​Yndlingssted

Jeg har to yndlingssteder i kvarteret hvilket indkludrer mit eget hjem og havnen.

Mit hjem fordi at det er mit hjem og fordi jeg føler mig tryg og tilpas der og fordi min familie bor der. Når jeg er hjemmer er jeg meget sammen med min familie og venner og spiller playstation med mine venner. Jeg hjælper og så til derhjemme jeg tømmer blandt andet opvaskeren, tager af bordet, rydder op, støvsuger og hjælper til med at lave mad.

Grunden til at jeg valgte havnen som mit andet yndlingssted er fordi at om sommeren er der mega hyggeligt og der sker også meget og der er altid mennesker der og på grund af havnekulturfestival. Sidste år blev der også åbnet et nyt havnebad som har været en god detalje til den næsten perfekte havn

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - klik hér!

​Berlin

Jeg var i Berlin med min klasse fra den 1 - 5 maj.

Der var tale om fem dage med en masse sightseeing hvor vi blandt andet så muren som blev opført i 1961 og blev revet ned i 1989. Vi boede på et hotel der hed stuttgarter eck hvor vi blev delt op i grupper af fem som vi skulle sove i. hotellet var ikke ikke noget specielt med det var meget hyggeligt om aftenen hvor vi havde vores værelse for os selv.

Om morgenen var der der serveret morgenmad til os i en lille spisesal hvor vi skiftedes om at få morgenmad.

En af dagene var vi også ude på en Tysk skole for at fremlægge et projekt om Danmark og de havde også en fremlæggelse klar for os om Tyskland. Efter vi var på den tyske skole tog vi ind til indre Berlin og så parlamentsbygningen. Vi så også Alexanderplatz hvor vi blandt andet var oppe i fjernsynstårnet som var over 300 meter højt men på alexanderplatz var der også verdensuret som viser tiden i hele verden. En af dagene så vi også checkpoint Charlie og museet der hørte til det var meget spændende. Den sidste dag var vi inde og se stasi fængslet hvor vi blev vist rundt af en mand der fortalte om fængslet.

​Madrid

Jeg var på udvekslingsophold i Madrid fra 5 - 9.Februar med min klasse.

Vi var indkvarteret hos en spansk familie. Forløbet gik på den måde at vi skulle være en uge ved dem og de skulle være en uge ved os. Jeg var indkvarteret hos en deren der hed Aldo på 15. Under forløbet var vi med dem i skole for at lære hvordan man gik i skole i spanien.

Vi var på ture i Madrid hvilket betød at vi kom ind og se Madrid som by og at vi kom ind på Real Madrids stadion Santiago bernabeu hvilket var en stor oplevelse for de fleste af os.

En af turene var også at vi tog en bus ud til Spaniens gamle hovedstad Toledo hvor vi så en masse flotte bygninger og kirker. Da de kom til Danmark var det deres tur til at være udvekslingsstuderende. ligesom os skulle de også bo ved os og med os i skole og på ture som indkludrerede for eksempel en cykeltur til rundt til forskellige poster rundt omkring i byen. En anden cykeltur gik til skovsøen hvor vi hyggede os og spiste madpakker.

Vi havde også fremlæggelser om Danmark og dansk kultur klar til at vise foran alle de spanske elever og lærer. Den sidste dag de var her tog de til København for at se alle de mange seværdigheder og barer for at se byen og for at kunne få lov til at shoppe.

Hej mit navn er Claudio Ricevuto jeg er 15 år gammel og er halv italiener. Jeg har en lillebror på 6 år ved navn Louis, som går i børnehaveklasse på samme skole som mig selv. Jeg bor hos min mor ved navn Sabina Ricevuto.

Jeg går i 8. klasse på den internationale linje på Sct. Hans skole i Odense, Danmark. Jeg valgte den internationale linje, fordi jeg synes, at det det passede mere til mig og fordi at jeg er ret god til sprog og gerne ville gå mere i dybden med det, men også fordi mange af mine tætte venner valgte det.

I min fritid kan jeg godt lide at være sammen med venner og familie. Jeg kan dog også godt lide at spille videospil.

Jeg har også meget familie i Italien eller mere specifikt i Cagliari på Sardinien, hvor vi også tager på ferie hvert år for at besøge dem.