Hey bloggen.

Det er nu 5 dage siden, i sidst hørte fra mig.

Jeg har haft nogle fantastiske dage, vi har bl.a været på Byrundtur i Antigua, besøgt Jadestensfabrik og været en tur i Santiago de Atitlan.

Dag 20

I dag har desværre været den sidste dag på rejsen, derfor valgte vi at tage på en byrundtur i Mexico City.

Vi blev hentet af en bus på vores lækre hotel i Centrum af Mexico City, læs mere om hotellet her.

Vi blev kørt ned til byens støreste Centrum, hvor vi startede turen på den centrale plads Zocalo. Der så vi nationalpaladset med kendte malerier som Diego Rivers havde malet, på væggene, som viste en masse om Mexicos historie.

Bagefter forsatte vi ned til Alameda parken, hvor landets nationalscene Palacio de Bellas Artes ligger, hvor der bl.a er en masse opera, ballet, skuespil og koncerter.

Vi fortsatte ned ad den smukke gade La Reforma Avenue, ned til Chapultepec parken, hvor det antropologiske museum ligger, på museet fik vi et indblik i landets mange historier og kultur.

Rundturen tog cirka 4 timer, så vi gik rundt i Mexico City og nød den sidste tid, inden vi skulle hjem.

Vi tog ud at spise et sted midt i byen, hvor jeg fandt den sødeste pige på min egen alder, hun hedder Sascha, hun kommer også fra Danmark, men hun bor dog på Sjælland, ser der er et stykke vej hjem til hende.

Men nu er dagen omme, og vi skal hjem til Danmark i morgen, jeg glæder mig til at komme hjem til min familie og venner igen, men hold nu op, hvor har jeg haft en fantastisk ferie.

Turen kan varmt anbefales, hvis man gerne vil ud at opleve en masse og hører om Mexicos historie, det er en rejse jeg aldrig vil glemme.

Kys fra Cindy.

Læs mere om rejsen her.

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Hey bloggen.

Nu er det et godt stykke tid siden i har hørt fra mig, hele 9 dage uden et indlæg til jer, men bare rolig jeg lever endnu, og har det super godt, hernede i Mexico.

Siden sidst i hørte fra mig har jeg bl.a oplevet en udflugt til tempelbyen Teotihuacán, Guadalupe kirken og de 3 kultures plads.

Dag 14

Vi blev hentet af en bus fra vores hotel i Auga Azul, læs mere om hotellet her.

Vi blev kørt ud til en flot regnskov som ligger lidt udenfor Auga Azul, til noget der kaldes Palenque.

Palenque er en regnskov, med flotte omgivelser og mange flotte og store vandfald.

Da vi ankom til Palenque, fik vi et kort over hele området, så vi ikke blev væk.

Palenque turen foregik stille og roligt, der var lavet flotte stier rundt omkring i regnskoven, så vi kunne selv gå rundt og kigge på de smukke omgivelser og nyde hindandens selvskab.

Vi så vandfald på 3 - 35 meter høje vandfald, det var helt urealtistisk, det er jo kun noget vi ser i film, og slet ikke noget vi kan se i Danmark.

At hører og se vandet falde ned, fuglene i baggrunden og andre mystiske dyr vi ikke kendte til, var en utrolig dejlig følelse i kroppen, der var helt stille men alligvel ikke helt.

Der var en masse mennesker ude at bade i det flotte blå vand, der faldte ned fra bjergene, alle mennesker var glade og igennem hele turen var der en fantastisk stemmening over alt.

Alt i alt, en rigitg god tur, det var dejligt med en dag hvor vi slappede lidt mere af, end de mange andre ture vi har været på her i Mexico, men nu er jeg klar til nye vilde oplevelser resten af de sidste 7 dage, der nu er tilbage.

Turen hjem

Vi blev hentet af en bus, og blev kørt hjem på hotellet igen, vi valgte at tage ned i byen og kigge lidt rundt, da turen ikke havde taget hele dagen.

Sent på eftermiddagen, blev vi hentet af en førsteklasses bus, og er lige nu på vej hen i mod Santiago Atitlan, det kommer til at tage 11 timer og 30 minutter før vi ankommer.

Men nu vil jeg lægge mig til at sove, så jeg er klar til en ny spændende dag i morgen, i hører snart fra mig igen.

Hør mere om rejsen her.

Hey bloggen.

