Efter nästan 3 veckor utan strand har vi äntligen fått lite sol och bad. Missförstå mig inte, både Laos och norra Vietnam är jättefint. Men det är något extra härligt med strand, man köper med sig frukt och drar ner till stranden och bara chillar och lyssnar på musik.

Och imorgon åker vi vidare till Mui Ne!

En dag försenad med vad gör de! Vi firade med att äta middag på en härlig vegansk restaurang, och sen satte vi oss på ett fik med en härlig balkong och utsikt över torget, myyys.

Idag har vi mest promenerat runt och vi har varit på två olika museum, ena var ett gammalt fängelse från vietnamkriget och andra heter "womens museum" som handlade om kulturen kring kvinnor i Vietnam, ändå värt att se!

Ändrade planer!!

Det blev inge Kambodja för igår när vi kollade igenom flygbiljetten så såg vi att vi har råkat boka till Vietnam istället.. Aja det är sånt som händer, så det var bara att sätta sig och börja planera om sin rutt. Så nu på morgonen så har vi bokad buss ut ur Vietnam, för man kommer inte in i landen om man inte har de bokat. Och skrivit ut alla biljetter som vi behöver.

Men så detta klarade vi galant utan allt för mycket oro och stress! Mest ett gott skratt eftersom vi inte hade insett att vi bokat fel förens kvällen innan vi ska åka.

Tjooo!

Just i denna stund sitter vi på ett internetcafé och jag försöker ladda upp en video, fast som vanligt så är det rätt så segt. Vi har i alla fall lämnat Vang Vieng, mysig stad men de blev lite för mycket med en vecka. Vi bestämde oss för att lifta ner till huvudstaden, vilket var kul!

Efter en timme av att bara stå med skyltar och heja efter folk så var de några killar som stannade men sin pickup-truck. Vi hoppade på där bak och satt och njöt hela vägen ner till huvudstaden. Och imorgon ska vi ta flyget till Kambodja!

Helloooo!

Så de senaste dagarna har vi varit i Laos, resan hit var väl inte de bästa, när vi kom fram till gränsen mellan Thailand och Laos så missade vi vårt tåg till huvudstaden för vi var tvungna att åka till ett annat ställe för att betala overstay, eftersom vi hade stannat en dag för mycket i Thailand. Och bara där så insåg jag att jag hade tappat bort en lapp man behövde. Fast med lite stress i blodet, lite tårar och oro över att jag inte skulle få komma in i landet så klarade vi ändå oss galant!

Sen var de bara att sitta 4 h i en minibuss på riktigt skumpiga vägar där dom hade proppat in allt för mycket folk. Så svettiga och bra slitna kom vi fram till Vang Vieng, en liten stad/by där naturen är ooootroligt fin. Men lite av feststad där de är en hel del droger, och nästan alla restauranger säljer "mushroomsshakes" eller så kallade "happy shakes" och jointar. Så folk drogar rätt friskt här. Men här kommer vi vara fram till den 14, då åker vi till Kambodja! Hejja strand!!