Hej!! 🍉

Nu är vi tillbaka i Bangkok igen, där vår resa började. Här firas just nu Thailands nyår, vilket hela landet firar med vattenkrig! 💦 Vi var inte riktigt förberedda på vad det skulle innebära igår när vi begav oss ut. Hela gatan där vi bor är full med folk som bokstavligt talat HÄLLER vatten på varandra! Vi skulle bara åka en kort tuktuktur men blev genomblöta på de få minuterna 😂
Enligt tradition så har man vattenkrig för att välkomna det nya året som "ren och lycklig."
Det pågår i hela tre dagar, så några dagar till får vi stå ut med att bli blöta så fort vi lämnar vårt hotell🐳

Vårt hotell 🐾

Sista dagen på Long Beach 🌻☀️

Drinkar i solnedgången... 🍉🍹

Alltså W O W!!!! Detta är den godaste glassen jag har ätit. Man väljer vilken glass man vill ha av färska frukter och bär så tillverkar dem den.
Här med jordgubb/passionsfrukt. Ni hör ju själva! Hur gott?!
🍧🍓

Igår var vi på en nöjespark, Vinpearl Land! Vi hade så roligt på både vattenlandet och nöjesparken! Verkligen positivt överraskad, superlyckad dag!👌🏻

Hejsan! 🌺

Nu är vi på fina Phu Quoc.
Resan hit var helt galen! Först åkte vi buss 4 timmar tillbaka till Ho Chi Minh från Mui Ne, sedan taxi till flygplatsen. Vi hade inte bokat flyg eftersom vi inte riktigt visste när bussen skulle vara framme. Vi kom till flygplatsen 13.30 och fick jättebilliga flygbiljetter till Phu Quoc 14.45 (sa hon till oss iallafall....) vi var ju då lite stressade för att hinna med att checka in bagage och hitta vår gate. När vi sedan stod i kön till passkontroll kommer en flygpersonal och hämtar oss och vi skyndar sedan iväg. Då visade det sig att vi blivit bokade på ett flyg 14.15 (!!!!) fast vi skulle bokat ett flyg 30 min senare. 5 minuter innan planet lyfter trillar vi in som två idioter hahah!!! Det blev så konstigt alltihop, från att ha köpt biljetter till att 30 minuter senare sitta på ett flygplan. Det gick verkligen fort kan man säga haha.. men ibland ska man väl ändå få ha lite flyt!!! 🙋🏼

Idag har vi varit på fina Sao Beach! Låter bilderna tala för sig, hur vacker plats? 🦋🏝

En helt underbar dag på en underbar plats med en underbar kille ☘️

Slänger in några bilder från gårdagen också, kände att filmerna inte gjorde den vackra miljön rättvis🍊

Sanddynerna igår var helt fantastiska! Det var riktigt jobbigt att ta sig upp till topparna, men det var så värt det!
Det var så vackert och roligt att få uppleva!

Imorgon åker vi vidare till Phu Quoc!🌴

Som svar till frågan i låten "When was the last time you did something for the first time?"
Igår! 🙋🏼

Vad som skulle vara 2 dagar till att se staden i Ho Chi Minh blev 4 dagar liggandes på rummet. Vår vistelse i Ho Chi Minh blev inte alls som vi tänkt oss, vilket är så tråkigt. Vi hade planerat massa vi skulle göra och se, vi kunde inte göra något av det eftersom jag var sjuk. Plus att vi bara hade tänkt stanna i staden 2 dagar, men eftersom jag inte var frisk fick vi förlänga två nätter.. Även fast man inte kan göra något åt att man blir sjuk är det så tråkigt att missa allt..

Idag mår jag som vanligt igen och kan äntligen börja äta lite mat. Denna sjukdomen har tagit kål på oss båda två, jag är så glad att den äntligen är över!!! (hoppas jag!) Dock är jag jättenoga och livrädd för vad jag stoppar i mig nu, är rädd för att minsta lilla bakterie ska ställa till det igen..

