God eftermiddag.

Jag lovade att berätta för er varför alla träningspass inte kommer komma upp som jag gör utan det som också kommer komma upp är tips på vad man kan träna.

För ca 6 månader sen hände en olycka med mig på just gymmet faktiskt, jag är 175 lång väger 55kg, just denna dagen tänkte jag köra ett lite tyngre pass med benen. Jag valde då att börja med knäböj men jag kom tyvärr inte längre än så.
Innan har jag varit både handbollsspelare och fotbollsspelare, under dom åren som jag spelade som mest fick jag en knä skada, en skada som skulle försvinna när jag slutade växa och jag tänkte att jag växer inte mer nu, jag menar jag har ju varit lika lång sen jag va 18 år.

Men då denna dagen när jag ville köra ett tyngre pass så tänkte jag att jag som väger 55kg skulle klara knäböj på 70 kg eftersom jag klarade 65 så tänkte jag att 5kg kanske inte är så stor skillnad, men jag trodde väldigt fel.
Jag trodde även att min knäskada var borta eftersom jag inte känt av det på länge och tänkte att det är nog borta nu. Men just denna dagen fick jag bevisat att det hade inte läkt som min läkare hade sagt till mig att det skulle göra.

Men jag tänkte, ash jag kör på, och just när jag skulle träna och gå ner så låste mitt knä sig och jag hade ingen som stod bakom mig, och jag kunde varken resa mig eller sätta mig ner, men jag kunde absolut inte resa mig upp igen så fick sätta mig ner, med 70kg på ryggen, och den sista bilden "ramlade" jag ner och slog jag ner svanken och då knäckte det till i ryggen och visade sig att jag hade skadat 4 diskar i ryggen.

Så det jag vill kunna visa er är just nu lite svårt, men jag kommer så småningom att lägga upp videos på mina träningar och det kommer upp träningsvideor som gör det lättare för ryggen.

XoXo


Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

God kväll underbara läsare.

Som ni vet berättade jag i mitt förra inlägg att jag hade åkt ner till min familj i Skurup i fredags och därför har bloggandet inte riktigt varit på topp, men nu är jag hemkommen därifrån och jag saknar mig familj redan..
Men nu kommer bloggandet vara uppdaterat minst en gång om dagen så att vi kan börja på riktigt denna gången.

Igår var jag och tränade med min syster på hälsopunkten i Skurup tillsammans och vi körde då ett axelpass och jag tänkte berätta lite om vad vi gjorde.

Vi började med följande:

Sido lyft i kablar - 2.5kg, 10x3
Axelpress - 8kg, 10x5
Front raises med hantlar - 4kg - 10x3
Front raises med viktskiva - 10kg 10x3

Imorgon kommer jag att berätta för er att det är inte dagligen det kommer komma upp träningspass som jag personligen gör eftersom jag har en skada i ryggen vilket gör att jag inte varje dag kan träna som jag vill, det kommer att komma upp träningstips för er som jag ibland gör för att min rygg ska bli bättre så att jag klarar vad jag klarade innan jag blev skadad.

Likes

Comments

God eftermiddag allihop!

Ursäkta ett sent blogginlägg men jag åkte ner till min mamma i Skåne för att hälsa på och kom fram rätt så sent så orkade inte sätta mig och blogga då, men här kommer ett exempel hur man kan gå ner i vikt och det finns fler och jag kommer att skriva lite olika tips.

Så här gör du för att gå ner i vikt
Innan du börjar din träning så är det viktigt att du tar reda på hur mycker du väger och tar alla relevanta mått(midja, höfter, etc.)på kroppen. För att veta var du ska börja så måste du veta var du är någonstans nu. Vägning och mätning gör du en gång i veckan under hela viktnedgången.

1.Vikt
a) Väg dig på en våg som du vet att du kommer använda under hela din viktnedgång eftersom att olika vågar visar olika.
b) Väg dig alltid vid samma tid på dagen och då du har ätit lika mycket som förra gången för att undvika att få fel resultat från vågen.
c) Väg dig också med samma kläder varje gång.

2. Mått
a) Mät med ett måttband följande (runtom): arm, axlar, bröst, midja, höfter, lår och vader
b) Var noga med att mäta på samma ställe varje gång.
c) Mät alltid innan du tränar eftersom att musklerna blir tillfälligt större efter träning.

3. Diet
a) Räkna ut hur många kalorier du ska äta om dagen för att förbränna fett genom att mata in din vikt och dina mått i kalkylatorn som medföljer.
b) Mata in antal kalorier och låt kalkylatorn skapa en plan för hur du ska äta.
c) Var noga med att följa planen varje dag.

4. Träning
a) Du ska träna 3 dagar och vila en och sedan fortsätta likadant. Varje träning är 90 minuter lång.
b) Träning 1 och 2 består av 45 minuter styrketräning och 45 minuter konditionsträning.
c) Träning 3 består av enbart av 90 minuters konditionsträning.

5. Träning 1
a) Styrketräningen består av bänkpress, millitärpress, latsdrag och rodd(se medföljande häfte).
b) Gör 3 set och 15-25 repetitioner av varje övning med en minut vila mellan varje set.
c) Konditionsträningen består av 45 minuter cykling.

6. Träning 2
a) Styrketräningen består av knäböj, marklyft, benpress och utfall(se medföljande häfte)
b) Gör 3 set och 15-25 repititioner av varje övning med en minut vila mellan varje set.
c) Kontitionsträningen består av 45 minuter power walk.

