Sista dagen med mamma, innan hon åkte tillbaka till Sverige. Vi passade på att åka upp i Sky Tower för en god lunch. Bra avslutning på en fin resa med min favorit. Så glad att hon kom hit och hälsade på!

Nu börjar ett nytt äventyr för min del, då jag ska börja jobba hos en ny familj.

Tidigt igår gick bussen från Paihia, som tog oss tillbaka till Auckland. Fyra timmar senare var vi framme och vi åt en jättegod mexikansk lunch inne i stan innan vi tog oss till Kohimaramas strand, där vi har spenderat natten på ett fint Bed & Breakfast. Idag har vi strosat rundor inne i stan, i det tråkiga vädret... Vi fördrev tiden med fikapaus, god lunch, kaffepaus (mamma har precis lärt mig att dricka kaffe!) och ett besök på Auckland Art Gallery! Vi hoppas på strandväder imorgon, för på onsdag är det dags för mamma att åka hem...  (Tyvärr)

Vi började dagen med att hyra cyklar (mamma fick såklart bestämma) och vi cyklade en lång runda, bland annat till Hururu Falls. Vi åt jättegod thaimat nere i hamnen, spenderade eftermiddagen på stranden och avslutade dagen med ett restaurangbesök!

Igår tog vi bussen från Auckland till Paihia (Bay of Islands). Efter en fyra timmars lång bussresa, med ösregn nästan hela vägen, var vi framme i Paihia och solen tittade fram! Vi kunde njuta vid poolen i eftermiddagssolen och idag har vi njutit på stranden. Vi avslutade dagen med tapas på en restaurang nere i hamnen. Här är verkligen mysigt!

Några timmar på stranden i Mission Bay, god lunch, en sväng på stan, en kaffe i eftermiddagssolen och ett restaurangbesök på kvällen. En väldigt bra måndag och äntligen skönt väder! Det vore ju dumt att klaga på en dag som denna...