Hann inte blogga igår men hade tagit lite bilder och hade en trevlig dag igår så berättar lite om den istället för idag. Jag gick upp tidigt för att åka ut på sjön med en kompis i våran båt. Det var så himla bra väder och helt underbart, även varmt i vattnet.

Vi grillade och hade det supermysigt. När jag sedan kom hem så drack jag lite vatten och åt en banan och sen bar de av mot gymmet. Jag körde ben, det gick så himla bra och jag fick underbar kontakt. Så efter mitt vanliga benpass plus lite squats så bar det av hemåt där jag åt en halv nätmelon och även en jordgubbssmak proteinshake.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Hejhej igen. Idag så var det jobb.. som vanligt. Efter jobbet hade gymmet stängt (alla dessa dumma sommartider dom har). Så det fick bli en löprunda med lite Tabata efteråt. Jag sprang först 6 km och sen körde jag fysen:

Axelövning med band, 1 minut gånger 3, 15 sekunder vila

Situps, 1 minut gånger 3, 15 sekunders vila

Jumping squats, 1 minut gånger 3, 15 sekunders vila

Armhävningar, 1 minut gånger 3, 15 sekunder vila

Plankan, 1 minut gånger 3, 15 sekunders vila

Hoppande utfall, 1 minut gånger 3, 15 sekunders vila


Detta är något att rekommendera. Först detta pass i säg men även att variera gym med löpning utomhus ibland för variationen. Även så gött om man har jobbat inne i hur många timmar som helst att både träna och få frisk luft och lite solljus samtidigt istället för att kanske skippa träning pga gymmets öppetider eller väder.

Efter träningspasset med en kompis i skogen så blev det sushi och en proteinshake för min del.

Ha en trevlig helg allesammans😘

Likes

Comments

Hejhej allesammans. Idag var det överkropp på gymmet. Efter gymmet så drog jag ett smidigt mellanmål innan jobbet som jag föredrar. Det är kvarg och en liten frukt och även en proteinshake.

Idag var det hallonkvarg med aprikos och även fitnessbutikens egna proteinpulver, whey jordgubbssmak, super god :)).

Likes

Comments

Igår var det vilodag men idag var vi igång igen. Idag var det ben, igen Hahah. Jag ÄLSKAR verkligen att köra ben så därför kör jag lite mer benpass i veckan än överkropp men imorgon är det dags för överkropp igen. Det gick riktigt bra idag och jag känner mig redan stum i benen och hoppas på mycket träningsvärk. Vissa tycker det verkar lite knepigt att jag gillar träningsvärk men det är väl självklart? Utan träningsvärk så är träningen nästan ovärd, det är ju ett kvitto på att musklerna har ansträngt sig och att dom växer. Helt underbart att få reda på de ju!

Kan även tipsa om ett nyttigt bröd jag brukar äta till frukost. Det är ett filmjölksbröd med lite fröer i och även russin. Såå himla gott och även jättenyttigt. Jag tycker verkligen om lite grövre bröd med frön och torkad frukt eller liknande, det blir så himla mycket mer smaker än ett ljust bröd. Detta får jag hem från mitt jobb men kan nog köpas liknande på andra konditorier och även matbutiker om man inte vill baka själv förstås. Här är ett recept på ett filmjölksbröd som verkar supergott och även likt det jag äter: https://www.ica.se/recept/morkt-filmjolksbrod-5196/

Likes

Comments

Mitt favoritkonto just nu på Instagram är Paolo Roberto's, @1paolo2 . Det skulle jag känna känns lite otippat faktiskt, det är liksom ingen 25årig tjej med drömkroppen och fina frukostar utan en 45årig gubbe Hahaha. MEN han har såå motiverade texter och även tips som jag bara älskar. Kolla in han på momangen!!

Likes

Comments

Vilket proteinpulver ska man ha?

Jag ska sammanställa den viktigaste infon om proteinpulver för att förhoppningsvis hjälpa någon där ute. Först och främst så finns det fyra olika grupper som man behöver ha koll på(det finns fler antar jag men dessa är de vanligaste).
• vassleprotein
• kaseinprotein
•hydrolyserande protein
• vegetabiliskt protein

Vassleprotein
Vassleprotein kan även kallas whey och är de vanligaste kosttillskottet. Detta proteinet tas upp ur mjölk. Kroppen tar snabbt upp detta proteinet och det är därför det bästa för återhämtning direkt efter träning. Detta kosttillskottet är det jag använder mig av och jag är jättenöjd.

Kaseinprotein
Kaseinproteinet tas långsamt upp av kroppen och är därför bra efter träning om du ska gå och lägga dig efter så det tas upp under natten. Den är alltså inte lika bra som vassleprotein om du tränar under dagen och snabbt behöver få i dig protein. Även detta protein tas upp ur mjölk.

Hydrolyserat protein
Denna sorts av protein tas upp ännu snabbare av kroppen än vanligt vassleprotein och passar därför den som tränar flera gånger om dagen tex.

