Från i fredags då jag och Erik åt supergod burgare på Vezzos uteservering. Var kanske aningen kallt att sitta ute där och då men i sommar blir det nog toppen!! Jättemys!

Länge sedan jag skrev något här, HEJ!! Veckorna går i ett och det är helt overkligt att det endast är cirka tre veckor kvar till studenten!! Har däremot lite kvar i skolan så ännu kan jag inte njuta av studentkänslan till fullo men det kommer ;-) En otroligt lyckad 50-dagars, musikal, plugg, en bra dag i Stockholm, fina solnedgångar, konsert med Maggio och mösspåtagninsbal beskriver lite av det jag hunnit med sedan sist!!

Idag har jag spenderat hela eftermiddagen med mamma med olika ärenden, bland annat hämtat klänning hos sömmerskan, köpt det sista inför balen, och ätit kina på Shanghai. Mindre än en vecka kvar till balen nu, ser framemot det!!!

Förra veckan var det mösspåtagningsbal vilket verkligen var över förväntan!! Hade med andra ord en jättekul kväll!!! Så nu är mössan på, HEJ OCH HÅ!!!!

Påsklovet närmar sig sitt slut och bilderna ovan får visa lite vad jag gjort, med andra ord ätit och umgåtts. Mycket mysigt!! Påsken spenderades några dagar i Skärvången och några dagar i Strömsund, vilket alltid är kul då det innebär skoteråkning, pimpling och kolbullar!!

I helgen har jag ätit frukost på Clarion, börjat på mitt svenska NP-tal, jobbat och myst hos Soffan. Igår åt jag, Erik och Micke middag på Innefickan där jag inte ätit tidigare. Rekommenderas om du vill ha supergott kött!! ;-) Nu väntas några kommande intensiva veckor med bland annat mycket plugg, firande av 50-dagars på onsdag, jobb, och en utbildning i Sthlm. Inte alls länge kvar nu....

Gymnasiearbetet är inlämnat och imorgon får jag lov, kunde ej bli bättre!!!! Går mot mitt absolut sista lov nu vilket känns, vi har påbörjat de sista momenten i kurserna, ny balklänning är fixad, ångesten över hösten och framtiden har kommit ikapp en, och det börjar bli något mycket varmare. De senaste veckorna har gått i ett som vanligt, men förutom skola så har jag hunnit med en helg i Åre, varit på afterskifest både i fredags och i lördags, köpt nytt gymkort, och bokat en resa till sommaren! I skrivande stund sitter jag i bilen påväg hem från Eriks pappa där jag varit på middag. Ikväll ska jag på bio med Sofia och se "Patriots day". Imorgon slutar jag 11, FÅR PÅSKLOV, gå på ÖFK-match och gå ut!! Lovet kunde inte vara mer lägligt :-) YEY

Ett prov, en redovisning och tre inlämningsuppgifter summerar denna skolvecka, med andra ord en intensiv men ovanligt produktiv vecka, tummen upp för det! I torsdagskväll tog jag med några andra kompisar spontant tåget upp till Åre för att gå på Markoolio som var superkul!!!! Nästa helg ska jag på Miriam Bryant som jag tycker är bra på alla sett och vis, redan taggad. Helgen har varit så skön, inget jobb, inget plugg. Har bland annat ätit middag på max, fått min balklänning(!!!!!), ätit våfflor, träffat min kusin, varit på en mysig middag hos Sanna med henne, Erik och Kevin, och bowlat. ADIOS

I torsdags åkte bland annat jag, Evelina, Jesper och Mårten upp till Åre och bodde i Mårtens superfina stuga. Middag, förfest och Bygget var planen vilket blev jättekul!! (Minus otrevliga människor...)

Haft en lugn vecka skolmässigt, var i Dalarna till tisdag och fredagslektionerna fick man jobba på valfri plats. I fredags bokade jag och Erik en resa men efter krångel med resebolaget så står vi nu utan resa i alla fall, nya tag till veckan! ;-) Annars i helgen har jag firat St. Patrics i Sportstugan, varit på middag och druckit smoothie på Pause. Veckan som kommer blir något mycket sämre, har jättemycket i skolan... SNART: Sista avsnittet av "Innan vi dör"!!!!

Härlig måndag, för ovanlighetens skull. Åkt skidor hela dagen och likaså igår, är med mamma och våra kompisar från Stockholm i en fin stuga vi hyrt i Dalarna. Idag var tanken att vi skulle skida över till Norge, men eftersom vädret inte var toppen så sparar vi det tills imorgon. Istället åkte vi en kortare tur och åt sopp- och våffelbuffé till lunch på ett mysigt fjällhotell. Nu sitter vi utslagna i soffan, senare ikväll ska vi äta middag på ett annat fjällhotell och ha lite spelkväll!!

Lovet i övrigt har varit jätteskönt, bjudit på fint väder varje dag, skidåkning, tid med kompisarna, goda middagar, mysiga fikor, skoteråkning, pimpling, och firande av mammas födelsedag. Med andra ord ett jättebra och behövligt lov & två extra dagar skadar icke ;-)

Hallå hallå! Äntligen lov och sagt och gjort gick sista skolveckan väldigt snabbt. Semeldagen, namnsdag, 100-dagars, och några nya inköp gjorde min vecka lite roligare. På 100dagars förfestade majoriteten av vår klass i en lokal och sedan fortsatte det på Marité, lyckat och helt ofattbart att det nu är mindre än 100 dagar kvar tills studenten!!?. Börjat lovet lugnt med en myskväll hos Lina, jobb, fika med mamma och mys med Erik. Igår åkte jag skidor hela dagen i ett kallt Åre, bokstavligen hela dagen minus ett gott lunchstopp bestående av en god burgare. Vid nio satt jag och Ebba i liften och strax innan halv fem åkte vi sista åket!! HAPPY DAY

Sista veckan innan lov, skönt och verkligen behövligt! De senaste veckorna har gått i ett, har haft relativt mycket i skolan och har varit med om två nästan identiska helger, mer eller mindre. Bestående av partaj, mellokväll hos Sofia med kompisarna, bowling, pluggande och förkylning. Igår däremot så var jag och Evelina på Frösö Park, åt brunch och var på spa hela dagen, var verkligen jättemysigt!! Hela hotellet har såå fin inredning och inklusive spat! Den drygaste dagen på veckan är gjord, skickade precis in en inlämningsuppgift i Svenska så nu har jag inget plugg innan lovet, känns SÅ skönt!! (Bortsätt från gymnasiearbetet som inte på långa vägar är klart..) På onsdag är det 100-dagars!