View tracker


  

 

Ah, jobbar som en liten tomtenisse just nu, dock trivs jag väldigt bra. Är lite av en ensamvarg och att jobba ensam passar mig bra. Ska ut och träna i kväll i löpspåret, funderar också starkt på att gå en yoga-kurs eller pilates. Älskar båda typerna och hade vart roligt att lära sig mer! 

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker


Hola mamasitas! 

Fick ju hem en hel del roliga produkter från Loreal (TACK!!!) som nu ska testas och utvärderas.
Jag har använt Loreals Anti-IBDC i ca två veckor och måste säga att den är riktigt bra. Jag blir fortfarande ganska blank under dagen pga av min hudtyp men krämen hjälper ändå till att ge en jämn hudton hela dagen.

Detta är en ganska stor bedrift då jag jobbar med ett aktivt jobb, rider, tränar på gym etc.

Love, ChicFit

Likes

Comments

View tracker

Just ni sitter jag och skriver och sippar (helt klart för mycket) skumpis. 

Nu säsong igen då! Och som inför varje säsong måste jag gå igenom en mindre pers. Jag måste rensa min garderob på skit. Det är ett smärtsamt men nödvändigt ont. Dels för att jag bor ganska litet och dels för att jag delar lägenhet med en herre som också gillar mode och krigar för sin plats i garderoben. En av mina närmsta vänner blir glad dock för hon har första tjing på allt det jag väljer att slänga - haha hon har (enligt sig själv) inte köpt ett nytt plagg sedan jag erbjöd henne min garderob. 

Något som vi alla borde ha är dock en grym basgarderob. Det vill säga de där plaggen och skorna som går med allt. Jag ska lista de saker jag anser vara absolut nödvändiga och som vi dessutom ska lägga lite extra pengar på. Trendplagg och "fun for 1 night"-plagg kan vi köpa på typ Zara eftersom de inte kommer vara kul speciellt länge. Men basen bör som sagt få kosta lite mer. Du kommer använda de plaggen mest och de behöver då vara av en viss kvalitet. 

Ha det gött! 

Likes

Comments

Var så otroligt omotiverad till att gå ut idag och ta det där jobbiga löparpasset som jag skrev om tidigare. Men mitt stjäntecken är Oxe och vi ger oss inte så lätt (läs envisa gamla getter). Så spurtade ut och rev av en runda plus burnes, lugnes, squats, plankan och "muffen-top"-träning. Allt gör jag ca (10x2 reps) Men brukar börja räkna när det redan bränner lite gött i musklerna. Så klapp på axeln till mig idag för att jag gav mig ut även fast sinnet sa "ah meeeeeh skärp dig, sätt dig här i bästa stolen och ät nått istället". 

SQUATS IS GOOD FOR EVERYONE! 

Peace 

Likes

Comments

Jag diggar smak i mitt vatten, spelar egentligen ingen roll vad för smak men det ger lite mer piff så att säga (haha WTF). Mest citron brukar jag köra, men eftersom citronsyra kan skada emaljen på tänderna så borde jag byta ut det mot typ gurka eller nått trevligt bär etc. Annars då? Jo rå, har vart ute och sprungit i Särö iförd min nya tränings BH (ja, och byxor så klart, trodde ni jag var spritt språngande eller?). Är ingen naken fis när jag springer men desto mer gillar jag att bada naken fis - det är så fritt! Nej, nu vet jag inte vad jag snackar om, behöver nog käka. 

Hare gött haj så länge! 

Peace. 

Likes

Comments

Hej! Önskar att jag låg i en pool och åt frukt nu. Men ska jobba lite, löpning i kväll men förhoppningsvis blir det bad också.  

Likes

Comments

Vem vill inte ha själv ha den här rumpan? 


Hej! Jobbar i stallet nu under sommaren, ca fyra timmar om dagen, så får en hel del träning där. Mest rygg och armar då man lyfter och bär mycket i ett stall. Sitter och går igenom mina arbetsansökningar, tar så lång tid eftersom jag skriver personliga brev specifikt till varje potentiell arbetsgivare. Håll tummarna för mig! Nu ska jag lägga mig i solen med min dator, fortsätta med PB och försöka få lite färg. 

Likes

Comments

Hey btw! Glöm INTE att följa Chic Fit på instagram @chicnfit2014 är namnet och om du skriver till mig på IG att du läst mig blogg så får du dig en shoutout som tack! 

Var bara det. Nu ska jag titta på GoT och dra i mig en smoothie 

Likes

Comments

A men tjena!  Nu är jag nere i Särö och ska sticka ut på en Power walk. Jag sitter hos mina föräldrar eftersom det är så trist att vara inne i stan när det är sommar och fint väder, och det finns en gräns på hur många gånger man kan strosa genom samma butiker eller ge blod. Jag hatar att vara ledig när alla andra jobbar, man blir ganska ensam. Då är det ju en himla tur att jag, som av en händelse, älskar träning hehe! Dagens träning blir som sagt en PW och även mycket Booty-focus. I mitt förra inlägg jag vi beskåda vilka azzzz övningar som jag har en viss hatkärlek till: de är ju så förbannat jobbiga men det ger resultat. 

ChicFits top 5 kroppsdelar att fokusera på (muskelbyggnad då, punkförbränna fett går tydligen - damn you God!) 

1. Rumpan: En slapp stjärt är det mest oattraktiva enligt mig. 

2. Magen: Jag har ganska platt mage från år av ridning, men jag saknar mitt sexpack. 

3. Låren: Mest power walks här. Vill inte införskaffa större muskler än jag har. 

4. Ryggen! En vältränad rygg kan vara det sexigaste som finns (både hos killar och tjejer). Ska vi bära lowcut back klänningar/toppar etc så är en vältränad rygg obligatoriskt. 

5. Armar. - Behöver jag säga mer än så? (Gäddhäng, stay away!) 

Likes

Comments


Har inte uppdaterat så där lysande bra det senaste, men det har vart mycket. En del kul, en del riktigt tråkiga saker, dock personligt så tänker inte spy ut det här. Men träningen har inte lidit någon förlust och jag börjar verkligen se resultat nu. Mina nedre magmuskler är med deffade, och min mage är nästan helt platt igen som den var när jag red som mest! Rumpan är lite mer putig och "lyft" haha och nu är det bara att fortsätta det grymma jobbet! It pays of. Ett tag såg jag inga resultat och tänkte nästan "fuck it" men det var ju tuuuuur att jag inte gjorde det. Idag har jag vart och donerat blod så är lite små snurrig i skallen nu och typisk nog blir det ingen träning idag. Men det skulle kroppen inte må bra av. 

ChicFit's tränings fokus den här veckan. 

- Power walks: gör under för fettreducering (serri, det finns inget bättre). Jag går cirka 4-5 km om dagen men oftast blir det mer. Ger slanka och långa benmuskler. 

- Nedre magmusklerna (för att få med hela paketet och inte bara de övre, som enligt mig är de lättaste att fokusera på: 

- Rygg och rumpa: Rygglyft, squats, lugnes, plié övningar mes stol etc. 

Likes

Comments