Igår åkte vi buss till nästa ställe som är Mui Ne. Vi hade sovsäte och wi-fi på bussen, sååå nice!! Resan går så mycket fortare när man kan resa bekvämt 🙂
Mui Ne är ganska dött, vi åkte hit för att se sanddynorna här som vi ska se idag 🏜!!

Här kan man lätt spendera 4 timmar!!!!! 🚌

Resan igår från Lombok ö i Indonesien, till Ho Chi Minh, Vietnam blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Resan tog 14 timmar och flöt på riktigt bra tills vi skulle kliva på sista flyget, då jag kände mig fruktansvärt illamående. Hela flygresan till Vietnam spenderade jag på toaletten, kräkandes.. Jag fick feber och mådde jättedåligt. Kan ju säga att jag var totalt utslagen när vi landade på flygplatsen och kunde knappt gå. Personalen där var så himla snälla och hjälpte oss att komma därifrån snabbt, så vi slapp stå i långa köer. Kräktes fortfarande till och från och kunde inte dricka eller äta något. Natten till idag var sömnlös och jobbig och imorse åkte vi till sjukhuset, då jag inte blivit bättre. Det visade sig att jag hade fått bakterier i magen, så jag blev inlagd på drop och antibiotika då jag fortfarande inte fick behålla varken dryck eller mat. Alla var så himla snälla och mådde bättre redan efter några timmar igen. Så nu har jag fått antibiotika och andra mediciner, så hoppas verkligen att det ska hjälpa så att jag snart kan må bättre. Det är extra jobbigt att vara så långt hemifrån när sådant här händer, men allt har gått jättebra, mycket tack vare Mateusz ❤

Hej!!!

Nu har bloggen fått lida de senaste veckorna, då vi har umgåtts med våra kompisar från Kalmar och jag såklart åkt på sjukdom.. Vi har ju redan varit på Gili Trawangan en snabbis för någon vecka sedan, men nu åkte vi tillbaka dit för en vecka med våra vänner.
Vi har haft såå himla roligt tillsammans! Under dessa dagar har vi festat, snorklat, chillat vid poolen och bara haft det väldigt bra💃🏻🌺

Igår flög vi vidare till Vietnam och Ho Chi Minh!!!! 🇻🇳
En månad i Indonesien har gått så fort. Men vi är båda överens om att det har varit det bästa landet hittills! Alla, alltså verkligen alla är så snälla här!! Hjälpsamma, ödmjuka och omtänksamma, det är nog den snällaste befolkningen jag träffat!
Kommer nästan sakna Indonesien, men nu är vi riktigt taggade på Vietnam 🌝

Här är video från senaste veckan på Gili Air och Gili Trawangan.

Promenerade runt Gili Air//Snorklingtur på Gili T//Bus i poolen
🐳

Hejsan! 🍍

Nu är vi på den tredje och sista giliön Gili Air!
Vi kom hit igår efter 5 dagar på Gili Meno. Jag har varit sjuk några dagar, så därför stannade vi två extra dagar på Meno så jag skulle bli frisk och idag mår jag äntligen bättre 🙂
Alltid så trist att bli sjuk när man reser, man har verkligen inte tid att vara sjuk då!!!!
Vi älskade iallafall Meno, så lugn och fin ö, inte alls lika mycket turister som på de två andra giliöarna, så där fick vi verkligen ha det lugnt och skönt!

Idag har vi hängt vid poolen på vårt homestay. Vi har hamnat på världens bästa homestay, det tillhör ett finare hotell, så vi får jättegod frukost (bästa vi ätit på resan hittills!) och nice pool för inga pengar alls! Ibland ska man väl få ha lite flyt 💃🏻
Ikväll ska vi käka pizza på en restaurang som ska ha goda pizzor och vi är sååå taggade haha! Det finns inte goda pizzor här, iallafall inte i de länderna vi varit, så vi saknar pizza jättemycket hehe ... 🍕

Kan aldrig titta mig mätt på dessa vackra träd..🌴