Varit dålig uppdatering och detta beror främst på den dåliga uppkopplingen. Har nästan aldrig wi-fi för det är sååå långsamt på alla hostel jag bor på. Däremot har jag kunnat uppdatera mycket på instagram!

Jag har iallafall först börjat med att vara i Sydney - Byron bay - Gold coast och nu är jag i Noosa. Skulle säga att Noosa är det tråkigaste stället jag varit på hittills. Det är super fint och jätte bra om man vill ta det lugnt på stranden men annars finns det inte speciellt mycket att göra här. Däremot är det super skönt att ha en lugn vecka utan att göra något speciellt! På Torsdag åker vi till Fraser Island och ska tälta på en sand ö, vilket kommer bli hur spännande som helst! Efter det har vi en hel del inbokat så vi kommer inte ha en lugn minut och då är det skönt att ha en lugn vecka nu innan.

Har nu även bestämt mig att skippa Melbourne helt och istället åka till nya Zeeland i 2 veckor, är sååå taggad på det! Tiden går så himla fort när man har kul, har liksom redan varit här i snart 2 månader för om 5 veckor åker jag hem till Sverige igen ?!?!

Blandade känslor kring att åka hem snart men kommer bli skönt att komma hem till alla där hemma och komma igång ordentligt med träningen igen som är svårt här eftersom det är så pass dyrt. Dessutom få komma hem till Adam igen ser jag jätte mycket fram emot 😄

Förra helgen var jag på surfcamp med alla från min utbildning och det var såå kul och såå mysigt med brasa under kvällen och god mat. Det som hänt efter detta är att jag satsat stenhårt på plugget då vi haft ett prov och ska ha ett prov varje dag nästa vecka som avgör om du klarar utbildningen eller inte.

Det är sista veckan nu med alla underbara människor på utbildningen och kommer bli tragiskt att säga hejdå till dem.. men mina närmaste vänner Tove och Rosanna följer med mig upp mot Cairns efter så det kommer bli svin roligt! Jag har stunder där jag längtar efter alla där hemma som igår när jag hade feber men i övrigt har jag det helt underbart här borta och aldrig är man ensam, alltid folk runtomkring en.

Nu har utbildningen startat igång ordentligt och det verkar faktiskt riktigt roligt att jobba extra som bartender. Det är mycket mer komplicerat än vad jag hade förväntat mig och dessutom en mycket mer seriös utbildning än vad jag trodde. Har även börjat komma in i att prata engelska så när jag ska prata med en svensk person så är det lätt att det blir swenglish hahaa.

Idag har iallafall jag, Tova, Rosanna och Sofie i Blue mouintains som ligger lite utanför Sydney. Vi bokade en tripp dit med buss då vi gick med en guid som visade oss omkring de bästa ställena. Vi såg en hel del kangroos och så fin natur, vi såg även olika bon där världens farligaste sprindlar bor och guiden sa då att om vi skulle sticka in ett finger där så skulle vi troligtvis bli attackerade för de är aggresiva, och detta skulle leda till sjukdom eller dödlighet. Dom kommer dock bara ut i naturen under nätterna så det kändes tryggt då de tydligen jagar människor om de känner sig hotade.

Det var iallafall underbart, vi gick upp och ner för backar och trappor i tre timmar så det blev även en hel del cardio!

Ikväll gick jag och en kompis Marie som jag lärt känna på hostelet en 3 timmar promenad och kollade på olika sevärdigheter i Sydney. Vår tanke var att gå till en bar där vi såg ut över hela Sydney men självklart glömmer jag legget :) Då blev det istället en glass på en parkbänk, hahaha men det funkade också med väldigt fin utsikt!

Imorgon är det dags för mig att säga hejdå till de kompisar som jag lärt känna de senaste fyra dagarna och dra mig till Newtown för att gå bartender utbildningen, så ska checka in vid 13 tiden och därefter hitta ett bra gym att skaffa kort på! Har inte tränat på en vecka och ätit mycket skit så dags att ta tag i hälsan också och inte bara leva i onyttigheter, men jag är taggad på det!

Nu är det läggdags för mig så godnatt :D

Det har nu gått två dagar sedan jag landade i Sydney. Haft jag grov jetlag och var sjukt trött men idag har det varit bättre! Har inte gjort något speciellt än förutom att fixa mycket praktiskt med sjukvård och bankomatkort osv. Igår shoppade vi lite i stan och sedan under kvällen anordnade hostelet en pub vandring så vi gick till lite olika klubbar. Idag har jag varit mycket med Marie och besökt Bondai Beach och ska nu åka vidare till Operahuset!

Har träffat ett gäng sköna svenska tjejer här som jag hänger mycket med och det känns tryggt att i början hänga med de som jag själv pratar samma språk som men snart kommer vi alla splittras upp och då blir det mer engelsk talande människor på utbildningen så det blir roligt!

Igår bjöd jag hem de som ligger mig närmast för att ha en liten hejdå fest innan jag åker iväg i fyra månader. Det var hur mysigt som helst med tilltugg och mys. Det är inte långt kvar nu tills att jag åker: tre dagar kvar! Det är blandade känslor när det gäller att åka. Det kommer självklart bli hur roligt som helst då jag har sätt fram emot att åka dit ett bra tag men sen har jag skaffat en jättefin pojkvän här hemma i Sverige som jag nästan dagligen har umgåtts med under hela sommaren, så det kommer bli lite tufft men samtidigt en utmaning som jag bara tror är positiv för vårt förhållande!

Det är alltså dags snart och har börjat planera resan bättre nu då jag funderar på att börja vara i Sydney en månad, sen tar flyget till Cairns, därefter flyget till Darwin och till sist fira nyår nere i Melbourne. Tycker det känns roligare att flyga till helt olika ställen i Australien än att jag skulle bila östkusten vilket verkar vara en turistfälla.

Imorgon är det exakt två veckor kvar tills att jag sitter på flyget till Sydney. Det kommer ta två dygn tills att jag landar för att jag ska landa i både London och Hongkong på vägen. Åker alltså härifrån den 19 september och kommer hem i början eller i slutet av januari beroende på när utbildningarna börjar.

Först var min plan att stanna kvar i Australien i ett halvår upp till ett år men nu har jag ändrat mig och ska stanna där tre till fyra månader istället. Anledningen till att jag ändrade längden på min resa beror bland annat på att jag har bestämt mig för att inte jobba i Australien, utan bara leva life! Detta beror på att jag hellre åker på en kortare resa eftersom det är så extremt dyrt att leva där och dessutom kommer jag hem till den nya antagningsterminen så jag kan börja på universitet i Januari.

Har valt att vara väldigt spontan med min resa och se vart jag hamnar beroende på vilka människor jag träffar. Har funderat fram och tillbaka över vart jag helst vill åka och vad jag vill se i Australien men det är så extremt stort och gör det därför svårt att veta. Det jag är säker på är iallafall att jag ska börja i Sydney en månad där jag kommer gå en Bartenderutbildning hos EBS. Detta ser jag fram emot väldigt mycket för att det verkar väldigt roligt och lärorikt. Detta kommer ge mig öppna möjligheter till att kunna arbeta utomlands och även hotell- och resturang branchen.