Igår åkt vi tillbaka till Canggu. Väl här åt bi kolla på folk som surfade i solnedgången och kvällen avslutades med kortspel med en hel hög av boende på vårt hostel.

Idag har vi njutit extra mycket eftersom de är vår sista dag hör på Bali. Vi har hängt på finns Beach club.

Natten kommer spenderas på flygplatsen och imorgonbitti lyfter planet vidare till Singapore.

Idag har vi haft en chaufför hela dagen vilket var bäst. Vi har gjort så mycket.

Vi började med ett vattenfall dit typ alla åker. Men fint var det, väldigt fint.

Så åkte vi vidare till ett lite mindre känt vattenfall som vi förstod det. Det var ännu finare. Väl där träffa vi en grabb som extraknäckte på att ta med turister till ännu ett vattenfall längre in i djungeln. Det kan han få fortsätta med för de var värt den långa vandringen i en liten fors typ. Väl där öppnade himlen sig så det var bara att vandra tillbaka i hällregn... Men de är en sån sak man sent glömmer. En sak vi inte heller kommer glömma är att min kompis idag köpte sitt tredje par flippflopp på denna resa efter att de idag flöt med regnvattnet ner i forsen.

Efter att ha åkt och bytt om så käkade vi lunch och jag tror nog vår chaufför fick en slant eller matbit för att faktiskt köra oss till just den restaurangen men vad gör de när maten var god och vi hade utsikt över ett risfällt.

Sen vidare till ett sånt känt risfällt dit alla åker och man förstår ju de, det är ju så fint.

Så var vi klara tänkte vi men nej, de man inte fick missa var att åka lite längre till någon kaffeodling och smaka kaffe helt gratis (de ville säker att man skulle köpa något, men ingen av oss gillar kaffe så tji fick dom).

Och nu sitter vi utslagna på vårt hostel.

Imorgon går turen tillbaka till Canggu och på fredag åker min kompis tillbaka till Sverige och jag till Singapore.

Så om vi börjar med gårkvällen. Vi hade ju inte riktigt kommit fram till vad vi skulle göra  så efter att vi hängt på vårt hostel ett tag satte vi oss på moppen och åkte tillbaka dit vi vart tidigare under dagen. Hittade en restaurang som var mysig. Så när vi sitter där börjar vi höra livemusik, då vart de ju ännu trevligare. De vi inte visste då var att live musiken kom från restaurangen vi åt på, fast längre in.
Detta upptäckte jag när jag skulle på toa...
Så när vi ätit klart gick vi till musiken och skulle kolla en liten stund. Den där stunden blev till någon timme, på grund av att det var trevligt och att de börja spöregna...

Och vidare till idag, dagen börjar med spöregn... Men vad gjorde de när det blev uppehåll lagom till att jag skulle leta frukostställe. Efter att vi ätit tog vi en taxi till Ubud. Sen började vi gå och vägarna är inte gjorda för att gå, moppe är vad som gäller. Vi tog oss i alla fall till "huvudgatan" där vi åt en god lunch på ett super mysigt ställe, det var som en gömd trädgård som man satt i och så bredvid fanns ett risfällt. Efter lunchen vandrade vi vidare och var kulturella men palats och museum. När vi skulle börja dra oss tillbaka till en restaurang vi spanat in öppnade himlen sig och regnet öste ner igen. Men tur är de väl då med alla försäljare, kolla bara våra två blå regncapes.

Så igår kring lunch kunde vi äntligen säga att vi är på Bali!

Igår gjorde vi inte så mycket. Jag satt i en sakkosäck och kollade på folk och solnedgången men de var ganska skönt efter att ha rest i nästan 24 timmar.

Så imorse åkte vi på vår moppe till en jättemysigt restaurang och åt frukost, och ni ser ju bilden. Vi fortsatte till stranden och kollade på folk som surfade och efter det vidare till shoppinggatan och hittade ne söndagsmarknad. Kan inte påstå att jag vart sådär jätte duktig med att lämna in kläder på tvätt. Så känsla att sätta på sig en ren ny tröja var underbar.

Nu samlar vi kraft på vårt hostel innan vi ska hitta på något igen. Vad är lite oklart fortfarande.

PS. Vi är i Canggu

Idag sa vi hejdå till Koh Chang och våra vänner vi skaffat oss där.

Nu ska vi äntligen få åka till Bali även om de bara blir för en vecka.