Siden mit sidste blog indlæg, har jeg oplevet en masse spændende ting. Vi har bl.a været ude at se indianerlandsbyen i Chamula, udflugt til Tikal Nationalpark med mayapyramider og en udflugt til det arkæologiske område Monte Alban.

Hvis i vil læse mere om turene klik her.

Dag 5

I dag har vi været på byrundtur i Oaxaca.

Vi blev hentet af en bus i morges ved vores hotel i Oaxaca, læs mere om hotellet her.

Bussen kørte os direkte ind i byen, ved et stort skilt hvor bynavnet står skrevet, som i kan se på øverste billede. Derfra kom der en tourguide og fulgte os rundt i hele byen Oaxaca.

Først gik vi en tur hen til byens centrale plads Zocalo, der var så hyggeligt med alle de Marimba bands, der spillede rundt omkring på pladsen.

Et par gader fra Zocalo, så vi Mexicos mest berømte barokkirke santa Domingo. Ved siden af ligger museet med samme navn, som opbevarer mange af fundende fra det store arkæologiske område i Monte Alban.

Vi gik også ned ad en masse smukke og farverige gader, der var de sødeste små huse, men de flotteste farver udenpå, man kunne ikke lade vær med at smile, man blev i så godt humør.

Turen videre

Efter en lang skøn dag i bygaderne i Oaxaca, blev vi hentet af en førsteklasses bus, samme sted som vi blev sat af.

Vi kører lige nu igennem mexico på vej til byen Chichen Itza, som ligger lidt udenfor Mexico City, det kommer til at tage 6 timer og 12 minutter, så vi lander først i byen engang i nat.

Jeg har allerede haft en fantastisk rejse på de 5 dage jeg har været i Mexico, det har været de mest fantastiske dage i mit liv, og er allerede blevet lækkerbrun. (;

Læs mere om rejsen her.

Så kom dagen jeg har ventet på i sååå.. lang tid.

Min mor, far, bror og jeg ankom i går til Mexico City, turen tog 14 timer og 20 minutter, vi havde en mellemlanding i Toronto i Canada, hvor vi skulle vente i 5 timer og 30 minutter.

Vi blev sat af ved et super lækkert hotel, i centrum af Mexico City, for mere info om hotel klik her .

Dag 1

Vi var allesammen trætte, efter den lange rejse herned, så vi valgte at tage til Sumidero Kløften og tage en aflslappende tur ind i mellem de smukke omgivelser.

Vi blev hentet af en bus i morges, fra hotellet og blev derefter kørt ud på lufthavnen igen, for der var nemlig 937 kliometer hen til Sumidero. Vi fløj i cirka 1 time og 20 minutter, hvor vi landede i en by der hedder Tuxtla Gutiérrez.

Inden vi blev hentet med bussen, havde vi fået 2 timer i byen Tuxtla Gutiérrez, til at få noget frokost, inden vi skulle ud at sejle i et par timer.

Sumidero Kløften

Da vi ankom var der en masse tour-guides klar til os, så vi blev hurtig taget imod.

Vi gik ned af en lang sti, inde i mellem Kløfterne, hvor der nede i bunden af kløfterne, var en masse speed både klar. Vi fik redningsveste på og blev sat ned i båden.

Vi blev sat sammen med en anden familie, hvor vi så sejlede ind i mellem kløfterne.

Det var utrolig smukt, vi så krokodiller, aber, vandfald m.m. Har aldrig i mit liv, troet jeg skulle se noget lignende i mine egne øjne, det var som at være med en film, så smukt var det.

Da jeg sad derude inde i mellem kløfterne, følte jeg mig som verdens lykkeligeste og heldigeste pige, er så taknemmelig for at have fået oplevelsen af Sumidero kløften.

Det kan varmt anbefales, at tage en tur ned til Sumidero Kløften, det er en oplevelse man aldrig glemmer.

Turen hjem

Da vi var færdige ved Sumidero kløften, var der en bus der kørte os ind i byen Tuxtla Gutiérrez igen, hvor vi blev sat af ved et nyt hotel, da vi har valgt vi skal videre til Indianerlandsbyen Chamula, i morgen.

Vi tog en tur ind til byen igen, og fandt noget aftensmad, og hyggede til langt ude på aftenen.

Læs mere om rejsen nederest.

Hvis du kunne tænke dig en oplevelses rejse, som jeg er på lige nu, så tryk på linket her