Verkligen vad jag älskar denna ö, sååå vacker och så sjukt klart vatten, man kan se ner till botten även fast det är fleeera meter djupt.
Vi har även träffat på Amela igen efter att inte ha setts sen Koh Lanta i Thailand, riktigt härlig person dedär!
Men idag har vi i alla fall varit på "Island hoping" (man åker runt till olika öar och laguner) Sen imorgon ska vi börja med dykcertifikat! Sjukt taggad!!

Idag har vi landat på El Nido! Vi har inte sett mycket av ön men Gud vad vackert de är här. Och imorgon ska vi försöka hitta något "diving center" och ta dykcert!

Nu har vi varit i Boracay i några dagar, lite väl turistigt men det är förståligt eftersom det är så sjukt fint. Vi har även träffat två andra svenska tjejer som vi har hängt med de senaste dagarna, det är verkligen så kul att träffa andra svenskar! Vi har också lyckats fått tag på ett hostel för första gången som har ett kök man får använda. Där kan man verkligen säga att vi har sparat ihop pengar på att laga egen mat.

Och på söndag åker vi vidare till El Nido och förhoppningsvis tar dykcertifikat!

Just i denna stund sitter vi klockan halv 5 på morgonen och har inte sovit en blund sen igår, vi landade i huvudstaden Manila i Filippinerna klockan 1 inatt. Vi vill inte heller lämna flygplatsen eftersom det är extremt kriminellt i Manila.

Nästa flyg till Boracay går inte för ens 10.50 idag, så det är några timmar kvar. Kommer bli en lång dag, men det är den del av backpackerlivet!

Kram

Som rubriken lyder så är vi nu färdiga med Kambodja och ska bege oss till ett helt främmande land, men så mycket gott man har hört om de. Om hur vackert de ska vara.

Vi åkte från de härliga ön Koh Rong idag och vi ska bege oss till huvudstaden för att ta flyget till Filippinerna på måndag! Och där ska vi spendera en hel månad, är så sjukt taggad för de.

Varje land är sig olik och man älskar dem alla på olika sätt. Må Kambodja och ön Koh Rong något jag kommer tillbaka till. Tack för denna gång vackra land!

En bild från Angkor Wat

Efter några dagar i Koh Rong har jag och Frida båda lyckats blivit magsjuka, men vi har även fått uppleva bland de finaste öarna någonsin!

Vi betalade 25 dollar, för en heldag runt ön (den är väldigt stor). Då åkte vi till två olika ständer som var nästan helt öde och snorklade och grillade på stranden. Sen åkte vi till deras "fishing village" där det bara är lokalbefolkningen som bor, så sjukt härligt att gå igenom en hel by, där ingen turism har kommit åt än. Vi avslutade allt men att kolla solnedgången ute i en båt på vattnet och när det blev mörkt simmade vi bland lysande plankton.

Detta är Ben också, han träffade vi i Pai i Thailand, sen stötte vi på honom igen på Koh Lanta och nu när vi är i Kambodja, vi träffades i Siem Reap och bestämde för att dra med honom till Koh Rong.

Så nu delar vi alla 5 på en bungalow och livet kunde inte vara härligare.

Sanden är så finkornig att det gnisslar när man går på den, finare ö är svår att hitta.

Vi kom fram idag till Koh Rong i Kambodja, vilket är en av de finaste öarna jag har varit på hittills! Här finns det knappt några vägar så vill man ta sig nånstans får man antingen traska till fots eller ta taxibåt, man måste också vara väldigt försiktig med vattnet och vad man äter här eftersom nästan alla som har varit här har åkt på någon slags magsjuka.

Omringad av kritvit sand och klarblått vatten ska vi spendera dom kommande 5 dagarna här!