Uppdateringen har inte vart den bästa på grund av att vi inte gjort så mycket. Eftersom magen inte vart min bästavän de senaste dagarna har vi hängt på stranden som vanligt men igår satte vi oss faktiskt i en taxi och åkte till en annan strand så det var ju lite kul. För att se de positivt har jag fått en ganska fin solbränna.

Natten nu spenderar vi på flygplatsen. Börjar nästan kännas som vårt andra hem.

Ibland är livet så typiskt... ni vet ju att jag tjatat om att hyra moppe varenda dag sen vi kom hit. Igår så gjorde vi de eller inte jag då eftersom  jag vart sängliggandes...

Så medans de andra hade en bra dag på mopparna och såg någon ny strand och vattenfall så låg jag i sängen och hade ont i magen.

Men men de är livet. Det börjar gå mot de bättre så jag kanske hinner de jag också innan vi lämnar ön.

Vi har i alla fall bytt boende igen till ett eget rum som till och med var billigare än där vi bodde innan.

Så igår sa jag att vi nog skulle ut på upptäcktsfärd idag. Tror ni vi var det?

Nej. Vi har legat på stranden hela dagen.

Det är nog de bästa med denna resan, att man inte har några måsten.
Vaknar vi upp och känner för att göra det vi tänkt då gör vi de, känner vi inte för de då kan vi bara strunta i det.
Det finns inget som säger att vi måste göra massa saker om dagarna utan vi får ligga på stranden 5 dagar i rad om vi så vill.

Nu har vi precis njutit av solnedgången och ska snart äta middag.

Jag lever och har det så jävla bra rent ut sagt.

Vi bodde ju en natt i lyx så när vi vakna var inte vädret på vår sida så vi förflytta oss till vårt hostel där vi nu bott två nätter och tre till väntar.

Vad vi gjort här än så länge är att hänga på stranden med våra nya vänner från alla möjliga länder. Vi äter middag ihop och sen är vi uppe halva natten.

Vi har även hunnit vara barnvakt åt en liten unge vars föräldrar har restaurangen bredvid. Ungen kan förövrigt snurra med elden upptäckte vi igår.

Vi har det helt enkelt väldigt bra och bara njuter. I morgon tänker vi kanske utforska andra delar av ön så vi får se lite mer.

Efter att ha varit vaken hela natten så satte vi oss på en buss klockan 6.00 imorse som tog oss till Koh Chang. Eller ja eftersom de är en ö fick vi lov att åka färja också.
När vi väl kliver i land så ska vi ta oss till andra sidan av denna fina ö så vi sätter oss i en större variant av tuktuk.
Inte nog med att det var som att åka bergodalbana så var det svindyrt också dock lyckades vi spara någon krona på att vara dumma turister.

När vi väl kommer fram var de värt allt. Vi valde att lyxa till det lite eftersom vi faktiskt inte sovit i en säng på 2 nätter. Och med lyx menar jag eget rum som kosta 90kr natten.

Men lyxen varar inte länge imorgon ska vi ta oss till en annan del av ön där vi kan bo billigare (läs sängsal) och där de händer lite mer.

Har även blivit tipsade om att åka över till granöarna Koh Mak och Koh Kut. Så det blir de nog någon dag här framöver.

Nu ska jag fortsätta att kämpa med att hålla mig vaken, tidigast 21.00 får jag sova.

Så efter att ha spenderat dagen på soffan på de hostel vi sov på tidigare här i Bangkok. Så börjar vi äntligen få reda på vad som sker. Planet är inställt igen så Bali är borta från planen just nu. Vi (min resekompis för att vara exakt) har lyckats fixa så vi får tillbaka pengarna för La Point.
Får även ut lite på försäkringen för att vi missat flyget, yey pengar.

Planen som den ser ut nu är att vi ska ta en buss till koh chang och samla tankarna och planera om. Men nästa buss går först imorgonbitti så det blir nog en till natt utan sömn eftersom vi inte fixat en säng att bo i eftersom vi skulle till flygplatsen...

Dagen i övrigt har varit väldigt bra. Vi har fått nya vänner. De började redan igår kväll när vi dela taxi med ett par från Belgien till flygplatsen som vi även åkte tillbaka med. Sen nu på kvällen så här vi spelat kort med två från Kanada och två från Holland. Vi tog oss även kvällstur till MBK med Kanadesarna där vi åt en anka och åkte tuktuk tillbaka.