7. Träning 3
a) Konditionsträningen består av 90 minuters simning.

8. Resultatkontroll
a) Kontrollera att både vikten och måttet på midjan har minskat efter en vecka.
b) Förvänta dig inte mer än en viktminskning på 250-500g i veckan.

9. Anpassning av program
a) Efter steg 8 så ska du repetera steg 1-3 då vikten är förändrad.
b) Om vikten inte har förändrats eller har blivit högre så minska intaget av kalorier med 500 om dagen för resten av veckan. Repetera sedan steg 1-3 igen nästa vecka.

Allting kommer komma mer detaljerat för er som kanske inte riktigt förstår, men här är ett exempel på hur man kan gå ner i vikt!

XoXo

Likes

Comments

God eftermiddag.

I mitt förra inlägg berättade jag att jag skulle ge er en inblick i mitt benpass idag på gymmet och tänkte därför att jag ska berätta vad för övningar jag gjorde.

Jag började med benpress med 70,75,80kg i följande 10-15x3
2: liggande lårcurl med 40,50,60kg följande 10-15x3
3. bentryck (kickups) smithen, 25kg 10-15x3
4. lårdcurl sittande 55kg 10-15x3
5. good mornings med stång 10-15x3
6.hip abduction (felhåll) 90-100kg 10-15x3
7. vadpress i smith 30kg 15x3

Dessa övningar för mig hjälper otroligt mycket och efter 1,5 timme är benen helt slut, det tar på både rumpan, framsida och baksida lår samt vader.

Nu ska jag äta, sen skriva ner viktnedgångs process och sedan göra ett inlägg om vad jag äter från morgon till kväll!
Vi hörs senare.
XoXo


Good afternoon.

In my last post, I told you that I would give you an insight into my leg fit today at the gym and thought that I should tell you what exercises I did.

I started with leg pressure with 70.75.80kg in the following 10-15x3

2: lying thigh curl with 40.50.60kg following 10-15x3
3. bentryck (kickups) smithen, 25kg 10-15x3
4 leather curl seated 55kg 10-15x3
5. Good morning with bar 10-15x3
6.hip abduction 90-100kg 10-15x3
7. press press in smith 30kg 15x3

These exercises to me help incredibly much and after 1.5 hours the legs are completely over, it takes on both the buttocks, front and back thighs as well as dads.

Now I'll eat, then write down weight loss process and then post a review of what I eat from morning to evening!

Talk to you later.
XoXo

Likes

Comments

God förmiddag.

Rubriken säger en del, men jag ska ändå förklara innebörden av " Motiva Fitness".Motiva Fitness är en gym i Karlshamn som jag har tränat på i snart 4 år, ett väldigt bra gym om jag får säga det själv. Där finns allt man behöver för att träna och redskap utöver det vanliga. På detta gymmet började jag min resa till ett bättre liv och det är nu mera min vardag, jag älskar ju att göra detta!

Denna bloggen kommer handla om lite allt möjligt, det kommer mestadels handla om mitt träningsschema, min kost och förändringen i mitt liv, det kommer också handla om mitt liv som mamma till min älskade dotter Evelina som är nyss fyllda 2 år.

Jag startat denna bloggen för att skriva hur jag tränar alla muskelgrupper i kroppen, samt hela kroppen, stretching, kondition och lite allt möjligt. Jag vet att människor behöver hjälp och därför kommer jag sträcka ut en hand till er. Ni får gärna kontakta mig privat, både på mejl och telefon om det känns bättre vid frågor så ska jag försöka svara på allt.

Min tanke med detta är att driva denna blogg tills min egna sida är färdig så att jag kan börja använda den, men jag kommer använda båda sidorna iallafall.
Jag kommer senare att driva ett eget företag inom Personlig träning samt göra kostschema till er som önskar.

Det kommer komma ut bilder, samt video och recept på mat här, så ni kan följa mig från morgon till kväll och kanske bli inspirerade.

Jag har kört mitt benpass för idag och kommer senare att lägga upp vad jag gjort och hur man gör för att växa samt ett schema för er som skulle vilja gå ner i vikt.

Håll utkik så hörs vi lite senare!

XoXo


Good morning.

The title says a lot, but I still want to explain the meaning of "Motiva Fitness." Motivation Fitness is a gym in Karlshamn that I have been practicing for almost 4 years, a very good gym if I can say it myself. There is everything you need to train and gear in addition to the usual. At this gym I started my trip to a better life and it's now more my everyday life, I love doing this!

This blog is about a little everything possible, it's mostly about my exercise schedule, my diet and the change in my life. It's also about my life as a mother of my beloved daughter Evelina, just 2 years old.

I started this blog to write how I train all muscle groups in the body, as well as the entire body, stretching, fitness and little everything possible. I know people need help and therefore I will stretch a hand to you. You may contact me privately, both by email and by phone if I feel better about questions, then I will try to respond to everything.

My idea of this is to drive this blog until my own page is complete so I can start using it, but I will use both sides at least.I will later run a personal company in Personal Training as well as make a diet plan for you as you wish.

There will be pictures, videos and recipes on food here so you can follow me from morning to evening and maybe get inspired.

I have run my leg fit for today and will later post what I've done and how to grow and a schedule for those who want to lose weight.

Keep an eye out and we will hear a little later!

XoXo




Likes

Comments