Halloj!
Vi är nu på plats på Phi Phi efter att ha spenderat fyra nätter i Phuket. Vi började med två nätter i Patong där vi träffade på en kompis till Oliver och Conrad och passade på att gå ut lite. Sedan drog vi oss vidare till Rawai som ligger i södra Phuket. Oliver och jag hyrde en moppe som vi åkte runt lite med och upptäck fina ställen (se bilder nedan).
I Patong träffade vi som sagt på en vän till Oliver och Conrad så vi bestämde oss för att uppleva Patongs festgata Bangla. Det var.. speciellt, haha! Så mycket folk att man var tvungen att hålla koll framåt hela tiden för att inte gå in i någon. Sedan var de inkastare överallt som ställde sig framför en med sina skyltar om alla möjliga upplevelser! Vi hamnade till slut på en bar där de hade live musik där vi tog en öl innan vi drog vidare till stranden och rundade av där istället.
I Rawai var de lite lugnare tempo och lite mer avslappnat och här på Phi Phi är de än så länge grymt!
Idag fyller Katerina år så de blir att fira henne!

Hej hopp!

Nu har vi spenderat nio nätter här på Phu Quoc och har en dag kvar innan vi åker vidare till Phuket. Vi har även bytt boende till små söta bungalows på stranden. Kändes skönt med lite omväxling eftersom vi hade bott på de gamla hotellet fram tills igår.
Igår och inatt har de regnat massor, vi var dock på stranden ändå och badade lite smått. Det blev jättevarmt i vattnet. Det senaste dagarna har vi mestadels spenderat på stranden och även lite vid hotellet och poolen. I lördags var vi ute på en night fishing för att fiska bläckfisk. Vi fick ingen dock, men det var väldigt mysigt. Vi åkte ut med en ganska stor båt runt sex på eftermiddagen och kollade solnedgången först, sedan fick vi våra redskap för att fiska. Det var bara en liten rulle och ett bete på med krok. Sedan åt vi middag på båten och fortsatte fiska ett tag innan vi åkte tillbaka. På havet var de knappt några vågor alls, det är väldigt lugnt vatten här just nu, så de var inga problem.

Idag får vi se vad vi hittar på, antingen kör vi en tour upp till norra sidan av ön eller så stannar vi på stranden.

Hej allesammans!
Nu är vi på en paradis ö här i Vietnam som heter Phu Quoc. Vi har tillbringat tre nätter här och landade med flyget i söndags. Det tog ca 45 minuter med flyget, väldigt snabb tur, hann knappt öppna boken!
Än så länge har denna underbara ö verkligen LEVERERAT! Det är helt klart, stilla vatten och ljus sant. Väldigt härligt och avslappnande. Sedan är det väldigt varmt. Vi har bränt oss lite till och med, de var inte igår man gjorde det senast!! Vi har tillbringat dessa dagar på ständer och även varit på en liten mini-tour och sett vattenfall och ett museum (ett fängelse från Vietnamkriget).

Det har hänt lite spännande händelser här borta. Vid frukosten i morse blev vi behandlade som kändisar då en hel familj (på ca 10 pers) tog bild på oss, med dom med, ganska rolig upplevelse haha och en bra boost för egot. Speciellt för Oliver som dom tyckte var en "very handsome man"! Conrad och Katerina fick sig också lite fans när vi var på mini-touren och besökte vattenfallet. Vet inte varför dom tog bilder på oss, de log och fotade så vi hakade på och log tillbaka. Sedan när Oliver och jag var inne och handlade igår kom en kvinna och hejdade (oerhört glad) och kramade mig, länge! Det var väldigt gulligt, hon kanske misstog mig med någon annan, eller helt enkelt tyckte om oss! Det var trevligt vilket som!

Phu Quoc har verkligen varit superhärligt hittills och vi hoppas på att det fortsätter fram tills vi flyger vidare till Phuket, Thailand den 23e november.

Så... igår landade vi i Ho Chi Minh i Vietnam, vi tog taxi till hotellet och tänkte sedan gå ut och äta en sen middag innan läggdags. Och alltså herregud, de var som en slap in the face, vilket drag!!! Människor överallt, hög musik, festbarer och mopeder som åkte hejvilt haha. Phuket var en piss i havet i jämförelse! De var som vi hade chillat gaaaalet den senaste veckan och sedan landade i verkliga Asien! Från flygplanet såg man till och med hur galen trafik de var, bilar och mopeder överallt som knappt rörde sig en millimeter pga köerna!
De var så mycket ställen att vi blev lite förvirrade så de slutade med att vi åt på Burger King och där var de tydligen happy hour så man fick gratis öl(!!!!) till varje meny, haha!

Idag så vi iväg till Cu Chi-tunnels på en liten tour, så de blir spännande. Ska försöka ta mycket bilder att visa sedan!

