa pinglor i stan för en fika innan jag och John gick iväg för en middag.

Han hade bokat bord på Mamma Mia och när vi kom dit så stod det rosor på bordet som han så fint hade gått dit och fixat med innan. Så fint av honom, min allra bästa. Jag beställde in deras kycklingsbröst med parmesansås som var såå god och John tog en pasta med fläskfilé och tryffelsås. Mamma Mia har faktiskt riktigt god och prisvärd mat, så ett tips om ni är ute efter en bra lunch eller middag. Efter det åkte vi hem till honom och bara myste innan vi somnade gott.

Det blev Lördag och jag hade fullt upp hela dagen med att fixa i ordning allt inför kvällen. Så jag åkte och handla det sista inför kvällen och hämtade sedan upp Wilma som var så gullig och hjälpte mig med allt igår. Med tanke på att vi skulle bli 15 tjejer så var det ganska svårt att uppskatta hur mycket mat som behövdes, hur vi skulle få plats kring ett bord osv, men vi löste det riktigt bra faktiskt. Jag bjöd på lite småplock i form av hemmagjorda pizzor, kex, ostar, tryffelsalami (ni måste testa), melon, vindruvor, bröd och lite sådär. Sedan fick alla även en välkomstdrink när dom kom. I den hade jag sorbetglass, hallon och Mia vin.

Jag har verkligen världens bästa och finaste vänner, så jäkla tacksam. Fick såså fina presenter igår och blev på riktigt chockad. Jag fyllde ju 19 vilket liksom inte är en "speciell" ålder så därför blev jag så chockad över allt fint jag fick. Det var allt ifrån träningskläder, skor, väska, underkläder till smink och noccos (!!). Så mycket fint. Efter middagen och presentöppningen så körde vi en liten fem-kamp (som blev riktigt lyckad och rolig) och dansade loss fram tills det att vi gick ut. Hade en grymt bra och rolig kväll, allt tack vare mina vänner <3

Likes

Comments

Igår hade jag både praktik och jobb så jag var riktigt trött i huvudet när jag väl var färdig. Ville bara åka till gymmet och rensa tankarna lite men mamma behövde bilen så jag åkte direkt hem. När jag väl kommer hem öppnar pappa dörren och jag märker direkt att det är något på g då min pappa är som ett barn när det kommer till överraskningar osv haha.. Men när jag kommer innanför dörren är mamma "arg", säger att jag måste skynda mig och sen gå in i vardagsrummet för att hon behövde prata med mig, förstod ingenting. När jag kliver in i vardagsrummet så står min släkt, pojkvän, Felicia och Jossan där och sjöng för mig. Om jag blev chockad och glad? JA. Alltså fyfasen vilka människor jag har omkring mig. Min fina mamma hade kommit på detta i veckan och därför bestämt med John att vi skulle ha kalaset som en överraskning. Jag hade verkligen ingen aning!!! Blev så glad. Så kvällen spenderades med dom, vi fika och sedan fick jag jättefina presenter. Är så tacksam.

Idag är det min födelsedag!! Blev väckt på sängen av mamma och John med ännu fler presenter. Låg sedan kvar och myste med John samtidigt som jag fick vakna upp till så otroligt fina gratulationer.. Sedan var jag tvungen att åka iväg till praktiken där jag nu befinner mig. Planerna efteråt är fortfarande lite oklara men senare ikväll blir det iallafall middag med John. Hur som helst så är jag övertygad om att denna dagen kommer bli super. Hoppas att ni också får en toppendag, puss på er!

Likes

Comments

Idag: Går i skolan fram timma 12 tiden och ska sedan ha 4 timmars praktik. Varje onsdag är det både skola och praktik vilket faktiskt är ganska skönt, att få träffa kompisarna lite. Efter det ska jag träna tillsammans med min lillebror (hoppas jag) och sedan ska jag och John iväg på middag hos hans farmor och farfar. Kvällen kommer spenderas hemma hos John, supermysigt!

Torsdag: Praktik mellan 7-16 och sedan jobb 16-18. Efter det vill jag även hinna träna men får se hur det blir med det då mamma behöver bilen direkt efter mitt jobb.. Får försöka lösa det. Ska även planera det sista inför lördag.

Fredag: JAG FYLLER 19!! Som jag längtat haha. Blir väckt på sängen av familjen och även John förhoppningvis innan jag måste iväg på praktik. Efter det är planerna lite oklara men på kvällen ska jag iallafall ut och äta middag med John.

Lördag - Sovmorgon, träna och sedan handla det sista inför middagen. För på kvällen ska jag som sagt ha middag hemma tillsammans med mina tjejkompisar, ska bli så roligt!

Söndag - Släktkalas och sedan måste jag nog försöka plugga lite matte också. Hur som helst så har jag några riktigt roliga dagar framför mig!

Likes

Comments

Hej på er, Cornelias lillebror Jonathan är som tänkte passa på att skriva ihop ett litet inlägg om mitt upplägg av axlar när jag tränar plus personliga favoriter. Hoppas ni gillar det!

Jag ser alltid till att jobba ungefär 2-4 övningar för varje del av axlarna, och oftast inleder jag med de tunga pressövningarna och avslutar med de jobbiga lyftövningarna. Med detta sagt brukar jag alltså få in mycket tungt av olika pressövningar i början av passet, och i mitten lite olika supersets för kontakt och ”brinnande” i utsidan av axlarna. Avslutningsvis lägger jag in lite för baksida axlar, både tungt och lätt för att alla muskler bör jobba så.

Enkelt sagt, lägg upp ditt axelpass i något med denna stilen:
Värm upp ordentligt cirka 10 min!
Jobba lite reps många set med cirka 2-4 pressövningar, tex militärpress, hantelpress, maskin osv. Men avsluta gärna varje övning med ett lätt set.
Gå vidare genom att jobba på utsidan av axlarna med något superset gärna för att bränna ut och få breda axlar, till exempel hantellyft åt sidan, kabellyft åt sidan osv.
Avsluta med baksida axlar för att bygga en viktig del av ryggen, trapsen kan du spara till att träna tillsammans med ryggen, fokusera istället på att få kontakt k baksida axlar, genom till exempel face pulls, omvända flyes osv.

Här är mina 5 personliga favoriter:
Militärpress
Hantelpress axlar
Hantellyft åt sidan
Arnold press
Kabellyft framåt

Likes

Comments

Instagram@corneliaenegren