Vegetabiliskt protein
Denna sort av protein är som man förstår vid namnet gjort av växtriket, funkar alltså för vegetarianer och veganer. Tas också upp snappat av kroppen men har oftast inte samma möjlighet att innehålla lika mycket protein som vassleprotein t.ex

Mitt protein jag använder mig av för tillfället är vassleprotein vilket jag tycker är bäst då jag inte är vegetarian eller tränar flera gånger per dag. Jag har fitnessbutiken.se's egna whey protein pulver med jordgubbssmak som jag är jättenöjd med.

Likes

Comments

Jag kan börja detta inlägg med att jag själv har sockerförbud just nu och har haft i sex veckor. Det låter för vissa som en utmaning, för andra ingenting och för vissa verkar det omöjligt.

Sockerförbud är under denna sommar för mig extra viktigt för jag jobbar på ett café, blir oftast lämnad själv i hela cafeét och har läskigt många möjligheter att ta vad jag vill. Utan mitt sockerförbud hade jag tänkt ungefär "men en kaka till, dom är ju så små" eller något liknande men med ett strikt sockerförbud är det lättare tycker jag.

Vad håller jag mig borta från i mitt sockerförbud?
• rent socker
• läsk
• kakor
• glass
• godis
• light läsk (då jag verkligen inte tror att de kan va bättre för kroppen)
• juice
• youghurt


Mina knep för att inte ge upp
Om du är en "snaskare" (du gillar att äta på någonting vid vissa tillfällen) så är bästa knepet att byta ut sockret mot något annat istället för att sluta "snaska" helt då det kan bli en för stor kontrast. Man kan äta frukt, popcorn eller lite chips kanske. Man kan dricka nocco eller celcius eller vatten helt enkelt. Det sistnämnda alltså vatten är skitbra för att stoppa sötsuget och det är ju någonting som du alltid har hemma och tillgång till (förhoppningsvis). Genom att dricka ett riktigt stort glas vatten känner man sig nästan mätt och tappar då suget. Så att alltid ta ett glas vatten när man är sötsugen är perfekt och även tillåta sig själv att byta ut sockret mot popcorn och nocco tex.

Mina favvo sockerfria snacks ser ni här över👆🏼❤️

Likes

Comments

Idag käkade jag fiberhavregrynsgröt med jordgubbar och kokos på. Jag älskar verkligen kokos!! Mitt tips för att försöka hålla sig sockerfri är att köpa en kokosnöt och göra egna kokosflingor för dom du köper är oftast sockrade, iallafall de vanligaste vad jag vet. Så köp en kokosnöt, riv den och torka den. Jag startar även mitt sockerförbud idag igen, körde även sockerförbud första månaden av sommarlovet men avbröt en vecka och ska nu köra igen.

jag gick upp vid 9 tiden för att hinna gymma lite innan jobbet. Idag var det överkropp. Jag brukar kombinera både tricep med bicep och rygg mm alltså hela överkroppen eftersom när du tror du bara kör rygg är det även bicep tex. Såå idag var det alltså överkropp. Det gick riktig bra faktiskt och jag hoppas på rejäl träningsvärk.

Jag hann även käka på resturang innan jag började jobbet vid 13. Det blev cyrano och där åt jag en super god Ceasarsallad.

Likes

Comments

Idag så har jag jobbat :/ Men men jag tog mej till gymmet efter 9 timmars jobb och det känns alltid lika bra. Jag känner mej verkligen så stark och motiverad när jag tar mej till gymmet och kör gärnet liksom även efter en piss-dag. Om man håller på att vänta på motivationen eller rätt dag eller den klassiska "imorgon" så kommer man inte nå sina mål. Utan inga ursäkter helt enkelt. Men men idag körde jag iallafall ben för jag har haft en liten överansträngning i ryggen men tror det är dags för rygg och core redan imorgon faktiskt, vem vet.


Dagens pass:
Löpning 12:an i 10 minuter
Baklår 3* 10
Innerlår 2* 10 (inåt)
Rumpa på "innerlårsmaskinen" 3*10 (utåt)
Lår 3*7 (gillar att köra riktigt tungt på den)
Benpress 3*12
Squats med vikter 2* 10
Lunges/utfall med hopp
Löpning 12:an 5 minuter
Nedvarvning, gång 2 minuter

Likes

Comments

Hej allesammans! Detta ska bli väldans intressant hur detta kommer gå men jag heter iallafall Clara Svensson, bor i västra Götaland och är 16 år. Jag älskar träning och hälsa och har förhoppningsvis mycket att dela med mej av. Såå jag låt oss börja. Jag hoppas att jag ska försöka hålla nere på den allra personligaste informationen som inte handlar om träning och hälsa för det är så himla tråkigt att läsa enligt mej. Hoppas ni fortsätter att lösa, fortsättning följer. :)

Likes

Comments