Halloj!
Nu har vi varit i Phuket i en vecka. Vi har kommit fram till att vi har solat fyra av dessa sex dagar, haha. Vädret här är alltså inte jättebra.. det regnar ganska mycket, men de är också mysigt och då hinner man med plugg och annat.
Vi är för tillfället fortfarande i Patong och imorgon drar vi till Vietnam. Vi bor mitt i stan här i Patong så vi har väldigt nära till allt vilket är skönt!
På dagarna här är de nästan på vippen till trist ute. Vi känner att det är mycket roligare på kvällen och de är oftast då vi går runt också. Då är det mycket människor ute och det är livat och alla är trevliga. Det är otroligt mycket massage ställen som täcker gatorna och det är tjejer/kvinnor som är "inkastare" till dom. I övrigt är de ganska mycket svenskt språk, på restauranger och affärer med mera. Annars har vi än så länge endast pratat med två svenskar här i Phuket, men vi hörde från en av dem att de flesta svenskar kommer till jul.

I söndags var vi hos tandläkaren, jag har nämligen haft problem med huvudvärk och en tand. De kalaset gick på ca 60kr för röntgen, lite skillnad från svenska priser..
Vi har velat gå ut här i Patong men då jag inte är frisk efter min förkylning så har vi tagit de lugnt, så får se om vi hinner de annars får vi ta de efter Vietnam. Vi kommer nämligen tillbaka hit efter Vietnam. Förhoppningsvis är vädret bättre då också!

Godmorgon!

Klockan är 07.30 här och vi vaknade för en stund sedan till solsken här i Phuket. I måndags lämnade vi Bangkok och tog flyget hit och här kommer vi tillbringa de kommande dagarna.

Vi bor vid en strand som heter Karon som ligger bredvid Patong. När vi kom till flygplatsen här i Phuket fick vi åka minibuss med ett gäng andra turister och då åkte vi även förbi Patong. Det var väldigt mycket turister på gatorna och påminde lite om Bali fast lite mer livat, såg väldigt nice ut faktiskt, blev glatt överraskad!
Här i Karon är de lite lugnare men också här är de väldigt mycket turister och det finns mycket att köpa (kläder och saker) samt mycket matställen.
Vädret igår var inte på topp och de regnade en del under morgonen. Men vi pallade oss till stranden ändå och de var jättehärligt! De var så kul att se också att alla verkligen sket i vädret och var där och solade och badade ändå.
Hotellet är väldigt stort och fräscht, man har utsikt till havet och sedan är de skog och berg precis bakom. Här spenderar vi en natt till sedan drar vi till Patong hade vi tänkt.
Men nu ska vi gå ner och äta frukost och sedan njuta av dagen. Bilder kommer vid ett senare inlägg!

Här är lite bilder från de senaste dagarna!

Phad Thai äter vi i massor här borta, de är så himla gott och billigt.
Den här strandbilden är från Pattaya, som ni ser så var det inte mycket till badstrand eller badväder för den delen. Det var ganska grumligt vatten och sedan en hamn så fanns inte så mycket plats kvar att bada.

Här är poolområdet och utsikten från balkongen på hotellet i Pattaya.

Den här mörka bilden där jag håller upp en matpåse var vägen till hotellet. Den var minst sagt mörk på nätterna och de kryllade av gatuhundar. Dom var förvisso snälla men kunde komma framspringandes och skälla om man stannade på kvällen haha så där höll vi en fräsch takt framåt.
Vi åkte även en variant av tuctuc men en större sådan, det var som en liten lastbil i storlek istället för små tvåsitsiga som vi åkte tidigare.
Frukt köpte vi på små marknader/stånd som var fulla med vattenmelon, ananas, mango och annat gott, livet!!
Sedan var vi som sagt på IKEA idag och åt köttbullar och mjukglass. Inne på IKEA var de precis som i Svarige, kändes som att vara i Barkaby!

Hej på er!!
Nu är vi i Bangkok igen efter fyra dagar i Pattaya. Det tog ca två timmar att ta sig dit med bil så de gick smidigt. I Pattaya var de helt ok, vi tyckte de var lite väll mycket "rysk fest-stad" typ. Men vi hade det bra ändå och gick på mycket massage (senast var Bali) och åt gott så de var härligt. Området vi bodde på var små lägenheter och hade en stor pool samt gym så vi tillbringade en del tid på gymmet och vid poolen. Andra dagen vi var där hyrde vi även moppar för att cruisa runt lite så det gjorde det lite mer bekvämt.

Annars då, vi kom tillbaka till Bangkok igår till ett hotell här nära stan och ska bo här i minst två nätter till. Sedan ser de ut som så att vi drar till Phuket antingen på måndag eller söndag och stannar där i ca en vecka. Just nu känns det inte som att vi gör speciellt mycket här borta, dagarna går ganska fort och vi lever mest livet som lediga och vandrar runt, tränar och njuter. Men de är väldigt skönt och man börjar få lite kalla fötter över Sverige och verkligheten. Men men, idag har Oliver och jag i alla fall månadsdag och har varit tillsammans i 16 månader så de ska vi som vanligt fira lite. Jag har haft en aning längtan efter svensk mat så idag ska vi bland annat åka till IKEA och äta köttbullar, sedan ikväll blir de middag med lite vin. För övrigt har vi inte druckit något vin här än, vi testade i Malaysia men det var inte så mycket att hurra över, vi får se om de är bättre här. Varken Oliver eller jag dricker speciellt mycket så de gör oss inget, men lite trött är man på att dricka öl när man nu ska festa till de lite.

Lite senare tänkte jag lägga upp ett inlägg med bilder så ni får se vad vi gjort dessa dagar jag ej uppdaterat och även lite bilder på boendena.